دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

مزایا و معایب استفاده از قفل رینگ 

پنجشنبه، 25 آبان 1402
قفل رینگ ، مهره و پیچی است که روی چرخ های (هر چهار چرخ) خودرو نصب می گردد. در ادامه این مطلب از ساعد نیوز درباره مزایا و معایب قفل رینگ بحث می کنیم. با ما همراه باشید.

قفل رینگ در واقع همان پیچ چرخ است، اما با یک سری تغییرات که باعث شده دیگر یک آچار معمولی قادر به باز کردن آن نباشد. زیرا سری پیچ را به یک پیچ عجیب و غریب با آچار مخصوص تبدیل کرده‌اند که تنها با آچاری که درون بسته وجود دارد، می‌توان آن را باز و بسته کرد. در واقع یک آچار معروف و شناخته شده این پیچ را باز نخواهد کرد به همین علت تا حد زیادی از سرقت رینگ و لاستیک شما جلوگیری می‌کند.

مزایای مهم استفاده از قفل رینگ

اگر قرار باشد مزایای این وسیله مهم و کاربردی را بگوییم، باید آن را در میان سه مورد زیر بررسی کنیم:

  • جلوگیری از سرقت:همان‌طور که بالاتر هم اشاره کردیم مزیت مهم قفل رینگ جلوگیری از به سرقت رفتن آن است. در این شرایط با خیال آسوده‌تری می‌توانید خودروی خود را در خیابان یا جایی دور از دسترس قرار دهید.

  • نصب یا بازکردن راحت:نصب این قفل‌ها روی رینگ و همچنین بازکردن آن‌ها بسیار آسان و شما را با هیچ زحمت و مشکلی روبه‌رو نمی‌کند.

  • زیبایی خودرو:اگر به زیبایی ظاهری خودروی خود اهمیت می‌دهید، قفل رینگ می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد. این قفل‌ها در طرح‌های گوناگونی تولید می‌شوند و زیبایی اتومبیل را به همراه دارند.

معایب استفاده از قفل رینگ

  • گم شدن کلید:این اتفاق، امری شایع است و مشکلاتی را در پی دارد. بدون کلید، برای باز کردن قفل چرخ باید به روش هایی همچون ضربه زدن با چکش روی آورد. مسلما این کار می تواند اثرات تخریبی روی پیچ های چرخ و خود قفل چرخ داشته باشد. بنابراین، رانندگان باید کلید را در جایی مطمئن ، نگه داری کنند.

  • هرز شدن کلید:اگر جنس کلید قفل چرخ، خوب نباشد با استفاده ی مکرر و به مرور زمان، ساییده می شود. این موضوع سبب می شود کلید، هرز شده و کارایی خود را برای باز کردن مهره ها از دست بدهد.

  • هر چرخ، یک کلید:برای هر چرخ، قفل رینگ و کلید آن در یک مجموعه ی جداگانه عرضه می شود. کلید هر چرخ مخصوص به خودش است و قابل استفاده برای سایر چرخ ها نیست.

سخن نهایی

هر چرخ دارای مجموعه ای کلید و البته پیچ مختص به خود است. به عبارتی برای چهار چرخ خودرو تان، چهار کلید مختلف خواهید داشت. همین مورد هم نگهداری از آن را اندکی دشوار می کند. البته همین تنوع هم به عنوان یک فاکتور برای افزایش ضریب ایمنی محصول یاد می شود؛ چرا که متنوع بودن مانع از سرقت چرخ خودرو ها می شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 18 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکرم بانو بیرانوند و لیلا حسینی همسران فوتبالیست های معروف در یک سالن زیبایی/ تیپ های اسپرت دخترانه و به روز خانم ها +عکس
(ویدئو) آواز تلخ و جانسوز مهدی یغمایی بر مزار برادرش
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
ترجمه تخصصی متن
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
سنگ تمام مژده لواسانیه برای رئیس جمهور ایران با انتشار عکس دیده نشده از مسعود پزشکیان و دختر جوانش/ نیم ست پاپیونی دخترشون چه شیکه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
ویدیو/ خاطرات فرار از صف مدرسه با مخفی شدن در کلاس/ حالا این کلاس کمد داشت ناظم ندید، بقیه بگن کجا مخفی می‌شدین؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟