نقش روغن نارگیل در زیبایی پوست و مو چیست؟

  یکشنبه، 26 بهمن 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
نقش روغن نارگیل در زیبایی پوست و مو چیست؟
دلیل استفاده از روغن نارگیل به جای روغن های طبیعی دیگر مانند روغن زیتون تأثیر بالای روغن نارگیل به دلیل اسید چرب موجود در آن، به نام لاوریک اسید است. این اسید چرب می تواند به تار مو نفوذ کند که برای بازسازی مواد مغذی موجود در پوست سر، مرطوب کردن، احیا کردن و از بین بردن خشکی سر، حیاتی است.

اگر موهایی صدمه دیده و خشک دارید، مطمئنا در مدل دادن به آن ها و پنهان کردن بافت خشن و سخت این تارهای شکننده، به قدر کافی سختی کشیده اید. اما به جای اینکه موهای خود را با مدل گوجه ای، سر هم کنید در حالی که هر لحظه آرزو می کنید به حالت اولشان برگردند، به توصیه های ما عمل کنید تا به کمک ماسک موی روغن نارگیل ، شکلی سریع و طبیعی موهای شما احیا شوند.روغن نارگیل وارد می شود! نرم کننده ای مؤثر از دل طبیعت! ممکن است در وهله ی اول فکر کنید که این روغن، موهای شما را به شدت چرب می کند اما چربی آن نگران کننده نیست؛ این چربی به راحتی شسته شده و موهای شما را نرم و ابریشمی می کند و باعث می شود موهایی زیبا داشته باشید. زمانی که برای موهای خود ۲ تا ۳ مرتبه در هفته از ماسک روغن نارگیل استفاده می کنید، مدیریت موها و مدل دادن به آن ها راحت تر خواهد بود.

دلیل استفاده از روغن نارگیل به جای روغن های طبیعی دیگر مانند روغن زیتون تأثیر بالای روغن نارگیل به دلیل اسید چرب موجود در آن، به نام لاوریک اسید است. این اسید چرب می تواند به تار مو نفوذ کند که برای بازسازی مواد مغذی موجود در پوست سر، مرطوب کردن، احیا کردن و از بین بردن خشکی سر، حیاتی است.

دلیل خشکی موی سر، کمبود پروتئین است که علاوه بر عدم راه های معمول جذب پروتئین، می تواند به دلیل استفاده ی زیاد از اکسیدان یا بیش از حد دکلره کردن مو به وجود بیاید. زمانی که پروتئین موجود در موهای شما صدمه ببیند، ممکن است تار موهایتان شکننده، خشک و خشن شوند؛ به همین دلیل است که ارتقاء پروتئین موها و جلوگیری از کمبود پروتئین، برای احیای بافت مو و درخشش آن ضروری است. بر اساس تحقیقات، در مقایسه میان تأثیر روغن نارگیل و روغن های طبیعی دیگر، باید گفت این روغن، تنها روغنی است توانسته در جبران کمبود پروتئین مو، موفق باشد. این یافته ها نشان می دهند که روغن نارگیل بر روی موهای آسیب دیده از مواد شیمیایی، تاثیری محافظت کننده دارد و اگر قبل از رنگ کردن موها از آن استفاده شود، می تواند از صدمه دیدن آنها جلوگیری کند.

همانطور که اشاره شد، روغن نارگیل حاوی اسید چربی به نام لاوریک اسید است. اسید های چرب موجود در مواد مغذی، برای رشد مو و نرم و براق نگاه داشتن آنها حیاتی می باشند. بعضی افراد ادعا می کنند که اسید چرب درون روغن نارگیل در سرعت بخشیدن به رشد موها نیز کمک می کند؛ اما دلیل قاطعی برای این ادعا وجود ندارد.

اگرچه ماسک موی روغن نارگیل به تنهایی و تنها با یک ماده اولیه، ۱۰۰% تاثیر گذار است؛ اما می توان این ماسک مو را با اضافه کردن تعدادی ماده اولیه ی دیگر مانند آووکادو و سرکه سیب ارتقاء داد. با توجه به نوع موی خود، یکی از این ماسک موهای خانگی و طبیعی را که در پایین آورده ایم، امتحان کنید تا موهایی زیبا و سالم داشته باشید.

زیبایی پوست باروغن نارگیل

- ماسک صورت: به مقدار مساوی عسل و روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید و به مدت 10 دقیقه روی پوست بگذارید. این ماسک برای پوست های خشک معجزه می کند .

- پاک کردن آرایش با روغن نارگیل: بسیاری از محصولات تجاری پاک کننده آرایش حاوی الکل فراوان، پترولیوم و پارابن و کارسینوژن هستند که این مواد باعث حساسیت و آسیب پوست می شوند. این مواد حتی می توانند اختلالات هورمونی ایجاد کنند. یک پنبه آرایشی را به روغن نارگیل آغشته کنید و روی پوست بکشید و آرام پاک کنید. اگر از محصولات آرایشی ضد آب استفاده کرده اید اجازه بدهید کمی روغن نارگیل روی پوست تان بماند و سپس آن را به راحتی پاک کنید.

- روغن نارگیل نرم کننده پوست: این روغن یکی از بهترین نرم کننده ها و رطوبت رسان های طبیعی پوست است. بعد از شست وشوی پوست به راحتی کمی از روغن را روی پوست تان ماساژ بدهید. هر بخشی از پوست که خشکی بیشتر دارد زمان بیشتری ماساژ بدهید تا خوب جذب شود. روغن نارگیل راحت تر و بیشتر از هر لوسیون دیگری جذب پوست می شود. اگر استفاده از آن را بیشتر کنید متوجه لطافت و شفافیت پوست تان می شوید.

- نارگیل، لایه بردار پوست: با ترکیب روغن نارگیل و نمک دریایی اسکراب مخصوص خودتان را تهیه کنید. نمک لایه های مرده پوست را بر می دارد و روغن نارگیل مانند یک صابون عمل می کند و پوست را نرم می کند. این روغن باعث می شود مدت ها بعد از شست وشو هم پوست تان مرطوب بماند. این اسکراب ساده را یک بار امتحان کنید.
- کرم دست : 10 قاشق غذاخوری روغن نارگیل، سه قاشق غذا خوری روغن شیرین و چهار قاشق غذاخوری موم زنبور عسل را در یک ظرف روی حرارت بخار آب قرار دهید. وقتی ذوب شد از روی حرارت بردارید و پنج قطره اسانس روغن لیمو به آن بیافزایید. بعد از خنک شدن دست ها را با آن ماساژ دهید تا هم نرم شود وهم لک های قهوه ای و تیره روی آن به مرور محو شوند.
- درمان لب های خشک: ویژگی نرم کنندگی و رطوبت رسانی روغن نارگیل از آن یک کرم ساده اما فوق العاده برای درمان خشکی و ترک لب ها می سازد. کمی روغن نارگیل را روی لب ها بمالید و صبر کنید تا در معرض هوای اتاق خشک شود. همیشه می توانید کمی از روغن نارگیل را برای استفاده روی لب ها همراه داشته باشید.

زیبایی مو با روغن نارگیل

- حالت دهنده مو: کمی روغن نارگیل را به جای انواع کرم مو استفاده کنید. این روغن بدون ایجاد زبری، سفتی و احساس سنگینی موها را در هر حالتی که می خواهید نگه می دارد.
- تقویت موها : روغن نارگیل بسیار غنی از مواد مغذی است و به تنهایی می تواند تقویت کننده خوبی برای موهای تان باشد. سه قاشق غذا خوری روغن نارگیل را در یک قابلمه کوچک بریزید و روی حرارت ملایم گرم کنید. آن را از روی حرارت بر دارید وقتی کمی خنک شد، یک عدد تخم مرغ خام به آن بیافزایید و خوب هم بزنید. این ماسک را به مو های تان بزنید و با پلاستیک آن را بپوشایند تا یک ساعت بماند. سپس موها را خوب بشویید . این ماسک ساده برای موخوره بسیار خوب است و از شکنندگی مو جلو گیری می کند.
- موهای وزخورده : یک قطره روغن نارگیل را کف دست تان بریزید . حالا دست ها را به هم بمالید. اگر موهای تان حالت دار و فرخورده است انگلشتان را درون موها فرو ببرید وموها را کمی ماساژ دهید. اگر موهای تان صاف است، فقط کافی است دست چرب تان را روی سطح بیرونی موها بکشید .
- شوره سر : روغن نارگیل به دلیل خاصیت آنتی باکتریال و ضد قارچ بودن برای رفع مشکلات پوست سر بسیار مفید است.این روغن ، با نفوذ به دلیل پوست سر به آن رطوبت می دهد و شوره سر را بر طرف می کند. فقط کافی است پوست سر را با این روغن به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید و سپس حمام بروید .

طریقه مصرف روغن نارگیل

  1. روغن نارگیل خوراکی را می توان برای تهیه انواع غذا، انواع دسر، اسموتی، کیک، شیرینی و کلوچه استفاده کرد
  2. روغن نارگیل را به صورت موضعی برای سلامتی پوست و مو به کار می برند
  3. روغن نارگیل یکی از بهترین روغن های حامل برای ترکیب با روغن های ضروری شناخته می شود

مقدار مصرف روزانه روغن نارگیل

متخصصان توصیه می کنند که روغن نارگیل خوراکی را روزانه حداکثر تا 3.5 قاشق چاری خوری استفاده کنید، چون بیشتر از آن برای سلامتی بدن و پوست مضر است.

ارزش غذایی روغن نارگیل (100 گرم)

  • کالری : 862
  • چربی : 100 گرم

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (463 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (171 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (74 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (45 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (23 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (11 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند
حمایت تمام قد قالیباف از جلیلی: همه باید تلاش کنیم تا نامزد جبهه انقلاب آقای دکتر جلیلی بعنوان رئیس دولت چهاردهم انتخاب شود
تاریخ مناظره‌ ها و برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات ریاست‌ جمهوری + جدول
میانجی گری پسر 17 ساله با از دست دادن جانش تمام شد
یک حیوان نایاب پس از 2 قرن در ایران دیده شد + فیلم | این حیوان گمشده، ایرانی‌ها را خوشحال کرد
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس