نحوه دریافت و فعالسازی رمز یکبار مصرف تمامی کارت‌های بانکی عضو شتاب

  چهارشنبه، 31 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
نحوه دریافت و فعالسازی رمز یکبار مصرف تمامی کارت‌های بانکی عضو شتاب
در مقابل رمز ثابت (رمز اول و دوم کارت های بانکی) که داریم رمز یکبار مصرف (One Time Password یا OPT) قرار دارد. این رمز تنها یکبار برای تراکنش قابل استفاده است و برای هر تراکنش باید یک رمز یکبار مصرف جداگانه دریافت کنید.

برای دریافت رمز یکبار مصرف باید اپلیکیشن معرفی شده توسط هر بانک را نصب کنید و این کار در دو مرحله انجام می شود:

دریافت کد فعالسازی رمز یکبار مصرف

این کد برای فعالسازی تولید می شود و تنها یکبار کافیست که آن را از شعب بانک دریافت کنید.

دریافت و نصب اپلیکیشن تولید رمز یکبار مصرف

هر بانک یک اپلیکشین موبایلی را برای دریافت رمز یکبار مصرف اعلام کرده است. این اپلیکیشن باید حتما از طریق وبسایت رسمی بانک دانلود و نصب شود و سپس کد فعالسازی مرحله قبل را در آن واردکنید.

به این صورت که قبل از هر تراکنش که مبلغ آن بیش از ۵ میلیون ریال است رمز یکبار مصرف را از طریق اپلیکیشن بانک مربوطه دریافت کنید و بجای رمز دوم وارد کنید و توجه داشته باشید که مدت زمان اعتبار این رمز ۱ دقیقه است و باید به سرعت تراکنش خود را انجام دهید.

بانک ملت

بانک ملت برای ارائه رمز یکبار مصرف، برنامه موبایلی “رمزنگار ملت” را تهیه کرده است. برای دریافت کد فعالسازی برنامه، به عابربانک ملت مراجعه کنید. رمزنگار ملت را در گوشی خود نصب کرده و کد فعالسازی را وارد کنید. برای دریافت رمز یکبار مصرف باید به رمزنگار مراجعه کنید.

بانک مسکن

بانک مسکن از اپلیکشن “رمزنما” برای ارائه رمز یکبار مصرف به مشتریان خود رونمایی کرد. شما می تنوانید برای دریافت کد فعالسازی اپلیکیشن، به خودپرداز بانک مراجعه کنید. پس از نصب اپلیکیشن رمزنما، کد فعالسازی را وارد کنید. برای هر بار دریافت رمز یکبار مصرف وارد اپلیکیشن شوید.

بانک تجارت

بانک تجارت برای استفاده مشتریان از امکان جدید “رمز یکبار مصرف” اپلیکیشن “همراز” را ارائه کرده است. تنها بانک تجارت کد فعالسازی اپلیکیشن همراز را با دستگاههای خودپرداز انجام میدهد. بنابراین برای استفاده از اپلیکیشن همراز لازم است که به دستگاههای خودپرداز مراجعه کرده و کد فعالسازی را دریافت کنید. با وارد کردن این کد، برنامه را فعال کنید.

بانک ملی

بانک ملی برای ارائه رمز یکبار مصرف اول و دوم از نرم افزار شصت (۶۰) استفاده میکند. برای فعالسازی برنامه رمزساز ۳ روش وجود دارد:

  • مراجعه به سامانه بام
  • مراجعه به دستگاه های کیوسک
  • دستگاه های خودپرداز

بانک پارسیان

بانک پارسیان برای ارائه خدمات رمز یکبار مصرف از برنامه «پارسیان من» استفاده می کند. برای فعال سازی اپلیکیشن پارسیان من باید به یکی از دستگاههای خودپرداز بانک سامان مراجعه نمایید.

بانک پاسارگاد

برای استفاده از خدمات رمز یکبار مصرف بانک پاسارگاد لازم است که ابتدا همراه بانک پاسارگاد را دانلود و نصب کنید. در ادامه و به منظور فعال سازی برنامه، می بایست به یکی از دستگاه های خودپرداز بانک پاسارگاد مراجعه نمایید.

بانک سپه

مشتریان بانک سپه می توانند از طریق اپلیکیشن رمزساز سپه نسبت به دریافت و فعال سازی رمز دوم یک بارمصرف اقدام کنند. فعال سازی رمزساز سپه بدین صورت است که باید به وارد سامانه اینترنت بانک سپه شوید و گزینه “اینترنت بانک قدیم سپه” را کلیک کنید. برنامه «رمز ساز سپه» را متناسب با گوشی خود دریافت و نصب نمایید. با مراجعه به شعب بانک سپه، فرم درخواست رمز یک بار مصرف را پر کنید.

بانک ایران زمین

برای دریافت رمز یکبار مصرف بانک ایران زمین، ابتدا باید برنامه تولید رمز را روی تلفن همراه خود نصب کنید. برای نصب آخرین نسخه این برنامه، می توانید به شعب بانک ایران زمین مراجعه کرده و نسخه iOS یا اندروید برنامه را متناسب با گوشی خود دریافت و نصب نمایید. توجه داشته باشید که برای دریافت کد فعال سازی باید به یکی از شعب بانک ایران زمین مراجعه و فرم درخواست رمز یک بار مصرف را پر کنید.

بانک سرمایه

برنامه رمزساز سرمایه، یک برنامه تولید رمز جهت تولید رمز یکبار مصرف اینترنت بانک، رمز دوم یکبار مصرف و رمز اول یکبار مصرف بانک ایران زمین است که قابل استفاده بر روی گوشی های هوشمند است.مشتریان این بانک می توانند پس از مراجعه به شعب و ثبت درخواست خود و همچنین نصب و فعال سازی نرم افزار بر روی سیستم عامل گوشی مورد نظر، نسبت به تولید رمز یکبار مصرف اقدام کنند.

بانک رفاه

نرم افزار ” رمز یکبار مصرف موبایلی” جهت تولید رمز یکبار مصرف ارائه شده است و در نسخه های اندروید و IOS قابل دسترس است.مشتریان بانک رفاه کارگران می توانند با مراجعه به شعب بانک، شماره سریال و شماره فعالسازی نرم افزار “رمز یکبار مصرف موبایلی” دریافت کنند.

بانک صادرات

بانک صادرات برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف، کد دستوری USSD را در نظر گرفته است. برای این کار باید کد #۷۱۹* را شماره گیری کنید و گزینه پنجم را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه شماره کارت خود را وارد کرده و برای آن نام انتخاب کنید. سپس یک رمز برای دریافت رمز یکبار مصرف تعیین کنید که از این پس با وارد کردن آن، برای شما رمز دوم یکبار مصرف بانک صادرات تولید شود.

هم چنین از اپلیکیشن “ریما” برای دریافت رمز یکبار مصرف می توانید استفاده کنید.

بانک کشاورزی

برای فعالسازی رمز یکبار مصرف بانک کشاورزی کافیست به یکی از خودپردازهای بانک کشاورزی مراجعه کرده و برای تخصیص رمز دوم یکبار مصرف اقدام کنید.سپس به سایت بانک کشاورزی مراجعه کنید و اپلیکشن “ریما” را دانلود کنید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (434 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (224 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (159 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (148 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (136 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (93 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (91 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (79 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (74 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW