دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / اصول آشپزی /

نحوه فریز کردن کرفس 

سه شنبه، 09 شهریور 1400
از آنجا که کرفس آب زیادی در خود دارد، فریز کردن آن کار آسانی نیست و انجماد آن اغلب موجب له‌ و بدون طعم و بو شدن ساقه‌ها می‌گردد. اما یک راه برای فریز کردن کرفس وجود دارد؛ بلانچ کردن. یک روش نگهداری سبزیجات در فریزر که موجب می‌شود عطر و طعم آن‌ها به طور حداکثری برای مدت طولانی‌ حفظ شود.

حتما برای شما هم پیش آمده که مقداری از کرفسی که در پخت و پز استفاده کرده اید، باقی مانده باشد. در چنین شرایطی احتمالا از خودتان خواهید پرسید که “آیا می توانم این کرفس های تازه را در فریزر نگهداری کنم؟” و “آیا از کرفس فریز شده هم می توان مانند کرفس تازه در انواع غذا استفاده کرد؟” برای پاسخ به این سوالات و دانستنی هایی در مورد فریز کردن کرفس، در ادامه با ما همراه باشید.

نحوه فریز کردن کرفس

اگر می خواهید در تمامی طول سال از خوردن کرفس خود لذت ببرید می توانید برای آگاهی از نحوه فریز کردن کرفس مانند یک فرد حرفه ای مراحل زیر را دنبال کنید.

  • کرفس را بشویید: ساقه های کرفس را به خوبی زیر شیر آب بشویید. حتما ساقه ها را جدا کرده و تمیز کنید تا همه آلودگی های آنها به خوبی از بین بروند.
  • کرفس را سفید کنید: بیشتر افراد از این مرحله صرف نظر می کنند چون قصد دارند از کرفس فریز شده طی چند ماه استفاده کنند. اما می توانید با روش بلانچ کردن (سفید کردن) ساقه ها را برای مدت طولانی نگه داری کنید. فقط مطمئن شوید که بعد از جوشاندن کرفس آنها را با حوله کاغذی خشک می کنید.
  • کرفس ها را خیلی سریع منجمد کنید: ساقه ها را روی کاغذ آشپزی پخش کنید و اجازه دهید برای چند ساعت در فریزر بماند و منجمد شود. اگر کرفس های خرد شده را فریز می کنید آنها را قبل از اینکار خرد کنید و بعد ساقه ها را روی کاغذ آشپزی پخش کنید اما مراقب باشید که خیلی آنها را نزدیک بهم قرار ندهید.
  • کرفس ها را بسته بندی و ذخیره کنید: حالا ساقه ها یا تکه های خرد شده را از فریزر خارج کنید و آنها را درون پاکت های زیپ دار یا کیسه های وکیوم بریزید و در فریزر نگهداری کنید. همچنین می توانید تاریخی که کرفس را بسته بندی می کنید با برچسب روی بسته ها بچسبانید در این صورت مطمئن می شوید که بعد از گذشت مدت طولانی از آنها استفاده نمی کنید.

همچنین می توانید برگ های کرفس را بصورت جداگانه رول (به شکل کنده درخت) کنید و بعد فریز کنید. با این روش جدا کردن مقدار مورد نیازتان آسان تر خواهد بود. برگ های کرفس برای طعم دار کردن سوپ عالی هستند.

بهترین روش استفاده از کرفس منجمد

با توجه به اینکه بعد از فریز کردن کرفس، تردی آن از بین خواهد رفت. به همین خاطر بهتر است کرفس فریز شده را در سوپ، خورشت کرفس و دیگر غذا های داغ به کار ببرید. همچنین ولی می توانید از کرفس یخ زده در چاشنی ها و سس ها نیز استفاده کنید. شما می توانید کرفس را بدون آب شدن مستقیما به غذای در حال پخت اضافه کنید و از خواص کرفس و طعم دلچسب آن در غذایتان لذت ببرید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله !
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
سابمیت مقاله چیست؟