نحوه جمع‌آوری و بسته‌بندی لباس‌ها در پایان فصل

  دوشنبه، 23 فروردین 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
نحوه جمع‌آوری و بسته‌بندی لباس‌ها در پایان فصل
با شروع فصل پاییز، وقت خداحافظی با لباس‌های تابستانی ‌فرا می‌رسد و نوبت ژاکت‌های گرم و نرم پاییزی می‌شود که در کمدمان جا بگیرد.اما به جای این‌که لباس‌های تابستانی را تا سال آینده در کمد نگه داریم، بهتر است با مرتب کردن کمد لباس، ایجاد تغییراتی در چیدمان لباس‌ها و بسته‌بندی و انبار کردن لباس‌های تابستانی کار را برای خودمان ساده‌تر کنیم.

با عوض شدن فصل سرد سال از فصل گرم سال باید کمدهای لباس تابستانه را به زمستانه تغییر داد اما چگونه؟ هر کاری قواعد خاص خودش را دارد حتی تفکیک کردن لباس های گرم و سرد .برای اینکه لباس ها را زمستانه را جایگزین لباس های گرم کنید بهتر است لباس های تابستانه را کاملا بشویید و در جایی عاری از رطوبت بگذارید در ادامه مطلب روش کاربردی بسته بندی لباس در منزل را برایتان آماده خواهیم کرد.

بسته بندی لباس در منزل

همانطور که زمستان جای خود را به بهار می دهد مجبورید البسه پشمی گرم را کنار گذاشته، از البسه پنبه ای خنک تر استفاده کنید. قبل از ذخیره سازی البسه را تمیز کنید. بسیاری از لکه هایی که برای چشم غیر مسلح قابل دیدن نیستند درست مثل لکه های مرئی مضرند و اگر با آنها مبارزه نشود لباسها را خراب می کنند.

این باقی مانده ها می توانند بید و دیگر حشرات را به یک مهمانی روی لباس شما دعوت کنند. البسه را با شوینده مناسب تمیز کنید و از افزودنی هایی مثل نشاسته یا سفید کننده کلردار اجتناب کنید اگر نیاز به نرم کننده بود لباسها را پاییز سال بعد به هنگام باز کردن با نرم کننده آبکشی و یا از دور خشک ماشین لباسشویی استفاده نمایید. اگر یک لباس نیاز به خشک شویی دارد آن را به خشک شویی برده و از جالباسی های مناسب استفاده کنید. برای کت و شلوارهای سنگین باید از جالباسی های قوی و پوشش دار استفاده کنید تا مطمئن شوید لباس کشیده نمی شود و شکلش از بین نمی رود، شلوار را از پاچه آویزان کنید تا از ایجاد تا در قسمت ران پیش گیری گردد.

تصویر
بسته بندی لباس ها

قوانین جمع آوری و بسته بندی لباس ها

قانون اول: بسته بندی لباس های دورریختنی و بدون کاربردها ممنوع

در کمد لباس ها معمولاً لباس هایی وجود دارد که به دلایل مختلفی، مثل تغییر سایز که باعث تنگ یا گشاد شدن لباس ها می شود از آنها استفاده نمی شود. یا لباس هایی هستند که به قول معروف از مد افتاده شدن و تمایلی به پوشیدن دوباره آنها نیست.

همچنین لباس هایی وجود دارد که عمر آنها به پایان رسیده و دیگر قابل پوشیدن نیستند.

هنگام برخورد با این لباس ها باید از قانون فنگ شویی پیروی کنیم: وسایلی که آنها استفاده نمی شود باید کنار گذاشته شوند.

قانون دوم: شستشو و تعمیر قبل بسته بندی لباس ها

یکی از نکات مهم هنگام بسته بندی لباس های تابستانی نظافت و شستشوی آنها است. همه لباس ها را با دقت بررسی کنید تا کوچک ترین لک یا بوی نامطبوعی نداشته باشند. ممکن است لباسی را در طول فصل یکبار پوشیده باشید و فراموش کردید که آن را بشویید و در کمد لباس ها قرار داده اید، ولی زمان بسته بندی باید دقت کنید که هیچ لباس نشسته ای را جمع آوری و بسته بندی نکنید.

قانون سوم: کیف ها را خالی و کفش ها را تمیز کنید

اکثر افراد هنگام بسته بندی لباس های فصل فقط دقت زیادی در جمع کردن مانتو، کت، روسری، شلوارها به خرج می دهند و به نظافت و بسته بندی کیف ها و کفش ها بی توجه هستند.

به طور معمول کمتر اتفاق می افتد که افراد برای هر فصل کیف خاصی داشته باشند که با شروع فصل جدید دیگر نشود از آن استفاده کرد. معمولاً کیف هایی که طراحی و جنس خاصی دارند مثل انواع کیف های حصیری و یا پارچه ای که برای استفاده در فصل مشخصی طراحی شده اند بیشتر متعلق به خانم ها است و کیف آقایون در هر فصل قابل استفاده است.

تصویر
بسته بندی لباس ها

قانون چهارم: لازم به بسته بندی تمام لباس ها نیست

بعضی از لباس ها در فصل پاییز نیز قابل استفاده هستند، به عنوان مثال مانتوها و تیشرت هایی که خیلی نازک نیستند و با انواع سوییشرت، کت چرم و کاپشن در فصل سرما به خصوص پاییز هم می شود از آنها استفاده کرد نیاز به بسته بندی و جمع کردن ندارند.

قانون پنجم: استفاده از کارتون های مقوایی در بسته بندی لباس ها ممنوع

بسته بندی لباس ها با کارتون های مقوایی کار اشتباهی است، مقوا اسیدی است و چسبی که در تولید آنها استفاده می شود حشرات و آفات را جذب می کند.

برای بسته بندی لباس ها بهتر است از محفظه و جعبه های پلاستیکی استفاده کنید. حشرات و جانوارن موذی در داخل این جعبه های پلاستیکی نفوذ نمی کنند و شما دسترسی راحت تری به لباس ها دارید.

قانون ششم: از چوب لباسی و کاور مناسب در بسته بندی لباس ها استفاده کنید

اگر مانتو و یا کتی دارید که قابل تا کردن نیست و یا ممکن است با تا کردن شکل ظاهری آنها تغییر کند، باید آنها را رو یک چوب لباسی مناسب آویزان کنید و کاور مناسبی از جنس الیاف روی آن بکشید و در داخل کمد قرار دهید.

در قسمت انتهایی کمد لباس ها قرار دهید و لباس های زمستانی مانند پالتو، کاپشن و ژاکت ها را در قسمت ابتدایی کمد قرار بگیرد.

قانون هفتم: مرتب تا بزنید

هنگام بسته بندی لباس های تابستانی باید این نکته را فراموش نکیند که لباس ها شش ماه بی استفاده درون بسته بندی قرار دارد، پس باید با روشی صحیح آنها را تا کرد.

تا زدن لباس ها با روش نامناسب باعث چروک شدن بیش از اندازه و یا حتی تغییر ظاهر در لباس می شود.

قانون هشتم: از برچسب در بسته بندی لباس ها استفاده کنید

لباس های تابستانی را با توجه به به حجمی که اشغال می کنند داخل جعبه قرار دهید. ابتدا لباس های حجیم تر مثل مانتو ها و کت ها را قرار دهید و سپس لباس های کم حجم مثل تیشرت و روسری ها را روی آنها بگذارید. بعد از بسته بندی روی جعبه را برچسب بزنید و مشخص کنید که درون هر جعبه چه لباس هایی قرار دارد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (680 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (198 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (59 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (20 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
شلیک 4 گلوله به سمت آیت الله در جریان یک سخنرانی / رهبری با دلهره، تلفنی احوالپرسی کردند /عفت در مدینه بود و خبر را نشنیده بود
ویدیو/ جمله‌سازی "علی شادمان" با Do و Does/ فقط ترکیب جملاتش با Love که معلم زبانشو ناامید کرد!
ویدیو/ "حسین ثابت بکتاش" مالک هتل داریوش: دوران دانشجویی روزنامه می‌فروختم/ اولین هتل خودم را در جزایر قناری که فقط بز وحشی داشت، ساختم
ویدیو/ بازسازی دیجیتالی ویرانه‌های باستانی "تخت‌جمشید" توسط "میثم کشاورز" طراح ایرانی/ تصویرسازی و پویانمایی به سبک فیلم‌های هالیوودی
(ویدئو) داستان کوتاه انگلیسی «روباه و کلاغ»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
ویدیویی از بازسازی سه‌بعدی شهر باستانی دارابگرد/ شگفتی‌های شهر افسانه‌ای شاهنامۀ فردوسی را ببینید
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان