دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / کیف و کفش /

نحوه ی تمیز کردن کفش ورزشی 

یکشنبه، 19 اردیبهشت 1400
تمیز کردن کفش یکی از آن کارهایی است که گاهی اوقات با تمام سهل بودنش سخت و ممتنع می‌شود. اگر شما هم از آن‌دسته افرادی هستید که از هر جنس و رنگ یک جفت کفش دارید در این مقاله روش ساده برای تمیز کردن کفش با جنس و رنگ‌های مختلف را به شما آموزش می‌دهیم.

در برخورد اول، کفش توجه بسیاری از افراد را به خود جلب می کند. بر اساس تحقیقات ۶۰ درصد از مردم دنیا در ۱۰ ثانیه اول برخورد با شما شخصیت تان را در ذهن خود تصور می کنند که کفش شما نیز در این تصورات بی تاثیر نیست! قیمت کفش کتانی شما اهمیتی ندارد. در واقع یک کفش اسپرت کثیف گران قیمت هیچ زیبایی و ارزشی ندارد، با این حال کفش تمیز (حتی اگر ساده باشد) جلوه زیباتر و جذاب تری خواهد داشت. پس همین حالا دست به کار شوید و کفش های کثیف تان را از جاکفشی خارج کنید و فکری به حال تمیز کردنشان کنید.

روش های زیر برای پاک کردن و تمیزی هر نوع کفش ورزشی کارساز است:

روش اول :

  • یک محلول حاوی آب و ماده پاک کننده خالص (مثل مایع ظرف شویی یا محصولی دیگر) آماده کنید.
  • کفی ها و بندهای کفش را بیرون آورده و داخل و خارج کفش را آب بکشید.
  • با یک فرچه نرم، محلول را به همه قسمت های کفش، آستر و زیر کفش بسابید.
  • لکه های روی کفش را با اسکاچ پاک کنید.
  • کفش را آب بکشید.
  • کفش را با کاغذ فشار دهید تا آب اضافی را به خود جذب کند. از روزنامه استفاده نکنید چون رنگ جوهر بیرون می آید. کفش ها را بگذارید تا خشک شوند.
  • کفی کفش را در لباسشویی همراه سایر لباس ها بشویید. بندها را در هوای آزاد خشک کنید. اگر هنوز هم بو می دهند جوش شیرین بزنید. بعد از اینکه کفش کاملاً خشک شد، کفی ها و بندها را جاگذاری کنید.
  • برای قسمت های سفید کفش از واکس سفید و برای قسمت های سیاه از واکس سیاه استفاده کنید.

روش دوم :

کار خود را با خارج کردن بند کفش و خیس کردن آن در محلول شوینده شروع کنید. سپس، یک تکه پارچه نرم را برداشته، آن را در آب گرم مخلوط با ماده شوینده خیس کنید، آن را فشار دهید تا آب اضافی خارج شود، و شروع به کشیدن کنید. برای تمیز کردن گردوخاک پارچه، هرازچندگاهی مجدداً آن را در آب فروکنید. پس از آن، کمی خمیردندان سفیدکننده را روی یک مسواک قدیمی و نرم قرار دهید و تمام قسمت های سفید کفش را با یک حرکت دایره ای به آرامی برس بکشید. این کار را برای قسمت های بالایی و پایینی کفش انجام دهید. زمانی که کارتان تمام شد، از یک پارچه تمیز که در آب تازه خیس کرده اید، برای پاک کردن خمیردندان استفاده کنید. در نهایت، بند کفش را از مخلوط آب و ماده شوینده خارج کرده، آن را در سینک بشویید، و اجازه دهید که کفش و بند خشک شوند، سپس کفش را مجدداً بند کنید، و از آن لذت ببرید.

نکته

کفش های ورزشی و تنیس استاندارد در ماشین لباسشویی قابل شستشو هستند. با این همه قبل از گذاشتن این کفش ها در ماشین لباسشویی ابتد کفی کتانی کفش ها را دربیاورید و جداگانه با دست بشورید. لکه های چربی روی سطح کفش را با دستمال و مایع لکه بر پاک کنید و سپس کفش ها را داخل ماشین لباسشویی بیندازید.

کفش های ورزشی را در هوای آزاد خشک کنید و به هیچ وجه از حرارت سشوار یا بخاری و شوفاژ استفاده نکنید. قسمت داخلی کفش ورزشی را به صورت مرتب با مایع ضدعفونی کننده مخصوص کفش تمیز کنید تا در اثر تعریق دچار قارچ و بیماری های پوستی دیگر نشوید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس
عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت!
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
نگاهی به جشن تولد 93 سالگی پدر حمید معصومی نژاد گوینده خبر از رُم/مبارکا باشه +عکس
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
(فیلم) داماد کم شعور گریه عروس را درآورد! / وقتی مامان و بابات برات زن می‌گیرن و تو جنبه نداری!