دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

نحوه تنظیم کاربراتور پراید 

دوشنبه، 31 شهریور 1399
برای تنظیم کاربراتور پراید می‌بایست در ابتدا به نشانه‌های خودرو توجه نمایید. در نهایت باید بدانید که این قطعه، یکی از مهم‌ترین قطعات خودرو است که می‌بایست تعمیر و تنظیم آن‌ها را همواره در خاطر داشته باشید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، کاربراتور مهم ترین قطعه در سیستم سوخت رسانی به شمار می رود. وظیفه اصلی کاربراتور، تهیه مخلوط هوا و سوخت با نسبت مشخص در شرایط مختلف و ایجاد مکش روی مجرای خروج سوخت است. این کار توسط ونتوری که روی بدنه کاربراتور قرار دارد، انجام می شود. پس از این که صفحه گاز باز شد، مکش هوا توسط سیلندر، انجام و به کاربراتور منتقل می شود. به علت کاهش مقطع عبور، سرعت هوا در هنگام عبور از ونتوری، افزایش و در مقابل فشار محفظه کاهش می یابد.

مکش ایجاد شده به طور قابل ملاحظه بیش تر از سایر مقاطع است. ازاین رو، اگر مجرای سوخت، به این قسمت متصل شود، سوخت، مکیده می شود و پس از مخلوط شدن با هوا به داخل سیلندر انتقال می یابد. محفظه گاز، ساسات، بدنه، قسمت راه انداز، پمپ شتاب دهنده، و ونتوری از جمله اجزای تشکیل دهنده یک کاربراتور است. ونتوری در بدنه اصلی قرار دارد. صفحه گاز در محفظه گاز و صفحه ساسات در محفظه ساسات است. قسمت راه انداز و پمپ شتاب دهنده نیز در کاربراتورهای پیشرفته، به منظور جبران برخی کاستی های کاربراتورهای اولیه، طراحی شده اند.

تنظیمات کاربراتور پراید به چه شکل انجام می شود؟

در تنظیم پراید کاربراتوری باید به نشانه هایی که موتور خودرو نشان می دهد، توجه کنید. لذا به منظور سهولت در تشخیص این علائم، تعدادی از این نشانه ها را عنوان می کنیم:

  • ممکن است از میزان کشش موتور کاسته شود

وقتی موتور خودرو در دورهای بالا و سرعت های زیاد کشش کمی دارد یا اصطلاحا کم می آورد، ممکن است بتوانیم این مشکل را در انسداد فیلترها در نتیجه آلودگی آن ها جست و جو کنیم. آلوده بودن فیلتر نه تنها در کشش موتور اثر می گذارد و هوای مورد نیاز را به موتور نمی رساند، بلکه میزان مصرف سوخت را نیز افزایش می دهد. بنابراین باید سرپوش فیلتر را باز کنید و روزنه های آن را به خوبی بررسی نمایید و در صورت کثیف بودن و گرفتگی، در صدد تمیز کردن آن برآیید.

  • ممکن است کاربراتور خودرو به خوبی روشن نشود

در صورتی که با مشکل روشن نشدن یا درست روشن نشدن کاربراتور خودروی پراید مواجه باشید، می توانید این ایراد را به برق رسانی خودرو نسبت دهید. گاهی نیز ممکن است تجمع مقدار زیادی از بنزین در کاربراتور، سبب لبریز شدن و سرازیر شدن سوخت یا به عبارت دیگر فلوت کردن کاربراتور شود. درست در همین زمان است که کنترل کردن مدار شناور کاربراتور ضروری تلقی می شود. البته سوپاپ الکتریکی کاربراتور هم می تواند در ایجاد این مشکل سهیم باشد و باید بررسی شود. خراب شدن ساسات و انسداد ژیگلورها نیز از دلایل دیگر روشن نشدن کاربراتور هستند و درصورتی که از وجود ایراد در آن ها مطمئن شویم، باید آن ها را تعمیر کنیم.

  • ممکن است خودرو در دور آرام خاموش شود

عدم کارکرد صحیح سوپاپ الکتریکی و همچنین شیلنگ خلاء ممکن است این مشکل را به وجود آورده باشد و بنابراین باید این بخش ها را چک کنید. درصورتی که عکس این پدیده رخ دهد و در خاموش کردن موتور خودرو دچار مشکل شوید، احتمال وجود مشکل در قسمت های الکتریکی خودرو زیاد است. اگر ایراد از برق خودرو نباشد، باید آن را در قسمت ژیگلور کاربراتور که مسئولیت ایجاد تناسب در میزان سوخت را دارد و همچنین نحوه تنظیمات دستی آن جست و جو کنید و این ایراد را هرچه سریع تر برطرف نمایید.

  • ممکن است بخش دهانه کاربراتور دچار مشکل شود

اگر دهانه کاربراتور خودرو گیر کند، بهترین کار این است که هواکش خودرو را مورد بررسی قرار دهید و سپس فیلترهای این بخش را در مکانی پاکیزه قرار دهید. بعد از آن لازم است که دهانه کاربراتور به شیوه ای درست مورد وارسی قرار بگیرد. در بررسی دهانه کاربراتور باید دقت کنید که با باز و بسته کردن دهانه، این دهانه باید به سرعت سر جای اولیه خود باز گردد و اگر در روند این جا به جایی مشکلی وجود داشته باشد باید به سرعت حل شود.


12 پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 27 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه ها
محمد مینایی
2 سال پیش

کاربراتور پراید جند چند قیمت است
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
توضیحات شفاف محمدجواد ظریف درباره تحصیلات و ساکن ایران بودن فرزندانش؛ از عروس دکتر تا دختر طراحش+عکس
نگاهی به میز عزای خاص و اعیانی مادر ایمان اشراقی، بازیگر باکلاس و پزشک سریال خط قرمز در کانادا+عکس/ روحش شاد
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
خلاقیت خنده دار کارمند خانم در بسته بندی کادوی تولد همکارش با ژله+عکس/ تو باید مغزتو بیمه حوادث کنی😂
کنایه طعنه‌آمیز شهربانو منصوریان به مبینا نعمت‌زاده؛ می‌خواهم دندانپزشک شوم!
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
اختصاصی ساعدنیوز: برآورده ساختن آرزوی مادر سرپرست خانوار توسط بیت رهبری / نا امید از همه جا به بیت رهبری پیام دادم ...
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت