دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / دانستنی های جنسی و زناشویی /

نارضایتی جنسی چه بلایی سر زندگی مشترک می آورد؟ 

شنبه، 06 اردیبهشت 1399
باورهای مردانه ای که به نارضایتی جنسی منجر میشود میگوید همیشه مرد باید پیشقدم باشد و تمام تماسهای جسمی ‌حتما باید به ارتباط جنسی و در نهایت به ارگاسم منتهی شود، باورهای زنانه هم معمولا مکمل این باورهای مردانه است؛ زن نباید در فعالیت جنسی پیشقدم شود و اگر به ارگاسم هم نرسید ایرادی ندارد چرا که زن آبرومند خودش را درگیر فعالیت جنسی نمیکند!

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، میخواهند طلاق بگیرند؛ میگویند توافقی جدا میشویم. هرکس با شنیدن این خبر متعجب می پرسد آخر چرا؟ آنها که با هم مشکلی ندارند؛ وقتی دلیلش را از خودشان میپرسم یک مشت بهانه تحویلم میدهند. میگویند همدیگر را درک نمیکنند و انگیزهای برای ادامه زندگی مشترک ندارند. وقتی بیشتر پیگیر می شوم تا اصل موضوع را بفهمم میگویند زندگی مان تبدیل به یک عادت تکراری شده. انگار حتی خودشان هم دقیق نمیدانند چرا میخواهند از هم جدا شوند، شاید هم میدانند اما حجب و حیای مرسوم خانوادههای ایرانی نمیگذارد راحت بگویند که به دلیل نارضایتی جنسی این تصمیم را گرفته اند.

راه حل نارضایتی جنسی

نزدیک نیمی از طلاقها در ایران، زیر سر همین مشکل «اسمش را نبر!» است.

شاید باورش سخت باشد اما ۶۰ درصد کسانی که به دلیل مشکلات و نارضایتی جنسی تصمیم به جدایی میگیرند، دلیل بی ربط دیگری را به طلاق شان نسبت میدهند، مردها میگویند همسرمان خانه داری بلد نیست و بداخلاق است، زن ها میگویند شوهرمان خرجی خانه نمیدهد و مرا درک نمیکند!

در حالی که حقیقت چیز دیگری است! اغلب زنان و مردان چند ماه پس از ازدواج با کاهش تدریجی رضایت از رابطه جنسی مواجه میشوند، اما بسیاری از آنان در مقابل این مساله نارضایتی جنسی یا با خودشان تعارف میکنند و دم برنمیآورند و یا دست به انکار میزنند.

همیشه وقتی این آمار ۶۰ درصدی عنوان میشود تمام زوج ها با تاسف سرشان را تکان میدهند و بدون یک لحظه تردید خودشان را در گروه ۴۰ درصدی سالم ارزیابی میکنند تا مبادا با مشکل شان مواجه شوند، در حالی که در اکثر مواقع این افت تدریجی قابل اجتناب است.

از کژکاریهای جنسی میتوان به

کمبود میل جنسی

اشکال در برانگیختگی جنسی

اختلال در رسیدن به ارگاسم

انزال زودرس

مقاربت دردناک و واژینیسم

نام برد؛ که این کژکاریها ریشه جسمانی، روان شناختی یا ترکیبی از هر دو را دارند.

برخی از کژکاری ها هم به دلیل بیماریهای دیگری مانند مشکلات قلبی – عروقی یا بیماریهای روان پزشکی مثل افسردگی به وجود می آیند.

پاره ای از اختلالات بر اثر زایمان آغاز میشود و بخشی دیگر از همان ابتدای بلوغ و برطرف کردن آنها نیازمند ارزیابی و درمان تخصصی است.

باورهای اشتباه و تاثیر بر نارضایتی جنسی

از آنجایی که ارتباط جنسی یک رابطه دو سویه است بی توجهی به نارضایتی جنسی سبب درگیر شدن هر دو نفر می شود و برای اقدامات درمانی هم زوجین هر دو باید در درمان شرکت کنند.

در این میان، افکار و باورهای غلطی که در بستر جامعه ایرانی شکل گرفته است همچنان امور جنسی را با شرم و خجالت و گناه و ممنوعه بودن همراه میکند و این مشکلات را دامن میزند

باورهای مردانه ای که به نارضایتی جنسی منجر میشود میگوید همیشه مرد باید پیشقدم باشد و تمام تماسهای جسمی حتما باید به ارتباط جنسی و در نهایت به ارگاسم منتهی شود، باورهای زنانه هم معمولا مکمل این باورهای مردانه است؛ زن نباید در فعالیت جنسی پیشقدم شود و اگر به ارگاسم هم نرسید ایرادی ندارد چرا که زن آبرومند خودش را درگیر فعالیت جنسی نمیکند!

همین باورهای غلط باعث میشود زوج هایی که قصد جدایی میکنند هر دلیل بی ربط و بی اهمیت دیگری را به زندگیشان نسبت دهند اما درباره اصل ماجرا حرفی نزنند.

رابطه ی جنسی، ابزار تنبیه و مجازات نیست

رابطه جنسی راهی برای نشان دادن عشق و صمیمیت زن و شوهر به یکدیگر است، اگر آن را ابزاری برای تلافی کردن دلخوری های تان کنید، شاید در کوتاه مدت به آنچه می خواهید دست یابید اما در بلندمدت اثرات تخریبی آن تمام ابعاد زندگی تان را تحت تاثیر قرار می دهد.

بمنظور حل نارضایتی جنسی قبل از شروع رابطه، احساسات خود را بیان کنید

بیان جملات محبت آمیز و عاشقانه، راهی برای درمان نارضایتی جنسی است و میزان لذت و رضایت جنسی را افزایش میدهد؛ ضمن اینکه این سخنان نشانده علاقه ای است که در طول کارهای روزانه، فرصت ابراز آنها را به همدیگر ندارید.

برای درمان نارضایتی جنسی باید به روابط جنسی خود تنوع ببخشید

اکتفا کردن به یک حالت تکراری، سبب کاهش میل و رضایت جنسی میشود، شواهد بیولوژیکی وجود دارد که میگوید تجربیات جدید بر مرکز لذت در مغز اثر میگذارد.

برای اینکه به روابط خود تنوع ببخشید، باید آگاهی و مهارت خود را بالا ببرید. میتوانید از کتاب ها و کارگاه هایی که با موضوع بهداشت جنسی برگزار می شود، کمک بگیرید

رابطه جنسی یک پانتومیم نیست

رابطه جنسی یک رفتار است که در آن کلام و بیان نقش بسیار مهمی دارد؛ با گفتن و شنیدن است که زن و مرد به نیازهای همدیگر پی می برند و در صدد رفع آن برمی آیند؛ پس ارتباط کلامی و بیان هیجانات خود را تقویت کنید و دقت کنید که خواسته های جنسی تان را بدون مثال و واسطه بیان کنید.

اضطراب و ترس ها را هنگام رابطه کنار بگذارید

یکی از مهم ترین این اضطرابها، مربوط به بچه دار شدن است، اگر شما در حال حاضر قصد بچه دار شدن ندارید، بهتر است از روشی مطمئن جهت جلوگیری استفاده کنید، تا ترس و اضطراب رابطه شما را تحت تاثیر قرار ندهد.

در هنگام مقاربت، کودک باشید

لطفا قبل از برقراری ارتباط برچسب های خود را کنار بگذارید و هنگام برقراری ارتباط جنسی نه دکتر باشید نه مهندس، نه مدیر و نه رئیس؛ بهتر است یک کودک باشید که بدون خجالت ارتباط برقرار میکند و تمام نیازهایش را بدون تعارف بیان میکند.

جذابیت، آراستگی و تناسب اندامتان را جدی بگیرید

برای پیشگیری و حتی درمان نارضایتی جنسی به بهداشت فردی بخصوص بهداشت دهان و دندان و بهداشت اندام های تناسلی، دقت کنید. از عطرهای غیر تکراری استفاده کنید و لباس های متنوع بپوشید.

اگر اضافه وزن دارید، با ورزش یا رژیم به تناسب اندام برسید. اندام نامتناسب علاوه بر ایجاد نارضایتی جنسی میتواند منجر به کم شدن اعتماد به نفس در خودتان شود و این نبود اعتماد به نفس لذت بردن شما را هم تحت تاثیر قرار میدهد.


2 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله !
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
سابمیت مقاله چیست؟
مراحل سابمیت مقاله
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه