نشانه های صعود و نزول بورس امروز

  سه شنبه، 02 دی 1399 ID  کد خبر 123688
نشانه های صعود و نزول بورس امروز
ساعد نیوز: در اولین روز دی ماه شاخص کل نزول کرد و شاخص هم وزن رشد کرد تا همانند روز یکشنبه شاهد دو دمای متفاوت در بورس باشیم، بزرگان نزول کردند ولی قیمت سهام ۶۲ درصد نمادهای بازار رشد کرد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از اقتصاد نیوز: روند تغییرات نماگرهای بورس در روز دوشنبه مثبت بود ولی ریزش قیمت بزرگان بورس موجب ریزش شاخص کل شد.

دیروز شاخص کل افت اندک 2 هزار و 708 واحدی داشت و به رقم یک میلیون و 436 هزار واحد رسید. اما شاخص کل هم وزن با رشد 4 هزار و 580 واحد در رقم 452 هزار و 418 واحد ایستاد. 302 نماد بازار سهام معادل 62 درصد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 32 درصد نمادها کاهش یافت.

بیشترین افزایش قیمت؛ رشد 9 درصدی بیسکوییت گرجی

روز گذشته قیمت سهام شرکت بیسکوییت گرجی (با نماد معاملاتی غگرجی) 9 درصد افزایش یافت و بالاترین رشد قیمتی بورس را داشت. پس از غگرجی، شرکت صنایع جوشکاب یزد (با نماد بکاب) و سرمایه گذاری شفادارو (با نماد شفا) بیشترین رشد قیمت را داشتند و در فرابورس نیز شرکت بیمه تجارت نو (بنو) و شرکت آسیا سیر ارس (حآسا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت؛ ریزش قیمت قصفها

شرکت قند اصفهان (با نماد قصفها) در روز دوشنبه بیشترین کاهش قیمت را در میان شرکت های بورسی به خود اختصاص داد. پس از قصفها، ایران تایر (پتایر) و بهنوش ایران (غبهنوش) بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس اوراق تسهیلات مسکن بانک ملی، تملی701 و تملی705 بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

بررسی عرضه و تقاضاهای پایانی روز دوشنبه، به تشخیص روند حرکتی بورس کمک می کند. نمادهایی که در پایان معاملات با صف خرید همراه هستند در روز بعد هم پرتقاضا هستند و نمادهای دارای صف فروش در پایان معاملات، در روز بعد هم با عرضه بالایی مواجه می شوند.

تصویر

رشد اندک ارزش صف های خرید

در پایان معاملات روز دوشنبه، ارزش صف های خرید 2 هزار و 330 میلیارد تومان شد که نسبت به روز پیشین رشد 0.7 درصدی را نشان می دهد.

رشد 22 درصدی ارزش صف های فروش

روز گذشته ارزش صف های فروش 22 درصد افزایش یافت و به رقم 777 میلیارد تومان رسید. بورس در روز دوشنبه نیز همانند سه روز معاملاتی گذشته با مازاد تقاضا مواجه بود. ارزش مازاد تقاضای بورس دیروز هزار و 553 میلیارد تومان بود.

بیشترین تقاضاها

در پایان معاملات دوشنبه، بیشترین ارزش صف خرید برای پنجمین روز پیاپی به شرکت پتروشیمی بوعلی (با نماد معاملاتی بوعلی) اختصاص داشت که صف خرید 485 میلیارد تومانی داشت. در جدول صف های خرید روز شنبه پس از بوعلی، پدیده شیمی قرن (قرن) و وکبهمن (مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین عرضه ها

نماد غبهنوش (شرکت بهنوش ایران) با عرضه 149 میلیارد تومانی، بیشترین ارزش صف فروش بازار را به خود اختصاص داد و پس از کاما، شرکت مگسال (زمگسا) و ایران تایر (پتایر) در رتبه های بعدی جدول بیشترین ارزش صف فروش قرار گرفتند.

تصویر

پیش بینی بورس امروز

روز گذشته، برای دومین روز پیاپی شاخص کل ریزش کرد و شاخص هم وزن رشد کرد. در نتیجه بورس دو جهت گیری عمده و علائم مثبت و منفی متفاوتی دارد که می تواند جهت بورس در معاملات امروز را تعیین کند.

علامت های مثبت

اولین علامت مثبت بازار دوشنبه رشد شاخص هم وزن بود. در معاملات دیروز، قیمت سهام 62 درصد نمادهای بورس افزایش یافت و شاخص هم وزن 4 هزار و 580 واحد رشد کرد. رشد شاخص هم وزن نشان می دهد بورس همچنان پتانسیل صعود دارد.

دومین علامت مثبت وجود مازاد تقاضا در بازار است. ارزش صف های خرید در پایان معاملات دیروز 2 هزار و 330 میلیارد تومان بود که هزار و 553 میلیارد تومان بیشتر از ارزش صف های فروش بود. وجود مازاد تقاضا در بازار می تواند موجب رشد شاخص های بورس در معاملات روز سه شنبه شود.

علامت های منفی

علامت منفی اول کاهش نقدشوندگی بورس است. در معاملات دیروز، ارزش معاملات کل و خرد بورس کاهش یافت که به معنی کاهش عمق بازار و افت نقدشوندگی بورس تهران است. ارزش معاملات کل بازار با افت 7.3 درصدی به رقم 16 هزار و 214 میلیارد تومان رسید، ارزش معاملات خرد نیز 4.9 درصد کاهش یافت و به رقم 14 هزار و 550 میلیارد تومان رسید.

دومین علامت منفی رشد عرضه های بازار است. دیروز در 3 ساعت پایانی معاملات بورس بر عرضه های بازار افزوده شد و در پایان معاملات، ارزش صف های فروش به رقم 777 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز یکشنبه 22 درصد افزایش یافته است. اگر افزایش ارزش صف های فروش در معاملات سه شنبه هم تداوم یابد موجب نزول بورس خواهد شد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (332 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (249 نظر) همزاد احسان علیخانی، با شباهت صد در صدی پیدا شد+عکس/یکی از یکی جذاب تر و خوشتیپ تر و معروفتر (248 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (219 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (190 نظر) نگاهی به کیک تولد مسعود پزشکیان در کنار نوه ارشد با خلاقیت بی نظیر اُوستا قنّاد در طراحی کیک شکلاتی /مبارکاا باشه (187 نظر) نگاهی به حال و هوای اتاق محل بستری رهبر معظم انقلاب هنگام عیادت چهره های سیاسی از ایشان؛ از عرض ارادت دختر و نوه‌های امام خمینی تا بوسیدن پیشانی رهبری توسط روحانی+عکس (168 نظر) خلاقیت خنده دار مادر باهوش برای تشخیص کودکان دوقلویش حماسه آفرید+عکس/ من عاشق اون ذهن طلاییت شدم😂 (123 نظر) نگاهی به جشن تولد نوه پسری مسعود پزشکیان با کیک خانگی/ چیدمان زیبا و ساده خانه با قندان گل سرخی، ترمه روی میز و روکش پارچه‌ای مبل+عکس (123 نظر) قاب‌هایی دلنشین از رهبر معظم انقلاب با لباس بلوچی+عکس/ احترام به فرهنگ مردم منطقه در مدتی که مهمان اهالی این منطقه بودند (89 نظر) دارا حیایی: من یه خونه 50 متری رو به یه خونه‌ای 300 متری که پدرم برام گرفته باشه، ترجیح میدم./ جونم را به عنوان مهریه میدم! (87 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (84 نظر) نگاهی به خانه خواهر شاه پهلوی در کرج/ زلم زیمبو خاندان نحس پهلوی از سهم ایتام+عکس (84 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا قناد برای تزیین کیک سه بعدی سوسن پرور با تم پسرونه+عکس (67 نظر) توهین کمدین مشهور به حامد آهنگی: مرسی از حامد که با 15 هزارتومن شما رو میخندونه/ صدای شکستن حامد آهنگی تا اینجا اومد!+فیلم (63 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
عروس تهرانی مادربزرگش را بخاطر هزینه عروسی کُشت/ داماد میخواست قاچاقی به ترکیه برود!
دارا حیایی: من رسم و رسوم‌ها رو قبول ندارم مثلاً میگن زن باید جهیزیه بیاره و مرد باید مهریه بده
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 9 مهر خرداد 1403
فال روزانه امروز دو شنبه 9 مهر ماه 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 9 مهر 1403
کشف ابزار جادوگری از داخل یک کوزه باستانی/ از میخ‌های مسی تا دندان و موهای یک کودک بلوند+عکس
نفیسه روشن: قرار بود مهاجرت کنم برم امارات ولی دیدم پراید این وطن می ارزه به بنز آخرین مدل یک جماعت لجن+عکس
فال انبیاء روزانه دوشنبه 9 مهر 1403
پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: هنوز با اعلیحضرت عقد زناشویی نبسته بودم اما صبح که از خواب بیدار شدم دوران کودکی و دوشیزه‌گی را از دست دادم!
خانه‌داری یک کدبانو؛ استفاده از جاروبرقی برای تازه نگه داشتن گوشت/ با این روش‌ها گوشت را همیشه تازه نگهداری کنید
رسوم عجیب جهان پارت 1 ؛ زندگی قبیله اندونزیایی با مردگان! +عکس
9 روش شگفت انگیز که نمک می تواند پوست شما را بازسازی کند / نمک و آب نمک برای صورت
(تصاویر) خانه باغ زیبای ترلان پروانه، طناز سریال "گردن زنی"، به سبک روستیک یا روستایی با دیوارهایی از جنس نی خیزران و گلدان‌های بزرگ سفالی
کشف یک گونه جانور نادر و جدید در دریا؛ کوسه‌های شبح در آبهای تاریک نیوزلند دیده شد!+تصاویر
10 مورد از عجیب ترن آدم های دنیا، که از شنیدنشون شاخ درمیآرید! از حامله بودن یک مرد هندی تا خوردن شیشه!+تصاویر
منتخب روز   
9 روش شگفت انگیز که نمک می تواند پوست شما را بازسازی کند / نمک و آب نمک برای صورت زینب نصرالله: به همه آزادگان عالم میگویم پدرم فرمانده نصرالله در سلامت کامل است و اسرائیل خودش را با دست خودش به آتش سوزان جهنم وارد کرد+عکس برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس