دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / خانه داری /

نگهداری سیر تازه با چند ترفند ساده در خانه 

دوشنبه، 25 دی 1402
اگر سیر به درستی نگه‌داری نشود درون آن پوک و خشک می‌شود. ما امروز در این مطلب از ساعد نیوز روش بسیار ساده و کاربردی را به صورت کامل به شما آموزش خواهیم داد تا با کمک آن‌ها بتوانید سیر را به صورت کاملا تازه و با همان کیفیت اولیه در خانه نگه‌داری کنید پس تا انتهای این مقاله آموزنده با مجله اینترنتی ما همراه باشید.

همانطور که می‌دانید سیر یکی از صیفی جات خوش عطر و خوشمزه‌ای است که در بیشتر غذاها از آن می‌توان استفاده کرد. البته اگر بوی آن شما را آزار نمی‌دهد و طبع شما با سیر هماهنگ است. نگهداری سیر تازه مانند روز اول، کار آسانی نیست، اما چندان هم سخت و دشوار نیست. چند روش و فوت و فن خاص دارد که ما در ادامه قصد داریم تا آن‌ها را به شما ارائه کنیم تا بتوانید سیر را برای مدت طولانی به صورت کاملاً تازه و درست مانند روز اول در خانه نگهداری کنید.

روش‌هایی که برای نگهداری از سیر تازه باید بدانید


در این بخش به روش‌هایی ساده و کاربردی برای نگهداری سیر تازه در خانه به مدت طولانی اشاره خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

1. نگهداری سیر در دمای اتاق


یکی از ساده‌ترین و رایج‌ترین روش‌های نگه‌داری سیر تازه، نگه‌داری آن در دمای اتاق است. در این روش سیر تا مدت زمان زیادی تازه می‌ماند اما باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید. سیر باید در جای خشک و خنک به دور از نور مستقیم خورشید قرار داشته باشد. سیر باید در ظروف حصیری یا توری نگه‌داری شود تا هوا به راحتی در آن ردوبدل شود.

2. نگهداری سیر با ساقه


در این روش می‌توانید سیرها را با ساقه نگهداری کنید. به عبارتی برای نگهداری سیر تازه در فریزر یا یخچال بدون ایجاد تغییر و مانند روز اول، سیرها را بدون آنکه از یکدیگر جدا کنید به راحتی می‌توانید با ساقه در داخل فریزر قرار دهید. سپس در هنگام مصرف پوست آن‌ها را جدا کنید و قبل از آن که یخ آن‌ها آب شود، سیرها را خرد کنید.

اگر تمایل داشته باشید که سیرها را برای مدتی حدود 6 ماه تا حداکثر یک سال در فریزر یا یخچال نگهداری کنید، بهتر است آن‌ها را به شکل حبه یا به عبارتی بوته‌ای در کیسه فریزر نگه داشته و منجمد کنید. این روش، یک روش نگهداری سیر تازه با ساقه است که منجمد کردن آن راحت بوده و در ادامه استفاده آن نیز بدون هیچ مشکلی امکان پذیر است

3. نگهداری سیر تازه در بطری نوشابه یا شیشه روغن


حال که اگر شیشه روغن زیتون خالی نداشتید، می‌توانید سیرها را در شیشه نوشابه نیز نگهداری کنید. در روش تازه نگه داشتن و نگهداری سیر تازه در بطری نوشابه، باید به این شکل عمل کرد که اول از همه سیرها را به خوبی تمیز کرده و سپس رنده کنید. بعد از آن دانه دانه سیرها را در بطری نوشابه قرار دهید.

در مرحله نهایی درب نوشابه را محکم ببندید و آن را در فریزر بگذارید. درب بطری نوشابه باید بخوبی سفت شود و از ورود هوا به بطری سیر جلوگیری کند. همین امر موجب می‌شود تا سیرهای شما تغییر رنگ نداده و عطر و طعم آن‌ها نیز تا زمان استفاده به هیچ عنوان تغییر نکند.

4. نگه‌داری سیر در یخچال


در این روش سیر بیشتر از 1-2 هفته ماندگاری ندارد. سیرهای شسته شده و پوست گرفته را درون ظرف دربداری قرار دهید و آن را در یخچال نگهداری کنید. توجه داشته باشید بهتر است که درب ظرف به خوبی بسته و محکم شود تا عطر و بوی سیر خارج نشود.

ضمن این‌که خارج شدن بوی سیر از ظرف باعث بو گرفتن سایر محتوایات درون یخچال شما می‌شود. پس بهتر است اگر در زمان بسیار کوتاهی امکان استفاده از سیر را دارید از این روش کمک بگیرید.

5. نگهداری سیر در سرکه


یکی دیگر از رایج‌ترین و بهترین روش‌های نگه‌داری سیر استفاده از سرکه است. بدین صورت که در این روش سیرهای شسته شده و پوست گرفته را درون شیشه تمیز و مناسبی بریزید و روی آن را با سرکه بپوشانید. اگر تمایل داشته باشید با مقدار نمک نیز می‌توانید طعم و چاشنی سیرهایتان را تنظیم کنید.

هر بار در زمان استفاده سیر را از سرکه خارج و آن را در غذا استفاده کنید. سیرها در این روش به تنهایی و به عنوان نوعی ترشی خوشمزه قابل سرو هستند. نگه‌داری سیر در سرکه یکی از روش‌های بسیار راحتی است که شما با کمک آن به مدت خیلی طولانی می‌توانید سیر را در یخچالتان نگه‌داری کنید.

6. نگهداری سیر در نمک


در نگه‌داری سیر به این روش کافی است سیرهای شسته شده و پوست گرفته شده را با کمک میکسر، سیر له کن یا هر ابراز مناسب دیگری که در دسترس دارید به صورت پوره تبدیل کنید. به ازای هر پیمانه سیر به ¼ پیمانه نمک دریا نیاز دارید.

پوره سیر را با نمک دریا به خوبی ترکیب کنید و آن را درون ظرف مناسبی بریزید و در فریزر نگه‌داری کنید. زمان نگه‌داری پوره سیر در این روش بسیار زیاد است و تا 1 سال می‌توانید از آن استفاده کنید.

7. خشک کردن سیر


یکی دیگر از روش‌های بسیار رایج و کاربردی در نگه‌داری سیر خشک کردن سیر است. در این روش سیرهای شسته شده را پوست بگیرید و با کمک چاقوی تیزی به صورت نازک برش زنید. آن‌ها را درون میوه خشک کن یا فر به خوبی خشک کنید و در ظرف دربدار مناسبی در جای خشک و خنک نگه‌داری کنید.

سخن پایانی


امیدواریم که آموزش‌های کامل این مقاله نیز برایتان مفید واقع شود و شما نیز بتوانید به راحتی با روش‌های که در بالا به صورت کامل توضیح داده‌ایم سیرهای خود را به مدت طولانی در منزل نگه‌داری کنید. از این‌که تا پایان این مقاله از مجله آشپزی اکالا نیز با ما همراه بودید بسیار خرسندیم و برایتان سلامتی و شادی آرزومندیم.



1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه تخصصی کتاب
ترجمه تخصصی متن
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
ناگفته‌هایی از زندگی شخصی داماد پزشکیان و اعضای خانواده رئیس جمهور منتخب + فیلم
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
اعتراف طناز طباطبایی/ عاشق فوتبالیست معروف بودم و به خاطرش فوتبال می دیدم
مقایسه شگفت انگیز استایل جورجینا با آنتونلا همسر مسی/ رقابت سرسخت همسران فوتبالیست/ بنظرتون کدوم جلوتره؟ +عکس
هزینه چاپ یک کتاب