دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

نحوه بستن قفل فرمان خودرو 

یکشنبه، 19 تیر 1401
قفل فرمان یکی از ابزار هایی است که امنیت خودرو را تا حدودی افزایش می دهد. شما می توانید با استفاده است قفل فرمان از دزدیده شدن خودروی خود جلوگیری کنید و یا آن را به تاخیر بندازید. در مطلب با ما با آموزش نحوه بستن قفل فرمان همراه باشید.

قفل فرمان و قفل پدال جز وسایل امنیتی می باشد که هر شخصی با بستن آن روی ماشین خود باعث به تاخیر افتادن کار سرقت خودرو می شود. به نوعی این وسایل کاملا باعث جلوگیری سرقت نمی شود اما به دلیل اینکه به نوعی زمان تاخیر سرقت را افزایش می دهد تا زمان باز کردن قفل فرمان سریعا می توانید خود را به ماشین برسانید. شاید برخی از شما حتی نحوه بستن قفل فرمان را بلد نباشید که در این مقاله به آموزش بستن قفل فرمان می پردازیم.

چطور قفل فرمان می تواند امنیت خودروی را ایجاد نماید؟

همانطور که گفتیم به دلیل اینکه قفل فرمان ابزاری است که در معرض دید می باشد می تواند جلوی سرقت را بگیرد. اگر هم سارقی بخواهد فرمان را با قفل فرمان به راست و چپ بگرداند به درب و یا شیشه گیر کرده و تا باز نشدن آن نمی تواند خودرو را حرکت بدهد. یکی از راه هایی که ممکن است سارقین آن را امتحان کنند شکستن قفل فرمان می باشد که می تواند با بریدن قفل فرمان صورت گیرد. برای این کار هم یا باید قفل توسط اهرم شکسته شود و یا با یک منبع تغذیه آن رابرش دهند که هم سروصدا دارد و هم زمان زیادی را برای این کار احتیاج دارد که مانع کار دزدان خودرو می شود.

نحوه بستن قفل فرمان

بستن قفل فرمان بسیار ساده است و شما می توانید با تهیه یک قفل فرمان به راحتی از آن برای امنیت خودروی خود استفاده کنید. نحوه بستن قفل فرمان به این صورت است که قفل فرمان دو قسمت داخلی در دو طرف دارد که به دو سمت فرمان گیر می کند و یک قسمت بیرونی به نام قفل دستگیره که با کلید بسته می شود. برای بستن قفل فرمان یک سمت را تنظیم کنید و سمت دیگر قفل فرمان را بکشید تا به فرمان بسته شود سپس اقدام به قفل کردن آن با کلید کنید. برای باز کردن آن هم کافیست که کلید را داخل قفل فرمان بیندازید و سپس دو طرف را جمع کنید. توجه کنید که بهتر است قفل فرمان رو به گونه ای تنظیم کنید که سمت بلندتر آن به ستون سمت چپ نزدیکتر باشد!

مزایای استفاده از قفل فرمان

قفل فرمان روی فرمان ماشین بسته می شود و تا زمانی که باز نشود کسی نمی تواند فرمان ماشین را بچرخاند. اما جالب است که بدانید می گویند قفل فرمان کاملا قابلیت باز شدن دارد و تنها کافیست غربیلک فرمان را در بیاورید و یک غربیلک دیگر جایگزین آن کنید.

به نوعی با بستن قفل فرمان باعث می شوید که سارقان نتوانند کنترل ماشین را در دست بگیرند و برای اینکه بتوانند به درستی ماشین را حرکت دهند باید حتما قفل فرمان را باز کنند. در ضمن اگر بخواهند با قفل فرمان رانندگی کنند نمی توانند زیرا در صورت حرکت قفل فرمان سریعا به شیشه برخورد می کند و کنترل خودرو را از دست می دهند.

قفل فرمان بهتر است یا قفل پدال؟

همه ما به دنبال خرید بهترین وسیله امنیتی هستیم که به نوعی مانع از سرقت خودرو خود شویم. باید به شما بگوییم که حتی خرید قفل فرمان و قفل پدال و بستن آن روی ماشین هم باعث نمی شود که سارق نتواند ماشین شما را بدزدد، تنها فایده بستن قفل فرمان و پدال تاخیر در سرقت ماشین است که همین امر ممکن است باعث شود شما سریعا به ماشین خود برسید و حتی ترس رسیدن صاحب ماشین باعث شود سارق به سرقت وسایل جزیی اکتفا کند.

نکات مهم و قابل توجه هنگام خرید قفل فرمان اتومبیل

  • جنس محصول:همانند قفل پدال، هنگام انتخاب و خرید قفل فرمان توجه به جنس آن حائز اهمیت است. شرکت های سازنده معتبر اغلب به این موضوع توجه وافر دارند و تلاش می کنند محصولی با دوام و ضریب ایمنی بالا تولید نمایند. قفل هایی که از جنس فولاد ساخته می شوند دارای وزن سنگین و مقاومت بالایی هستند و تاب مقاومت در برابر ضربات تخریبی سارقان را دارند .
  • جنس روکش قفل: جنس روکش این محصول عمدتاً از فوم صنعتی یا PVC است که به شما امکان می دهد آن را به راحتی روی فرمان ماشین خود نصب نمایید. اگر با مرور زمان و استفاده مستمر، روکش قفل دچار فرسایش شد، بهتر است به دنبال تعویض آن باشید.
  • بلندی میله:طول میله قفل از قطر فرمان یا همان مدل ماشین تبعیت می کند، در برخی خودروها قطر فرمان بیشتر است در حالی که در مدل های دیگر این قطر کمتر می باشد، از این رو سعی نمایید متناسب با اندازه، مدل و قطر فرمان اتومبیلتان در صدد تهیه محصول باشید
  • نوع قفل:نکته دیگری که هنگام خرید قفل فرمان باید مد نظر باشد، نوع قفل تعبیه شده در ساختار کالاست. اساساً قفل های فرمان در انواع گوناگون ساخته و برای مصرف عرضه می شوند، گونه ای از آنها کامپیوتری اند و نوعی هم مجهز به قفل های رمزی همانند کیف های سامسونت می باشند. اینکه انتخاب و خرید قفل چگونه باید باشد بستگی به نظر، نیاز و انتظار شما از محصول دارد.
  • هماهنگی قفل با مدل ماشین:یکی دیگر از فاکتورهای خرید قفل فرمان، دقت در تناسب قفل با مدل ماشین است. هنگام خرید، این ویژگی از طریق فروشنده یا اطلاعات مندرج در بروشورهای راهنمای محصول توسط فروشگاه های آنلاین و اینترنتی ارائه می شود.
  • قیمت قفل فرمان: پرداخت هزینه بیشتر با هدف خرید محصولی خوب و بهتر کاری عاقلانه و منطقی است. با توجه به اهمیت حفاظت از خودرو که امروزه با قیمت گران تهیه می شود و از طرفی هم تغییر شگرد دزدان برای سرقت ماشین، پیشنهاد می گردد پول بیشتری هزینه کنید و از قفلی کیفی، محکم و مناسب برای امنیت وسیله ی نقلیه خود استفاده کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
مراحل اکسپت مقاله
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت