دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / دانستنی های جنسی و زناشویی /

نحوه درمان عفونت واژن با گلاب 

یکشنبه، 25 دی 1401
از جمله محصولاتی که از گل محمدی تولید می شود گلاب است که در بسیاری از کتب و مقالات درباره فواید گلاب برای تسکین دردها و همچنین از خواص درمانی گلاب برای رحم و واژن بسیار گفته اند، ما می خواهیم در این مقاله بیشتر در مورد آن صحبت کنیم .

باید گفت بسیاری از عفونت های رحم در خانم ها به وسیله گلاب قابل معالجه می باشد، گلاب چه خواصی دارد؟ اطبای سنتی بر این باور هستند که خانم ها وقتی مشکلات مربوط به رحم دارند در تشتی مخلوط از گلاب بنشینند و نواحی که دچار عفونت شده رابا گلاب شستشو دهند.با این عمل عفونت های رحم خارج می شود و هم اینکه قارچ ها و باکتری ها یی که در ناحیه واژن می باشند را برطرف می کند .

مزایای گلاب واژن چیست؟

گلاب و به خصوص روغن گل رز فواید زیادی برای زنان دارد. زیرا به تنظیم چرخه قاعدگی کمک می کند، علائم PMS را کاهش می دهد و رحم را سالم و عاری از ترشحات، فیبروم ها و تومورها نگه می دارد.پوست واژن شما در واقع حساس تر از سایر قسمت های بدن شما است. در نتیجه، محصولات سریع تر و در مقادیر بیشتری نسبت به سایر انواع پوست جذب می شوند. از آنجایی که بافت مخاطی اجازه می دهد تا هر محصولی به راحتی به واژن نفوذ کند، باید مراقب محصولات مورد استفاده در این ناحیه باشید.صابون ها، لوسیون ها یا سایر محصولات دارای رایحه شیمیایی می توانند تعادل ظریف واژن را تحریک کنند. اما در مورد گلاب، این فرمول دارای pH متعادل است و به عنوان یک دئودورانت واژن و مرطوب کننده عالی عمل می کند. همچنین به دلیل خاصیت قابض و آنتی اکسیدانی که به نوسازی سلولی کمک می کند، در سفت شدن واژن موثر است.

از ویژگی های گلاب واژن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رفع تیرگی واژن
  • حذف عفونت واژن و ترشحات رحمی
  • بوی بد را از بین می بردد
  • کاهش علائم قاعدگی
  • درمان خارش واژن
  • تقویت کننده واژن

خواص گلاب برای عفونت واژن

خواص گلاب برای عفونت واژن ناشی از وجود ویتامین C، پلی فنول ها و ترکیبات آنتی اکسیدانی آن است که به بدن برای مقابله عفونت و التهاب کمک می کند.خواص ضد عفونی کنندگی گلاب با باکتری ها و قارچ های این ناحیه مبارزه کرده و باعث حفظ تعادل pH واژن می شود. عفونت واژن یکی از دلایل بوی بد در این ناحیه است که با رفع عفونت می توان از آن خلاص شد.عفونت واژن می تواند باعث خارش و حتی بوی بد در این ناحیه شود. برای درمان این مشکل به آسانی واژن را دو تا سه بار با مقدار کمی گلاب بشویید.

شستشوی واژن با گلاب و اسطوخودوس

گلاب برای شستشوی واژن عالی است زیرا سرشار از آنتی اکسیدان است. شستشوی واژن با گلاب و اسطوخودوس به درمان عفونت ها کمک می کند و همچنین به تسکین سوزش پوست کمک می کند. روغن اسطوخودوس، فندق جادوگر و رزماری بر خواص آن می افزاید زیرا اثر آرام بخشی دارد و در عین حال تحریک پوست را تسکین می دهد.

مواد لازم:

  • 1 فنجان آب مقطر
  • یک سوم فنجان گلاب
  • یک چهارم فنجان روغن فندق جادوگر
  • 1 قاشق غذاخوری روغن رزماری
  • 6 قطره روغن اسطوخودوس

همه این مواد را با هم در یک بطری مخلوط کنید، خوب تکان دهید و استفاده کنید. این محلول شستشو تا زمانی که در دمای اتاق نگهداری شود برای چند ماه می ماند.

خواص گلاب و آبلیمو برای تیرگی واژن

استفاده از ترکیب گلاب و آب لیمو یکی از بهترین و مطمئن ترین راه ها برای سفید کردن واژن است. آب لیمو حاوی اسید سیتریک و همچنین ویتامین C است. هم اسید سیتریک و هم ویتامین C تغییر رنگ را از بین می برند و باکتری ها را از بین می برند و این به کاهش رنگدانه های تیره اطراف ناحیه واژن کمک می کند. نحوه تهیه ترکیب گلاب و آب لیمو برای سفید کردن واژن.

مواد مورد نیاز:

  • دو قاشق غذاخوری آب لیمو
  • ده قطره گلاب خالص یا عصاره گل محمدی

روش تهیه:

  • دو قاشق غذاخوری آب لیمو را با ده قطره گلاب مخلوط کنید. با این حال، استفاده از گلاب می تواند به کاهش سوزش ناشی از استعمال آبلیمو در اطراف ناحیه واژن زنان کمک می کند.
  • یک گلوله پنبه ای را در محلول گلاب و آبلیمو فرو کنید.
  • پنبه را بفشارید و تا محلول اضافی خارج شوود و سپس آن را به آرامی روی نواحی دچار تیرگی واژن بمالید.
  • اجازه دهید پانزده تا بیست دقیقه محلول روی بدن بماند و سپس آن را بشویید.
  • این روش را سه بار در روز برای نتایج فوری تکرار کنید.

گزینه پیشنهادی دیگر می تواند مالش یک تکه لیمو به ناحیه واژن باشد. این کار نیز به کاهش رنگدانه های تیره در پوست این ناحیه کمک می کند.

گلاب و چوب صندل برای رفع تیرگی واژن

چوب صندل برای درمان تغییر رنگ پوست مناسب است، گلاب نیز پوست را مرطوب می کند. برای این محلول رفع تیرگی با مخلوط کردن یک قسمت گلاب و پودر چوب صندل خمیر درست کنید. این مخلوط را روی ناحیه مورد نظر استفاده کنید. برای نتیجه بهتر چند بار این روش را تکرار کنید.

جوش شیرین و گلاب برای واژن

اکثر زن ها و دختران از اینکه واژن آنها بوی نامطبوعی بدهد ناراحت هستند و معتقدند با شوینده های مختلف می توانند عواملی که باعث ایجاد میکروب در این ناحیه شود را از بین ببرند.در طب سنتی از جوش شیرین و گلاب برای درمان عفونت واژن استفاده می کنند استفاده به طور منظم از جوش شیرین برای شست شوی واژن باعث می شود رطوبت در این ناحیه کم شده و باکتری ها هم کمتر رشد کنند.همچنین جوش شیرین به اصطلاح یک دئودورانت طبیعی است که به برطرف شدن بود بد واژن و رفع تیرگی در این ناحیه کمک می کند. گلاب نیز در بهبود خارش، که به خاطر قارچ در این ناحیه است مفید می باشد، بنابراین پیشنهاد می کنیم روزی سه بار واژن را با گلاب شستشو دهید تا از خواص آن بهره مند شوید.

سخن آخر

گلاب دارای خواص درمانی فراوانی به خصوص برای رفع بیماری های پوستی و برطرف کردن تیرگی های بدن است. در این پست ما به خواص گلاب برای رفع تیرگی واژن، خواص گلاب برای رفع عفونت و سایر مزایای استفاده از آن پرداختیم. خواص آنتی باکتریال و آنتی اکسیدانی گلاب، آن را به انتخاب بهتری نسبت به مواد شیمیایی تبدیل کرده است.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
(فیلم) داماد کم شعور گریه عروس را درآورد! / وقتی مامان و بابات برات زن می‌گیرن و تو جنبه نداری!
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
هزینه چاپ یک کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب