دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

نحوه بررسی سیستم روغن‌ریزی خودرو 

چهارشنبه، 04 بهمن 1402
در صورتی که روشن شدن چراغ روغن در حالت درجا به دلیل نقص در سیستم روغن‌ریزی باشد، این مشکل می‌تواند باعث خرابی سایر قطعات خودرو نیز شود. ما در این مطلب از ساعد نیوز نحوه بررسی سیستم روغن ریزی خودرو را بیان می کنیم. با ما همراه باشید.

خودرو نیز مانند بسیاری از وسایل مصرفی دیگر، نیاز به بررسی دوره‌ای و چکاپ‌های دقیق دارد. بعضی از مشکلات فنی خودرو، در صورت دیرتر اقدام کردن برای تعمیر، مشکل چندان حادی را ایجاد نمی‌کند. اما مشکلاتی هم وجود دارد که بی‌توجهی به آن‌ها یا تاخیر در تعمیر و برطرف کردن عیب‌شان باعث بروز مشکلات جدی‌تر و در نهایت از کار افتادن خودرو می‌شود. سیستم روغن‌ ریزی ماشین یکی از همین مواردی است که باید نسبت به آن حساس باشید.

چگونه می‌توانم سیستم روغن‌ریزی را بررسی کنم؟


وجود روغن در ماشین، به دلیل روان کردن قطعه‌های موتور و سرسیلندر اهمیت ویژه‌ای دارد. علاوه‌بر این‌ها، روغن ماشین به خنک کردن سیستم موتور هم بسیار کمک می‌کند. بنابراین برای روانکاری قطعات موتور و خنک شدن سیستم آن، به روغن ماشین نیاز است.برای بررسی سیستم روغن‌ریزی خودرو، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

بررسی سطح روغن در موتور


اولین قدم برای بررسی سیستم روغن‌ریزی، بررسی سطح روغن در موتور است. سطح روغن در موتور باید در حد مناسب و طبیعی باشد. برای بررسی سطح روغن، می‌توانید از میزان روغن روی شاخص روغن در موتور استفاده کنید. اگر سطح روغن در موتور کم است، می‌تواند نشانه نقص در سیستم روغن‌ریزی باشد.

بررسی وضعیت شیشه روغن


شیشه روغن در بسیاری از خودروها برای بررسی سطح روغن استفاده می‌شود. بررسی کنید که آیا شیشه روغن خودرو در حالت تمیز و بدون هرگونه خاک و آلودگی است یا خیر.

بررسی فیلتر روغن


فیلتر روغن نقش مهمی در سیستم روغن‌ریزی دارد و باید به دوره‌های منظم تعویض شود. اگر فیلتر روغن خودرو کثیف و آلوده است، ممکن است باعث بسته شدن راه‌های عبور روغن شود و به روشن شدن چراغ روغن در حالت درجا بیشتر کمک کند.

بررسی خروجی روغن


بررسی خروجی روغن از موتور می‌تواند نشان دهنده وضعیت سیستم روغن‌ریزی باشد. اگر روغن از موتور با رنگ غیرطبیعی و یا با ترکیبات دیگری مانند آب یا بنزین خارج شود، ممکن است باعث نشان دادن چراغ روغن در حالت درجا شود.

بررسی نوسانات دمایی


در برخی موارد، نوسانات دمایی می‌تواند باعث نشان دادن چراغ روغن در حالت درجا شود. برای بررسی این موضوع، باید دمای موتور و سیستم روغن‌ریزی را بررسی کنید.

سخن پایانی


روغن ریزی ماشین از آن دسته مشکلاتی است که هم به صورت سطحی و هم به شکل جدی اتفاق می‌افتد. اگرچه روغن ریزی خودرو همیشه مشکل حادی را ایجاد نمی‌کند، اما در بسیاری از موارد باعث بروز صدمات مالی و جانی غیر قابل جبران مانند آتش‌سوزی می‌شود. بنابراین بهتر است چکاپ‌های مرتب خودرو را جدی بگیرید و نسبت به هر نوع نشتی روغن در خودرو حساس باشید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 27 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تهدید آقای بازیگر برای مهران غفوریان: عکس داخل استخرت رو منتشر می‌کنم +ویدئو
(ویدئو) سنگ بن‌بن؛ گنجینه‌ای آسمانی در دل اهرام مصر / آیا این شهاب‌سنگ، کلید رمزگشایی از تمدن‌های باستانی است؟
(ویدئو) پشت صحنه ساخت آهنگ جدید محسن ابراهیم زاده / آقای خواننده چه غش میکنه از صدای خودش
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
(ویدیو) ماجرای جالب و عجیب عاشق شدن میترا حجار بازیگر، سریال سرزمین مادری/ علت متفاوت ازدواج نکردن وی