نکات مهم برای مراقبت از تتوی روی بدن

  شنبه، 31 اردیبهشت 1401   زمان مطالعه 9 دقیقه
نکات مهم برای مراقبت از تتوی روی بدن
یکی از موضوعاتی که به تازگی بسیار محبوب شده است، تتو کردن بدن است. در این نوشته می خواهیم درباره نکات مهم برای مراقبت از تتوی روی بدن با شما صحبت کنیم و از شما دعوت می کنیم تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

بسیاری از افراد طرحهای زیبا و نوشته های جالب را روی قسمتهای مختلف دست و پاهایشان تتو می کنند تا با این کار جذاب تر و خاص تر شوند. نکته مهمی که باید بدانید این است که تتوی بدن خود را به فردی باتجربه و متخصص بسپارید تا با کمترین میزان درد و ناراحتی تتوی روی بدن شما را انجام دهد. نکته مهم دیگری که باید بدانید این است که باید از تتوی روی بدن خود به خوبی مراقبت کنید تا طرح تتو به خوبی روی بدن شما ماندگار شود و عوارضی مانند عفونت پوست و… برایتان پیش نیاید. در این نوشته می خواهیم درباره نکات مهم برای مراقبت از تتوی روی بدن با شما صحبت کنیم و از شما دعوت می کنیم تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

روش اصلی برای تتوی بدن

برای انجام خالکوبی و تتو کردن بدن، از سوزنهای ریز و مخصوص تتو استفاده می شود که این سوزنها جوهر را به زیر پوست منتقل می کنند. وارد شدن این سوزنهای ریز با زخم شدن سطح پوست همراه است و با باز شدن پوست، احتمال عفونت پوست بیشتر می شود. به همین دلیل است که باید بعد از انجام تتو روی بدن حتما از خود مراقبت کنید تا درگیر درد و عفونت نشوید. معمولا متخصص تتو بعد از انجام کارش، یک لایه خیلی نازک وازلین روی تتو می مالد و محل تتو را با بانداژ یا پارچه تمیز می پوشاند تا باکتری ها وارد پوست نشوند. همچنین باید از پوست مراقبت کرد تا قسمت تتو شده به لباس ساییده نشود یا آلودگی وارد پوست نشود.

دستهای تتو شده

نکات مهم قبل از جلسه تتو

قبل از فرا رسیدن جلسه تتو خوب است که موهای آن قسمت از بدنتان را اصلاح کنید تا در اثر برخورد سوزن با موهای بدنتان احساس درد زیادی نکنید. همچنین شب قبل از جلسه تتو، خوب بخوابید تا پوست شما سرزنده تر به نظر برسد و خطوط تتو به خوبی روی آن کشیده شود. پرهیز از مصرف کافئین و نوشیدن الکل را هم رعایت کنید تا خون شما رقیق نشود؛ زیرا نوشیدن الکل احتمال خونریزی در اثر تتوی پوست را افزایش می دهد و در نتیجه احتمال عفونت پوست نیز بیشتر می شود.

نکات مهم برای مراقبت از تتوی روی بدن

مراقبت بعد از تاتو یکی از مراحل بسیار مهم و حساس تاتو بدن است. شاید شما بهترین تاتوکار را انتخاب کنید و از بهترین دستگاه تاتو و مواد نیز استفاده کنید، اما اگر دستورالعمل های مراقبتی بعد از تتو را رعایت نکنید، ممکن است مشکلات مختلفی برای شما ایجاد شود. همچنین، علاوه بر مراقبت های بعدی، دستورالعمل هایی برای قبل و زمان انجام آن وجود دارد که انجام دادن آن ها برای راحتی شما و دستیابی به نتیجه بهتر ضروری است. در ادامه نکات مهم برای مراقبت از تتوی روی بدن را بیان کرده ایم:

1. مراقبت از محل تتو

بعد از اینکه جلسه تتوی شما تمام شد و از کلینیک زیبایی بیرون آمدید، از بانداژ و پانسمان زخم خود مراقبت کنید تا ضربه ای به آن وارد نشود. اگر دیدید از محل بانداژ شما خون یا مایعات اضافی به بیرون منتقل شده است، از کمی پنبه برای پاک کردن مایعات و خون استفاده کنید. بعد از 3 الی 4 ساعت می توانید بانداژ روی تتو را بردارید و دستهای را با آب ولرم و صابون بشویید. سپس محل تتوی روی بدن را با صابون معمولی و مقداری آب شستشو دهید و با پارچه ای نرم آن را خشک کنید. بعد از خشک کردن محل تتو با پارچه نرم، مقدار کمی وازلین روی محل تتو بزنید. می توانید دیگر زخمتان را بانداژ یا پانسمان نکنید تا پوست شما نفس بکشد.

2. استفاده از کرم ضدآفتاب

قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید اصلا خوب نیست؛ زیرا احتمال عفونت پوستی شما را افزایش می دهد. به همین دلیل بهتر است تا یک هفته از قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید خودداری کنید و در زمان بیرون رفتن لباس بلند بپوشید که تمام بخشهای بدن شما را به خوبی بپوشاند. تا زمانی که التهاب اطراف تتوی روی بدن شما خوب نشده است، حتما کرم ضدآفتاب را به صورت دائم استفاده کنید.

استفاده از کرم ضدآفتاب

3. لمس نکردن محل تتو

یکی از بدترین کارها بعد از تتوی بدن این است که به سوزش پوست بدنتان واکنش نشان دهید و محل تتو را بخارانید یا آن را دستکاری کنید! برای بهبود سریعتر تتو باید اجازه دهید تا زخم های ایجاد شده روی پوست شما التیام پیدا کنند و پوست شما ترمیم شود. هرچقدر تتوی بزرگتری روی بدنتان داشته باشید، باید بیشتر از آن مراقبت کنید.

4. پوشیدن لباس آزاد

پوشیدن لباسهای تنگ و چسبان، احتمال عفونت پوستی را افزایش می دهد؛ به همین دلیل بهتر است از پوشیدن لباسهای تنگ خودداری کنید و لباسهای آزاد و گشاد را بعد از تتو بپوشید تا محل زخم و تتوی شما نفس بکشد.

5. کنترل استرس

استرس از بدترین عوامل مخرب برای بدن ما است که روند ترمیم و بهبودی ما را به تاخیر می اندازد. قبل و بعد از انجام تتو روی بدن، بهتر است استرس خود را کنترل کنید. با خوب خوابیدن، خودداری از دعواهای بیهوده و ریلکس کردن می توانید استرس خود را کمتر کنید و در جلسه تتو، آرامش و تحمل بیشتری داشته باشید.

6. خوردن غذاهای مفید و پرانرژی

یکی دیگر از نکات مهمی که قبل و بعد از تتوی بدن باید رعایت کنید، خوردن غذاهای مفید و پرانرژي است تا انرژی بدن شما تامین شود و کمتر در جلسه تتو روی بدن اذیت شوید.

7. خودداری از شنا کردن

بعد از تتو کردن روی دست و پا، بسیاری از افراد دوست دارند که زیبایی بدنشان را به دیگران نشان دهند و به باشگاه و استخر بروند؛ اما باید به یاد داشته باشید که شنا کردن بعد از تتو روی بدن اصلاً توصیه نمی شود و احتمال عفونت را افزایش می دهد.

8. نوشیدن آب فراوان

یکی دیگر از نکات مهمی که برای مراقبت از بدنتان بعد از تتو روی پوست باید انجام دهید، نوشیدن آب فراوان است که بدن شما را هیدراته نگه می دارد. نوشیدن آب فراوان باعث می شود که زخم های اطراف تتو زودتر خوب شوند و بدن شما تحمل بیشتری در برابر درد و ناراحتی داشته باشد.

آیا با شستشوی تتو، جوهر تتو پاک می شود؟

اگر نگران این هستید که با هر بار شستشوی صورت و بدنتان، جوهر تتو پاک نشود، باید بدانید که فقط جوهر اضافی باقی مانده زیر پوست شما با شستشو شسته می شود و جوهر اصلی به لایه های عمیق تر پوست شما نفوذ کرده است که به راحتی پاک نمی شود.

تتو

تا چه زمان باید محل تتو را بانداژ کرد؟

وقتی جلسه تتو شما تمام شد، بهتر است از تتوکار خود بپرسید که چه زمانی می توانید بانداژ را بردارید. بعد از برداشتن بانداژ، ممکن است ببینید که مایع زرد و صورتی رنگی از تتوی شما تراوش می کند که این موضوع کاملا طبیعی است. همچنین طبیعی است که پوست شما ملتهب و قرمز باشد و آن قسمت از بدنتان گرم تر از دیگر قسمتها باشد؛ زیرا تتو کردن باعث زخم شدن لایه سطحی پوست می شود و جریان خون بیشتری زیر پوست شما برقرار می شود تا زخم شما خوب شود.

آیا بعد از تتو باید از کرم یا پماد خاصی استفاده کرد؟

بعد از تتو روی صورت و بدن، خوب است از پمادهای ترمیم کننده، وازلین یا کرم های مخصوص بازسازی پوست استفاده کنید تا پوست شما سریعتر بهبود پیدا کند. همچنین با استفاده از کرم های مرطوب کننده، به لایه های عمیق پوستتان آبرسانی کنید تا پوست شما کشیده و خشک نشود و از این موضوع اذیت نشوید.

آیا کدر شدن تتو طبیعی است؟

دو سه روز بعد از تتو کردن، شاهد کدر شدن تتو خواهید بود. وقتی روی زخمها بسته شده و پوست وارد فاز ترمیم و بهبودی می شود، مشاهده می کنید که تتوی شما ظاهر کدرتری پیدا می کند. برای اینکه مرحله کدر شدن تتو را زودتر پشت سر بگذارید، هر روز دو الی سه بار محل تتو را با آب و صابون بدون عطر و اسانس بشویید و روی آن مرطوب کننده بزنید.

بعد از چند روز قرمزی تتو از بین می رود؟

معمولا بعد از 4 تا 7 روز، دیگر شاهد قرمزی و التهاب پوست خود نخواهید بود و مشاهده می کنید که تتو کمی پوسته پوسته می شود و زخمهای اطراف تتو به تدریج بسته خواهند شد. در این دوران از کندن زخم ها و خاراندن آنها خودداری کنید.

بعد از چند ماه تتوی روی بدن به صورت کامل بهبود پیدا می کند؟

معمولا 3 ماه طول می کشد تا تتوی روی بدن به صورت کامل خوب شود. در انتهای ماه سوم، تتوی شما بسیار روشن و واضح به نظر می رسد و زخمهای روی لایه های عمیق پوست بهبود پیدا می کنند. اگر طرح تتوی شما بزرگ بوده است، بعد از حدود 4 ماه زخمهای آن به صورت کامل خوب می شوند و طرح نهایی تتو را روی بدنتان مشاهده خواهید کرد.

آیا تتو کردن عوارض خطرناکی دارد؟

در بیشتر موارد تتو کردن با عوارض خاصی همراه نیست؛ اما بعضی اوقات ممکن است از التهاب پوستی و سوزش پوستتان اذیت شوید. همچنین اگر نکات مراقبتی را رعایت نکنید، احتمال دارد که زخمهای ایجاد شده روی پوست عفونت کنند و احتمال ابتلا به هپاتیت B و هپاتیت C بیشتر می شود.

تتو کردن

در این نوشته با نکات مهم برای مراقبت از تتوی روی بدن آشنا شدید. یادتان باشد که قبل و بعد از انجام تتو روی بدنتان حتما از آن قسمت از بدنتان به خوبی مراقبت کنید تا در نهایت هم طرح تتو زیباتر شود و هم درگیر زخم و التهاب پوستی و عفونت نشوید. انتخاب طرح تتو، نکته مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید؛ زیرا اگر طرحهای بسیار پیچیده یا بسیار خاص را انتخاب کنید، احتمال دارد که بعد از مدتی از آن دلزده شوید و دوست داشته باشید که تتوی خود را پاک کنید یا طرح آن را تغییر دهید. اگر هنوز برای انتخاب طرح تتو به قطعیت نرسیده اید و فکر می کنید که روزی از تتو کردن روی بدن یا صورتتان پشیمان می شوید، بهتر است تتو روی بدن با حنا یا تتوی موقت را امتحان کنید که هم هزینه کمتری دارند و هم پاک کردنشان خیلی راحت تر انجام می شود.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سلن اردم کیه؟ ما خودمون شهربانو منصوریان داریم؛ باور ندارید؟ تصاویر جدید ‌شیرزن قهرمان رو ببینید! +ویدئو (198 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز برق کار آبادانی، برای نجات مردم از گرما حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست! (85 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: دختره بهم میگه شما آخوندا به دو تا مو و فوکول ما گیر ندید منم بهش گفتم اگه منم عماممو دو سانت جلوتر بذارم توام به من گیر میدی +ویدئو😂👌 (42 نظر) نگاهی به سبک چیدمان مدرن رستوران علی دایی در کامرانیه تهران / از صندلی های بنفش و گیاهان تا سقف شیشه ای و پرده های ساده +عکس (37 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (36 نظر) مادر شوهر جوان آیسان آقاخانی +عکس / رضا گلزار چه مامان مهربونی داره😍 (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (36 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (36 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (34 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (30 نظر) نگاهی به میز ناهار رنگارنگ و نان محلی دستپخت صبا راد برای همسر و مادرشوهرش/ شیک و باکلاس+عکس (30 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (27 نظر) نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس (27 نظر) روزی که آیت الله خامنه ای پای حرف های شهربانو منصوریان نشست +عکس/ خواهران منصوریان مهمان ویژه بیت رهبری (27 نظر) قدرت نمایی جعفر غفارنژاد رقیب مازندرانی هادی چوپان وسط دریای خزر +فیلم/ غول بابلسری حجم حیرت آور ماهیچه هایش را به رخ کشید (25 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
دانلود آهنگ عاشقانه "دلگیر" عرفان طهماسبی/ می‌ترسم از آن شب که تو آسوده بی من سر کنی...+فیلم
بریدن سر زن تهرانی با داس توسط شوهرش / اظهارات عجیب قاتل پس از اعتراف به جنایت
بازگشت قاتل آی‌نور به محل جنایت
فال روزانه امروز سه شنبه 30 مرداد ماه 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 30 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 30 مرداد 1403
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 30 مرداد 1403
فال حافظ با تفسیر سه شنبه 30 مرداد 1403 + فیلم
فوت و فن خانه‌داری؛ 6 روش کاربردی برای رسوب گیری سر دوش حمام
روستای تاریخی حیرت انگیز در کردستان؛ خانه های سنگی و پلکانی زیبا به سبک ماسوله و جنگلی با درختان گلابی وحشی
فال انبیاء روزانه سه شنبه 30 مرداد 1403
وقتی رهبر معظم انقلاب پول میوه و آجیلی که در هواپیمای مخصوص مسئولان به ایشان داده بودند را پرداخت کردند
زنوزی: یک تنه حریف همه شما هستم نیازی به دخالت پزشکیان نیست!
فوت و فن خانه‌داری؛ 8 ترفند خانگی از بین بردن زردی لیوان و استکان و برق انداختن آن‌ها
عضو پیشین شورای اطلاعات ملی آمریکا: پاسخ ایران به ترور اسماعیل هنیه با هدف قرار دادن مقامات اسرائیلی
منتخب روز   
نگاهی به چیدمان ساده اتاق کار شخصی هاشمی رفسنجانی +فیلم/ از نقشه ایران با نمایی از خلیج فارس تا تخت خواب و کامپیوتر شخصی خاطره خنده دار مهران مدیری : میگه رفتم کلاس زبان استاد گفت هِلو منم گفتم سلام علیکم گفت زهرمارو سلام حق نداری یه کلمه فارسی حرف بزنی+ویدئو افتادن عینک از دست سیدعباس عراقچی در مجلس همانا و شکار این لحظه توسط عکاس دوربین به دست همانا+عکس شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد!