دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

علم و فناوری / فناوری ارتباطات /

نکات مهم در تهیه ی خبر کدام اند؟ 

دوشنبه، 10 شهریور 1399
ساعد نیوز: جمع آوری اطلاعات برای یک مقاله خبری بسیار مهم است، بهترین اطلاعات اگر در ساخت ساز کاملا پیچیده قرار بگیرند هضم آنها برای خوانندگانی که به دنبال رفع سریع حس دانستن و کنجکاوی خود از طریق خواندن خبر هستند دشوار خواهد شد در نتیجه بی فایده و غیر موثر خواهند بود.قوانینی برای نوشتن اخبار وجود دارد که منجر به ارائه مستقیم

جمع آوری اطلاعات برای یک مقاله خبری بسیار مهم است، بهترین اطلاعات اگر در ساخت ساز کاملا پیچیده قرار بگیرند هضم آنها برای خوانندگانی که به دنبال رفع سریع حس دانستن و کنجکاوی خود از طریق خواندن خبر هستند دشوار خواهد شد در نتیجه بی فایده و غیر موثر خواهند بود.قوانینی برای نوشتن اخبار وجود دارد که منجر به ارائه مستقیم و ارائه اطلاعات به صورت کارآمد برای خوانندگان گوناگون می شود.

نکاتی برای نوشتن خبر

به طور کلی، لیدر یا مقدمه داستان باید یک جمله واحد از 35 تا 45 کلمه باشد که نکات اصلی خبر را خلاصه می کند، نه یک هیولای هفت جمله ای که به نظر می رسد از یک رمان جین آوستین خارج شده است. لید باید خبر را از ابتدا تا انتها خلاصه کند.بنابراین اگر شما در مورد آتش سوزی می نویسید که یک ساختمان را ویران کرده و 18 نفر را بی خانمان کرده است، باید دربند آغازین باشید. سعی کنید در پاراگراف های کوتاه بنویسید چرا که در ضرب الاجل های تعیین شده برای خبر خواندن آنها آسانتر خواهد بود. پاراگرافها در اخبار به طور کلی نباید بیشتر از یک یا دو جمله باشد.

جملات باید نسبتاً کوتاه نگه داشته شوند و در صورت امکان از فرمول فاعل-فعل-مفعول استفاده کنید.خواندن جملات با سازه های سفت و سخت خواندن را مشکل خواهد کرد. همیشه کلمات غیر ضروری را حذف کنید.وقتی کلمات ساده تر استفاده می کنید از کلمات با صدای پیچیده استفاده نکنید. یک خبر خبری باید برای همه قابل درک باشد.

داستان های خبری عموماً به صورت گذشته نوشته می شوند.

استفاده بیش از حد صفت زیاد خودداری کنید. دیگر نیازی به نوشتن "شعله سفید داغ" یا "قتل وحشیانه" نیست. ما می دانیم که آتش سوزی گرم است و کشتن کسی به طور کلی وحشیانه است. آن صفات ضروری نیستند. از عباراتی مانند "خوشبختانه همه از آتش آسیب ندیدند" استفاده نکنید. بدیهی است که خوب است که مردم آسیب ندیدند. خوانندگان شما می توانند این مسئله را خودشان بفهمند.

هرگز نظرات خود را به یک خبر تزریق نکنید. افکار خود را برای یک مرور یا سرمقاله ذخیره کنید.هنگامی که برای اولین بار در داستانی به شخصی مراجعه می کنید، در صورت وجود از نام کامل و عنوان شغلی استفاده کنید. در تمام منابع بعدی، فقط از نام خانوادگی استفاده کنید. بنابراین می شود "ستوان جین جونز" وقتی برای اولین بار از او در داستان خود نام می برید، اما بعد از آن، به سادگی "جونز" خواهد بود. تنها استثنا این است که اگر دو نفر با نام خانوادگی یکسان در داستان شما باشند، در این صورت می توانید از نام کامل آنها استفاده کنید.

اطلاعات را تکرار نکنید.در پایان خبر را با تکرار مطالب گفته شده خلاصه نکنید. سعی کنید اطلاعاتی را برای نتیجه گیری در پیشرفت خبر پیدا کنید.

چهار عنصر

کمی عمیق تر به چهار عنصر موثر بر خبر می پردازیم

حقایق

اول ، شما به سختی می توانید آن را یک خبر خبری بدانید بدون اینکه واقعیت داشته باشد. در غیر این صورت ، به سرعت تبدیل به یک قطعه نظر یا مقاله ای در مورد سبک زندگی می شود. نه تنها مردم انتظار حقایق را در مورد عقاید دارند ، بلکه انتظار دارند که روزنامه نگار نیز رویه های درست بررسی حقایق را دنبال کند.

متن خبر

در نوشتن متن خبر، به این سوال پاسخ می دهد ، "چرا باید مراقب باشم؟" یا ، "چرا باید این را بخوانم؟" اما، از دیدگاه خبرنامه نویس، زمینه متن خبر به شما کمک می کند تصمیم بگیرید که مخاطب به چه چیزی نیاز دارد. موسسه مطبوعات آمریكا از زمینه به عنوان راهی خوب برای به دست آوردن خوانندگان جدید از طریق یك ورودی كه می توانند با آن ارتباط برقرار كنند، نام برد.

تاثیر

نوشتن خبر یک کار هنری می باشد که پس از کسب اطلاعات باید آن را به نحو هنرمندانه ای بنویسید. باید اطلاعات را در متن خبری که مردم با ارتباط برقرار کرده اند درج کنید. تاثیر گرفتن خوانندگان از متن خبر باعث می شود انان فراتر از عنوان و جمله اصلی خبر پیش بروند به طور مثال نتایج یا پیامدهای احتمالی این خبر چیست؟ این مجموعه اتفاقات چه تاثیری روی من و عزیزانم خواهد گذاشت؟

احساسات

برانگیختن احساسات جادوی گزارشگری اخبار است. نویسندگان باید مرزهای خوبی بین واقعیت های سرد و سخت و کشیدن سیم های احساسی قلب باشند. به شما توصیه می کنم سعی نکنید با کلمات صفاتی باعث برانگیختن احساسات خوانندگان شوید بلکه به انان اجازه دهید به خودی خود با خواندن متن خبر شوکه شوند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 11 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
مراحل اکسپت مقاله
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی