دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / کیف و کفش /

نکات ضروری هنگام خرید انواع کفش بسکتبال 

سه شنبه، 13 اردیبهشت 1401
کسانی که علاقه وافری به ورزشی گروهی بسکتبال دارند و به آن عشق می‌ورزند و می‌خواهند در آینده به جایی برسند و در این رشته ورزشی ماهر و حرفه‌ای شوند و قله‌های موفقیت را یکی پس از دیگری فتح نمایند، بهتر است قبل از هرچیزی با تهیه وسایل و پوشاک مخصوص بسکتبال به فکر سلامت خود باشند. در ادامه نکات ضروری هنگام خرید انواع کفش بسکتبال را خواهید دید.

مسلماً یکی از وسایل مهم ورزش مهیج و مفرح بسکتبال انتخاب و خرید کفش ویژه این ورزش است که با گزینش درست آن می توانید هم بهداشت و سلامت خود را تضمین کنید و هم به سمت و سوی حرفه ای شدن گام بردارید. برای خرید کفش بسکتبال لازم نیست خیلی پروسه سختی را پشت سر بگذارید، همین که نکات زیر از را مورد توجه قرار دهید کفایت می کند.

آشنایی با انواع مختلفی از این کفش های ورزشی

پیش از آنکه به سراغ شرح مواردی مهم و حائز اهمیت در خصوص خرید یک کفش بسکتبال باکیفیت و مناسب برویم، بهتر است شما را با انواع مختلفی از این کفش های ورزشی آشنا نماییم که عبارتند از:

کفش بسکتبال مدل ساق کوتاه

کفش بسکتبال ساق کوتاه برای تمام ورزشکاران این رشته که عاشق سرعت و انجام حرکت های سریع هستند، بهترین گزینه به شمار می رود. این نوع کفش ها در مقایسه با مدل های دیگر از درصد حمایتی به مراتب کم تری از ساق، مچ و هم چنین قوزک پای شما ورزشکاران عزیز برخوردار هستند. با این حال اما به دلیل کوتاه بودن ساق خود وزن و حجم کم تری دارند که همین خصوصیت باعث می شود تا شما سریع تر از سایر بازیکنان در زمین جابه جا شده و حرکات خود را نیز راحت تر انجام دهید.

کفش بسکتبال مدل ساق متوسط

کفش های ساق متوسط بسکتبال برای آن دسته از بازیکنان مناسب هستند که اغلب در کناره های زمین به کار گرفته می شوند و یا کسانی که به تازگی ورزش بسکتبال را آغاز کرده اند. این مدل از کتانی ها در واقع پر طرفدارترین نوع از مدل های گفته شده در این قسمت از مطلب به شمار می روند. لازم به ذکر است که ساق این نوع کفش های بسکتبالی تا روی مچ پا را پوشش می دهند و از نظر حمایتی در مرتبه بالاتری از کفش های ساق کوتاه قرار می گیرند.

کفش بسکتبال مدل ساق بلند

بی اغراق باید بگوییم که کفش های ساق بلند بیشترین و بهترین حالت حمایتی را از عضلات پای شما دارند. این مدل از کفش ها به دلیل ساق بلند خود حجیم تر هستند و نهایتاً وزن بیشتری نیز دارند؛ اگر از توان جسمی و فیزیک بدنی قوی تری برخوردار هستید به سراغ خرید کفش های ساقه بلند بسکتبال بروید. عمدتاً بازیکنانی که زیر تور بسکتبال قرار می گیرند در پی انتخاب و خرید مدل های ساق بلند هستند تا در شلوغی زیر تور ضریب ایمنی پاهای خود را باالاتر برده و آن را بیشتر تقویت نمایند.

نکات مهم هنگام خرید کفش بسکتبال

  • محافظت از قوزک و مچ پا: اولین نکته ای که باید به هنگام خرید کفش بسکتبال به آن توجه کنید، میزان محافظت کفش از سلامت پاهای شما خصوصا در نواحی مچ و قوزک آن می باشد که به عوامل مختلفی نظیر: کشش، نحوه بسته شدن بندها، میزان انعطاف، متریال به کار رفته در ساخت و غیره بستگی دارد.
  • توجه به سبک بازی خود: همانطور که می دانید در بسکتبال هر کدام از بازیکنان در پست ویژه ای مشغول بازی می شوند و هر کدام نیز از سبک و سیاق خاصی برای ارائه هرچه بهتر بازی خود استفاده می کنند که شما باید پیش از اقدام به خرید یک کفش بسکتبال مناسب، ابتدا به شناخت سبک بازی خود پی ببرید. سبک های بازی در بسکتبال بطور کلی به سه دسته: قدرتی، سرعتی و همچنین منطقه ای (آزاد) تقسیم می شود.
  • تناسب اندازه: شاید واقعا گفتن این موضوع که هر کفشی باید متناسب با سایز پای شما باشد، دیگر لازم نباشد! ولی به هر حال توجه کنید که خرید یک کفش بسکتبال با خرید یک کفش مجلسی و یا معمولی از زمین تا آسمان متفاوت است و یک کتونی ورزشی باید همیشه از راحتی بسیاری برخوردار باشد.
  • میزان نرمی و راحتی: توجه داشته باشید که محصول مورد نظرتان حتما از درجه نرمی و راحتی بالایی برخوردار باشد. برای اطمینان از این موضوع یا به بررسی جنس کفی و لایه رویی کفش بپردازید و یا با یک خرید هوشمند از یک فروشگاه کاملا حرفه ای و معتبر، وسیله ورزشی خود را تضمین نمایید.
  • توجه به کارایی نه زیبایی: بهتر است در خرید خود همواره توجه تان به کیفیت و کارایی محصول مورد نظرتان باشد نه صرفا زیبایی و جذابیت های بصری به کار رفته در ساخت آن
  • قیمت کفش بسکتبال: قیمت کفش بسکتبال می تواند بسته به عوامل متعددی از چند صد هزار تومان آغاز و تا چند میلیون تومان نیز ادامه پیدا کند که البته توصیه می کنیم همواره به فکر انجام خریدی متناسب با بودجه و سلیقه خود باشید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
مراحل سابمیت مقاله
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
تبدیل پایان نامه به مقاله !
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی