ساعدنیوز
ساعدنیوز

نکات مهم در مورد ماساژ روغن داغ برای موها

  یکشنبه، 31 مرداد 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
نکات مهم در مورد ماساژ روغن داغ برای موها
درمان مو با روغن های گرم برای بازگشت موهای خشک و آسیب دیده به شرایط طبیعی و نرمال، راه حلی بسیار موثر و مفید محسوب می شود.

روغن داغ موجب پاک سازی موها از هر گونه آلودگی می شود. همچنین منافذ موجود بر روی پوست سر را از بین برده و از ریزش مو جلوگیری میکند. روغن داغ درمان عالی برای شوره سر است. شما لازم نیست به یک سالن یا آبگرم گران قیمتی برای درمان مو بروید. شما می توانید آن را در خانه انجام دهید. انجام آن در خانه مطمئن تر است

یکی دیگر از داروهای خانگی شناخته شده برای موهای خشک ماساژ با روغن های گرم برروی موها می باشد . روغن های طبیعی مانند روغن آرگان ، بادام شیرین، زیتون، جوجوبا ، کرچک و روغن نارگیل درمان عالی برای تغذیه مو و بازگرداندن درخشش طبیعی موها می باشند . در زمان انجام درمان با روغن داغ ، به یاد داشته باشید ، درجه حرارت روغن باید ، کمی گرم، نه داغ باشد ! ما می خواهیم موهای زیبا و سالم داشته باشیم نه !یک پوست سر پخته شده ، درست است؟ !بنابراین روغن گرم را روی پوست سر ماساژ وبه تمام موها گسترش دهید وبعد با یک حوله گرم به مدت یک ساعت به موها استراحت دهید اگر بتوانید این روغن را تا صبح روی سر خود نگه دارید بسیارعالی می باشد ونتایج شگفت انگیز وعالی از این عمل خواهید گرفت بعد از گذشت مدت زمان دلخواه موها را دوبارآبکشی تا کاملا تمیز شوند .

چگونگی استفاده از تکنیک درمانی با روغن های گرم

شما می توانید از میان انواع روغن های مفید، با توجه به شرایط موهای خود، آنهایی را که تمایل دارید انتخاب نمایید. روغن هایی مثل بادام، نارگیل، زیتون، کانولاو جوجوبا از بهترین ها هستند.در ضمن ترکیب این روغن ها نیز می تواند نتایج شگفت انگیزی را در پی داشته باشد.

برخی افراد پیشنهاد می کنند که این روغن ها را در مایکروفر گرم کنید. اما از آنجایی که کنترل دما در مایکروفر ممکن است برای تعدادی از افراد کمی دشوار باشد، ایده زیاد خوبی به نظر نمی رسد.

بهترین راه برای گرم کردن این روغن ها، حرارت غیر مستقیم آنهاست.در ظرفی کمی آب بریزید.در ظرف دیگری روغن مورد نظر را ریخته و آن را درون آب ظرف اول قرار دهید.بین دو ظرف باید حتما فاصله باشد.چند دقیقه صبر کنید تا روغن گرم شود نه داغ!و بعد آن را از داخل ظرف اول بردارید.موها را با شانه ای دندانه درشت به آرامی شانه کرده و گره ها را از هم باز کنید.

حالا دمای روغن را چک کنید، طوریکه حرارت آن قابل تحمل باشد.بعد با نوک انگشتان، پوست سر را با این روغن و با حرکات دورانی ماساژ داده و تمام موها را از ریشه تا نوک موها به روغن آغشته سازید.در آخر می توانید مجددا موها را شانه بزنید تا روغن به تمام موها برسد.در این مرحله موها را با کلاه حمام پوشانده و حداقل نیم ساعت صبر کنید و بعد با شامپویی ملایم آنها را بشویید و اجازه دهید تا در هوای طبیعی و خود به خود خشک شوند.این درمان در ابتدا باید حداقل دوبار در هفته انجام گیرد تا موها به شرایط طبیعی خود بازگردند و بعد برای حفظ سلامت ، زیبایی و لطافت موها، یکبار در هفته هم کافی خواهد بود.ضمن استفاده از هر کدام از این روغن های گرم به تنهایی، می توانید از دستورالعمل های زیر هم که ترکیبی از روغن های طبیعی و گیاهان است، به نتایج شگفت انگیزی دست یابید.

چند شاخه رزماری تازه را به روغنی که در حال گرم شدن است، اضافه کرده و تا گرم شدن کامل روغن صبر کنید. قبل از استفاده از این ترکیب، برگ های رزماری را کاملا فشار دهید و بعد از این ترکیب برای موهای خود استفاده نمایید.

سه قاشق غذاخوری روغن زیتون را با همین مقدار روغن کانولا با هم ترکیب کرده و چند قطره اسانس گل یاسمن را به آن بیفزایید.

4 قاشق غذاخوری روغن نارگیل و 2 قاشق غذاخوری عسل طبیعی را با هم مخلوط کرده و پوست و موی سر را با آن ماساژ دهید.روغن نارگیل ، پوست سر را به خوبی تغذیه کرده و عسل، موها را نرم و لطیف می سازد.ترکیب 5 قاشق غذاخوری روغن جوجوبا با 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون و استفاده منظم از آن، تاثیری فوق العاده بر سلامت و زیبایی موها خواهد داشت.

2 قاشق چایخوری روغن جوجوبا را با همین مقدار روغن دانه سویای ارگانیک مخلوط کرده و روغن گرم حاصل از آن را برای موها استفاده نمایید.با پیروی از این روش موثر، پس از گذشت مدت کوتاهی ، شاهد موهایی سالم، نرم و براق خواهید بود.

10 فایده ماساژ روغن داغ برای موها

داشتن مو های زیبا و پرپشت دلیلی بر افزایش جذابیت است. زنان و مردان بسیاری از ریزش مو رنج می برند و به عقیده ی درست آن ها این مسئله یکی از تخریب کننده های زیبایی و جوانی است.
دلایل بسیاری پشت پرده ی ریزش مو و ضعیف شدن تار های مو وجود دارد که اصلی ترین آن ها شامل:شرایط آب و هوایی، افزایش سن، استرس و اضطراب بالا، مصرف زیاد دخانیات، نداشتن تغذیه مناسب و سالم، تغییرات و نامنظمی های هورمونی، وراثت، استفاده بیش از اندازه از دارو های شیمیایی و ده ها دلیل که حتما شمایی که از این مشکل رنج می برید از آن ها با خبر هستید.
در حدود صد ها هزار تارمو روی سر یک فرد بالغ وجود دارد و ریزش روزانه ۵۰ الی ۱۰۰ تار مو طبیعی است، اما زمانی که ریزش مو بیش از این تعداد تار مو باشد دیگر باید به فکر راهی درست برای درمان سریع ریزش مو بود. از آنجایی که هندی ها مو های بسیار زیبا و پرپشتی دارند.

ماساژ سر برای رشد مو

روزی چند بار ماساژ با روغن داغ چه روغن کرچک و چه روغن نارگیل، برای کاهش استرس عالی خواهد بود. همچنین این کار جریان خون را در پوست سر شما افزایش داده و به این ترتیب میزان رشد موهایتان نیز افزایش می یابد.
از یکی از اطرافیان خود بخواهید که ماساژ روغن داغ را روی سر شما با دقت و به طور کامل انجام داده و سپس ببینید که چه نتیجه ای گرفته و حتی چه خواب عمیق و راحتی را پس از آن تجربه می کنید.

جلوگیری از ریزش مو

ماساژ با روغن بادام از ریزش موی سر به حد زیادی جلوگیری می کند. این به دلیل میزان ویتامین E بالا در روغن بادام می باشد.
ماساژ با روغن داغ به وسیله ی این روغن یعنی روغن بادام، با اطمینان زیاد موهای شما را بلند، قوی و براق خواهد ساخت. این همین طور باعث می شود که موهای مرده و آسیب دیده تان، جان دوباره ای بیابند.

تغذیه موها

ماساژ روغن داغ به وسیله ی روغن زیتون، مواد مغذی لازم را به موهایتان می رساند. این روغن به داخل بافت مو رفته و قدرت ارتجاعی آن را بهبود بخشیده و نیز استحکام ایجاد می کند.همین طور ماساژ با روغن زیتون داغ، آسیب هایی را که بر اثر تماس موها با مواد شیمیایی رنگ و اسپری ها ایجاد شده؛ ترمیم می سازد.

نرم کننده ی موی طبیعی

روغن نارگیل یک نرم کننده ی موی طبیعی است. ماساژ سر با روغن نارگیل فولیکول های موی شما را به راحتی تحریک کرده و به سادگی به آن ها نفوذ کرده و از ریشه تا نوک را مرطوب می سازد.
با این حساب نیازی نیست هیچ هزینه ی اضافی برای پرداخت نرم کننده های شیمیایی بپردازید.
پس از این که موهای خود را با شامپوی مناسب شستشو دادید، می توانید از چنین نرم کننده طبیعی بهره مند شوید.

درمان شوره ی سر

روغن درخت چای به عنوان یک روغن جادویی به کار رفته و به طور کلی شوره های سر را برطرف می سازد. این روغن را کمی گرم کرده و سپس روی پوست سر و موهای سر خود به آرامی ماساژ دهید. هنگامی که پس از آن موهای خود را می شویید، احساس فوق العاده ای داشته و خواهید دید که تمام شوره ها از بین رفته اند.

تقویت موهای سر

ماساژ روغن داغ، مانند یک لایه ی محافظ روی موهای شما قرار گرفته و آن ها را در مقابل آسیب های ناشی از اشعه های مضر خورشید و آلودگی های هوا محافظت می نمایند.
به علاوه موهای شما درخشندگی بی نظیری خواهند داشت.

جلوگیری از موخوره

ماساژ دادن موهای سرتان با تکنیک ماساژ روغن داغ، باعث می شود که موهای آسیب دیده تان، مواد مغذی را دریافت کنند. این باعث می شود تا فولیکول های مو اصلاح شده و موخوره ها از بین بروند.

جلوگیری از وز کردن موها

باران های موسمی برای داشتن رطوبت زیاد بدنام شده اند! رطوبت زیاد موجب وز کردن موها خواهد شد. درمان با ماساژ روغن داغ، از دریافت رطوبت زیاد از نوک تا ریشه ی موها جلوگیری می کند. با این حساب دیگر نباید نگران وز کردن موهای خود نباشید.

برطرف ساختن آسیب های شیمیایی

ما موهای خود را تحت فشارهای زیادی قرار می دهیم. از جمله؛ صاف کردن، فر کردن و رنگ کردن آن ها. البته اگر خیلی از زمان آن گذشته باشد، آسیب ها جبران ناپذیر خواهند بود. با استفاده از روش های معمول ماساژ روغن داغ، موهای شما به وسیله ی یک لایه ی محافظ پوشانیده شده و به اندازه ی قابل ملاحظه ای آسیب ها را کاهش می بخشد.

ضخیم شدن تارهای مو

دیدن نازک شدن هر روزه موهایتان، استرس آور و نگران کننده می نماید. روغن کنجد بهترین درمان برای نازک و ضعیف شدن موهای سر به شمار می رود. این روغن روند ریزش مو را کند ساخته و موهای نازک سر را تقویت کرده و موجب ضخیم شدن آن ها می گردد.
دیگر نیازی نیست که خود را با نگرانی های در ارتباط با موهای سر آزار دهید؛ کافی ست که از روش های ممتاز ماساژ روغن داغ بهره مند شوید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (83 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (72 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (73 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (39 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (36 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (32 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (28 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (25 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (23 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (21 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (21 نظر) خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (19 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (19 نظر) صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو (18 نظر)
دیگران می‌خوانند   
(تصاویر) میو میو تا مدرک دکترا! گربه‌ای که دانشجوی دانشگاه آمریکا شد (ویدئو) کارهایی که دانشجوها زمان امتحانات عهد میبندن انجام ندن اما انجام میدن 😂 (تصویر) فرشته‌ای در لباس معلم! / فداکاری معلمی که دانش‌آموز سرطانی‌اش را در بیمارستان درس می‌دهد (ویدئو) یادی از عمو زنجیرباف، معلم نمونه بچه‌های دهه شصت، سیدحسن نیرزاده نوری مرگ خبرساز کهنسال‌ترین معلم ایران در مهاباد/ او در سال 1356 بازنشست شد+عکس عجیب ترین مدل پارک کردن ماشین با روش های خلاقانه و هوش پران/ مغز آدم سوت میکشه+عکس ناگفته هایی از سبک زندگی شخصی استاد و معلم بزرگ ایرانی از زبان فرزندشان/ دلیل همکاری شهید مطهری با مجله زن روز در زمان شاه چه بود؟+عکس تداوم بارش‌ها در بیشتر استان‌ها/ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه انگیزه دانشجویان از تداوم اعتراضات؛ در کوی دانشگاه‌های آمریکا چه می‌گذرد؟ کشف حیرت انگیز نیمه گمشده یک مجسمه افسانه‌ای در مصر بعد از 96 سال/ نتایج و مطالعات جدید بررسی رامسس دوم+عکس رونمایی از همسران مجریان معروف و محبوب تلویزیونی/ از رامبد جوان تا پدرام کریمی و ...+عکس دستور رئیسی برای برخورد قاطع با متخلفین در محیط زیست مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد تصاویری جالب از بازدید یهودیان اسرائیل از موشک ایرانی / مواجهه جالب اسرائیلی ها با دست نوشته یا حیدر کرار ... نگاهی به حیاط باصفا و دلباز خانه زیبای مهدی قائدی در ایران/ خونه نگو باغ بگو+عکس رونمایی رضا گلزار از مادر جوان و کم سن و سالش/ چه خانم ایرانی باکلاس و اصیلی+عکس هدف BBC از مطرح کردن دوباره ماجرای نیکا شاکرمی چه بود؟ حضور دختران ابراهیم رئیسی در یک همایش بین المللی+عکس شباهت بی حد و انداره پردیس پورعابدینی به خواهر باکلاس و بزرگتر از خودش/ مگه داریم این همه شباهت؟+عکس از زنده پیدا شدن یسنا تا قاری قرآن کشف حجاب کرده در حواشی داغ امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403 تیکه انداختن خنده دار به بهرام افشاری، بهتاش پایتخت/ داداش تو با این رشدت سال بعد نارگیل میدی!+ویدیو نگاهی به مراسم ازدواج لاکچری و باشکوه یک مرد 86 ساله با اولین عشق زندگی‌اش/ بعد از 60 سال چه بریز و بپاشی کرده براش+ویدیو مازندرانی حرف زدن شهاب حسینی در حضور نقی و ارسطوی پایتخت+ویدیو/ محسن تنابنده: برای نقش شوهر فهیمه گزینه خوبی هستی😂 حضور پدربزرگ و دایی مژده لواسانی در برنامه زنده و بوسیدن دست پدربزرگ توسط خانم مجری +ویدیو/ خدا برا هم حفظتون کنه نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس تیپ خاص و جذاب رضا عطاران، رامین سریال متهم گریخت بعد از دو دهه، مُد روز شد!+عکس نگاهی به خونه زندگی زیبا و شیک سارا صوفیانی و همسرش قبل از مهاجرت/ چیدمان آنتیک و منحصر به فرد منزلشون رو ببینید!+عکس قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... تاثیر لبنیات در لاغری و چربی سوزی بهترین راهکارها برای از بین بردن کبد چرب جشن تولد ساده و بدون تجملات 61 سالگی احمدی نژاد در خانه ساده و بدون زرق و برقش+عکس سرطان دهانه رحم: همه چیزهایی که باید بدانید دمنوش آرامبخش فوری جشن تولد ساده و بدون تجملات 71 سالگی حسن روحانی در هواپیما/ سورپرایز رئیس جمهور سابق در آسمان+عکس نگاهی به خانه ابدی سیروس گرجستانی و سنگ قبر منحصر به فردش/ چه متن معنادار و زیبایی روی مزارش نوشتن+عکس فال انبیاء روزانه جمعه 14 اردیبهشت ماه 1403 خلاقیت جالب و خنده دار شهرداری تهران برای تبریک روز دانشجو/ این بنر بامزه پربازدید شد+عکس شوخی بامزه رهبر انقلاب با درخواست های متعدد یک دانشجو برای گرفتن هدیه: دَبه در نیار...+ویدیو خطرات پروتز پستان ابراز علاقه خنده دار حامد آهنگی به نعیمه نظام دوست در خیابان: باید عروس ننم بشی+ویدیو
تیتر امروز   
در این معمای تصویری 5 تفاوت را در کمتر از 10 ثانیه پیدا کنید (تصاویر) لیختن اشتاین، کشوری که می‌توانید آن را اجاره کنید! (ویدئو) دانشجویان مونیخ با سرسره به کلاس درس می‌روند! (تصاویر) میو میو تا مدرک دکترا! گربه‌ای که دانشجوی دانشگاه آمریکا شد (ویدئو) کارهایی که دانشجوها زمان امتحانات عهد میبندن انجام ندن اما انجام میدن 😂 (تصویر) فرشته‌ای در لباس معلم! / فداکاری معلمی که دانش‌آموز سرطانی‌اش را در بیمارستان درس می‌دهد (ویدئو) یادی از عمو زنجیرباف، معلم نمونه بچه‌های دهه شصت، سیدحسن نیرزاده نوری ناگفته هایی از سبک زندگی شخصی استاد و معلم بزرگ ایرانی از زبان فرزندشان/ دلیل همکاری شهید مطهری با مجله زن روز در زمان شاه چه بود؟+عکس تداوم بارش‌ها در بیشتر استان‌ها/ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه انگیزه دانشجویان از تداوم اعتراضات؛ در کوی دانشگاه‌های آمریکا چه می‌گذرد؟ کشف حیرت انگیز نیمه گمشده یک مجسمه افسانه‌ای در مصر بعد از 96 سال/ نتایج و مطالعات جدید بررسی رامسس دوم+عکس دستور رئیسی برای برخورد قاطع با متخلفین در محیط زیست مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد تصاویری جالب از بازدید یهودیان اسرائیل از موشک ایرانی / مواجهه جالب اسرائیلی ها با دست نوشته یا حیدر کرار ... هدف BBC از مطرح کردن دوباره ماجرای نیکا شاکرمی چه بود؟
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...