نکات مهم هنگام سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

  دوشنبه، 15 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
نکات مهم هنگام سرمایه گذاری در ارز دیجیتال
Total Supply یا حداکثر عرضه یعنی تعداد کل ارزهایی که در نهایت وارد شبکه می شود.مشخص بودن این مورد می تواند چشم اندازی از آینده ی رمزارز در اختیار سرمایه گذار بگذارد.به طور کلی سرمایه گذاری روی ارزی که حداکثر عرضه ی مشخصی ندارد کار درستی نیست.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، در سال ۲۰۲۰ روی کدام ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟ این سوالی است که پاسخ یکسانی ندارد و طبق قاعده اصلی سرمایه گذاری، هر کس باید خودش تحقیقات لازم را انجام دهد و به یک تصمیم نهایی برسد.

سعی کرده ایم که تا حد امکان ارزهای دیجیتال مختلف با رتبه های گوناگون در بازار را بررسی کنم تا بتوانید با پروژه های کمتر شناخته شده و با پتانسیل رشد بالا، بیشتر آشنا شوید. قطعاً پروژه های موفقی مثل چین لینک، بت (BAT)، ایاس و …. می توانستند در این مقاله جای داشته باشند، اما به دلیل محدودیت نوشته و تا حدی هم سلیقه شخصی، در این مطلب نامی از آن ها به چشم نمی خورد. به عنوان نمونه، از آنجایی که اتریوم و ایاس دو رقیب جدی برای یکدیگر هستند و به این علت که از نظر شخص خودم، اتریوم پیروز این رقابت است، ایاس در این فهرست جایی ندارد. با این حال، خودتان می توانید رقبای هر پروژه را بررسی کرده و در پروژه دلخواه خود سرمایه گذاری کنید.

ارزهای دیجیتال که به سرعت در حال رشد و در بر گرفتن دنیای اقتصاد هستند این روزها به یکی از روش های پرسود سرمایه گذاری تبدیل شده اند. هدف این ارزها از ابتدای پیدایش تبدیل شدن به وسیله ای برای سرمایه گذاری نبود اما با گذشت زمان مختصات رمزارزها آن ها را به این سمت و سو سوق داد. مخصوصا انفجار قیمتی که در سال 2017 در بازار این ارزها رخ داد توجه افراد زیادی را برای سرمایه گذاری جلب کرد.

انواع سرمایه گذاری

سرمایه گذاری روی ارزهای دیجیتال به دو شکل انجام می شود. عده ای به استخراج رمزارزها می پردازند و افرادی به خرید و فروش آن ها.استخراج اکثر رمز ارزها حدمعینی دارد که نزدیک شدن به آن حد استخراج را سخت تر می کند.در نتیجه به برق بیشتر تجهیزات قوی تر و قدرت پردازش بیشتری نیز نیاز داریم تا بتوانیم یک واحد از ارز مورد نظر را استخراج کنیم. همچنین این کار مستلزم داشتن دانش خاص خودش است و عدم آگاهی در این زمینه می تواند سرمایه ی سرمایه گذار را نابود کند. به همین خاطر عده ای خرید و فروش ارزهای دیجیتال را به استخراج آن ها ترجیح می دهند.

هنگام سرمایه گذاری روی یک رمزارز چه نکاتی را مد نظر قرار دهیم؟

فاکتورهایی وجود دارد که بررسی آن ها قبل از سرمایه گذاری روی یک ارزدیجیتال می تواند بسیار مفید باشد.

مارکت کپ(market cap):

این فاکتور درواقع نشان دهنده ی ارزش کل یک ارز در بازار است. از حاصل ضرب قیمت ارز مورد نظر در تعداد حجم در گردش آنمارکت کپ به دست می آید. اما این رتبه ی به دست آمده چه تاثیری در انتخاب ما دارد؟ ارزهای با رتبه بندی بهتر حجم بازار بیشتر ریسک کمتر و درصد رشد پایین تری نسبت به ارزهای با رتبه بندی کمتر دارند. و این شما هستید که با توجه به سرمایه و شرایط خود یکی از این هارا انتخاب می کنید.

حجم در گردش:

Circulating Supply یا حجم در گردش هرقدر بیشتر باشد ارز مورد نظر مورد بهتری برای سرمایه گذاری است.

حداکثر عرضه:

Total Supply یا حداکثر عرضه یعنی تعداد کل ارزهایی که در نهایت وارد شبکه می شود.مشخص بودن این مورد می تواند چشم اندازی از آینده ی رمزارز در اختیار سرمایه گذار بگذارد.به طور کلی سرمایه گذاری روی ارزی که حداکثر عرضه ی مشخصی ندارد کار درستی نیست.

وایت پیپر:

whitepaper یا همان شناسنامه ی رمز ارز محتوی همه ی آن چیزی است که شما نیاز دارید درباره ی یک ارز دیجیتال بدانید. وایت پیپر علاوه بر مشخص کردن قوانین حاکم بر رمزارز ،هشدارها ،مزایا و معایب، سرمایه گذاران و توسعه دهندگان اصلی آن را نیز مشخص می کند.هر قدر این تیم قوی تر باشد پشتیبانی بهتری از آن ارز صورت می پذیرد.

نقشه ی راه ارز دیجیتال:

یکی از مواردی که در وایت پیپر مشخص می شود و لازم دانستم که جداگانه راجع به آن توضیح دهم نقشه ی راه است. این نقشه نشان می دهد که چشم انداز ترسیم شده برای رمزارز موردنظر چیست و این مسیر تا چه اندازه طی شده است. در واقه مسیر طی شده معیاری است که نشان می دهد این رمزارز چه قدر به تعهدات خود پایبند می باشد.

جهانی بودن:

این فاکتور نشان می دهد افراد مختلف در سراسر دنیا می توانند این رمزارز را در کیف پول مجازی خود داشته باشند و این یعنی پتانسیل بیشتر برای جذب سرمایه.عاملی که به نفع شما خواهد بود.

عمر رمزارز:

عمر یک رمزارز نشان می دهدچه قدر اصالت و امنیت دارد و ارز دو روزه ای نیست که چندی دیگر از بین برود.

علاوه بر مواردی که گفتم داشتن پشتوانه ی قوی ،حجم معاملات در 24 ساعت گذشته و کاربرد پذیری نیز از فاکتورهای مهم برای انتخاب یک رمزارز مناسب سرمایه گذاری است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (461 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (327 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (219 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (31 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (9 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (8 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (7 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند