همه چیز درباره بیت کوین

  دوشنبه، 15 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 21 دقیقه
همه چیز درباره بیت کوین
یک توسعه دهنده نرم افزار با نام مستعارSatoshi Nakamoto در سال 2008 بیت کوین را به عنوان یک سیستم پرداخت الکترونیکی مبتنی بر اثبات ریاضی پیشنهاد کرد. ایده این بود که یک وسیله مبادله ، مستقل از هر مرجع مرکزی، تولید شود که بتواند بصورت الکترونیکی به روشی مطمئن ، قابل اثبات و تغییر ناپذیر منتقل شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، این روز ها که قیمت بیت کوین از مرز 20 هزار دلار هم گذشته همه به فکر افتاده اند که اگر در 5 سال پیش فقط با 10 دلار آن را میخریدید سرمایه شما در حال حاظر بیش از 220 میلیون تمام سرمایه گذار داشتید. اما بزارین جزئی تر هر آنچه که باید در موردبیت کوین را بدانید برایتان توضیح دهیم.

بیت کوین چیست؟

برای برطرف کردن برخی از سردرگمی های مربوط به بیت کوین, باید آن را به دو بخشش جدا کنیم. از یک طرف ، شما یک بیت کوین دارید ، قطعه ای از کد که نشان دهنده مالکیت یک مفهوم دیجیتال است. از طرف دیگر ، شما دارای بیت کوین پروتکل هستید ، شبکه ای توزیع شده که رهبری از توازن بیت کوین را حفظ می کند. به هر دو عنوان “بیت کوین” گفته می شود.
این سیستم امکان عبور و مرور بین کاربران را بدون عبور از مرجع مرکزی ، مانند یک بانک یا دروازه پرداخت فراهم می کند. به صورت الکترونیکی ایجاد و نگهداری می شود. بیت کوین ها مانند دلار یا یورو چاپ نمی شوند بلکه توسط رایانه هایی در سراسر جهان و با استفاده از نرم افزار رایگان تولید می شوند.
این نخستین نمونه از آنچه امروزه به آن رمزگذاری می کنیم ، یک کلاس دارایی در حال رشد است که برخی از ویژگی های ارزهای سنتی را دارد ، با تأیید بر اساس ارز دیجیتال رمزنگاری.

چه تفاوتی با ارزهای سنتی دارد؟

بیت کوین را می توان برای پرداخت الکترونیکی چیزها استفاده کرد، در صورت تمایل هر دو طرف به این معناست، مانند دلارهای معمولی ، یورو یا ین است که به صورت دیجیتال نیز معامله می شوند.

اما ارز های دیجیتال و ارزهای سنتی در چند مورد بسیار مهم متفاوت هستند:

1-عدم تمرکز

مهم ترین ویژگی بیت کوین عدم تمرکز است.
هیچ موسسه ای شبکه بیت کوین را کنترل نمی کند. این برنامه توسط گروهی از رمزگذار داوطلب نگهداری می شود و توسط یک شبکه باز رایانه های اختصاصی که در سراسر جهان پخش شده اند ، اداره می شود.

2 – عرضه محدود

ارزهای سنتی ماننده دلار و یورو و…. محدودیتی ندارند. بانکهای مرکزی می توانند هر اندازه که می خواهند صادر کنند و می توانند نسبت به دیگران ارزش پول را دستکاری کنند. و مردمی که پول های سنتی را دارند ضرر بسیار زیادی میکنند.

از طرف دیگر ، بیت کوین توسط الگوریتم اساسی تأمین می شود. هر ساعتی که بیت کوین تولید میشود تعدادش کمتر میشود تا زمانی که 21 میلیون نفر آن را استخراج کنند.
این باعث می شود بیت کوین به عنوان یک دارایی جذاب تر شود. در تئوری، اگر تقاضا رشد کند و عرضه یکسان بماند، ارزش آن افزایش می یابد.

3-نام مستعار

در حالی که معمولاً فرستندگان پرداختی الکترونیک سنتی (به منظور تأیید صحت ، و برای پیروی از مبارزه با پولشویی و سایر قوانین) مشخص می شوند ، کاربران بیت کوین در این تئوری به طور ناشناس کار می کنند. از آنجا که “اعتبار سنج” مرکزی وجود ندارد ، کاربران هنگام ارسال بیت کوین به کاربر دیگر نیازی به شناسایی خود ندارند.
هنگامی که یک درخواست تراکنش ارائه شد ، پروتکل کلیه معاملات قبلی را بررسی می کند تا تأیید کند که فرستنده دارای بیت کوین لازم و همچنین اختیار ارسال آنها است. سیستم نیازی به تایید هویت مرد/زن ندارد.
در عمل، هر کاربر با آدرس کیف پول خود مشخص می شود. معاملات با برخی تلاشها می توانند از این طریقی پیگیری شوند. همچنین، اجرای قانون روشهایی را برای شناسایی کاربران در صورت لزوم ایجاد کرده است.
علاوه بر این، بیشتر صرافی ها طبق قانون موظف هستند قبل از اجازه خرید بیت کوین بر روی شناسایی و تایید هویت مشتریان خود انجام دهند، که تمام این موراد کمک به شفاف سازی معامله میکند.
این باعث می شود که بیت کوین به عنوان یک ارز ایده آل برای مجرمان، تروریست ها یا پولشویی ها نباشد.

4 – تغییر ناپذیری

معاملات بیت کوین برخلاف معاملات الکترونیکی ارزهای سنتی قابل برگشت نیست.
این کار به این دلیل است که هیچ “داوری” مرکزی وجود ندارد که بتواند بگوید “باشه ، پول را برگردان.” اگر معامله ای در شبکه ضبط شود و اگر بیش از یک ساعت از آن گذشته باشد ، اصلاح آن غیرممکن است.

با اینکه ممکن است برخی را ناراحت کند ، به این معنی است که نمی توان هرگونه معامله در شبکه بیت کوین را دستکاری کرد.

5 – تقسیم پذیری

کوچکترین واحد یک بیت کوین یک ساتوشی نام دارد. صد میلیونم بیت کوین (0.00000001) است. با قیمت های امروز میتوان تراکنش را انجام داد ولی در ارزهای سنتی امکان تراکنش یک سنت وجود ندارد.

چطوری بیت کوین بخرم؟

فهمیدیم بیت کوین چیست و از چه کسی آن را خلق کرده است و تفاوت آن را با ارزهای سنتی بررسی کردیم. بنابراین اصول اولیه بیت کوین را یاد گرفته اید، ازاین همه پتانسیل هیجان زده می شوید و اکنون می خواهید مقداری از آن را خریداری کنید. اما چطور؟
خواهش می کنم، هرگز بیش از آنچه که توانایی پرداخت ضرر را نداشته باشید سرمایه گذاری نکنید. سرمایه گذاری بر روی رمز ارز ها همانقدر که میتواند به شما سود بدهد میتواند به شما ضرر هم بدهد.
بیت کوین را می توان در صرافی ها یا به طور مستقیم از طریق سایر بازارها یا از طریق سایر افراد خریداری کرد.
با توجه به اینکه شما آنها را از کجا خریداری می کنید و در کجا زندگی می کنید، می توانید انواع و اقسام آنها را بپردازید، از پول نقد سخت گرفته تا کارت های اعتباری و بدهی گرفته تا نقل و انتقال سیم یا حتی با سایر ارزهای رمزپایه.

چطوری بیت کوین بخرم؟

1 – کیف پول تنظیم کنید

اولین قدم برای خرید بیت کوین, ساختن کیف پول است. به هر روش انتخاب دلخواه خود نیاز خواهید داشت.
این می تواند یک کیف پول آنلاین (یا بخشی از یک پلتفرم تبادل ، یا از طریق ارائه دهنده مستقل) ، یک کیف پول دسک تاپ ، یک کیف پول موبایل یا یک آفلاین (مانند دستگاه سخت افزاری یا یک کیف پول کاغذی) باشد.
حتی در این دسته از کیف پولها خدمات متنوعی برای انتخاب وجود دارد ، بنابراین قبل از تصمیم گیری در مورد اینکه کدام نسخه مناسب ترین نیاز شما باشد ، برخی تحقیقات را انجام دهید.
بزرگترین مبادله بیت کوین در جهان در حال حاضر از نظر حجم دلار آمریکا Bitfinex است.
سایر مبادلات با حجم بالا Coinbase ، Bitstamp و Poloniex هستند ، اما برای مقادیر اندک ، اکثر مبادلات معتبر باید خوب کار کنند. (توجه داشته باشید: در زمان نوشتن ، افزایش علاقه به تجارت بیت کوین در بیشتر عملیات خرید و فروش خرده فروشی فشار ایجاد می کند ، بنابراین درجه ای از صبر و احتیاط توصیه می شود.)
با تشدید مقررات مربوط به آگاهی شما-مشتری (KYC) و مقابله با پولشویی (AML) ، بسیاری از صرافی ها اکنون نیاز به شناسایی تأیید شده برای تنظیم حساب دارند. این معمولاً شامل عکسی از شناسه رسمی در ایران تصویر کارت ملی شما و اثبات آدرس نیز خواهد بود.

بیشتر صرافی ها پرداخت را از طریق نقل و انتقال بانکی یا کارت اعتباری قبول می کنند و برخی نیز مایل به همکاری با نقل و انتقالات پی پال هستند. و بیشتر مبلغ شارژ مبادلات (که عموما شامل هزینه های استفاده از شبکه بیت کوین است).
هر مبادله یک روش متفاوت برای تنظیم و معامله دارد و باید جزئیات کافی را برای شما فراهم کند تا بتوانید خرید را انجام دهید. در غیر اینصورت ، ارائه دهنده خدمات را تغییر دهید.

پس از دریافت مبادله، مبلغ مربوط به بیت کوین را از طرف شما خریداری می کند و آنها را در یک کیف پول تولید شده در صرافی واریز می کند. این فرایند شاید چند دقیقه و یا چند ساعت طول بکشد.
در صورت تمایل (توصیه شده) ، می توانید وجوه را به کیف پول مبادله خود منتقل کنید.

2 – یک روش خرید را انتخاب کنید

بسترهای نرم افزاری مانند LocalBitcoin به شما کمک می کند تا افرادی را در نزدیکی خود پیدا کنید که مایل به مبادله بیت کوین برای پول نقد هستند. همچنین ، بعضی مواقع فروشگاه های هم پیدا میشوند که میتوانید مبلغی را برای بیت کوین مبادله کنین البته در ایران کم پیدا میشود.
در اروپا و آمریکا دستگاه های ATM وجود دارند که میتوان در آن بیت کوین را مبادله کرد.

نحوه ذخیره کردن بیت کوین

قبل از در اختیار داشتن هر بیت کوین، نیاز به جایی برای ذخیره آنها دارید. به جای نگه داشتن بیت کوین، “کیف پول” گفته می شود. کلید خصوصی را در اختیار شما می گذارد که به شما اجازه می دهد به آدرس بیت کوین خود دسترسی پیدا کنید (که این نیز کلید عمومی شماست). اگر نرم افزار کیف پول به خوبی طراحی شده باشد ، به نظر می رسد که بیت کوین های شما واقعاً در آنجا هستند و این باعث می شود استفاده از بیت کوین راحت تر و شهودی تر شود. اگر نرم افزار کیف پول به خوبی طراحی شده باشد ، به نظر می رسد که بیت کوین های شما واقعاً درجایی هست که استفاده ازآن راحت تر و شهودی تر شود. کیف پول ها می توانند روی رایانه و / یا موبایل شما، روی یک ابزار ذخیره سازی فیزیکی یا حتی بر روی یک تکه کاغذ زندگی کنند.

اینجا انواع کیف پول رو با هم بررسی میکنیم:

کیف پول بیت کوین

1-کیف پول الکترونیکی

کیف پولهای الکترونیکی را می توان دانلود کرد یا در قضای ابری نگهداری کرد. اولی فقط یک فرمت دانلود شده است که بر کامپیوتر یا موبال شماست، که معاملات را تسهیل می کند. کیف پولهای میزبان (مبتنی بر فضای ابری) تمایل دارند که رابط کاربری بیشتری داشته باشند ، اما با کلیدهای خصوصی خود به شخص ثالث اعتماد خواهید کرد.

2-نرم افزار کیف پول:

نصب نرم افزارهای کیف پول بصورت مستقیم به شما حق این را میدهد که خودتان امنیت کیف پول خودتان را کنترل کنید. بیشتر نرم افزارها رایگان و کاربری ساده دارند.
آنها همچنین نیاز به اقدامات امنیتی بیشتری دارند. اگر رایانه شما هک شده است و دزد کیف پول یا کلیدهای خصوصی شما را در دست می گیرد ، او نیز میتواند به بیت کوین شما دسترسی داشته باشد.
کیف پول نرم افزار اصلی پروتکل Bitcoin Core است، برنامه ای که شبکه بیت کوین را اجرا می کند.
امروزه بیشتر کیف پولهای مورد استفاده، کیف پولهای “سبک” یا کیف پول SPV (تأیید پرداخت پرداخت) هستند که کل دفترچه راهنما را بارگیری نمی کنند بلکه با چیز واقعی همگام سازی می کنند. Electrum یک کیف پول بیت کوین رومیزی مشهور SPV است که همچنین “سرد نگه داشتن” را ارائه می دهد (یک گزینه کاملا آفلاین برای امنیت بیشتر).
Exodus می تواند چندین دارایی را با یک رابط کاربری پیشرفته ردیابی کند. برخی (مانند Jaxx) می توانند دارایی گسترده ای از دارایی های دیجیتال را در اختیار داشته باشند ، و بعضی دیگر (مانند Copay) امکان اشتراک های مشترک را ارائه می دهند.

3–کیف پول آنلاین

کیف پول های آنلاین (یا مبتنی بر فضای ابری) راحتی بیشتری را ارائه می دهند. اگر رمزهای صحیحی داشته باشید، می توانید به طور کلی از هر دستگاهی به بیت کوین خود دسترسی پیدا کنید. همه به راحتی قابل تنظیم هستند، با برنامه های رومیزی و موبایل همراه هستند که صرف هزینه و دریافت بیت کوین را آسان می کند و بیشتر آنها رایگان است.
ضرر امنیت پایین تر است. با کلیدهای خصوصی خود که در فضای ابری ذخیره شده اند، باید به اقدامات امنیتی میزبان اعتماد کنید.
برخی از کیف پول های آنلاین پیشرو به صرافی ها متصل هستند (مانند Coinbase و Blockchain). برخی از ویژگی های امنیتی اضافی مانند ذخیره آفلاین (Coinbase و Xapo) را ارائه می دهند.

4-کیف پول موبایل

کیف پول های تلفن همراه به عنوان برنامه هایی برای تلفن هوشمند شما در دسترس هستند، به ویژه اگر بخواهید چیزی را از یک فروشگاه خریداری کنین.

بررسی و مقایسه بهترین فاست بیت کوین در سال 2019

بیشتر بخوانید

5-کیف پول سخت افزاری

کیف پولهای سخت افزاری دستگاه های کوچکی هستند که گهگاه برای فعال کردن معاملات بیت کوین به وب وصل می شوند. آنها بسیار ایمن هستند ، زیرا عموماً آفلاین هستند و بنابراین قابل هک نیستند.
با این وجود ، آنها را می توان به سرقت برد یا گم کرد.
برخی از سرمایه گذاران بزرگ ، کیف پولهای سخت افزاری خود را در مکانهای امن مانند اتاقهای بانکی نگه می دارند. نمونه های قابل توجه Trezor ، Keepkey و Ledger و Case هستند.

6-کیف پول کاغذی

شاید ساده ترین از بین همه کیف پولها ، این تکه های کاغذ باشد که روی آن کلیدهای خصوصی و عمومی یک آدرس بیت کوین چاپ می شود. ایده آل برای ذخیره طولانی مدت بیت کوین (به دور از آتش و آب ، بدیهی است) یا برای دادن بیت کوین به عنوان هدیه ، این کیف پول ها با توجه به اینکه به یک شبکه وصل نشده ایمن تر هستند. با این حال ، از دست دادن آنها آسانتر است.

آیا کی پول های بیت کوین ایمن هستند؟

ین بستگی به نسخه و قالب مورد نظر شما و نحوه استفاده از آنها بستگی دارد.
امن ترین گزینه کیف پول سخت افزاری است که شما آن را بصورت آفلاین در یک مکان امن نگه دارید.
به این ترتیب هیچ خطری برای هک شدن حساب شما ، کلیدهای شما به سرقت رفته و بیت کوین شما از بین نخواهد رفت. اما اگر کیف پول را گم کنید ، بیت کوین شما از بین می رود ، مگر اینکه شما یک کلون ایجاد کرده اید و یا از پشتیبان های قابل اعتماد کلیدها استفاده نکنید.
کمترین گزینه از نظر امنیت کیف پول آنلاین است ، زیرا کلیدها توسط شخص ثالث نگهداری می شوند. همچنین به نظر می رسد ساده ترین گزینه برای تنظیم و استفاده ، انتخابی کاملاً آشنا را برای شما ارائه می دهد: راحتی در مقابل ایمنی.
بسیاری از سرمایه گذاران جدی بیت کوین از رویکرد ترکیبی استفاده می کنند: آنها یک مقدار طولانی و طولانی مدت بیت کوین را به صورت آفلاین نگه می دارند ، در حالی که دارای یک “مانده هزینه” برای نقدینگی در حساب موبایل هستند. انتخاب شما به استراتژی بیت کوین شما و تمایل شما برای به دست آوردن “فنی” بستگی دارد.
هر گزینه ای که می خواهید ، لطفاً مراقب باشید. از همه موارد پشتیبان تهیه کنید و فقط به نزدیکترین و عزیزترین مکان خود در جایی که نسخه پشتیبان تهیه شده است بگویید.

چطوری بیت کوین را بفروشیم؟

این روزها تقریباً تمام روشهای موجود برای خرید بیت کوین گزینه فروش را نیز ارائه می دهد.
ستثنا در دستگاههای خودپرداز بیت کوین است – برخی به شما امکان می دهند بیت کوین را به صورت نقدی مبادله کنید ، اما نه همه.
همه صرافی ها به شما امکان فروش و خرید می دهند. با چه نوع مبادله ای می خواهید بیت کوین خود را بفروشید بستگی به این دارد که کدام نوع را انتخاب کنید. سرمایه گذار کوچک ، دارنده نهاد یا معامله گر؟
در صورت تمایل می توانید بیت کوین خود را به جای پول نقد به سایر رمزهای رمزنگاری مبادله کنید. برخی از کیف پول ها مانند coinomi امکان مبادله با رمز ارزهای مورد تایید را فرآهم کرده است.
راه جایگزین دیگر فروش مستقیم است.
شما می توانید به عنوان فروشنده در سیستم عامل هایی مانند LocalBitcoins ، BitQuick ، ​​Bittylicious و BitBargain ثبت نام کنید و افراد علاقه مند در صورت تمایل با قیمت شما با شما تماس می گیرند. معاملات معمولاً از طریق سپرده به حساب بانکی شما انجام می شود و پس از آن انتظار می رود مقدار توافق شده بیت کوین را به آدرس مشخص شده منتقل کنید.
یا اینکه می توانید به محض تنظیم کیف پول بیت کوین به طور مستقیم به دوستان و خانواده بفروشید. فقط بیت کوین را بفرستید ، پول نقد یا پرداخت موبایل را جمع کنید.
توجه: مشاغل خاص ذکر شده در اینجا تنها گزینه های موجود نیستند.

جابجایی بیت کوین چگونه کار می کند؟

ساده ترین حالت:

اگر بخواهم مقداری از بیت کوین خود را برای شما ارسال کنم, هدف خود را مشخص میکنم. و گره ها کل شبکه بیت کوین را اسکن می کنند تا تأیید کنند که من 1) بیت کوینی را که می خواهم ارسال کنم ، داشته باشم و 2) قبلاً آن را به شخص دیگری ارسال نکرده ام.
پس از تأیید این اطلاعات ، معامله من در “بلوکی” که به بلوک قبلی وصل می شود – از این رو اصطلاح “blockchain” وصل می شود. معاملات را نمی توان خنثی کرد یا با آن دستکاری کرد ، زیرا این به معنای انجام مجدد همه بلوک های بعدی است.

کمی پیچیده تر:

کیف پول بیت کوین من در واقع بیت کوین من را نگه نمی دارد. آنچه انجام می دهد نگه داشتن آدرس بیت کوین من است، که ثبت کننده تمام معاملات من و بنابراین تعادل من است. این آدرس رشته ای طولانی از 34 حرف و شماره همچنین به عنوان “کلید عمومی” شناخته می شود. مهم نیست که همه دنیا می توانند این آدرس را ببینند.
هر آدرس / کلید عمومی دارای “کلید خصوصی” مربوط به 64 حرف و شماره است. این خصوصی است و بسیار مهم است که آن را مخفی و ایمن نگه داریم. این دو کلید به هم مرتبط هستند، اما به هیچ وجه نمی توانید کلید خصوصی را از کلید عمومی متوجه شد.
این مهم است ، زیرا هر معامله ای که من از آدرس بیت کوین من صادر می کنم باید با کلید خصوصی من “امضا شود”. برای انجام این کار ، من هم کلید خصوصی و هم جزئیات معامله (چند بیت کوین که می خواهم ارسال کنم و به چه کسی را انجام می دهم) را در نرم افزار bitcoin روی کامپیوتر یا موبایل خود قرار دادم.
این معامله قابل تأیید است – یعنی می توان تأیید کرد که من مالک بیت کوین هستم که به شما منتقل می کنم و اینکه قبلاً آن را برای شخص دیگری ارسال نکرده ام – با وصل کردن امضا و کلید عمومی من (که همه می دانند ) به برنامه بیت کوین.
این یکی از بخش های نبوغ بیت کوین است: اگر امضا با کلید خصوصی که با آن کلید عمومی مطابقت دارد ، انجام شود ، این برنامه بدون اطلاع از کلید خصوصی ، معامله را اعتبار می دهد.سپس شبکه تأیید می کند که من قبلاً بیت کوین را با گذراندن تاریخچه آدرس خود صرف نکرده ام ، که می تواند انجام دهد زیرا آدرس من را می شناسد (کلید عمومی من) ، و به این دلیل که همه معاملات در دفترچه بیت کوین عمومی هستند.

نحوه کار استخراج بیت کوین

وقتی درباره “استخراج بیت کوین” می شنوید ، سکه های خارج شده از زمین را پیش بینی می کنید. اما بیت کوین فیزیکی نیست ، پس چرا آنرا استخراج می کنیم؟
از آنجا که شبیه به استخراج طلا است به این معناست که بیت کوین در طراحی پروتکل وجود دارد (دقیقاً همانطور که طلا در زیر زمین وجود دارد) ، اما هنوز آنها را به چشم نمی آوردند. پروتکل بیت کوین تصریح می کند که 21 میلیون بیت کوین در مقطعی وجود خواهد داشت. آنچه “معدنچیان” انجام می دهند ، بیرون آوردن آنها از نور ، چند بار همزمان.
آنها می توانند این کار را به عنوان پاداش ایجاد بلوک معاملات معتبر و از جمله آنها در blockchain انجام دهند.

استخراج بیت کوین

گره ها:

کمی به عقب برگردیم ، بگذارید درباره “گره ها” صحبت کنیم. یک گره یک کامپیوتر قدرتمند است که نرم افزار بیت کوین را اجرا می کند و با شرکت در رله اطلاعات به اجرای بیت کوین کمک می کند. هر کسی می تواند گره ای را اجرا کند، شما فقط نرم افزار بیت کوین (رایگان) را بارگیری کرده و یک درگاه مشخص را باز می گذارید (اشکال این است که انرژی و فضای ذخیره سازی را مصرف می کند شبکه در زمان نوشتن حدود 145 گیگابایت طول می کشد).
گره معاملات بیت کوین را در سراسر شبکه پخش می کند. یک گره اطلاعات را به چند گره که می داند ارسال می کند، چه کسی اطلاعات را به گره هایی که می شناسند انتقال می دهد و غیره. از این طریق به سرعت به سرعت در کل شبکه می چرخد. بعضی از گره ها گره های معدن (معمولاً به عنوان “معدنچیان” خوانده می شوند). این گروه معاملات قابل ملاحظه ای را به بلوک انجام می دهند و آنها را به blockchain اضافه می کنند. آنها چطور این کار را انجام میدهند؟ با حل یک معمای پیچیده ریاضی که جزئی از برنامه بیت کوین است و شامل پاسخ در بلاک. معمای مورد نیاز برای حل این است که عددی را پیدا کنید که وقتی با داده های موجود در بلوک ترکیب شده و از یک تابع هش عبور کرده باشد ، نتیجه ای حاصل می کند که در یک محدوده مشخص است. این بسیار سخت تر از آن است که به نظر برسد.

معما را حل کنید:

چگونه آنها این شماره را پیدا می کنند؟ با حدس زدن تصادفی. عملکرد هش(قسمتی از کد نویسی) امکان این را می دهد که بفهمید خروجی آن چه خواهد شد؟ بنابراین ، ماینرها شماره رمز و راز را حدس می زنند و عملکرد هش را روی ترکیب آن شماره حدس زده و داده های موجود در بلوک اعمال می کنند. هش حاصل باید با تعداد صفرهای از پیش تعیین شده آغاز شود. هیچ راهی برای دانستن اینکه کدام شماره کار خواهد کرد وجود ندارد ، زیرا دو عدد صحیح متوالی نتایج متفاوتی می دهند. علاوه بر این، ممکن است چندین غواص وجود داشته باشد که نتیجه مطلوب را به وجود آورد، یا ممکن است هیچکدام نباشد (در این صورت کارگران معدن تلاش می کنند ، اما با پیکربندی بلوک متفاوت است).
اولین معدنچی که یک هش حاصل از آن را در محدوده مورد نظر بدست آورد، پیروزی خود را به بقیه شبکه اعلام کرد. تمام معدنچیان دیگر بلافاصله کار روی آن بلوک را متوقف کرده و سعی می کنند شماره رمز و راز را برای شخص بعدی بشناسند. به عنوان پاداش کار خود، ماینر پیروز مقداری بیت کوین جدید کسب می کند.

اقتصاد:

در زمان نوشتن ، پاداش 12.5 بیت کوین است که در زمان نوشتن تقریبا 200000 دلار ارزش دارد. هرچند که به نظر نمی رسد که معامله ای تقریباً دلپذیر باشد. گره های استخراج زیادی وجود دارد که برای آن پاداش رقابت می کنند ، و این مسئله شانس و قدرت محاسبه است (هر چه محاسبات حدس بیشتری را بتوانید انجام دهید, بیت کوین بیشتری بدست می آورید). همچنین هزینه های بودن یک گره معدن قابل توجه است ، نه تنها به دلیل سخت افزار قدرتمند مورد نیاز (اگر شما پردازنده ای سریعتر از رقبا دارید ، شانس بهتری برای پیدا کردن شماره صحیح قبل از انجام آنها دارید)
به دلیل مصرف زیاد برق که این پردازنده ها مصرف می کنند.
و ، تعداد بیت کوین های اعطا شده به عنوان پاداش برای حل پازل کاهش می یابد. اکنون 12.5 است ، اما هر چهار سال یکبار نصف می شود (انتظار می رود که مرحله بعدی در سال های 2020-21). ارزش بیت کوین نسبت به هزینه برق و سخت افزار می تواند طی چند سال آینده افزایش یابد تا بخشی از این کاهش را جبران کند، اما قطعی نیست.

سختی:

مشکل محاسبه (تعداد صفر مورد نیاز در ابتدای رشته هش) به طور مرتب تنظیم می شود، به طوری که به طور متوسط ​​حدود 10 دقیقه طول می کشد تا یک بلوک پردازش شود.
چرا 10 دقیقه؟ این همان زمانی است که توسعه دهندگان بیت کوین برای گردش پایدار و کمرنگ سکه های جدید تا رسیدن تعداد حداکثر 21 میلیون نفر (رسیدن به زمان حداکثر 2140) لازم است. اگر تاکنون این کار را کرده اید، پس تبریک می گویم! هنوز توضیح بیشتری درباره سیستم ارائه شده است ، اما حداقل اکنون شما ایده ای درباره طرح کلی نبوغ برنامه نویسی و مفهوم دارید. برای اولین بار سیستمی داریم که امکان انتقال راحت دیجیتالی را به روشی غیر متمرکز، بدون اعتماد و دستکاری فراهم می کند. پیامدهای برجسته می تواند بسیار زیاد باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (8 نظر) تیپ و چهره ناز لنا دختر نیوشا ضیغمی با عینک جدیدش+عکس / چقدر بهش میاد😍 (2 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) جسد سید محرومان غرق در طلا و مرمر! تحمیق کاربران فضای مجازی به شیوه اینترنشنال (1 نظر) سفر به «اندرونی»؛ وقتی عکس‌های عادی کسالت‌آور می‌شدند!+ عکس (1 نظر) چهره محزون و ناراحت وحید شمسایی در مراسم تشییع رئیس جمهور شهید و همراهانش+عکس (1 نظر) دستگیری زن تبهکار معروف به کماندو/ زایمان متهم هنگام بازجویی! (1 نظر) انتشار برای اولین بار ؛ جدیدترین تصاویر ثبت‌شده از آخرین پرواز بالگرد رئیس‌جمهور شهید و همراهانش (1 نظر) فیلمی تاریخی و دیده نشده از شهید جمهور / اینجانب سید ابراهیم رئیسی هستم ... (1 نظر) لحظه ورود رهبر انقلاب به مراسم بزرگداشت شهدای خدمت+ فیلم (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) سجده غم انگیز پدر شهید مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی بر مزار پسرش / خدا بهشون آرامش بده... (1 نظر) تعبیر جالب حجت‌الاسلام قرائتی درباره شهادت ابراهیم رئیسی+ویدئو (1 نظر)
دیگران می‌خوانند   
تفریحات لاکچری بابک جهانبخش و همسرش/دوچرخه سواری پردلهره آقای خوش صدا در کنار بانو روی طناب! + عکس حماسه آفرینی بانوی تُرک زبان با یک جفت دمپایی در راهپیمایی +ویدئو ژله و راز حجیم شدن صورت: حقیقت یا افسانه؟ مقایسه تارا و شاهین: دوئل سدان‌های ایرانی برای تقویت صدا چی بخوریم 5 هتل با منظره‌ای زیبا در نزدیکی فرودگاه دبی با این دمنوش‌های گیاهی با ریزش مو خداحافظی کنید! حضور پسران رهبر معظم انقلاب در مراسم بزرگداشت رئیس جمهور شهید و همراهانش+ عکس درگیری ضدانقلاب با عزاداران رئیس‌جمهور شهید تغییر نام منطقه حفاظت شده دیزمار به «شهید جمهور» اثر اخبار بورس بر بازار سهام حضور سرمربی سابق پرسپولیس در مراسم بزرگداشت شهید خدمت+عکس وقتی که امیر عبداللهیان در وسط مذاکراتش در لبنان هوای خبرنگاران را داشت... + ویدئو یادگار شهید جمهور برای بی‌خانه‌ها+ فیلم نگاهی به حیاط خانه نجمه جودکی مجری سابق با معماری خاص در شب بارانی/ شعر عاشقانه خانم مجری برای کیست؟ برخورد متواضعانه و انسان دوستانه سید ابراهیم رئیسی با دانشجوی دختر معلول در یک مراسم+ ویدیو/ مردی ستودنی و بی مثال نماهنگی به یادسید محرومان، شهید جمهور+ویدئو/شهید خدا... سلام بر تو ای ابراهیم... ویدیویی از یک مداحی که منوچهر هادی در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد پخش تصاویر جدیدی از سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور و لحظه برقراری تماس تلفنی با آیت الله آل هاشم در ( روایت سانحه) ترسیم پرتره شهید جمهور با 6 هزار شمع + فیلم فیلمی کمتر دیده شده از دیدار شهید امیرعبداللهیان با دوستان قدیمی و همرزمان شهید رئیسی: بهترین لحظه زندگی من، وقتی است که مشکلی از یک خانواده مرتفع شده است + فیلم دختری که در صف استقبال پیکر رئیس‌جمهور شهید در فرودگاه بیرجند ایستاده، کیست؟ + فیلم ماجرای دیدار آیت الله ابراهیم رئیسی با رهبر معظم انقلاب در زمان تبعیدشان به ایرانشهر راز توالی سه عدد 3 در تدفین شهید جمهور و خطبه 333نهج البلاغه +عکس/ وعده غروب پنجشنبه خادم‌الرضا (ع) با امام رئوف ... همه‌ی خواص جوش شیرین + آیا جوش شیرین برای پوست مفید است شهادت سید ابراهیم رئیسی بسیار پر برکت بود + فیلم /خدا خوب زندگی کردن رو بی جواب نمیذاره... پیشنهاد صنعتگران به وزارت کار: استخدام رسمی مهاجران افغانستانی! رازهای سلامتی در یک دانه کوچک بررسی هوآوی آیتو M7 مکس: شاسی‌بلند لوکس و قدرتمند چینی کمک به یک زن باردار توسط سرتیم حفاظت شهید رئیسی + فیلم اقدام موذیانه بی‌بی‌سی در انتشار اخبار + فیلم صف زیارت مزار شهید رئیسی در بارگاه امام رضا(ع)+ویدئو/شهادت مزد تلاش های مخلصانه او بود... پیاده روی مقتدرانه سیدابراهیم رئیسی و سرتیم حفاظت از او در نیویورک در سال 1401+عکس بازسازی چهره شاعری که تصور ما از «دوزخ» را خلق کرد/ برای اولین بار پس از 700 سال ترفندهای نگهداری کنگر " اینجوری از کنگر در بقیه فصل ها هم استفاده کن هنوز چند ساعت از سقوط بالگرد رئیسی نگذشته بود که ستاد انتخاباتی زدند /یک موکب مسیر تشییع ستاد انتخاباتی یک نامزد بود چجوری خودمون پوشال کولر رو عوض کنیم (ویدیو) ترفند خرد کردن سبزیجات بدون خردکن و چاقو روایت تکان دهنده ابراهیم رئیسی از اوضاع مالی ضعیفش و پناه بردن به امام رضا برای درددل+ ویدیو/ یک هفته رو با یه وعده غذا گذروندم
تیتر امروز   
درگیری ضدانقلاب با عزاداران رئیس‌جمهور شهید
تغییر نام منطقه حفاظت شده دیزمار به «شهید جمهور»
ماجرای دیدار آیت الله ابراهیم رئیسی با رهبر معظم انقلاب در زمان تبعیدشان به ایرانشهر
راز توالی سه عدد 3 در تدفین شهید جمهور و خطبه 333نهج البلاغه +عکس/ وعده غروب پنجشنبه خادم‌الرضا (ع) با امام رئوف ...
بازسازی چهره شاعری که تصور ما از «دوزخ» را خلق کرد/ برای اولین بار پس از 700 سال
هنوز چند ساعت از سقوط بالگرد رئیسی نگذشته بود که ستاد انتخاباتی زدند /یک موکب مسیر تشییع ستاد انتخاباتی یک نامزد بود
فیلم‌هایی که با تماشای آن هوس سیگار می‌کنید!
بازیکنی که 2 سال با تکه‌ای شیشه در پایش فوتبال بازی کرد! +عکس
مرگ عجیب پسربچه 2 ساله در تشت حمام
تولد 5 قلوهای یک مادر 30 ساله تبریزی+عکس
قتل عام سه برادر بابلی به خاطر یک گوسفند + جزئیات و عکس قربانیان
رهبری خواهان جفایی است که به لاریجانی شد / جهانگیری و همتی مشکلی ندارند
آری ؛ ابراهیم اینگونه عزیز ملت شد
سیاست همسایگی دولت شهید رئیسی جواب داد
ابراز ندامت و انتشار استوری عذرخواهی توسط بلاگر هتاک به شهدای خدمت با 6 هزار نفر فالوئر بعد از دستگیری!
منتخب روز   
تولد 5 قلوهای یک مادر 30 ساله تبریزی+عکس حضور شهید مالک رحمتی در مراسم شاخصی (عزاداری شاه حسین گویان)+ویدئو انتشار فیلم جلسه دفاع شهید رئیسی از رساله دکتری؛ چه کسی در جلسه بود؟ دعای شهادتِ شهید مالک رحمتی استاندار دهه شصتی آذربایجان شرقی+ویدئو/آخرش هم به آرزوی دلت رسیدی قدیمی ترین عقد نامه دستنویس 133 ساله/ این عقد نامه یک سال قبل از ناصرالدین شاه نوشته شده روایت آیت الله آل هاشم از تعداد برادران و فرزندانشان بر سر مزار مادر مرحومش+ ویدیو/ با مدیریت برادرانم در سطح استان مخالفت کردم/صاحب 4 تا نوه هستم وداع تلخ همسر و دختر و خانواده شهید رحمتی با مالک آذربایجان+ویدئو/دنیا به احترام شما ایستاده... صحبت های شنیده نشده شهیدجمهور در لباس رزم در دوران دفاع مقدس/ زمین مال صالحان است+ فیلم رئیس جمهوری که با اسکورت خاص و تشریفات به دیدار مادرش میرفت!/ روایتی از اهالی محل خانه پدری رئیس جمهور شهید+ فیلم ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش حمله دسته جمعی کلاغ‌ها به شاهین شکاری در انتقام به شکار دوست‌شان+ فیلم لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم