آشنایی با ارز دیجیتال نئو

  دوشنبه، 15 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
آشنایی با ارز دیجیتال نئو
نئو یک پلتفرم بلاک چین و همچنین یک ارزرمزنگاری شده است که در ابتدا با نام AntShares شناخته می شد. عرضه ی اولیه ی این کوین در شانگهای بسیار موفقیت آمیز بود و توانست بیش از 5.1 میلیون دلار به دست آورد

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، طبق چیزی که در وب سایت رسمی این ارز دیجیتال نوشته شده است، نئو یک پروژه بلاک چینی است که توسط یک بنیاد غیرانتفاعی توسعه یافته است. این پروژه از فناوری بلاک چین و هویت دیجیتال برای دیجیتالی سازی دارایی ها، مدیریت خودکار دارایی ها با استفاده از قراردادهای هوشمند و تحقق «اقتصاد هوشمند» با توزیع جمعی بهره برده است.

در واقع نئو یک پلتفرم و شبکه بزرگ است و واحد ارزی NEO فقط جزئی از این شبکه است.

هدف اصلی نئو این است که شبکه توزیع شده نئو یک اقتصاد هوشمند را ایجاد کند.

نئو توسط شرکت OnChain واقع در شانگهای چین توسعه داده شد. تحقیقات در مورد نئو از سال 2014 آغاز شد.

پروژه Neo که ابتدا با نام انت شبرز شناخته شده بود، توسط دو جمع سپاری جذب سرمایه کرد. نخستین جمع سپاری در اکتبر 2015 به مدت 10 روز ادامه داشت که طی آن 17.5 میلیون توکن نئو به ارزش 550،000 دلار فروخته شد. در جمع سپاری دوم، 22.5 میلیون توکن به قیمت 4.5 میلیون دلار به فروش رفت.

ارزدیجیتال نئو اولین رمزارز چینی است که شباهت زیادی به اتریوم دارد. این ارز در گذشته با نام Antshares شناخته می شد. نئو یک پلتفرم و شبکه ی بزرگ است و ارزدیجیتال نئو فقط جزء کوچکی از این شبکه می باشد. نئو توسط شرکت OnChain واقع در شانگهای چین توسعه داده شده است.

پیدایش ارزدیجیتال نئو

همانطور که گفتیم نئو یک پلتفرم بلاک چین و همچنین یک ارزرمزنگاری شده است که در ابتدا با نام AntShares شناخته می شد. عرضه ی اولیه ی این کوین در شانگهای بسیار موفقیت آمیز بود و توانست بیش از 5.1 میلیون دلار به دست آورد. همین باعث شد خیلی زود در میان معامله گران رقیب اتریوم شناخته شود. با این حال Antshares تاثیر چندانی روی بازار جهانی ارزهای دیجیتالنگذاشت. بنابراین توسعه دهندگان تصمیم گرفتند آن را بازنویسی کنند. بدین ترتیب Antshares با نام نئو (NEO) دوباره متولد شد. پس از تولد در عرض چند ماه ارزدیجیتال نئو توانست جزو 10 کوین برتر اکسچینج (Exchange) های جهان شود.

ویژگی های نئو

ارزدیجیتال نئو شباهت زیادی با پلتفرم اتریوم دارد. به همین خاطر از آن به عنوان اتریوم چینی هم یاد می شود. نئو ویژگی های بیشتری نسبت به اتریوم دارد. ارزدیجیتال نئو مانند دیگر رمزارزها از فناوری غیرمتمرکز بهره می گیرد و امکان ذخیره و پرداخت پول را بدون نیاز به واسطه فراهم می آورد. در مجموع 100 میلیون نئو در بلاک اصلی ایجاد شده. مقدار کل کوین های ارزدیجیتال نئو ثابت است و نمی تواند افزایش یابد. همچنین نئو برخلاف دیگر رمزارزها قابل تقسیم شدن نیست و کمترین واحد آن همواره ثابت خواهد بود. نئو در مقایسه با بیت کوین و اتریوم از معاملات بیشتری در یک زمان پشتیبانی می کند. به عنوان مثال اتریوم 15 تراکنش در ثانیه و نئو 10000 تراکنش در ثانیه را پشتیبانی می کند. اما جدا از این ها نئو سه ویژگی اصلی دیگر دارد که به شرح زیر است:

دارایی دیجیتال:

این دارایی ها به کاربران اجازه می دهد تا بدون دخالت شخص سوم و به کمک تکنولوژی بلاک چین از این دارایی ها استفاده کنند. دارایی های دیجیتال امن و قابل اعتماد هستند و به دو دسته تقسیم می شوند. 1- دارایی های فراگیر یا جهانی 2-دارایی های قراردادی. دارایی های جهانی توسط کل سیستم به رسمیت شناخته می شوند و می توانند توسط تمام قراردادهای هوشمند و مشتریان شناسایی شوند. از طرفی دارایی های قراردادی هستند و فقط در قراردادهای خاص خود به رسمیت شناخته می شوند و نمی توانند در سایر قراردادها استفاده شوند.

هویت دیجیتال:

اشخاص با داشتن هویت دیجیتالی مطمئن می توانند از دارایی های دیجیتال استفاده کنند. این سیستم برای شناسایی هویت افراد از روش های مختلفی استفاده می کند مثل: شناسایی چهره، اثرانگشت، صدا، پیامک و…

قراردادهای هوشمند:

کاربران با استفاده از قراردادهای هوشمند می توانند به صورت خودکار و خود به خود کارها و قراردادهای خود را به انجام برسانند.

دومین ارز شبکه ی نئو

پلتفرم نئو بیش از یک ارزدیجیتال را در سیستم معاملاتی خود جای می دهد. دومین ارز بعد از ارزدیجیتال نئو در شبکه GAS نام دارد. با هر بلوکی که در بلاک چین نئو ایجاد می شود توکن های GAS نیز ایجاد می شوند. این توکن ها به خودی خود دارای ارزش هستند. در واقع گس به تنهایی نشان دهنده ی ارزشی است که به شما اجازه ی مشارکت در سیستم را می دهد. به عبارت دیگر می توان گفت نئو دارای دو توکن است 1- نئو که در ابتدا با نام Antshares شناخته می شد 2- GAS که در ابتدا با نام Antcoins معرفی شد. ارزدیجیتال نئو در ایجاد بلوک، تغییرات شبکه، مدیریت شبکه و سایر نیازها مورد استفاده قرار می گیرد. از طرف دیگر توکن GAS برای تخصیص منابع، هزینه های شبکه، تامین انگیزه برای حفظ بلاک چین و اجرای قراردادهای هوشمند و DAPPS استفاده می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (115 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (72 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (55 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (23 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (23 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (16 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (16 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (14 نظر) رونمایی از خواهر باکلاس فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش/ مگه داریم انقد شباهت+عکس (9 نظر) نگاهی به سلیقه خاص و متفاوت علی انصاریان در چیدمان میز تنقلات و میز شام در میزبانی از بازیگران+عکس/ باقالی پلو و سالادالویه و... (9 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی برای ترک سیگار فرزندش حماسه آفرید/ دست همه سازمان های ترک اعتیاد رو از پشت بست😂 (8 نظر) ثبت عکس عاشقانه آیسان آقاخانی از رضا گلزار در طبیعت گردی آخر هفته شان (8 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (8 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر) نگاهی به کیک تولد شیک و 3 طبقه نعیمه نظام دوست با طرح بال فرشته/ جذاب و لاکچری+عکس (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
سرگردانی دختر 21 ساله در شهر به جرم دختر بودن / پدر و مادرم فقط پسر می‌خواستند ؛ از خانه بیرونم کردند!
برای جلوگیری از نیش «پشه» چه چیزی روی پوستمان بمالیم؟
پسران و دختران رهبر معظم انقلاب داماد و عروس چه کسانی هستند؟+عکس
خاطره رهبر انقلاب از روزی که پدرشان فوت کرد
دانلود آهنگ جدید "آخر بهار" آرش و مسیح+فیلم/ دیدی آخر بهاره هنوز نیومدی تو سر قرارت ...
حادثه هولناک برای دختر 13 ساله در بند فریمان
لب مرز پاکستان خبری است؟ / پشت پرده فراوانی انبه در وانت‌های میوه فروشان خیابانی
زنان در کجای برنامه‌های انتخاباتی ایستاده‌اند؟
پسر کنکوری که عاشق دختر بی بند و بار شد و به کشیدن گل روی آورد!
حلوای نذری بهانه ورود به خانه ی مرد ثروتمند/جنایت 24 میلیارد تومانی...
مریم رجوی دچار حمله شد | سرکرده منافقین را با دز بالای دارو زنده نگه داشته اند
رهبر انقلاب: مشارکت مردم در ذات جمهوری اسلامی است
ملاک های دختر سردار سلیمانی برای انتخاب رئیس جمهور+عکس
اعلام نتایج مرحلۀ اول فراخوان «دکتر‌معلمی» دانشگاه فرهنگیان‌
از تکاپوی نامزدهای انتخاباتی تا جشن ده کیلومتری عید غدیر در حواشی داغ امروز چهارشنبه 6 تیر 1403