نکاتی برای سایه زدن چشم

  سه شنبه، 22 مهر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
نکاتی برای سایه زدن چشم
سایه چشم یکی از لوازم آرایش ضروری برای چشم است که اگر از سایه چشم به‌درستی استفاده کنید، چهره شما زیباتر‌ و جذابیت خاصی به چشم‌ها می‌دهد به شرطی که اصولی و درست از آن استفاده شود. اما اگر از سایه چشم به روش غلط و از رنگ‌های نادرست استفاده شود زیبایی چشم را از بین می‌برد و باعث جلوه بد چشم‌ها می‌شود

سایه چشم یکی از لوازم آرایش ضروری برای چشم است که اگر از سایه چشم به درستی استفاده کنید، چهره شما زیباتر و جذابیت خاصی به چشم ها می دهد به شرطی که اصولی و درست از آن استفاده شود. اما اگر از سایه چشم به روش غلط و از رنگ های نادرست استفاده شود زیبایی چشم را از بین می برد و باعث جلوه بد چشم ها می شود.مدل و حالت چشم تاثیر زیادی بر روی استفاده از رنگ و مدل سایه چشم می گذارد. برای مثال، افراد دارای چشم های روکش دار باید روی روشن کردن گوشه داخلی چشم ها تمرکز کنند تا بتوانند آن ها را بزرگ تر جلوه بدهند.از طرف دیگر، استفاده از رنگ های ملایم تر و خنثی، آن هم به مقدار متوسط، اهمیت خاص خودش را دارد. دلیلش این است که هرچه از رنگ های تیره تر استفاده کنید، چشم ها نیز فرورفته تر و پیرتر به نظر می رسند.

نکات آرایش چشم و سایه زدن

۱ » هنگام سایه زدن،چشمانتان را باز بگذارید.
شاید بگویید این روش امکان پذیر نیست یا روش خوبی نیست، اما وقتی که برای سایه زدن چشمانتان را باز نگه می دارید باعث می شود تا دقیق تر به پلکتان سایه بزنید و سایه چشمتان نامنظم یا خارج از حد زده نمی شود.

۲ » از رنگ سفید برای پایه رنگ هاي دیگر استفاده کنید.
اینکار باعث می شود رنگی که پشت پلکتان میزنید جذابتر و گران تر بنظر برسد. پس ابتدا از یک رنگ خنثی یا سفید استفاده کنید سپس رنگ دلخواهتان را روی آن بزنید.

۳ » از رژگونه روی پلکتان استفاده کنید.
نکته اینجاست که آرایش تکرنگ اینروزها یکی از مواردی است که در فشن تر شدن آرایش نقش دارد. شما می توانید با استفاده از یک قلم آرایشی ، مقداری از رنگی که برای رژ گونه استفاده کردید را پشت چشمتان بزنید تا آرایش تکرنگ و هماهنگ شود.

۴ » برای آرایش کردن، سایه چشم را اول از همه ی بزنید.
بهتر است به این ترتیب آرایشتان را انجام دهید : چشم ها، صورت، لب، ابرو. از آنجایی که سایه چشم ممکن است در قسمت هاي دیگر صورت پخش شود یا از آنجایی که اکثرا پودری هستند، ممکن است پایین چشمانتان بریزد، پس بهتراست پیش از این که صورتتان را آرایش کنید سایه چشم بزنید. که درصورت پخش شدن یا رخ دادن اشتباهی در آرایش آن، بتوانید آن رابه اسانی تصحیح کنید یا اگر جایی از صورت لکی گذاشت با کرم پودر بپوشانید.

۵ » سایه اي انتخاب کنید که رنگ آن مناسب رنگ چشمانتان باشد.
هماهنگی رنگها یکی از قواعد این بازی است. بهتر است قوانین اولیه برای آرایش چشم را بدانید و با رنگهایی که چشمانتان را زیباتر نشان می دهند آشنایی داشته باشید، مثلاً رنگ هاي آبی برای چشمان قهوه اي، رنگ هاي تیره برای چشمان سبز. در برخی موارد حتی لازم است بدانید چه رنگهایی را نباید استفاده کنید.

نکاتی برای سایه زدن چشم

- زیرسازی کنید. آماده سازی دور چشم برای زدن سایه چشم نکته حائز اهمیت در آموزش کشیدن سایه چشم آماده سازی دور ناحیه چشم می باشد؛ چون اصل کاری که می خواهید انجام دهید به این بخش مربوط است. ناحیه اطراف چشم ها را پاک کنید و سپس مرطوب کننده یا کرم دور چشم بزنید. سپس از یک پرایمر چشم استفاده کنید تا آرایش چشم تان برای مدت زمان طولانی ثابت بماند و ظاهر بهتری پیدا کند.

می توانید از کانسیلر هم استفاده کنید؛ فقط باید در نظر داشته باشید که کانسیلر می بایست هم رنگ پوست دور چشم تان باشد. کانسیلر را با برس بزنید و روی آن پودر تثبیت کننده بزنید. این کار باعث می شود پوست اطراف چشم، صاف و بدون چروک شده و رنگ آن یک دست شود. همچنین زمینه مناسبی برای سایه هایی که قرار است روی آن بنشینند ایجاد می کند.

- از سایه تیره برای گوشه های خارجی پلک و از سایه های روشن برای گوشه های داخلی پلک استفاده می شود.اگر سایه را از گوشه خارجی چشم به سمت بالا و بیرون امتداد دهیم، چشم ها درشت و کشیده تر می شوند.

- پائین ابرو می توان از سایه سفید برای خوش فرم شدن ابرو و چشم استفاده نمود.

- همچنین در پلک پائینی می توان برای جذابیت بیشتر چشم ها از سایه استفاده نمود.

- سایه چشم سفید چشمان شما را بازتر و بزرگتر نشان می دهد. برای آنکه نتیجه بهتری بگیرید، آن را روی پلک بالا و خط مژه پایین بکشید. برای اینکه کنتراست زیبایی ایجاد کنید، یک خط تیره هم روی پلک بالا بکشید.

-سعی کنید هنگام سایه زدن، چشم های خود را باز نگه دارید و سرتان را به عقب متمایل کنید تا روند کار به خوبی مشخص باشد.

- برای پلک های پف کرده از رنگ های مات استفاده کنید.

– رنگ های تیره مانند مشکی، سورمه ای و نوک مدادی باعث بزرگتر شدن عنبیه می شوند و بین قسمت سفید و رنگی آن تضاد جالبی ایجاد می کنند.

- سایه های کمرنگ بهترین انتخاب در تمام مدت سال هستند. آنها به طور طبیعی با رنگ پوست واقعی شما مخلوط می شوند و به راحتی چهره شما را آنطور که انتظار دارید زیبا می کنند. رنگ های ملایمی که در پوست پیدا می شود مثل قهوه ای، وانیلی و ارغوانی کمرنگ از جمله رنگ هایی هستند که حالت طبیعی بسیار جذابی را به چشمان شما هدیه می دهند. برای اینکه چهره شما اندکی جذاب تر و محرک تر شود می توانید از رنگهایی با پیش زمینه تندتر استفاده کنید مثل:طلایی، زیتونی، بنفش کمرنگ، آبی و خاکستری. کار کردن با انواع رنگ های طبیعی سایه چشم کار ساده ای است.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (435 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (231 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (173 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (154 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (142 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (98 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (92 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (82 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (79 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (79 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW