دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

نشانه هایی از ارتودنسی و ایمپلنت های دندانی در مومیایی فرعون مصر + تصاویر 

شنبه، 03 تیر 1402
کد خبر: 345396
ساعدنیوز: اثراتی از ایمپلنت های دندانی در مومیایی های بدست آمده از مصر باستان مشاهده شده است.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی ساعدنیوز، در چند دهه اخیر پیشرفت‌های زیادی در ارتودنسی صورت گرفته است، از نوارهای فلزی اطراف هر دندان گرفته تا براکت‌ها و سیم‌ها تا ترازهای شفاف جدید موجود در اینویزیلاین. اما آیا می‌دانستید که این پیشرفت‌ها تنها بخش کوچکی از تاریخ است که قدمت آن به مصر باستان می‌رسد؟

میل به داشتن دندان‌های صاف برای لبخندی بی‌نقص، آرزویی است که برای سال‌ها وجود داشته است، و به لطف برخی متفکران و مبتکران بزرگ در طول قرن‌ها، دستیابی به آن آسان‌تر از همیشه است.

باستان شناسان بقایای انسانی با دندان های کج کشف کرده اند که قدمت آن به 50000 سال می رسد. اولین تلاش برای تعمیر این دندان ها در بقایای مومیایی های مصر باستان یافت شد. بسیاری از مومیایی‌های یافت شده دارای نوارهای فلزی در اطراف دندان‌ها بودند که به آن‌ها بسته شده بود تا فشاری برای حرکت دندان‌ها ایجاد کند.

همچنین شواهدی یافت شده است که نشان می دهد یونانیان، رومی ها و اتروسک های باستان (پیشینیان رومی ها در ایتالیا) نیز نوعی ارتودنسی را انجام می دادند.

اتروسک ها برای جلوگیری از افتادگی صورت و حفظ فاصله دندان هایشان وسیله ای شبیه به محافظ دهان، ساخته شده از طلا، در دهان زنان متوفی خود قرار می دادند تا هنگام ورود به زندگی پس از مرگ، ظاهر خوبی داشته باشند.

بقراط، پزشک یونانی باستان، اولین توصیف از بی نظمی های دندان را در حدود 400 سال قبل از میلاد نوشت و 400 سال بعد، یک نویسنده رومی به نام سلسوس پیشنهاد داد که دندان های تازه بیرون آمده را با انگشتان فشار دهید تا آنها را به موقعیت مناسب هدایت کنید.


4 پسندیدم 2 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 10 تیر
از سراسر وب
دیدگاه ها
مهسا سلیمانی
1 سال پیش

لطفا چرت و پرت تحویل مردم ندیدن چون به شعورمون توهین میشه اون موقع اصلا سیم فلزی تولید نشده بود
پاسخ
داوود
1 سال پیش

چه علمی چه دانشی دمشون گرم
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(تصاویر) استتار حسن یزدانی و ورزشکاران معروف در حرم امام رضا/ باز میثم زارع باکلاس تر استتار کرده/ تشبیه خنده دار ترفندهای استتاریشون به شخصیتهای کارتونی و سریالها🤣
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
(عکس) تصویر دیده نشده از مسعود پزشکیان در کنار شهیدی که پیکر پاکش به دریا پیوست ...
اولین عکس از فیلم جدید رامبد جوان با گریم فوق‌العاده خنده دار محسن تنابنده و نوید محمدزاده / فقط فوکول و پشت موهاشون😁
نگاهی به چیدمان مفصل میز پذیرایی و ناهارخوری خوش رنگ و لعاب لاله اسکندری در میزبانی از بازیگران در خانه بالا شهری اش+ویدیو/ از چند رقم میوه تا چند جور خورشت خوشمزه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
چشمان پر از اشک، تسبیح در دست و ذکر خدا تنها دل مشغولیِ مادر سیدابراهیم رئیسی با گذشت نزدیک به 40 روز از فراق فرزند شهیدش +عکس
مرگبارترین تلاشهای زنان برای زیبا بودن در اوایل قرن 19/ وحشتناکترین ملاک زیبایی در میان زنان غرب+ عکس
نظرسنجی مرکز پژوهش‌های مجلس درباره انتخابات 1403 / کدام نامزد پیشتاز است؟
سنگ تمام مجری خوش تیپ برای سالگرد ازدواجشان+عکس/ از کادوی آنچنانی تا لوکیشن منحصربفرد مراسمشان😍