دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

علم و فناوری / فناوری ارتباطات /

عنوان خبری برای روزنامه را چگونه بنویسیم؟ 

چهارشنبه، 05 شهریور 1399
ساعد نیوز: عنوان مهم ترین و سخت ترین قسمت خبر می باشد چرا که وظایف دشواری بر عهده دارد. به همین دلایل آن را باید به گونه ای ماهرانه نوشت تا بتواند خوانندگان را که روزانه با صدها خبر بمباران می شوند و بیشتر خبر گذاری ها سعی در جذب خوانندگان به سوی نشریات خود دارند، به صورت کاملا حرفه ای جذب کند.

عنوان مهم ترین و سخت ترین قسمت خبر می باشد چرا که وظایف دشواری بر عهده دارد. به همین دلایل آن را باید به گونه ای ماهرانه نوشت تا بتواند خوانندگان را که روزانه با صدها خبر بمباران می شوند و بیشتر خبر گذاری ها سعی در جذب خوانندگان به سوی نشریات خود دارند، به صورت کاملا حرفه ای جذب کند.

چرا عنوان خبر مهم است؟

عنوان شما قسمت مهم محتوای خبری شما است همان چیزی که در سایت های خبری و نتایج جستجو ها، نمایش داده می شود و باید بتواند اکثر خوانندگان را مجاب به خواندن خبر کند در واقع عنوان همچون یک قلاب ماهیگیری می ماند، که اگر خوب نوشته شود می تواند خواننده را به دام بیاندازد.

از تیتر خبر در کجا استفاده می شود؟

در وب سایت ها همراه با لینکی به نسخه کامل مطلب نمایش داده می شود. در خبر خوان ها (RSS Feed) همراه با لینکی به نسخه کامل مطلب شما نمایش داده می شود. در استفاده از سرویس"ایمیل کردن خبر"، در قسمت موضوع ایمیل فرستاده شده نمایش داده می شود. درکد HTMLکه توسط موتورهای جستجو برای فهرست کردن محتوای مطلب شما استفاده می شود.

ویژ گی های یک عنوان خبری جذاب

عنوان خبری خود را به زمان حال بنویسید و از کلمات زائد و حروف اضافه در عنوان استفاده نکنید، سعی کنید از واژه های قدرتمند و صدای فعال استفاده کنید، از وازه های پیچیده و گنگ در عنوان دوری کنید هرچه واژه ها روان و روشن باشند، دارای جذابیت بیشتری خواهند بود.همیشه اصلی ترین واژه قدرتمند که مهم ترین بخش خبر را برجسته می کند در عنوان خود بیاورید، سعی کنید عنوانتان کوتاه باشد.جستجو گر های اینترنتی تمامی استاندارهای عنوان خبر را بر روی جستجوگر خود اعمال می کنند پس از نوشتن عنوان خبری خود را ویرایش نکنید مثلا مورب کردن فونت عنوان.

نکات مهم در رابطه با نوشتن عنوان خبر

در نوشتن عنوان خبر به خواسته های خوانندگان خود اهمیت دهید اینکه آنان در هنگام جستجوی در گوگل از چه کلید واژه هایی استفاده می کنند و به چه نکاتی اهمیت می دهند. چه عناوینی توانسته خوانندگان را جذب کند به لیست پر بازدیدترین عناوین سایت خبری خود نگاهی بیاندازید این کار قطعا به شما کمک زیادی خواهد کرد.

اگر چند کلید وازه خوب و اصلی دارید از میان آن ها انتخاب کنید یک یا دو عدد را که نشان دهنده ی جوهره ی اصلی خبر می باشد. فضای عنوان بسیار محدود می باشد پس سعی نکنید از تمام کلید وازه هایتان در عنوان استفاده کنیددر عنوان نویسی مهم ترین کار نوشتن کوتاه، مختصر و مفید است چرا که جستجوگرها تنها تا 63 کاراکتر اول را در جستجوی مخاطبان به نمایش می گذارند.پس سعی کنید مهم ترین قسمت خبر را در همان ابتدا ارائه دهید.لزومی ندارد از تمام شش عنصر خبر چه؟چه کسی؟و... در عنوان استفاده کنید، چرا که وظیفه لید خبر است که به توضیح این عناصر در متن خبر بپردازد.

انتخاب عنوان توصیفی یا جذاب

عناوین توصیف نظر طیف گسترده ای از مردم را جلب می کنند و دارای کلید واژه های بهتری برای SEO می باشند.ولی در عوض انتخاب عناوین جذاب می تواند تله های دامی خوبی برای کلیک کردن بر روی عناوین ایجاد کند. نوشتن عنوانی که هم جذاب و هم توصیفی باشد کار مشکلی است.به شدت از ککلمات و عبارتی که جنبه ی تبلیغی به خبر شما می دهند دوری کنید چرا که خبر شما را از حالت رسمی آن خارج می کند، به جای اینگونه نوشته ها از زاویه ی جدیدی وارد شوید و با ارائه ارقام مرتبط با محتوای خبری خود سعی در مستند کردن خبر خود باشید تا بیشتر قابل اعتماد باشد.از نوشتن محتوای خبری کلیشه ای و تکراری به شدت دوری کنید چرا که در مدت زمان طولانی باعث از دست رفتن خوانندگان شما خواهد شد. متن خبرهای گذشته را باز یافت نکنید.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی