پانچ پوست راهکاری بی نظیر برای رفع جای جای جوش عمیق

  جمعه، 07 مرداد 1401   زمان مطالعه 11 دقیقه
پانچ پوست راهکاری بی نظیر برای رفع جای جای جوش عمیق
غلب اوقات، درمان اسکار آکنه می تواند دشوارتر از درمان خود ضایعات آکنه باشد. درمان اسکارهای عمیق و باریک از همه سخت تر است. در این مقاله، روش پانچ صورت که یکی از موثرترین روش های رفع جای جوش است را به شما معرفی می کنیم.

دستیابی به یک پوست بی عیب و نقص به عنوان یک هدف غیر قابل دسترس به نظر می رسد. اما وقتی صحبت از مشکلات خاص پوست شما می شود، هر چقدر غیر معمول یا سخت هم به نظر برسد، یک فرصت خوب وجود دارد که با استفاده از یک روش زیبایی، هر یک از آن ها را معالجه کنید. در مورد پانچ پوست نیز چنین است. این روش درمانی بدون خطر و کم خطر برای پوست می تواند برای اصلاح منافذ گشاد شده، جای زخم آکنه، جای زخم ها و سایر موارد ریز پوستی و ناامید کننده صورت که بدون شک پوست را به خطر می اندازد استفاده شود.

پانچ صورت چیست؟

درمان موثر اسکار آکنه نیاز به رویکردی حرفه ای دارد. یکی از این روش ها پانچ پوست است. از بین بردن این اسکارها ممکن است بسیار دشوار بوده و اغلب نیاز است برای رفع کامل آن ها از رویکردهای درمان ترکیبی استفاده شود.

پانچ صورت روشی برای درمان اسکار آکنه بوده که در آن ابزار پانچ (که معمولاً برای بیوپسی سرطان پوست استفاده می شود) برای برداشتن بافت اسکار بکار برده می شود. این درمان نوعی روش جراحی کم تهاجمی است که برای اسکارهای عمیق روشی ایده آل محسوب می شود. اسکارها با استفاده از دستگاه پانچ برداشته شده و سپس، زخم باقی مانده با بخیه های ظریف بسته می شود.

از آنجا که عمل جراحی پانچ، اساساً یک عمل جراحی است و به دلیل اینکه به ترکیبی از تکنیک های زیبایی نیاز دارد بیشتر متخصصان توصیه می کنند به جای یک متخصص پوست، یک جراح پلاستیک متخصص دارای بورد یا جراح پوست این عمل زیبایی را انجام دهد.

پانچ پوست

این روش برای چه مواردی استفاده می شود؟

برداشتن پانچ یکی از امیدوارکننده ترین گزینه های درمانی برای مقابله با زخم های آکنه سرسخت، به ویژه مواردی است که در اثر آکنه های سفت ایجاد می شود. زخم های آکنه سفت، عمیق تر و باریک تر از انواع دیگر زخم های آکنه هستند و درمان آن ها به طور قابل توجهی سخت تر می شود. پانچ پوست برای سایر انواع زخم های آکنه از جمله جای زخم بوکسار، اسکارهای غلتکی و جای زخم های عمیق نیز مناسب است. اندازه ها و شکل های مختلفی ابزار پانچ برای ارائه بهترین نتایج برای انواع زخم ها در دسترس است.

این روش همچنین برای از بین بردن منافذ عمیق، بزرگ شده و همچنین کیست های بدن و صورت توصیه می شود. از روش پانچ پوست برای از بین بردن و آزمایش خال ها و علائم سرطان پوست و سایر بیماری های جدی نیز استفاده می شود.

انواع پانچ صورت برای جای جوش

  1. پانچ گرفتینگ: روش خاصی از پانچ پوست صورت است که در آن از پیوند پوست برای پر کردن ناحیه زخم استفاده می شود. این روش ممکن است برای اسکارهای بزرگتر و عمیق تر لازم باشد. پوست پیوندی معمولاً از پشت گوش یا لبه گوش گرفته می شود و با بخیه یا چسب استری در جای خود نگه داشته می شود. این روش جراحی پلاستیک برای عمیق ترین و وسیع ترین اسکارهای آکنه روش مناسبی است.
  2. پانچ الویشن: نوعی دیگر از روش پانچ پوست وجود دارد که پانچ الویشن نامیده شده و اغلب برای درمان اسکارهای پهن تر یا همان اسکار بوکسار استفاده می شود. در این روش با ابزار پانچ پایه اسکار آکنه برداشته می شود در حالی که بافت پوست اطراف دست نخورده باقی می ماند. این کار به طور موثر اسکار را از بین برده و با صاف کردن بافت پوست، ظاهر کلی آن را بهبود می بخشد.

پانچ کردن صورت برای درمان اسکارهای کلویید و هایپرپیگمانته روش مناسبی بنظر نمی رسد. سایر درمان های تکمیلی مانند لایه برداری با لیزر، لایه برداری شیمیایی یا TCA Cross می توانند برای کاهش بیشتر اثرات آکنه استفاده شوند.

آیا پانچ کردن صورت جای زخم باقی می گذارد؟

پانچ کردن صورت معمولاً جای زخم خفیفی بر جای می گذارد. اگرچه این اسکارها کوچکتر، نرمتر و کمتر از اسکارهای اصلی آکنه هستند. اسکار باقی مانده پس از پانچ پوست صورت اغلب شبیه یک خط کوچک بوده و دیگر مانند اسکار آکنه حالت فرورفته ندارد.

آیا روش پانچ صورت دردناک است؟

قبل از انجام پانچ اکسیزیون، ناحیه مورد نظر با لیدوکائین بی حس می شود. به طور کلی میتوان گفت آزاردهنده ترین مرحله در فرآیند پانچ اکسیزیون همان تزریق ساده لیدوکائین است و سایر مراحل دردی ندارند. به طور معمول، این روش عارضه جانبی بخصوصی برجای نمی گذارد. اگرچه ممکن است درد خفیفی در محل درمان پس از عمل برای چند روز وجود داشته باشد.

مزایای پانچ پوست

البته، مانند هر روش زیبایی دیگر، در نظر گرفتن جوانب مثبت و منفی این روش درمانی نیز مهم است. دلیل اصلی اینکه پزشکان توصیه می کنند پانچ پوست را انجام دهید، رسیدگی به اسکارهای آکنه به خصوص دشوار و شدید، حتی موارد عمیق و دائمی است. بعلاوه، از این روش به عنوان یکی از مؤثرترین راه ها برای صاف کردن جای زخم ذکر شده است. از طرف دیگر، پانچ کردن می تواند نواقص اضافی پوست را در این فرآیند پشت سر بگذارد. در اینجا نگاه گسترده ای به جوانب مثبت و منفی این گزینه درمانی وجود دارد.

مناسب برای موارد شدید

همان طور که احتمالاً متوجه شده اید، هر چه جای زخم عمیق تر باشد، درمان آن دشوارتر است. نکته جالب در مورد پانچ پوست این است که به اثبات رسیده است که این روش بر روی زخم های عمیق و باریک به طور شگفت انگیزی بسیار خوب عمل می کند. این روند نسبت به سایر روش های از بین بردن جای زخم بسیار مناسب تر است و نتیجه بهتری می دهد.

بسیار موثر

اگرچه لیزر و لایه برداری های شیمیایی ممکن است زخم های کم عمق را برطرف سازند، اما اغلب به اندازه کافی عمیق نمی شوند تا آن ها را به طور کامل از بین ببرند. هنگامی که از ابزارها و تکنیک های مناسب استفاده می شود، روش های پانچ می تواند به طور قابل توجهی مؤثرتر از سایر روش های حذف زخم باشد. با این حال، مطالعات نشان می دهد که نوع و رنگ پوست نیز در اثربخشی پانچ پوست برای زخم های آکنه نقش دارد.

ریکاوری کم خطر و آسان

هرچه جراحی پلاستیک پیش برود، پانچ پوست یک روش کم خطر محسوب می شود و معمولاً فقط به بی حسی موضعی احتیاج دارد. بعلاوه، بهبودی معمولاً آسان و بدون درد است اگرچه ممکن است برای جلوگیری از عوارض احتمالی به مدت یک هفته از آب بپرهیزید و از پوشش های جراحی خاص استفاده نمایید.

معایب پانچ

پانچ پوست همانند تمام روش های درمانی ممکن است معایبی نیز داشته باشد. شما با دانستن این معایب بهتر می توانید برای رفع مشکل پوستی خود تصمیم گیری کنید و با در نظر گرفتن آن ها در کنار معایب سایر روش ها بهترین و مناسب ترین راه را برای بهبود پوست خود برگزینید.

معمولا به تنهایی اثر بخش نیست.

در بیشتر مواقع جراح پلاستیک شما عمل پانچ پوست را در کنار درمان های لیزر، بازسازی پوست یا لایه برداری شیمیایی برای بهترین نتیجه ممکن توصیه می کند. بنابراین، تقریباً هرگز به عنوان یک معامله ”به تنهایی” مورد درخواست نمی شود و می تواند زمان و هزینه زیادی را به خود اختصاص دهد. این عمل در کنار این واقعیت است که برای داشتن بهترین نتیجه ممکن است بسیاری از استحکامات پانچی مورد نیاز باشد، و آن را به یک روند بسیار کند تبدیل می کند.

جای زخم اضافی به همراه دارد.

چرا می خواهید با ایجاد یک اسکار دیگر یک اسکار را درمان کنید؟ به نظر می رسد این موضوع تا حدودی ضد و نقیض به نظر بیاید. معمولاً جای زخم ناشی از پانچ پوست برطرف می شود و به مراتب کمتر از جای زخم اصلی قابل توجه هستند. پوشاندن آن ها با آرایش آسان است و با لیزر قابل درمان هستند، اما در بعضی موارد، زخم های مداوم باقی می مانند.

ممکن است باعث افزایش رنگ پوست شود.

هنگامی که پزشک شما از قسمت های دیگر بدن پوست را بر می دارد، همان طور که با استفاده از روش سنتی برداشتن پانچ وجود دارد، این احتمال وجود دارد که تن و رنگ پوست مطابقت نداشته باشد. با این وجود در هنگام ارتقا پوست با پانچ، پوست زیر سطح به همان میزان باقیمانده پوست شما آورده می شود، بنابراین احتمالاً با هم هماهنگ تر هستند.

آمادگی قبل از پانچ صورت

قبل از پانچ صورت در صورت داشتن هر یک از موارد زیر به پزشک خود اطلاع دهید:

  • حساسیت به بی حس کننده های موضعی، آنتی بیوتیک های موضعی یا ضد عفونی کننده
  • حساسیت نسبت به چسب بخیه
  • هرگونه اختلال خونریزی تشخیص داده شده
  • سابقه خونریزی بیش از حد پس از اقدامات پزشکی
  • استفاده از از داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین، داروهای حاوی آسپرین، وارفارین (جانتوون) یا هپارین
  • استفاده از مکمل ها یا داروهای هومیوپاتی ( بعضی مواقع این داروها در صورت مصرف با سایر داروها ممکن است باعث خونریزی می شوند)
  • سابقه عفونت های پوستی مانند زرد زخم

پانچ پوست صورت چگونه انجام می شود؟

بسته به محل مورد نظر، ممکن است از شما خواسته شود لباس های خود را درآورید و لباسی تمیز بپوشید. سپس یک پزشک یا پرستار ناحیه ای از پوست را که قرار است بیوپسی شود تمیز کرده و آن را علامت گذاری می کند. سپس یک دارو (بی حس کننده موضعی) برای بی حس کردن محل بیوپسی با سوزنی نازک به پوست شما تزریق می شود. داروی بی حس کننده می تواند برای چند ثانیه احساس سوزش در پوست شما ایجاد کند.

پس از آن، در طول پروسیجر هیچگونه درد یا ناراحتی ای احساس نخواهید کرد. برای اطمینان از اثربخشی داروی بی حسی قبل از شروع عمل، پزشک یا پرستار پوست شما را با سوزن لمس می کند و از شما می پرسد آیا دردی احساس می کنید یا خیر.

روش پانچ پوست معمولاً حدود ۱۵ دقیقه طول می کشد که شامل آماده سازی بیمار، پانسمان زخم و آموزش دستورالعمل های مراقبت در منزل است.

مراقبتهای بعد از پانچ صورت

ممکن است بعد از پانچ صورت پزشک از شما بخواهد تا بانداژ را تا روز بعد روی محل بیوپسی نگه دارید.

  • گاهی اوقات، پس از خروج از مطب، محل عمل خونریزی می کند. احتمال وقوع خونریزی در افرادی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند بیشتر است. در صورت خونریزی، به مدت ۲۰ دقیقه به طور مستقیم به زخم فشار وارد کرده و سپس آن را بررسی کنید. اگر خونریزی ادامه یافت، فشار را به مدت ۲۰ دقیقه دیگر ادامه دهید. اگر باز هم خونریزی ادامه پیدا کرد، با پزشک خود تماس بگیرید.
  • از ضربه زدن به ناحیه عمل یا انجام فعالیت هایی که باعث کشش پوست می شود خودداری کنید. کشش پوست می تواند باعث خونریزی زخم یا بزرگ شدن جای آن شود.
  • تا هفت روز پس از عمل (بسته به نظر پزشک) حمام نکنید و از تماس آب با محل جراحی خودداری کنید.
  • پس از اتمام کار به روی محل های مورد درمان یافته، کمپرس آب سرد قرار دهید. این اقدام از خونریزی های احتمالی و همچنین حفظ هموستاز بدن نقش مؤثری را ایفا می کند.
  • دیگر توصیه های مراقبتی بعد از درمان می تواند شامل پماد های تجویزی، تمیز کردن جای زخم و دست نزدن به محل پانچ باشد. همچنین قرار نگرفتن حد امکانی در معرض نور های آفتاب نیز می تواند از بروز عوارض احتمالی جلوگیری کند.
  • مقدار کمی کبودی در محل های مورد نظر کاملاً عادی می باشد که در این رابطه بسیاری از پزشکان، دارو های ضد التهاب و آنتی بیوتیک برای فرد تجویز می کنند.
  • پس از ۱ هفته حتماً به پزشک برای معاینه مراجعه کنید تا بررسی های لازم در این رابطه صورت گیرد. همچنین در صورت نیاز می توان جلسات ترمیمی و توصیه های لازم را از پزشک مربوطه دریافت کنید.
  • محل پانچ صورت را دو بار در روز تمیز کنید (در صورتیکه بیوپسی روی پوست سرتان انجام شده یک بار این کار را انجام دهید) برای این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:
  1. قبل از لمس محل جراحی، دست های خود را با آب و صابون بشویید.
  2. محل جراحی را با آب و صابون بشویید. اگر محل جراحی روی پوست سر شماست، از شامپو استفاده کنید.
  3. محل را به خوبی آبکشی کرده و با یک حوله تمیز خشک کنید.
  4. پس از خشک شدن محل، یک لایه نازک وازلین روی آن بمالید. برای بار اول از یک وازلین تازه استفاده کنید. دقت کنید که در هر بار سواب پنبه ای که استفاده می کنید باید تازه باشد.

مراقبت از زخم را تا زمانی که بخیه ها برداشته شوند (در صورت نداشتن بخیه تا زمان بهبودی پوست) ادامه دهید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اختصاصی ساعدنیوز: قهرمان عملیات جستجوی هلی‌کوپتر شهیدان خدمت: پهپاد ترکیه‌ای یا موتورسواران تبریزی؟ (6 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو (1 نظر) ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم (1 نظر) کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (1 نظر) واکنش ها به شهادت آیت الله رئیسی و همراهان/رهبر معظم انقلاب: اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم (1 نظر) مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت (1 نظر) فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (1 نظر) (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... (1 نظر) شهید آیت الله آل هاشم: تنها شهری که دو امام جمعه سید شهید داره تبریزه، ان شاءالله سومی هم به اونها ملحق بشه +ویدئو (1 نظر) لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم
دیگران می‌خوانند   
آخرین دیدار مردمی سید ابراهیم رئیسی در نمازخانه این شهرستان بود+ویدیو فال انبیاء روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403 روایت جالب محمدجواد ظریف از تماس تلفنی شهید ابراهیم رئیسی با ایشان بعد از اتمام دوره وزیری‌شان+ویدیو آخرین فاتحه خوانی سید ابراهیم رئیسی بر مزار سردار سلیمانی+عکس ترفند طلایی برای پاک کردن لکه شیر از روی فرش/ برای از بین بردن بوی بد شیر چه کنیم؟ تعریف و تمجید حسین امیرعبداللهیان از محمد جواد ظریف+ویدیو/ ایشون به ما یاد داد که میشه بدون میز هم یک سیاستمدار موفق شد! خاطرات جالب همکلاسی و همخوابگاهی استاندار جوان و دهه شصتی آذربایجان شرقی قبل از شهادت/ همیشه کت و شلوار میپوشید...+عکس آل هاشم و حضورش در ورزشگاه برای تماشای فوتبال/ سید همیشه خندان در کنار جوانان +فیلم فال روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403 فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403 فال حافظ با تفسیر چهارشنبه 2 خرداد 1403 + فیلم قالیباف: دلتنگی خود را از جای خالی دوست و برادر پرتلاشم، سیدالشهدای خدمت، حضرت آیت‌الله دکتر رئیسی ابراز می‌کنم تکرار عبارت کلیشه‌ای «کار خودشان است» از زبان رسانه‌های معاند + فیلم شهید رئیسی: اگر مشکلات مردم با اهانت به من حل می‌شود، اشکالی ندارد + فیلم نورپردازی سه بعدی در میدان آزادی از چهره شهدای خدمت+ ویدئو نوشته مهدی ترابی به مناسب شهادت رئیسی + عکس/... شاید خسته از طعنه‌ها و زخم زبان‌ها و نامردی‌ها مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند! ماجرای آخرین تماس تلفنی با آیت الله آل هاشم از زبان غلامحسین اسماعیلی/ 3 الی 4 بار تماس گرفتم و تا 4 ساعت در حیات بودند ...+ویدیو روایت هدیه انجیر حاج قاسم به امیر عبداللهیان در بحبوحه جنگ سوریه+ویدئو عکس‌هایی تماشایی از کشور «مصر» در 150 سال قبل شرح حادثه سقوط بالگرد از زبان نزدیک ترین فرد داخل هلی کوپتر از لحظه مفقود شدن تا فرود اضطراری+فیلم فال ابجد روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403 صحبت های سوزناک کارگردان ایرانی از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم+فیلم میرسلیم به مخبر: رسیدگی به خطاهایی که منجر به شهادت رئیسی و همراهانش شد را اولویت دهید حال آشفته و پریشان وزیر کار در استقبال از رئیس جمهور شهیدش+عکس حضور مقامات ارشد طالبان در مراسم تشییع رئیس‌جمهور آماده‌سازی صحن امام هادی علیه السلام جهت استقبال از شهدا+ویدئو مجری جنجالی صداوسیما برای همیشه از ایران رفت آخرین عکس دونفره و دلنشین سیدابراهیم رئیسی با رهبر معظم انقلاب/ زین پس تا چشم کار میکند جای تو خالیست دلسوزی رئیس جمهورِ شهید برای سربازان ایرانی: به خدا من راضی نیستم جوانانِ سرباز در گرما و سرما بایستند+ویدئو خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه ادای احترام مردم روسیه به شهدای سقوط بالگرد رئیس‌جمهور و گلباران کردن سفارت/ یک دنیا به این سوگ نشسته است+ فیلم مهریه همسر و دختران سیدابراهیم رئیسی چقدر است؟ اشک‌های «محمد طاها»برای شهید جمهور؛ می‌خواستم آقای رییسی را از نزدیک ببینم +ویدئو چگونه جوش های دوران بلوغ را از بین ببریم؟ سنگ‌تمام آذربایجانی‌ها‌ در تشییع «عزیز ایران»/ یک بالگرد و پایان سفری تاریخی+فیلم رونمایی از جدیدترین انواع تاج گل نمایشگاه بین المللی{همراه با عکس} زمانی که بغض عجیب مجری تجمع تهران ترکید +ویدئو سوگواری متفاوت یک زن در مراسم تشییع آیت الله رئیسی: در دفاع از شما فحش خوردیم نوش جانمان+عکس
تیتر امروز   
فال روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 2 خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 2 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر چهارشنبه 2 خرداد 1403 + فیلم
ترفند طلایی برای پاک کردن لکه شیر از روی فرش/ برای از بین بردن بوی بد شیر چه کنیم؟
مرگ دردناک پسر 10 ساله در استخر ؛ غریق‌نجات‌ها فقط تماشا کردند!
فال ابجد روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403
صحبت های سوزناک کارگردان ایرانی از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور: آن شب هولناک را تا صبح نخوابیدم+فیلم
میرسلیم به مخبر: رسیدگی به خطاهایی که منجر به شهادت رئیسی و همراهانش شد را اولویت دهید
فال انبیاء روزانه چهارشنبه 2 خرداد 1403
خوشحالی و شیرینی پخش کردن مجری تلویزیون با شنیدن خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی/ واکنش کارشناس برنامه
خاطرات جالب همکلاسی و همخوابگاهی استاندار جوان و دهه شصتی آذربایجان شرقی قبل از شهادت/ همیشه کت و شلوار میپوشید...+عکس
استاندار آذربایجان شرقی که به شهادت رسید، داماد کیست؟ /او یک دهه شصتی و دانش آموخته دانشگاه امام صادق بود
واکنش غم انگیز هنرمندان ایرانی به شهادت رئیس جمهور و همراهانشان/ از بهنوش بختیاری تا رضا رویگری و بازیگر نون خ+عکس
چهره ماتم زده همسر و فرزندان شهید حسین امیر عبداللهیان در سوگ عزیزشان+عکس /خانه رنگ و بوی غم دارد...