پارافین تراپی و مزایا و خطرات احتمالی آن

  یکشنبه، 06 مرداد 1398   زمان مطالعه 7 دقیقه
پارافین تراپی و مزایا و خطرات احتمالی آن
پارافین تراپی صورت یک تکنیک تخصصی برای جوانسازی پوست بوده و به وسیله فرایندهایی که در اثر حرارت به وجود می‌آید می‌تواند تاثیراتی مفید بر کلاژن سازی پوست بگذارد.علاوه بر مزایایی که پارافین برای پوست دارد، در تسکین درد مفاصل و ماهیچه‌ها هم مفید واقع می‌شود. در ادامه با پارافین تراپی، فواید آن و نحوه انجام پارافین تراپی صورت آشنا می‌شوید.

پارافین از زمان امپراتوری روم تا به حال، در بخش پزشکی به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. پارافین برای پاک کردن منافذ پوست، کاهش چین و چروک پوست، مرطوب کردن و جوانسازی پوست کاربرد دارد. این فرآیند بخشی از روش زیبایی است که مانند ماسک مناسبی برای پوست استفاده می شود. پارافین چیست؟ پارافین همان ماده ی بی رنگ، جامد و سفیدی است که از هیدروکربن اشباع شده ساخته می شود. از پارافین در مراکز ماساژ، اسپا و سالن های مراقبت از پوست برای درمان پوست پوست شدن دست و پا و… بهره گرفته می شود. پارافین درمانی طرفداران زیادی دارد، زیرا این ماده بو ندارد، بی رنگ و بی مزه است و به همین خاطر کسی را اذیت نمی کند. علاوه بر مزایایی که برای پوست دارد، در تسکین درد مفاصل و ماهیچه ها هم مفید واقع می شود. در ادامه با پارافین تراپی، فواید آن و نحوه انجام پارافین تراپی در خانه آشنا می شوید.

پارافین خواص بهداشتی و آرایشی متنوعی دارد. مثلا در زمینه ی آرایشی، چنین کاربردهایی دارد:
از پارافین تراپی معمولا برای بهبود وضعیت پوست دست و پاها استفاده می شود. پارافین نوعی نرم کننده ی طبیعی است و به نرمی و انعطاف پذیر شدن پوست کمک می کند. استفاده از آن برای پوست باعث ایجاد رطوبت می شود و بعد از پارافین تراپی هم، رطوبت ایجادشده در پوست حفظ می شود. علاوه براینها، در باز کردن منافذ پوستی و از بین بردن سلول های مرده هم نقش مهمی ایفا می کند و پوست را شاداب تر و یک دست تر نشان می دهد.

مزایای درمانی پارافین هم کم تعداد نیست:
درمان آرتروز؛
رماتیسم مفصلی؛
فیبرومیالژیا؛
سایر مشکلات حرکتی مفاصل.
پارافین درمانی مانند حرارت درمانی عمل می کند و به افزایش گردش خون، تسکین ماهیچه ها و کاهش سفتی مفاصل می انجامد. ضمن اینکه اسپاسم یا گرفتگی عضلات و التهاب ناشی از رگ به رگ شدن و پیچ خوردن مفاصل را هم التیام می بخشد.

فواید پارافین تراپی

همانطور که Therabath، تولید کننده محصولات درمان پارافین اشاره کرد، پارافین تراپی باعث کاهش درد مفاصل مزمن و آرامش ماهیچه های سفت و بهبود جریان خون به محل درمان می شود. این امر موجب افزایش حرکت افراد مبتلا به آرتریت، بورسیت و سایر بیماری های مزمن می شود که برای آ ن ها بسیار مفید است. پارافین تراپی همچنین پوست خشک، چاک دار و خشن را تبدیل به پوست صاف و نرم می کند. همچنین پارافین تراپی می تواند برای اختلالات مزمن پوست مانند اگزما و پسوریازیس نیز مفید باشد.

مزایای پارافین تراپی صورت

1- روشن کننده پوست: گرمای پارافین باعث باز شدن رگ های خونی و افزایش گردش خون در پوست صورت می شود. به همین دلیل، با گردش خون بیشتر، پوست شما شفاف تر و روشن تر می شود.
2- کاهش چین و چروک: از آنجا که موم پارافین به طور موثری قادر به حفظ و انتقال حرارت است، اغلب برای آرام سازی عضلات صورت موثر بوده و همچنین سبب کاهش چین و چروک و انعطاف پذیری عضلات صورت می شود.
3– مرطوب کننده: اکثر زیبایی شناسان اعلام می کنند که پارافین درمانی در مرطوب سازی و لطیف کردن پوست صورت بسیار تاثیر گذار است. روش پارافین تراپی بر خلاف روش های دیگر کاملا روی پوست و جوانسازی آن متمرکز می شود.
این موضوع به این دلیل است که معمولا قبل از استفاده از موم پارافین، از یک مرطوب کننده قوی مانند کرم کلاژن الاستین یا روغن های مخصوص استفاده می شود.
پس از آن، زمانیکه پارافین گرم روی پوست قرار داده می شود، منافذ پوست صورت باز شده و سبب نفوذ بیشتر رطوبت به پوست می شود. معمولا استفاده از روغن و یا مرطوب کننده برای پوست های خشک بیشتر کاربرد دارد.
همچنین موم پارافین ممکن است برای کمک به کاهش درد هم بسیار موثر باشد. پارافین تراپی با حرارت دادن بدن، می تواند به افزایش جریان خون، آرامش ماهیچه ها و کاهش سفتی مفصل کمک کند. همچنین، موم پارافین می تواند اسپاسم عضلانی و التهاب را به حداقل برساند و باعث تسکین درد شود.

تصویر

پارافن تراپی چگونه کار می کند؟

پارافین تراپی یک نوع روش حرارتی عمیق است. موم پارافین مایع در جذب و نگهداری گرما بسیار موثر هست. هنگامی که دست یا پای خود را به عنوان مثال، داخل پارافین فرو می برید، انتقال حرارت از موم به منطقه آسیب دیده مانند واکسن، واکنش نشان می دهد. گرما گردش خون را افزایش داده و درد و سفتی را کاهش می دهد. همچنین باعث نرم شدن پوست شده و خونرسانی به پوست را افزایش می دهد، در حالی که مواد معدنی و رطوبت را هم به پوست می رساند. پارافین، خون رسانی به پوست را افزایش می دهد و به این دلیل، باعث نرم شدن پوست می گردد. در حالی که همچنین مواد معدنی و رطوبت را هم به پوست می رساند.

نحوه دسترسی به پارافین

سوال پیش می آید که پارافین را از کجا تهیه کنم؟ چند نوع ارائه دهنده پارافین وجود دارد هم می توانید از آرایشگاه ها تهیه کنید و هم از فروشندگان لوازم آرایشی. طبق نظر Therabath، پارافین تراپی می تواند بخشی از فیزیوتراپی باشد و ممکن است قبل از انجام تمرینات درمانی انجام شود. این می تواند برای بازسازی جراحات ورزشی و سایر آسیب های فیزیکی مفید باشد. شما می توانید پارافین تراپی را در طول ماساژ درمانی انجام دهید. یا آن را به عنوان بخشی از یک مانیکور، پدیکور در نظر بگیرید.

اقلام مورد نیاز برای پارافین تراپی در منزل

شما همچنین می توانید با استفاده از یک وسیله کوچک که به طور خاص برای این کار طراحی شده است، استفاده نمایید و یا یک اجاق گاز که حداقل ۳ کیلوگرم را نگه می دارد و حرارت ملایمی دارد پس در خانه خود نیز می توانید پارافن تراپی را انجام دهید. شما به مبلغ کمی نیاز دارید تا یک نوع خاص از پارافین را که در فروشگاه یا بخش تامین پزشکی در دسترس است، تهیه کنید و با کمک آن پارافن تراپی را آغاز نمایید. شما همچنین باید یک دماسنج مخصوص و یک کیسه پلاستیکی و حوله حمام را برای ناحیه تحت درمان همراه داشته باشید تا به راحتی کارتان را انجام دهید.

تصویر

آموزش پارافین تراپی در خانه

پارافین را با کمک دستگاه ذوب کنید و سپس اجازه دهید که تا ۱۲۵ فارنهایت خنک شود. ناحیه ای که می خواهید پارافین تراپی انجام شو، را کاملا خشک کرده و همه جواهرات خود را خارج کنید. برای شروع دست خود را چندین بار در داخل پارافین فرو ببرید تا یک دستکش ضخیم از پارافین ایجاد کنید. مراقبت باشید که خودتان را نسوزانید! سپس دست خود را به مدت ۳۰ دقیقه در وان پارافین قرار دهید. هنگامی که ۳۰ دقیقه به پایان رسید، موم را پاک کرده و برای درمان بعدی خود نگه دارید.

خطرات پارافین تراپی صورت

موم پارافین در آزمایشگاه آزمایش می شود تا ایمنی و بهداشتی بودن آن برای بدن کاملا تایید شود. پارافین یک ماده تقریبا کم خطر و دارای نقطه ذوب پایین است، به این معنی که می توان آن را در دمای کم، بدون ایجاد سوختگی و به راحتی روی پوست اعمال کرد.
با این حال، در پارافین تراپی صورت ممکن است عوارضی ایجاد شود. این عوارض عبارتنداز:
اگر شما پوست بسیار حساسی دارید، موم پارافین ممکن است باعث بروز خارش شود.
انتقال گرما باعث بروز قرمزی در پوست شده و همین موضوع سبب خارش و تحریک بیشتر پوست می شود.
توصیه می شود در مواردی هم برخی افراد از پارافین تراپی استفاده نکنند.

موارد منع پارافین تراپی صورت و پا عبارتند از:

گردش خون ضعیفبی حس شدن دست یا پا
بیماران دیابتی
هر گونه بثورات یا زخم های باز روی پوست
اگر به مواد شیمیایی حساسیت دارید، ممکن است پس از پارافین تراپی کمی التهاب و تورم در پوست داشته باشید. این موضوع به این دلیل است که پارافین از فرآورده های نفتی مشتق شده است. توصیه می شود در منزل اقدام به حرارت دادن موم پارافین نکنید، زیرا ممکن است آتش بگیرد. هنگام شروع درمان، حرارت نباید بیش از 51.7 درجه سانتیگراد باشد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سلن اردم کیه؟ ما خودمون شهربانو منصوریان داریم؛ باور ندارید؟ تصاویر جدید ‌شیرزن قهرمان رو ببینید! +ویدئو (173 نظر) 17 اُمین سال تولد امیررضا فرامرزی پسر بچه شیطون سریال « از سرنوشت یک »/ این همه تغییر چهره بعد از 5 سال خیلی جالبه (125 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز برق کار آبادانی، برای نجات مردم از گرما حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست! (79 نظر) خلاقیت خنده دار چوپان خوش ذوق با طراحی صندلی چرخ دار برای الاغ حماسه آفرید +عکس/هنر نزد ایرانیان است و بس (74 نظر) نگاهی به جشن تولد رسول خادم در کنار کودکان بی سرپرست / کتاب گینس ، ثبت کن نام پهلوان مان را که رکورد مردانگی را شکست 👏 (66 نظر) نگاهی به سبک چیدمان مدرن رستوران علی دایی در کامرانیه تهران / از صندلی های بنفش و گیاهان تا سقف شیشه ای و پرده های ساده +عکس (54 نظر) آماده کردن غذای شبِ "جان" پسر بهرام رادان توسط مامان منظم و با سلیقه‌اش+عکس/ مادر نمونه شمایی مینا خانوم😍 (51 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: دختره بهم میگه شما آخوندا به دو تا مو و فوکول ما گیر ندید منم بهش گفتم اگه منم عماممو دو سانت جلوتر بذارم توام به من گیر میدی +ویدئو😂👌 (41 نظر) الهام چرخنده: همکارانم در سینما 10 سال من را بلاک کرده بودند+ویدیو (41 نظر) حضور رهبر معظم انقلاب در تخت جمشید شیراز، نماد شکوه و عظمت ایران باستان (38 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه‌ای حدیث میرامینی، روشنک سریال دلنوازان/ یکی از یکی معروف‌تر و هنرمندتر+عکس (36 نظر) مادر شوهر جوان آیسان آقاخانی +عکس / رضا گلزار چه مامان مهربونی داره😍 (35 نظر) چیدمان دکور عزای قاجاری ستاره اسکندری برای پدرش در منزل شخصیشان+عکس/تزئینی زیبا با شمعدونی های شاه عباسی و رومیزی ترمه و قاب عکس (35 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده شمالی برای همسر باردارش حماسه آفرید+فیلم/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (34 نظر) قدرت نمایی جعفر غفارنژاد رقیب مازندرانی هادی چوپان وسط دریای خزر +فیلم/ غول بابلسری حجم حیرت آور ماهیچه هایش را به رخ کشید (31 نظر)
تیتر امروز   
دختر اهوازی طلایی شد / کسب رتبه اول کشوری موی تای انتخابی تیم ملی توسط ستاره بدوی
فال روزانه امروز پنجشنبه 1 شهریور ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 1 شهریور 1403
فال ابجد روزانه پنجشنبه 1 شهریور 1403
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 1 شهریور ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز پنجشنبه 1 شهریور 1403 + فیلم
شگفتی های حیات وحش؛ تولد حیرت انگیز یک گوسفند عجیب الخلقه انسان نما خبرساز شد+عکس
خانه‌داری یک کدبانو؛ 12 ترفند جذاب و کاربردی با نمک که شاخ درمیاری؛ از تمیز کردن تخته چوبی تا تست تازگی تخم مرغ
فوری: همه وزرای پیشنهادی پزشکیان رای اعتماد گرفتند + فیلم / حالا نوبت دولت است
گنجینۀ 1200 ساله‌ای که دانشجوی 22 ساله کشف کرد
کشف اجساد اعضای ثروتمند قوم «چیمو» با یک کوه طلا و جواهر پس از 800 سال!
هجوم افغانی‌ها به ایران از بالای دیوار مرزی+فیلم / دیوار نباید بلندتر باشه؟
اعدام مرد رمال ‌در یزد به خاطر دست‌درازی به زنان و دختران/ باز کردن گره‌های زندگی برای این زن‌ها گران تمام شد
راز جوانی پوست با این ویتامین ها / با مصرف این ویتامین ها جوانی را به پوست خود بازگردانید
(ویدئو) اعتراف حامد آهنگی و حمید عسکری در برنامه "شب آهنگی" به کلاه گذاشتن سر بچه هاشون / پسر حامد آهنگی چه خط و نشونی میشکه تو خونه حسابشو میرسه🤣
منتخب روز   
خاطره خنده دار مهران مدیری : تو خیابون شریعتی تهران ایست بازرسی نگهت میداره میگه برگرد دست و بذار روی ماشینت شروع میکنه به گشتن میگه این چیه میگم سوئیچمه یکم پایین تر این چیه میگم اینم زانومه نگاهی به چیدمان ساده اتاق کار شخصی هاشمی رفسنجانی +فیلم/ از نقشه ایران با نمایی از خلیج فارس تا تخت خواب و کامپیوتر شخصی خاطره خنده دار مهران مدیری : میگه رفتم کلاس زبان استاد گفت هِلو منم گفتم سلام علیکم گفت زهرمارو سلام حق نداری یه کلمه فارسی حرف بزنی+ویدئو افتادن عینک از دست سیدعباس عراقچی در مجلس همانا و شکار این لحظه توسط عکاس دوربین به دست همانا+عکس شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی