پیر شدن دست و انواع مختلف آن

  یکشنبه، 14 دی 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
پیر شدن دست و انواع مختلف آن
زمانی که بحث به مراقبت صورت می رسد، حتما به یاد چین و چروک ها می افتید. زیبایی پوست تا حد زیادی به محصولاتی وابسته است که برای پوست خود استفاده می کنید؛ مثل ضد آفتاب ها، مرطوب کننده ها، سرم، ماسک و ... . اما زمانی که به چروک دست ها می رسیم، قضیه کاملا متفاوت است

زمانی که بحث به مراقبت صورت می رسد، حتما به یاد چین و چروک ها می افتید. زیبایی پوست تا حد زیادی به محصولاتی وابسته است که برای پوست خود استفاده می کنید؛ مثل ضد آفتاب ها، مرطوب کننده ها، سرم، ماسک و ... . اما زمانی که به چروک دست ها می رسیم، قضیه کاملا متفاوت است. اگر برنامه مراقبتی روتینی از پوست دست خود نداشته باشید و مدام از آن کار بکشید، در نتیجه به زودی با نشانه های پیر شدن آن مواجه خواهید شد.

مهم ترین عوامل پیر شدن دست

لکه های پیری:

این لکه ها ارتباطی با سن ندارند و می توانند در هر سنی روی پوست ایجاد می شود، علت به وجود آمدن این لکه ها تابش مستقیم نور خورشید بر روی دست است، هر چقدر دستان شما بیشتر درمعرض آفتاب قرار بگیرد شدت به وجود آمدن این لکه ها بیشتر می شود و به صورت لکه های قهوه خود را نشان می دهد. بهترین راه درمان و پیشگیری از این مشکل حتی اگر در مدت بسیار کم در معرض تابش آفتاب هستید بهتر است از دست کش های نخی استفاده کنید و بعد از هر بار شستشوی دست ها از کرم ضد آفتاب بر روی دست هایتان استفاده کنید.

پوست چروک:

این موضوع هم ممکن است به سن و سال ارتباطی نداشته باشد زیرا چروک دست می تواند مهم ترن دلیل آن خشکی بیش از حد پوست دست باشد، بهترین راه درمان چروک پوست استفاده از کرم های مخصوص رتینوئید است، این کرم باعث می شود تا بافت پوست بهبود پیدا کند.

برجسته بودن رگ ها: زمانی که دست های شما استخوانی باشد رگ ها بیشتر به بیرون می زنند این عامل می تواند دست هایتان را بسیار پیر نشان دهد که در این صورت تنها راه آن عمل جراحی است اما می توانید با استفاده از پوشاننده ها از برجستگی رگ ها بکاهید و یا اینکه شما با استفاده از کرم های لایه بردار و مرطوب کننده از شدن بیرون زدگی بکاهید.

پوست فلس دار:

زمانی که پوست دست بیش از حد خشک شود به صورت فلس روی دست ها ایجاد می شود که بسیار خشن و خشک هستند، این موضوع تاثیر بسیار زیادی در روند پیر شدن دست ها دارد. شما می توانید با استفاده لایه بردار ها و نرم کننده های پوست دست این فلس ها را از روی دست برداشته و به جوان شدن دست هایتان کمک کنید، برای اینکه پوست دستتان نرم شود بگذارید به مدت ۱ شب روغن گلیسیرین بر روی پوست دستتان باقی بماند، بهتر است دستک های پلاستیکی را در دستتان کنید. اگر هم پوست دستتان به مواد شوینده حساسیت دارد می تواند از روش های طبیعی درمان حساسیت پوست دست استفاده کنید.
تغییر رنگ ناخن: در بعضی از مواقع تغییر رنگ ناخن می تواند دستان ما را پیر نشان دهد، که این تغییر رنگ می تواند اثر عوامل مختلف ایجاد شود، بهترین را برای روشن کردن رنگ ناخن استفاده از لیمو است کافیست آن را روی ناخن هایتان ماساژ دهید

استفاده از شنبلیله

برگ، دانه و روغن گیاه شنبلیله می تواند بعنوان پادزهر برای مشکلات مختلف پوستی از جمله چین و چروک مورد استفاده قرار گیرد. این برگ ها منبع غنی از ویتامین ها و مواد معدنی مغذی هستند که براحتی جذب بدن شده و در صورت استفاده مرتب می توانند بعنوان درمانی برای چروک ها و خطوط ریز صورت استفاده شوند.

روش استفاده از شنبلیله

برگ های تازه گیاه شنبلیله را خرد کرده و بعنوان یک ماسک یا برچسب استفاده کنید. این ماسک طبیعی را در طول شب بر روی صورت خود قرار داده و صبح با آب ولرم شستشو دهید. همچنین می توانید صورت خود را با آب جوشیده حاوی دانه های شنبلیله شستشو دهید و یا از روغن این گیاه بر روی چروک ها و خطوط ریز صورت خود استفاده کنید.

جوانسازی پوست دست با لیزر

اگر دچار پیری پوست، آکنه و دیگر مشکلات پوستی هستید و یا مدت زمان زیادی در معرض نور خورشید قرار گرفته اید، با استفاده از روش لایه برداری با لیزر می توانید لکه ها، زخم ها، چینو چروک، و یا خطوط را از پوست دست خود حذف کرده و پوست خود را شاداب کنید.لایه برداری پوست با لیزر باعث حذف سلول های مرده پوست شده و سبب تولید و ترمیم سلول های جدید پوستی می شود.

ماسک سفید کننده دست

برای سفید کردن دست می توانید از ماسک های مختلفی استفاده کنید. یکی از این ماسک های موثر، استفاده از ماسک روشن کننده شیر و پوست پرتقال است. پوست پرتقال حاوی ویتامین ث بوده و در روشن سازی پوست دست بسیار موثر است.برای این کار، کمی پوست پرتقال را در محیط باز و در برابر نور خورشید خشک کرده و سپس آن را به صورت پودر در آورید. در این مرحله، پودر پوست پرتقال را با کمی شیر مخلوط کرده و این خمیر را روی پوست دست بگذارید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (669 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان