قیمت دوربین پاناسونیک دیجیتال مدل DMC-GH5 - panasonic DMC-GH5 Mirrorless Digital Camera

  یکشنبه، 07 شهریور 1400   زمان مطالعه 1 دقیقه
قیمت دوربین پاناسونیک دیجیتال مدل DMC-GH5 - panasonic DMC-GH5 Mirrorless Digital Camera
در این مطلب به بررسی امکانات و ویژگی های دوربین دیجیتال پاناسونیک مدل DMC-GH5 خواهیم پرداخت، با ما در ساعدنیوز همراه شوید.
قیمت: 76,900,000 تومان
بروزرسانی: جمعه، 04 شهریور 1401

نقد و بررسی دوربین دیجیتال پاناسونیک مدل DMC-GH5

ارتقا، طراحی مجدد و ویژگی های جدید این چیز هایی است که همه در دوربین Panasonic Lumix GH5 می توانید ببینید. دوربین پاناسونیک GH5 که توسط کمپانی نام آشنا پاناسونیک طراحی و ساخته شده است نسبت به مدل پیشین خود تغییرات چشم گیری داشته است و آن را یک دوربین فوق العاده برای برای فیلمبرداری و عکاسی ساخته است که همه این ها در بدنه ای کامپکت مانند جای گرفته است.

در قلب دوربین پاناسونیک GH5 سنسوره 20.3 مگاپیکسلی از نوع MOS می تپد که در پشت ان پردازشگر جدید و اختصاصی Venus Engine پاناسونیک خود نمایی میکند. که هر دو به طور چشم گیری بهبود یافته اند و تصاویر فوق العاده ای را خلق میکند. دوربین پاناسونیک Panasonic Lumix DC-GH5 قادر است ویدئو هایی با کیفیت 4K را با سرعت حداکثر 60 فریم بر ثانیه را با عمق رنگی 10 بیت و متد 4:2:2 را به ثبت برساند که قابل تنظیم است.در حالت Full HD سرعت فیلمبرداری به 180 فریم بر ثانیه میرسد که فوق العاده است. به علاوه عکاسی پیاپی در Panasonic Lumix DC-GH5 تا 12 فریم بر ثانیه میرسد.حداکثر حساسیت سنسور به نور (ISO) تا 25600 است.

دوربین پاناسونیک Panasonic Lumix DC-GH5 از لرزشگیر سنسور 5 محوره بر خوردار است که با لنز خاص قابلیت Dual I.S 2 لرزش دست را تصحیح نمود که قادر است تا 5 استاپ سرعت شاتر را جبران کند.علاوه بر این ها از دیگر بهبودی هایی که در دوربین پاناسونیک GH5 شده سرعت و دقت فوکوس این دوربین است که سبب شده سیستم پیشرفته فوکوس خودکار DFD ان در عرض 0.05 ثانیه بر روی سوژه فوکوس کند.

علاوه بر تغییرات داخلی این دوربین ، Panasonic Lumix DC-GH5 از نظر بدنه نیز تغییراتی را داشته.چشمی الکترونیکی Panasonic Lumix DC-GH5 از نوع OLED بوده که بزرگنمایی 0.76x را دارد که دقت 3.68 میایون نقطه را دارا بوده.صفحه نمایش این دوربین لمسی بوده و چرخان است و دقت 1.62 میلیون نقطه ای را را دارد.وجود این چشمی و صفحه نمایش با این ویژگی ها عکاسی و فیلمبرداری را برای کابران راحتر و دقیق تر کرده است. بدنه دوربین پاناسونیک GH5 تا دمای منفی 10 درجه سانتی گراد مقاوم بوده به علاوه نسبت به گردوغبار نیز از دوام بالایی برخوردار است.

برای ذخیره سازی و انتقال تصاویر Panasonic Lumix DC-GH5 از 2 درگاه SD از نوع UHS-II بهره میبرد علاوه بر ان با داشتن وای فای و بلوتوث میتوان تصاویر را به دوایس هاس مختلف بدون نیاز به کابل انتقال داد.

دوربین دیجیتال پاناسونیک مدل DMC-GH5

 

سنسور دوربین دیجیتال پاناسونیک مدل DMC-GH5

سنسور جدیدی که برای دوربین پاناسونیک لومیکس GH5 طراحی شده است. این سنسور از نوع Digital Live MOS که دقت 20.3 مگاپیکسلی را به همراه دارد. پاناسونیک در این دوربین فیلتر Low-Pass را برای دست یابی به شارپنس بالا حذف نموده است. پردازشگر اختصاصی و جدید پاناسونیک با نام Venus Engine که در این دوربین به کار رفته است کیفیت تصاویر در GH5 را دوچندان کرده است.

پردازش مولتی پیکسل و هوشمندانه این پردازشگر ، شارپنس تصاویر را افزایش میدهد و علاوه بر جزئیات بالایی که به تصاویر میدهد بر دقت دوربین در شرایط نوری متفاوت نیز می افزاید. دوربین پاناسونیک GH5 کنترل رنگ سه بعدی فوق العاده ای را به کاربر میدهد و تکنولوژی پیشرفته این دوربین در کاهش دادن نویز نیز این امکان را به کاربر میدهد تا با حداکثر ایزو 25600 نیز قادر به تصویر برداری بدون نویز باشد. علاوه بر این ها باید ویژگی عکاسی پیاپی با سرعت 12 فریم بر ثانیه را در هر دو حالت فوکوس خودکار و دستی به دوربین افزود.

قابلیت فیلمبرداری 4K در دوربین دیجیتال پاناسونیک مدل DMC-GH5

یکی از نقاط قوت پاناسونیک GH5 فیلمبرداری خارق العاده آن است. این پرچمدار قابلیت فیلمبرداری UHD 4K با حداکثر سرعت 60 فریم بر ثانیه را ارائه میدهد. یکی از قابلیت منحصر به فرد این دوربین فیلمبرداری با متد 4:2:2 با عمق رنگی 10 بیت است. این قابلیت را هم با کیفیت DCI و هم با UHD در سرعت 24 الی 30 فریم بر ثانیه ارائه میدهد. امکان فیلمبرداری با کیفیت توسط یک رکوردر اکسترنال با خروجی HDMI نیز وجود دارد که در این حالت نیز میتوان از متد 4:2:2 با عمق رنگی 10 بیت بهره برد.

برای کاربران حرفه ای نیز این امکان وجود دارد تا از چندین پروفایل تصویر در این دوربین بهره ببرند که با استفاده از آن ها به توانند در تدوین دست باز تری داشته باشند و رنگ های منحصر به فرد به ویدئو های خود اضافه نمایند. از بین این پرو فایل ها میتوان به پروفایل های CINELIKE V و  CINELIKE D اشاره نمود. امکان فیلمبرداری اسلوموشن با این دوربین نیز وجود دارد که در حالت فیلمبرداری Full HD دوربین 180 فریم بر ثانیه فیلمبرداری میکند که این میزان برای اسلوموشن بسیار عالی است.

دوربین دیجیتال پاناسونیک مدل DMC-GH5

 

طراحی بدنه و وای فای دوربین دیجیتال پاناسونیک مدل DMC-GH5

دوربین پاناسونیک GH5 مجهز به منظره یاب اپتیکی از نوع OLED میباشد. این منظره یاب از دقت فوق العاده 3.86 میلیون نقطه بر خوردار است و که از نسبت بزرگنمایی 0.76x بهره میبرد.

صفحه نمایش پشتی این دوربین دارای ابعاد 3.2 اینچی است که دقت 1.62 میلیون نقطه ای را در بر گرفته. این صفحه نمایش که از نوع LCD است، قابلیت چرخش در جهات مختلف دارد. چنین ویژگی این امکان را به کاربر میدهد تا بتواند از زوایای مختلف با پرسپکتیو های متفاوت برای عکاسی و فیلمبرداری استفاده نماید.

دو درگاه کارت حافظه UHS-II SD در این دوربین تعبیه شده که تنظیمات مختلف از قبیل ذخیره سازی Relay و یا به صورت بک آپ ( ذخیره سازی هم زمان در هر دو کارت حافظه ) را دارا است.

بدنه این دوربین از آلیاژ منیزیم بوده که نسبت به شرایط مختلف محیطی، نفوذ گرد و غبار و یخ زدگی از مقاومت بالایی بر خوردار است.

لرزشگیر تصویر Dual I.S. 2 دوربین دیجیتال پاناسونیک مدل DMC-GH5

لرزشگیر تصویر به کار رفته در دوربین پاناسونیک لومیکس GH5 این امکان را میدهد تا بتواند لرزش های دوربین را که به خاطر عکاسی با دست به وجود می آید را حد زیادی اصلاح نماید تا تصویر از شاررپنس بالایی برخوردار باشند. این لرزشگیر با لنز های مخصوص پاناسونیک که از O.I.S. پشتیبانی مینماید سازگار است. و میتوان تا 5 استاپ لرزش دوربین را اصلاح کند.

دوربین دیجیتال پاناسونیک مدل DMC-GH5

 

سیستم فوکوس پیشرفته دوربین دیجیتال پاناسونیک مدل DMC-GH5

سیستم فوکوس پیشرفته دوربین پاناسونیک GH5 از تکنولوژی Depth-From-Defocus یا همان DFD پشتیبانی می نماید که این ویژگی به دوربین GH5 این قابلیت را میدهد تا در کمتز از 0.05 ثانیه بتواند بر روی سوژه مورد نظر فوکوس نماید. همچنین این سیستم در حالت عکاسی پیاپی با سرعت 9 فریم بر ثانیه بسیار دقیق عمل می کند. این سیستم از نوع تشخیص کنتراست می باشد که هم در عکاسی و هم در فیلمبرداری با این دوربین عمل می کند. پاناسونیک در این سیستم قابلیت دنبال کردن سوژه را نیز لحاظ کرده است. سرعت و دقت سیستم فوکوس دوربین GH5 قابل تنظیم میباشد که به واسطه آن میتواند عملکرد بهتری را برای دوربین در موقعیت های مختلف ایجاد کرد.

به کار گیری 225 نقطه فوکوس در این سیستم کنترل فوق العاده ای را در فوکوس کردن به وجود می آورد. علاوه بر اینها این نقاط از حساسیت 4- EV برخوردار است و این بدان معناست که دوربین پاناسونیک GH5 میتواند در شرایط نور بسیار ضعیف نیز فوکوسی دقیق داشته باشد.

مشخصات فنی دوربین دیجیتال پاناسونیک مدل DMC-GH5

بدنه

نوع بدنه
بدون‌آینه شبه SLR

سنسور

تعداد پیکسل موثر 20 مگاپیکسل
حداکثر رزولوشن 5184 در 3888
نسبت تصویر 1:1, 4:3, 3:2, 16:9
اندازه‌ی سنسور چهارسوم (17.3 در 13 میلی‌متر)
نوع سنسور
CMOS
پردازنده Venus Engine 10

مشخصات تصویر

بازه‌‌ی حساسیت خودکار, 200-25600
حداقل حساسیت ارتقایافته 100
حداکثر حساسیت ارتقایافته  
لرزشگیر داخلی بله
پسوند غیرفشرده RAW

لنز و سیستم فوکوس

فوکوس خودکار - تشخیص کنتراست
- چندگانه
- مرکزی
- تک‌نقطه انتخابی
- تعقیب سوژه
- تکی
- پیوسته
- لمسی
- تشخیص چهره
- نمای زنده
فوکوس دستی بله
تعداد نقطه‌ی فوکوس 225
مانت اتصال لنز میکرو چهارسوم
قابلیت تعویض لنز بله
ضریب فاصله کانونی 2 برابر

نمایشگر و منظره‌یاب

نوع صفحه‌نمایش TFT LCD
تعداد نقاط صفحه‌نمایش 1,620,000 نقطه
اندازه‌ صفحه‌نمایش 3.2 اینچ
صفحه‌نمایش چرخان چرخان
صفحه‌نمایش لمسی بله
نمای زنده بله
منظره‌یاب بله
نوع‌ منظره‌یاب
الکترونیکی
پوشش منظره‌یاب 100 درصد
بزرگ‌نمایی منظره‌یاب 1.52 برابر

قابلیت‌های عکاسی

حداقل سرعت شاتر
60 ثانیه
حداکثر سرعت شاتر 1/8000 ثانیه
فلاش داخلی
خیر
درگاه اتصال فلاش خارجی بله
حداکثر نرخ عکاسی پیاپی 12.0 فریم بر ثانیه
تایمر عکاسی خودکار بله (2 یا 10 ثانیه)
حالات نورسنجی
- چندگانه
- مرکزی
- نقطه‌ای
جبران نوردهی ±5 (در فواصل پله‌ای 1/3EV )
براکت نوردهی خودکار ±3 (3, 5, 7 فریم در فواصل پله‌ای 1/3EV, 2/3EV, 1EV )

قابلیت‌های فیلمبرداری

فرمت فیلمبرداری MPEG-4, AVCHD, H.264
حالات فیلمبرداری 2160 × 4096 (24 فریم بر ثانیه)
2160 × 3840 (24، 25، 30، 50 و 60 فریم بر ثانیه)
1080 × 1920 (24، 25، 30، 50، 60، 120 و 180 فریم بر ثانیه)
میکروفون داخلی
استریو
بلندگو
مونو
ضبط تایم‌لپس خیر

فضای ذخیره‌سازی

نوع حافظه جانبی دوگانه SD/SDHC/SDXC

اتصالات

USB
USB 3.1 Gen 1
HDMI بله
ورودی میکروفن بله
خروجی هدفون بله
کنترل از راه دور بله
وای‌فای بله
بلوتوث بله
GPS خیر
NFC خیر

متفرقه

زمان معرفی 2017/01/04
قیمت جهانی در زمان عرضه 1999 دلار (بدنه)

مشخصات فیزیکی

ابعاد 139 در 98 در 87 میلی‌متر
وزن (با احتساب باتری) 725 گرم
مقاوم در برابر شرایط محیطی بله
نوع باتری باتری لیتیوم یون DMW-BLF19
عمر باتری (تعداد عکس بر اساس استاندارد CIPA) 410

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (2 نظر) انا لله و انا الیه راجعون / مرد خدمت آسمانی شد ... (2 نظر) فوری؛ لحظه اعلام خبر شهادت ابراهیم رئیسی در شبکه خبر (2 نظر) اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) واکنش فرزاد حسنی به شهادت شهدای خدمت: درود بر ابراهیم، نیکوکاران را چنین پاداش می دهیم، در حقیقت او از بندگان با ایمان ما بود (1 نظر) محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ (1 نظر) ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (1 نظر) واکنش ها به شهادت آیت الله رئیسی و همراهان/رهبر معظم انقلاب: اینجانب پنج روز عزای عمومی اعلام می‌کنم (1 نظر) فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (1 نظر) (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... (1 نظر) شهید آیت الله آل هاشم: تنها شهری که دو امام جمعه سید شهید داره تبریزه، ان شاءالله سومی هم به اونها ملحق بشه +ویدئو (1 نظر) لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم پرچم گنبد حرم رضوی به رنگ سیاه درآمد+عکس
دیگران می‌خوانند   
اولین تصاویر از تابوت حامل شهید رئیسی و شهید موسوی حال و هوای شهید خلبان دریانوش در جلوی منزل پدری ایشان/ گریه های جگرسوز پدر برای جوان پَر پَر شده +عکس ایران در سوگ عزیزانش/ به یاد شهیدان راه خدمت آیت الله رئیسی، حسین امیر عبداللهیان، مالک رحمتی و آیت الله آل هاشم در حواشی داغ امروز سه شنبه 1 خرداد 1403 کفش رها شده و باران خورده شهید مالک رحمتی، استاندار آ.ش در جنگل مه آلود +عکس/یک روزی باران میبارد...آرام آرام میشورد غمها را شعرخوانی زیبای شهید آیت الله آل هاشم، امام جمعه محبوب قبل از شهادت/ سید شریف و خندان تبریز روحت شاد+ویدیو تصاویری از منزل کوچک و فوق العاده ساده مادرِ رئیس جمهور شهید کشورمان سید ابراهیم رئیسی+ویدیو سوگواری و وداع دردناک پدر همسر سیدابراهیم رئیسی پای تابوت داماد شهیدش+عکس آخرین قاب دو نفره پدر و پسری شهید مالک رحمتی که در تاریخ ماندگار شد+عکس شباهت باورنکردنی برادر سیدابراهیم رئیسی به رئیس جمهور شهید کشور+عکس وداع با پیکر شهید مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... اولین تصویر دردناک از پیکر آیت الله آل هاشم در تابوت+عکس گریه های دلخراش مادر عزادار ابراهیم رئیسی: امام زمان! ابراهیم را کجا بردی؟ هدیه خاص ابراهیم رئیسی به این دختر بچه 5 ساله تبریزی+عکس خاطره دردناک و شنیدنی احمد نجفی از سیدابراهیم رئیسی فال انبیاء روزانه سه شنبه 1 خرداد 1403 دوئل عشقی دو مرد بر سر زن صیغه‌ای/ قتل مرد 40 ساله با شلیک 2 گلوله ترکی صحبت کردن جالب سیدابراهیم رئیسی با لهجه ای شیرین و دلنشین در بین مردم اردبیل+ویدیو پوشش متفاوت و رسمی ابراهیم رئیسی در دوران جوانی+عکس کدام دولتمردان بزرگ جهان با سانحه هوایی درگذشتند؟+عکس کشف راز قدیمی‌ترین تتوی جهان روی بدن «اوتسی مرد یخی» آخرین دیدار سید ابراهیم رئیسی با پهلوان مازندرانی پیش از شهادت+عکس نگاهی به دیدارهای مردمی استاندار جوان و شهید آذربایجان شرقی/ روحشان شاد+ویدیو عرض ارادت سرتیم حفاظت سیدابراهیم رئیسی به رهبر معظم انقلاب+عکس/ بادیگاردی که تا آخرین لحظه کنار رئیس جمهوری بود! لحظه اعلام خبر شهادت سید ابراهیم رئیسی توسط المیرا شریفی‌مقدم/ رئیس جمهموری که با شهادت ماندگار شد+ویدیو تصویری جگرخراش از فرزند سردار شهید موسوی، سرتیم حفاظت رئیس جمهور+عکس بغض برادر شهید آل هاشم؛ امام جمعه تبریز روی آنتن زنده شبکه سه +ویدئو برف روبی مخلصانه و بدون ریای سیدابراهیم رئیسی در حرم امام رضا(ع)+عکس فال روزانه امروز سه شنبه 1 خرداد ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 1 خرداد 1403 مصاحبه اختصاصی ساعدنیوز با علیرضا منادی: دو سید بزرگوار در قلب مردم جای داشتند+ویدیو حضور بی نظیر و خودجوش مردم انقلابی تبریز در شام غریبان شهدای خدمت به شکل دسته های عزاداری فال قهوه با نشان روز سه شنبه 1 خرداد ماه 1403 گفتگو با سردار عباسقلیزاده فرمانده سپاه عاشورا در شام غریبان شهدای خدمت/ اندوه و ناراحتی فرمانده و بغض صدایش دلگیر است+ فیلم فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 1 خرداد 1403+فیلم گفتگو اختصاصی ساعدنیوز با سید محمد حسن آل هاشم برادر امام جمعه شهید تبریز در شام غریبان شهدای خدمت +ویدئو میز عزای ساده و بدون تجملات شهدای خدمت در تبریز+عکس/روحشان شاد و یادشان گرامی... عزاداری شام غریبان شهدای خدمت در مصلی تبریز +ویدئو فال ابجد روزانه سه‌شنبه 1 خرداد 1403 تسلیت متفاوت المیرا شریفی مقدم پس از شهادت رئیس جمهور و همراهانشان+عکس تصاویری از آخرین حضور شهید رئیسی در جمع مردم، سی دقیقه پیش از شهادت +ویدئو
تیتر امروز   
واکنش متفاوت پوران درخشنده به شهادت رئیس جمهور و همراهان/ حادثه هولناک بود و همه را در شوک فرو برد+عکس
ایران در سوگ عزیزانش/ به یاد شهیدان راه خدمت آیت الله رئیسی، حسین امیر عبداللهیان، مالک رحمتی و آیت الله آل هاشم در حواشی داغ امروز سه شنبه 1 خرداد 1403
دوئل عشقی دو مرد بر سر زن صیغه‌ای/ قتل مرد 40 ساله با شلیک 2 گلوله
فال روزانه امروز سه شنبه 1 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 1 خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 1 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 1 خرداد 1403+فیلم
خاطره دردناک و شنیدنی احمد نجفی از سیدابراهیم رئیسی
کشف راز قدیمی‌ترین تتوی جهان روی بدن «اوتسی مرد یخی»
فال انبیاء روزانه سه شنبه 1 خرداد 1403
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 1 خرداد 1403
تشییع پیکر مطهر شهید آیت‌الله رئیسی فردا در قم
خاطره متفاوت یک استاد از امام جمعه شهید تبریز/ راز محبوبیتش در تبریز را من به خوبی می‌فهمم+عکس
واکنش وحید شمسایی به خبر شهادت رئیس جمهور و همراهانشان
پیشنهاد خاکسپاری خادم الرضا(ع) در جوار حرم امام رضا(ع) +عکس/گلستان را به آتش می کشد داغ تو ابراهیم...