دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

پیدا کردن محل روغن ریزی خودرو 

چهارشنبه، 22 آذر 1402
شاید برای شما هم پیش آمده باشد که وقتی به پارکینگ می‌روید و قصد رانندگی دارید، ناگهان متوجه وجود روغن در زیر خودرو می‌شوید. اگر نمیدانید روغن ریزی از کجای خودرو اتفاق می افتد، ادامه این مطلب از ساعد نیوز را بخوانید.

هر چند شایع‌ترین نوع روغن ریزی خودرو مربوط به نشت روغن موتور است؛ اما باید توجه داشته باشید که همه داستان به اینجا ختم نمی‌شود. روغن به‌عنوان مایع روان‌کار که همزمان نقش خنک کنندگی نیز دارد، علاوه بر موتور در بخش‌های دیگری از خودرو مانند گیربکس نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. وقتی متوجه نشتی روغن خودرو می‌شوید، پیش از هر چیز باید متوجه شوید که این اتفاق مربوط به کدام بخش از ماشین است. پس از آن می‌توانید برای عیب یابی و رفع مشکل اقدام کنید.

روش های کشف محل روغن ریزی خودرو

  • ماشین را کارواش برده و بعد با چند بار توضیح کامل به شاگردان کارواش که در هنگام موتور شویی لوله آب را داخل دینام و یا شمع ماشین نکنند اقدام به شستشوی موتور کنید. پس از این عمل، با خودروی خود 100 الی 200 کیلومتر که به صورت میانگین 2 الی 3 روز است رانندگی کنید. در بیشتر مواقع بعد از شستشوی موتور خودرو محل روغن ریزی مشهود است. دیگر نیاز به کارشناسی چند مکانیک ندارید و می‌توانید به راحتی با تعویض قطعه معیوب مشکل را حل نمایید.

  • اگر خودروی شما بالای 80 هزار کیلومتر کارکرده است، منبع ذخیره روغن هیدرولیک خودرو را چک کنید. 60 الی 70 درصد روغن ریزی دارد. این نشتی می‌تواند از مخزن، از پینیون فرمان ماشین، از فشنگی هیدرولیک و یا شیلنگ فشار قوی هیدرولیک (به دلیل پوسیدگی) اتفاق بی‌افتد!

  • دقت کنید روغن ریزی از کدام طرف خودرو هست. چپ یا راست کاملا شرایطش فرق می‌کند. در بیشتر مواقع که نیاز به تعمیر زیادی نیست کاسه نمدهای پلوس یا پشت میل‌لنگ خراب شده است.

  • در بعضی مواقع که بیشتر برای همه ماشین‌ها اتفاق می‌افتد، واشر درب سوپاپ خودرو به علت گرما و فشار بالا بعد از 40 هزار کیلومتر خراب می‌شود و روغن از بالای موتور به پایین سرازیر شده و همه جا را کثیف می‌کند!

  • در مواقع نادر شاید واشر درب کارتل ماشین نیز خراب شده باشد!

  • سینی زیر موتور خودرو را برای کسانی که خود می‌خواهند روغن ریزی را ببینند باید باز شود. (این کار به راحتی قابل انجام نیست و باید آن را به یک مکانیک بسپارید)

سخن پایانی

لازم به ذکر است که کم کردن روغن خودرو، همیشه به دلیل روغن ریزی نبوده و دلایل دیگری نظیر روغن سوزی و کیفیت نا مطلوب روغن انتخاب شده برای خودرو نیز می‌تواند این امر را تسریع کند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 28 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکبر عبدی : وقتی می گفتم اردبیلی هستم بابام عشق می کرد و میگفت ببین علی دایی هم میگه اردبیلی هستم
نگاهی به میز صبحانه استوایی زهرا گونش ستاره قدبلند تیم ملی والیبال زنان ترکیه در یک کافه بسیار زیبا +تصاویر/ رونمایی از ترکیب جذاب آناناس و عسل
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
تبدیل پایان نامه به مقاله
تست IQ/ فقط افرادی با دقت بالا می‌توانند دوشاخۀ "لوازم خانگی" را به پریز خودش وصل کنند
رونمایی از همزاد و بدل ترکیه‌ای ساره بیات+عکس/ یکی از یکی معروف تر و هنرمند تر
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
رهبر انقلاب : راه طولانی پیمودید و حسینیه ما را از رایحه دل‌های ولایت‌مدارتان معطر کردید ؛ سلام مرا به بوشهری‌ها برسانید