نحوه دریافت مرخصی تاکسیرانی

  شنبه، 16 مهر 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
نحوه دریافت مرخصی تاکسیرانی
در محتوا حاضر، قصد داریم پس از معرفی سامانه مرخصی تاکسیرانی و بررسی راه ها و نحوه های دریافت مرخصی تاکسیرانان، در خصوص شیوه اخذ مرخصی تاکسیرانی اینترنتی و آنلاین، توضیح داده و درباره نحوه دانلود اپلیکشن انجام این امر، صحبت کنیم و بگوییم که صدور آنلاین برگه مرخصی تاکسی با کد ملی، چگونه است.

تاکسیرانان، از جمله اقشار زحمت کش جامعه بوده که زیر نظر سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی که یک سازمان وابسته به شهرداری است، مشغول به فعالیت هستند و تمامی امور به آن ها، از قبیل دریافت پروانه کار تا اخذ مرخصی، تحت نظارت این سازمان صورت می گیرد. اخذ مرخصی تاکسیرانان، یکی از مهم ترین مواردی بود که تا پیش از راه اندازی سامانه مرخصی تاکسیرانی و سایت صدور برگه مرخصی به صورت آنلاین، توسط سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی، صرفا از طریق مراجعه حضوری تاکسیرانان به سازمان، ممکن و میسر بود؛ اما، با راه اندازی این ​سامانه، امکان دریافت مرخصی تاکسیرانی و صدور برگه آن، به صورت آنلاین فراهم شد که بهره مندی از این امکان، صرفا در صورت اطلاع از نحوه کار با سامانه و چگونگی ثبت درخواست آن، ممکن می باشد.

پوستر تاکسی

سایت مرخصی تاکسیرانی

مرخصی، حق هر کارمند و کارگری است و به همین دلیل نیز، قانون گذار، انواع مرخصی در قانون کار و قانون مدیریت خدمات کشوری را برای کارگران و کارمندان تابع این قوانین، پیش بینی نموده است و تاکسیرانان و افراد مشغول به فعالیت، زیر نظر سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی نیز مستثنی از این امر نیستند. تا پیش از طراحی سامانه مرخصی تاکسیرانی و سایت صدور آنلاین برگه مرخصی تاکسی با کد ملی، تاکسیرانان، باید، با مراجعه حضوری به سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی که یک سازمان وابسته به شهرداری است، اقدام به ثبت درخواست و سپس، دریافت مرخصی می نمودند. اما، با پیشرفت تکنولوژی و اینترنتی شدن ارائه بسیاری از خدمات سازمان های خصوصی و دولتی، به ویژه در کلانشهر ها، سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی نیز تصمیم گرفت که شیوه تقاضای مرخصی و موافقت با مرخصی تاکسیرانان را از حضوری به الکترونیکی، تغییر داده و بدین ترتیب، از حجم مراجعات حضوری تاکسیرانان، به سازمان بکاهد و سبب تسهیل در روند امور اداری گردد. در پی این تصمیم، سامانه مرخصی تاکسیرانی یا همان سایت صدور آنلاین برگه مرخصی تاکسی با کد ملی تاکسیرانان، راه اندازی شد که آدرس آن، با توجه به شهری که پلاک تاکسی، مربوط به آن است و تاکسیران، در آن شهر مشغول به فعالیت بوده، متفاوت است. آدرس سامانه مرخصی تاکسیرانی تهران، taxi.tehran.ir می باشد و تاکسیرانان ساکن تهران متقاضی دریافت مرخصی از سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی، می توانند، با مراجعه به آدرس آن و طی کردن مراحلی که در ادامه خواهیم گفت، اقدام به دریافت برگه مرخصی خود به صورت آنلاین نمایند. شایان ذکر است، تاکسیرانان باقی شهر ها نیز می توانند، به سایت تاکسیرانی شهر مربوطه، مراجعه کرده و جهت ثبت درخواست مرخصی آنلاین، اقدام نمایند. به عنوان مثال، تاکسیرانان شهر قزوین، باید به آدرس taxirani.qazvin.ir که آدرس سامانه مرخصی تاکسیرانی این شهر است، مراجعه کنند.

دریافت مرخصی تاکسیرانی با مراجعه حضوری

در این شیوه، تاکسیرانان محترم، باید به صورت حضوری و با در دست داشتن مدارک هویتی و همچنین، مدارک مربوط به ماشین، به سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر خود، مراجعه کرده و درخواست مرخصی خود را کتبا، تحویل مسئول مربوطه در این سازمان نمایند و در صورت موافقت مسئول، برگه مرخصی خود را دریافت کنند.

ثبت مرخصی استعلاجی تامین اجتماعی، به صورت آنلاین و از طریق مراجعه به سامانه طراحی شده برای این امر، به آدرس eservices.tamin.ir، میسر و امکان پذیر می باشد.

دریافت مرخصی تاکسیرانی، از طریق سایت و سامانه مرخصی تاکسیرانی

در این شیوه، تاکسیرانان، باید به آدرس سامانه مرخصی تاکسیرانی شهر خود، مراجعه کرده و با وارد کردن کد ملی و انتخاب گزینه مرخصی، درخواست خود را به صورت آنلاین، ثبت نمایند و پس از آن، با پیگیری درخواست در سامانه، در صورت موافقت مسئول مربوطه با درخواست مرخصی، برگه مرخصی خود را به صورت آنلاین، دریافت کنند. در ادامه، ضمن یک راهنمای تصویری، نحوه دریافت و درخواست مرخصی تاکسیرانی اینترنتی و آنلاین را توضیح خواهیم داد.

همانطور که گفتیم، یکی از شیوه های دریافت مرخصی تاکسیرانی، دریافت آن، به صورت آنلاین و اینترنتی است؛ لذا در این بخش از محتوا، قصد داریم تا ضمن یک راهنما، نحوه درخواست مرخصی تاکسیرانی به صورت آنلاین را توضیح دهیم. شایان ذکر است، با توجه به اینکه آدرس سامانه مرخصی تاکسیرانی، از شهری به شهر دیگر، متفاوت است، ما در راهنمای تصویری خود، از آدرس سامانه مرخصی تاکسیرانی شهر تهران استفاده کرده ایم که درخواست مرخصی و صدور برگه مرخصی آنلاین با کد ملی، از طریق آن، مطابق مراحل زیر است:

  • در ابتدا، متقاضی باید، آدرس سامانه مرخصی تاکسیرانی شهر خود را در مرورگر، جست و جو کرده و گزینه مرخصی را انتخاب کند
  • در این مرحله، تاکسیرانان تهران، بر روی گزینه( لطفا اینجا کلیک کنید)، کلیک نمایند.
  • در این قسمت، متقاضی باید، شماره ملی و تاریخ تولد خود را وارد کرده و گزینه ورود را انتخاب کند.
  • در این گام، متقاضی باید، گزینه مرخصی را انتخاب کند.
  • شایان ذکر است، به دلیل تازه تاسیس بودن سامانه مرخصی تاکسیرانی، این سایت، در حال حاضر، قادر به ارائه خدمات نیست و بهتر است که تاکسیرانان تهرانی متقاضی دریافت برگه مرخصی، به صورت حضوری، به سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران، مراجعه کنند.

دانلود برنامه مرخصی تاکسیرانی

یکی از پرسش های رایج تاکسیرانانی که از گوشی های هوشمند، برخوردار بوده این است که آیا همانطور که اپلیکیشنی، برای استعلام و پرداخت آنلاین خلافی خودرو وجود دارد، برنامه ای برای مرخصی تاکسیرانی که قابل نصب برروی تلفن همراه نیز باشد، وجود دارد یا خیر و در صورت وجود داشتن، دانلود آن، از چه طریقی، میسر است؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت، در حال حاضر، اپلیکیشن و برنامه ای برای مرخصی تاکسیرانی، طراحی و ارائه نشده است و اپلیکیپشن هایی که برخی از سایت ها، تحت عنوان برنامه مرخصی تاکسیرانی، برای دانلود، ارائه می نمایند، کارایی نداشته و امکان ثبت درخواست مرخصی تاکسیرانی، به صورت آنلاین و از طریق گوشی هوشمند را فراهم نمی کنند. بنابراین، متقاضی درخواست و دریافت آنلاین برگه مرخصی تاکسی، صرفا باید، به آدرس سامانه مرخصی تاکسیرانی شهر خود، مراجعه نماید و مطابق آنچه در مراحل قبلی، توضیح داده شد، اقدام به ثبت درخواست خود، برای صدور برگه مرخصی آنلاین کند.

صدور برگه مرخصی تاکسیرانی آنلاین با کد ملی

از دیگر پرسش هایی که تاکسیرانان، در خصوص دریافت مرخصی تاکسیرانی دارند این است که آیا امکان صدور برگه مرخصی تاکسی آنلاین با کد ملی، وجود دارد یا خیر و در صورت امکان، باید، به چه سامانه و سایتی، مراجعه کرد؟ لذا در این بخش، قصد داریم به این پرسش، پاسخ دهیم و نحوه و امکان انجام چنین امری را بررسی کنیم. در پاسخ به این پرسش که آیا امکان صدور برگه مرخصی تاکسیرانی آنلاین با کد ملی، وجود دارد یا خیر؟ باید گفت، بله، سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی، در تمام شهرها، چنین امکانی را فراهم آورده است و تاکسیرانان، به صورت آنلاین و پس از وارد کردن کد ملی و تاریخ تولد خود می توانند، درخواست مرخصی خود را ثبت کرده و برگه مرخصی خود را پس از صدور، دریافت کنند. همچنین، در پاسخ به این پرسش که برای صدور برگه مرخصی تاکسی آنلاین با کد ملی، باید از چه طریقی اقدام کرد؟ باید گفت، کافی است تا متقاضی دریافت مرخصی، به سامانه مرخصی تاکسیرانی شهر خود، مراجعه کرده و مطابق آنچه در راهنمای تصویری قسمت های قبل، گفته شد، با وارد کردن کد ملی، اقدام به ثبت درخواست مرخصی خود نماید و پس از صدور، برگه مرخصی خود را به صورت آنلاین، دریافت کند.

بنابراین سامانه مرخصی تاکسیرانی یا سایت صدور آنلاین برگه مرخصی تاکسی با کد ملی، سامانه ای است که توسط سازمان های مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تمام شهر ها، راه اندازی شده و تاکسیرانان هر شهر می توانند، با مراجعه به آدرس سامانه شهر محل فعالیت خود، اقدام به ثبت درخواست مرخصی و دریافت برگه آن، به صورت آنلاین نمایند و امکان مراجعه حضوری، برای افرادی که به اینترنت، دسترسی ندارند نیز وجود دارد. امیدوارم از محتوای مسائل حقوقی نهایت استفاده را برده باشید و برای کسانی که دچار مشکل حقوقی هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم .


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (650 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (113 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (86 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (64 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (50 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (45 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (43 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (38 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (17 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (13 نظر)
تیتر امروز   
وام 30 میلیون تومانی به حساب بازنشستگان واریز می شود+جزئیات
(ویدیو) بحث جدید جواد خیابانی و خداداد عزیزی روی آنتن زنده بر سر انسانیت به خرج دادن/ واقعا بنظر شما هم انسانیت واسه 4000 سال پیشه؟ فکر میکردین آقای خیابانی اینقدر باظرفیت باشن؟
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
عجیب ترین 3 قلوهایی که اصلا قابل تشخیص نیستند! حتی مادرشان هم قادر به تشخیصشان نیست+عکس
تصاویر زیبایی از احسان علیخانی، مجری برنامه "جوکر 2"، در کنار پدر و مادرش/ آقای مجری انگار بیشتر شبیه مادر گرامیشونن
(عکس) 3 شجریان در یک قاب/ استاد آواز ایران، محمدرضا شجریان+ همایون شجریان + دختر همایون/ چه پدر و دختری
(تصاویر) نگاهی به مانتوی صدف‌دوزی شده‌ی هدی زین العابدین، ماهرخ سریال "در انتهای شب" و خاصترین بانوی سینمای ایران
ویدئو قدیمی و چندشناک از کنده شدن پوست صورت بازیگر سریال مختار نامه!/واقعا بازیگر فیلم های تاریخی بودنم دل و جرات میخواد
(تصاویر) 11 تا از خیره کننده‌‌ترین خانه‌های جهان که از نظر کارشناسان، معماری منحصربه‌فردی دارند/ نظیر این خانه ها را در هیچ کجا پیدا نخواهید کرد
(تصاویر) فرزندان رهبر انقلاب در مراسم عروسی پسرعمویشان به صرف شام !/میهمان نوازی گرم وصمیمی هادی خامنه ای با برادرزاده هایش
سردرگمی نیویورک تایمز از فناوری فوق پیشرفته پهپاد یمنی
جزئیات جدید از حمله مرگبار به خانقاه دراویش در سقز
پزشکیان: اینکه فکر شود به بنده دیکته می‌کنند اشتباه است
زایمان در آب، آری یا خیر؟ / این نوع زایمان خطری ندارد؟
مدل ماشین هوش پران سیاستمداران ایرانی/ از لندکروز حسن روحانی تا بنز لوکس لاریجانی+عکس
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!