راه های کاهش درد اپیلاسیون با دستگاه اپیلیدی

  شنبه، 14 اسفند 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
راه های کاهش درد اپیلاسیون با دستگاه اپیلیدی
خیلی از خانم ها به دلیل درد ناشی از اصلاح مو با اپیلیدی در استفاده از آن تردید دارند. استفاده از اپیلیدی برای اولین بار بیش‌ ترین درد را دارد. بعد از آن هربار که از ایپلیدی استفاده می ‌کنید، این درد کمتر و کمتر می شود چرا که مو ها نازک تر می شوند. در این بخش چند راهکار برای کاهش درد اپیلیدی برای شما به اشتراک می گذاریم.

چگونه درد اپیلیدی را کاهش دهیم؟

چند روز قبل از اصلاح با اپیلیدی پوست تان را لایه برداری کنید.

دو یا سه روز قبل استفاده از اپیلیدی لایه برداری کنید تا پوست های مرده که مانع کندن راحت موها می شوند از بین بروند و عمل اصلاح راحت تر و با درد کمتری باشد. همچنین لایه برداری ، موهای زیر پوستی تان را کاهش می دهد و به هنگام قرار گرفتن اپیلیدی روی موها راحت تر از ریشه خارج می شوند.شما می توانید شکر قهوه ای با ژل حمام معمولی یا روغن زیتون را مخلوط کنید و آن را روی پوست تان بمالید که پوست و موها نرم تر شود. البته از کیسه هم می توان برای لایه بردای استفاده کرد. ویا چند روشی که در مطالب زیر بیان می شود را امتحان کنید:

پماد و کرم های بی حسی موضعی استفاده کنید

یک لایه نازکی از کرم بی حسی را بر روی پوست محل مورد نظر بمالید. سپس به مدت 30-۴۵ دقیقه صبر کنید تا خوب جذب پوست شود. البته این روش برای کاهش درد به طور صد در صد جواب نمی دهد چون زمانی که شروع به اصلاح می کنید، متوجه می شوید در قسمتی که کرم بی حسی زدید همچنان درد را حس می کنید اما کمتر از قسمت های بدون کرم هست.

کرم های بی حسی تنها سطح پوست را بی حس می کنند ولی برای داشتن یک اصلاح بدون درد باید تا چند میلی متر زیر سطح پوست نیز بی حس شود به همین دلیل پماد و کرم های بی حسی درد را در حدود ۲۰-30 درصد کم می کنند اما آن را کامل از بین نمی برند.

یکی از این کرم های بی حسی لیدوکائین هست که می توانید قبل از اپیلیدی آن را به پوست تان بزنید و صبر کنید تا اثر کند، بعدش اپیلیدی را بزنید. البته بعضی از کرم های بی حسی گران هستند و نمی توان برای همه قسمت های بدن از آها استفاده کرد.

بنابراین بهتر است تنها به بخش های حساس که پوست نازک و دردناکی دارند و درد آن برای شما قابل تحمل نیست بزنید. مثل صورت ، ناحیه بیکنی ، قسمت هایی از ران پاها ، پشت زانوها.

کرم موضعی

اندازه موها خیلی بزرگ نباشد.

هر چه موها بلندتر باشند، قطعاً میزان درد بیشتر خواهد بود. نگذارید موهای زاید خیلی بلند و پر پشت شوند تا هنوز کوتاه و تک و توک هستند آنها را اصلاح کنید.

بهترین اندازه رشد موها برای اپیلیدی حداکثر یک سانتیمتر است. به همین دلیل بهتر است هر 1 تا 2 هفته یک بار که موها به اندازه کافی رشد کردند، آنها را اصلاح کنید تا درد اپیلیدی کمتر شود.

اپیلاسیون را زیر آب در حمام انجام دهید

کمتر کسی این روش را برای انجام یک اپیلاسیون بدون درد می داند. موقع انجام این کار زیر دوش آب موها نرم تر و منافذ باز می باشد که باعث میشود درد کمتری را احساس کنید.

هنگامی که زیر دوش آب عمل اصلاح را انجام می دهید، موها بیشتر روی بدن می چسبند و کندن موها سخت تر می شود و مدت زمان حمام نیز طولانی تر می شود.

برای اینکه این مشکل پیش نیاید چه باید کرد؟ هنگام استفاده از اپیلیدی نباید زیر دوش عمل اصلاح را انجام دهید بلکه درون وان یا لگن بزرگ بروید و درون آب گرم غوطه ور شوید. آب درون وان یا لگن پوست شما را آرام و ریلکس و موها را نرم تر می کند. در نتیجه کنده شدن آنها آسان تر و درد اپیلیدی کمتر می شود.

برای انجام این روش باید اپیلیدی های ضدآب که با باتری کار می کنند و شارژی هستند داشته باشید. اگر دستگاه شما ضد آب و شارژی نیست این روش را بیخیال شوید

اپیلیدی زیر آب

پوست تان را محکم با دست فشار دهید.

جایی را که می خواهید اپیلیدی کنید برای کاهش درد با دست فشار دهید با این کار گیرنده های درد از بین می روند و موها راحت تر جدا می شوند. گیرنده های درد زیر پوست قرار دارند.

به کمک شست و انگشت اشاره تان دو طرف نقطه ای که می خواهید اصلاح کنید را فشار دهید. دو طرف را به گونه ای فشار دهید که پوست میان آن به طرف بیرون برجسته شود، فشار خود را بیشتر کنید تا پوست کاملا برجسته شود بعد به آرامی موهای ایستاده را اپیلیدی کنید.

درجه سرعت دستگاه اپیلیدی کم باشد.

استفاده از سرعت بالای اپیلیدی ممکن است سرعت کار را بالا ببرد اما درد بیشتری دارد. پس اگر تحمل درد زیادی ندارید، بهتر است از سرعت های کمتر اپیلیدی خود استفاده کنید.

تعداد موچین های اپیلیدی بیشتر باشد.

هرچه تعداد موچین ها یا تیغه های سری اپیلیدی بیشتر باشد، درد کمتر می شود. اگر به دنبال روش کاهش درد اپیلیدی هستید بهتر است اپیلیدی بخرید که سری آن بزرگتر و تعداد بیشتری تیغه دارد. این اپیلیدی ها چون تعداد زیادی مو یکجا در می آیند به همین دلیل شوک های کمتری به پوست وارد و درد کمتری احساس می کنید.

چند روز قبل از اپیلاسیون پوست را لایه برداری کنید

لایه برداری دوسه روز قبل از اپیلاسیون باعث می شود پوست های مرده ازبین برود و اپیلاسیون راحت تر و با درد کمتری باشد.

شما می توانید با مخلوط کردن شکر قهوه ای با ژل حمام معمولی یا روغن زیتون یک اسکراب بدن طبیعی تهیه کنید و به محل مورد نظربمالید که پوست و موها نرم تر شود. برای لایه بردای از کیسه هم می توان استفاده کرد.

لایه برداری پوست

برای انجام اپیلاسیون 6تا 8 ساعت قبل از آن نوشابه یا قهوه استفاده نکنید.

مصرف کافئین درست قبل از اپیلاسیون بدن ممکن است احساس درد را افزایش می دهد. بنابراین ، بهتر قبل از شروع این کار صبر کنید تا کافئین از سیستم شما خارج شود.

هنگام استفاده از اپیلیدی نفس عمیق بکشید.

روش دیگر برای کاهش درد اپیلیدی این است که قبل از شروع، استرس را از خود دور کنید. چندین نفس عمیق بکشید و عمل اصلاح را شروع کنید. در حین کشیدن موها هم گاهی یک نفس عمیق بکشید و تنش را از خود دور کنید.

ذهن خود را منحرف کنید.

هنگام کار با اپیلیدی اگر می خواهید درد را کاهش دهید فکر و حواس خود را پرت کنید و مدام روی درد کنده شدن موها تمرکز نکنید. شما می توانید حین کار با اپیلیدی سریال یا فیلم مورد علاقه تان را ببینید، آواز بخوانید، با دوستان تان چت کنید، تنقلات خوشمزه کنارتان بگذارید و آنها را بخورید.

اندازه موها خیلی بزرگ نباشد.

هر چه موها بلندتر باشند، قطعاً میزان درد بیشتر خواهد بود. نگذارید موهای زاید خیلی بلند و پر پشت شوند تا هنوز کوتاه و تک و توک هستند آنها را اصلاح کنید.

بهترین اندازه رشد موها برای اپیلیدی حداکثر یک سانتیمتر است. به همین دلیل بهتر است هر 1 تا 2 هفته یک بار که موها به اندازه کافی رشد کردند، آنها را اصلاح کنید تا درد اپیلیدی کمتر شود.

از قسمت بسیار کوچک اصلاح مو را شروع کنید.

هدف ما یافتن راهی برای کاهش درد اپیلیدی است به همین دلیل یک روش موثر این است که از قسمت کوچکی اپیلاسیون را شروع کنید.

به عنوان مثال اگر قصد زدن موهای زائد دست خود را دارید بهتر است یک قسمت از پایین مچ را انتخاب و کار را شروع کنید. اگر می خواهید موهای پاهای را بزنید از مچ پا یا قسمت پایین زانو شروع کنید.

هنگامی که به درد آن در ناحیه کوچک عادت کردید می توانید به قسمت های بیشتر و دیگر ادامه دهید و کار خود را به پیش ببرید

کلام آخر

می دانید که کدام مناطق دردناک ترین هستند ؟بعضی از قسمت های بدن حساستر هستند و هنگام اپیلاسیون بیشتر درد دارند . به عنوان مثال ، خط بیکینی و ناحیه زیر بغل دردناک است. اگر تحمل درد کمی دارید ، بنابراین بهتر است از استفاده از اپیلاسیون در آن قسمتها خودداری کنید و به جای آن روش دیگری مانند استفاده از ژیلت را انجام دهید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان این جاذبه‌های خاص را باید فقط در تور سریلانکا ببینید سلام و احوال پرسی محمود احمدی نژاد و آیت الله جنتی در یک مراسم+ عکس
دیگران می‌خوانند   
جدیدترین ژست و تغییرچهره مازیار لرستانی/ از زمین تا آسمون فرق کرد+عکس شکوه ایران باستان در شهر ممنوعه چین خوانندگی بینظیر جوان نگهبان با آهنگ محمد علیزاده در صداتو+ویدیو/ زمونه عمر ما رو میگیره برادر از برادرش سیره اسراف و تجمل گرایی این زن ایرانی زبانزد بود + عکس و سند سوال خنده دار و چالشی مهران مدیری از نعیمه نظام دوست؛ پشه چند تا قلب داره؟+ ویدیو/ فقط جواب خانوم بازیگر مراسم ازدواج 2 میمون در باغ وحش تهران! +عکس حمله خرس گرسنه به یخچال یک خانواده؛ مهمانی شروع شد! +فیلم استوری عاشقانه و جذاب مونا کرمی از همسرش سپند امیرسلیمانی/ تابلوی دیواری چقدر خاص و شیکه+عکس عاشق‌ترین و رمانتیک‌ترین حیوانات جهان را بشناسید+عکس نگاهی به خانه جذاب و شیک عموپورنگ و ننه نقلی و رونمایی از عکس آتلیه‌ای زیباشون+عکس (ویدئو) نحوه درست کردن یک دسر خوشمزه آلمانی با توت فرنگی و شیر (عکس) تیپ و چهره جدید «بابا پنجعلی» سریال پایتخت در مراسم تولد ایرج طهماسب تمسخر و خنده های ارژنگ امیرفضلی از نحوه پر کردن چاله های خیابان در کانادا+ویدیو فال انبیاء روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد التماس سگ به پاکبان برای نجات توله های گرفتارش در آب بی جواب نماند+ویدئو/ مهربانی مهم ترین اصل انسانیت است... شباهت بی حد و اندازه پسر خوشتیپ و جذاب دانیال حکیمی به آقای بازیگر/ خندیدنشون هم کپی همدیگه هست+عکس تصویری از پسر قدبلند، مو فرفری و ریش دار کمند امیر سلیمانی در کنار دایی جان/ ماشالله چه بزرگ شده پشت صحنه جالب و دیدنی نماز خواندن شاهرخ استخری در سریال فاصله ها+ویدیو جواب قابل تامل آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره مسئله ترسیدنشان از مرگ+ویدیو نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس سی امین سالگرد ازدواج مرجان صفابخش و همسرش مرحوم آرش میراحمدی بر مزارش +ویدئو غوغای اجرا و گیتارنوازی بی‌نظیر عرفان طهماسبی با آهنگ شدم سرگشته حیرانت ای دوست/ از شنیدنش محاله سیر بشید+ویدیو تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو حال خوب زهره حمیدی بعد گذراندن دوران شیمی درمانی در کنسرت جدید محسن ابراهیم زاده +ویدئو وقتی میخوای فیلم آموزش خانه داری ضبط کنی اما همه جا رو به گند میکشی+ویدیو/ اینجا باید گفت تا آموزشهای بعدی خدا نگهدار😂 نوشته تحسین برانگیز روی شیشه مغازه یک شاطر تهرانی که نان رایگان میدهد/ دست مریزاد+عکس فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد تقویت میل و عملکرد جنسی با این 10 ماده غذایی شگفت انگیز! فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم کبد چرب را با این میوه های شگفت انگیز درمان کنید! چگونه از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کنیم؟ نگاهی به تیپ جوان پسند و امروزی احمدرضا عابدزاده در مراسم عروسی دخترش نگار+عکس/ بهش میخوره داماد باشه تا پدر عروس هم اکنون بارش شدید تگرگ در حرم رضوی/ مردم در منازل خود بمانند حیرت کاربران از صدای بهشتی و دلنشین فرشید نوابی مهران در سریال جدال با سرنوشت / شاهکار دیدنی آقای بازیگر سلفی عابدزاده با ستاره دربی 6 تایی
تیتر امروز   
منتخب روز