رفع خشکی پوست سر با روغن درخت چای

  یکشنبه، 28 دی 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
رفع خشکی پوست سر با روغن درخت چای
از روغن درخت چای به صورت بسیار متداول در درمان خشکی پوست سر، شوره و خارش پوست سر به دلیل افزایش سن استفاده می شود. این روغن به عنوان یک ماده بسیار مفید برای درمان خشکی پوست سر محسوب می شود

خشکی پوست سر زمانی رخ می دهد که پوست سر به اندازه کافی چربی نداشته و از رطوبت کافی برخوردار نیست. مانند دیگر گونه های پوست خشک، خشکی معمولی پوست سر می تواند باعث خارش، انقباض و تحریک پوست شود.همچنین خشکی پوست سر باعث می شود که مو هم خشک شود، زیرا روغن و چربی موجود در پوست سر باعث لطافت مو و جلوگیری از شوره می شود. افراد مبتلا به خشکی پوست، بیشتر در معرض خشکی پوست سر هستند.این بدان معنی است که بسیاری از عواملی که موجب خشکی پوست می شوند ؛ باعث ایجاد شوره سر هم می شوند از جمله: هوای خشک، به ویژه در ماه های زمستان ، شستشوی بیش از حد سر، شرایط پوستی مانند اگزما.مو معمولا به این دلیل خشک می شود که پوست سر چربی کافی برای مرطوب نگه داشتن آن ندارد یا آنکه مو رطوبت خود را از دست می دهد.

موی سر مرطوب کننده ی طبیعی در خود ندارد و برای حفظ رطوبت و درخشندگی به چربی که در ریشه ی مو وجود دارد، وابسته است. گاهی اوقات پوست سر به اندازهِ ی کافی چربی نمی سازد و منجر به خشکی مو می شود (و بالعکس، ترشح بیش از اندازه در ریشه منجر به چرب شدن موها می شود). با بالا رفتن سن، موها به طور طبیعی چربی خود را از دست می دهند. از آنجا که ریشه ی مو در زیر پوست سر قرار دارد، پوست خشک همیشه موها را خشک می کند. پوست خشک سر، می ریزد و به دانه های شوره روی شانه های تان ختم می شود.

هر تار موی سالم، لایه ی محافظی دارد به نام کوتیکول. دقیقا همانطور که ایزوگام از ساختمان دربرابر آسیب باران و نور خورشید محافظت می کند، کوتیکول هم موها را از مضرات گرما و نور خورشید دور نگه می دارد. در کوتیکول سالم، لایه ها به هم چسبیده اند و رطوبت را در خود نگه می دارند. اما وقتی لایه های کوتیکول از هم فاصله بگیرند و از مو جدا شوند، مثل همیشه توانایی نگه داری رطوبت را ندارند و مقداری از چربی از دست می رود.

روغن درخت چای

از روغن درخت چای به صورت بسیار متداول در درمان خشکی پوست سر، شوره و خارش پوست سر به دلیل افزایش سن استفاده می شود. این روغن به عنوان یک ماده بسیار مفید برای درمان خشکی پوست سر محسوب می شود زیرا ترپین-4 ال که در روغن درخت چای وجود داردیک ضد قارچ بسیار قوی است و خاصیت ضد باکتریایی هم دارد. این دو ویژگی موجب کشته شدن ریز موجوداتی که خشکی پوست را سبب می شوند ، خواهند شد. افزون بر این، خاصیت ضد التهابی آن به از بین رفتن تحریک، خارش ناشی از خشکی پوست خواهد شد. این ویژگی ها همچنین به باز ماندن روزنه های پوست سر و تنظیم تولید روغن طبیعی پوست سر کمک می کنند.

روغن درخت چای معمولا برای مرطوب کردن پوست سر و موها استفاده می شوند همچنین به رشد طبیعی موها کمک می کند. روغن درخت چای به مبارزه با باکتری هایی که به مو و پوست سر آسیب می رسانند، می پردازد.

روش اول:

همانند روغن درخت چای، روغن نارگیل حاوی ترکیبات ضد قارچی و ضد میکروبی می باشد که می تواند از پوست سر در برابر خشکی و خارش مراقبت کند.

مواد مورد نیاز:

  • روغن درخت چای 10 تا 15 قطره
  • روغن نارگیل طبیعی : 2 قاشق

دستور استفاده:

  • دو روغن را با هم مخلوط کنید و به خوبی به هم بزنید.
  • این مخلوط را بر روی پوست سر بمالید و به خوبی ماساژ دهید- بیشتر تمرکز خود را روی نواحی که فلاک ایجاد شده یا خارش دارد، بگذارید.
  • به آن به مدت 45 دقیقه زمان بدهید سپس موهای خود را به آرامی با شامپو و نرم کننده بشویید.
  • این روش را 2 تا 3 بار در هفته تا زمانی که احساس کنید خشکی پوست سر بهبود یافته است، تکرار کنید.

روش دوم:

روغن نعناع حاوی آنتی آکسیدان هایی می باشد که از پوست سر و ریشه مو مراقبت می کنند. همانند روغن درخت چای روغن نعناع خاصیت ضد عفونی کنندگی و ضد التهابی دارد که به رفع خارش پوست سر و علائم آن کمک می کند.

مواد مورد نیاز:

  • روغن درخت چای: 4 تا 5 قطره
  • روغن نعناع: نصف قاشق
  • روغن زیتون: یک قاشق

دستور استفاده:

  • سه ماده بالا را با هم مخلوط کنید و به خوبی به هم بزنید.
  • مخلوط را به پوست سر خود بمالید.
  • پوست سر را برای مدت 30 تا 45 دقیقه ماساژ دهید. تمرکز خود را بر روی نقاطی بگذارید که خارش دارند و پوسته پوسته شده است.
  • موها را با شامپو و نرم کننده بشویید.
  • این روش را 2 تا 3 بار در هفته تکرار کنید.

توجه:

در کنار روغن زیتون، می توانید از دیگر روغن های رقیق کننده نیز استفاده کنید.راه دیگر برای رقیق کردن روغن درخت چای، این است که آن را با روغن نعناع و یک لیوان آب گرم مخلوط کنید. این مخلوط را بعد از شامپو برای تمیز کردن پوست سر به آن بمالید، چند دقیقه به آن زمان دهید و سپس به طور کامل با آب بشویید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (166 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (39 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (34 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (26 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (26 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (23 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (19 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر)
تیتر امروز   
خودکشی دردناک و همزمان 2 خواهر در تهران 13 و 14 ساله در تهران !
نوجوان مرندی مدال طلای جهان را دشت کرد
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
کشف گور‌های مدور کودکان
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!