دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

راهکارهای طلایی برای جلوگیری از خراب شدن جلوبندی پراید 

چهارشنبه، 22 آذر 1402
ما در این مقاله از ساعد نیوز نکاتی را برای مراقبت و جلوگیری از خرابی جلوبندی پراید بیان می کنیم. با ما همراه باشید.

سیستم جلوبندی به قسمت زیرین جلوی خودرو گفته می شود که وظیفه تعلیق یا خوش دستی خودرو در هنگام برخورد با دست اندازها و پیچ ها را دارد. خرابی سیستم جلوبندی می تواند جلوی نرمی خودرو را در هنگام حرکت بگیرد. در ادامه نحوه مراقبت از جلوبندی پراید بیان شده است.

چگونه از خراب شدن جلوبندی پراید جلوگیری کنیم؟

  • یکی از قطعات مهم و کلیدی که مشکل داشتن آن باعث بروز علائم خرابی جلوبندی پراید می‌شود تایرهاست. اگر چرخ‌ها بالانس نباشد، اگر باد لاستیک‌ها تنظیم نباشد، اگر لاستیک‌های جلو همسان نباشد، تمام این موارد می‌تواند به جلوبندی و سیستم تعلیق آسیب بزند پس مراقب لاستیک‌ها باشید.

  • رکن دوم و حساس فرمان ماشین است. اگر فرمان تنظیم و بالانس باشد لرزش‌های آن کم می‌شود و در هنگام استفاده عملکرد مطلوبی خواهد داشت. پس سعی کنید به صورت دوره‌ای تنظیم فرمان را در برنامه نگهداری ماشین خود قرار دهید. حتما در برنامه چکاب خودرو دیسک‌ها و سیستم ترمز را مد نظر قرار دهید، مطمئن باشید میل تعادل و سیبک شما از سلامت کافی برخوردار هستند.

  • طبق‌ها از یک طرف به رام متصل می‌شوند و از طرف دیگر به سیبک زیر سگدست. در هنگام رانندگی وقتی در دست انداز می‌افتیم طبق‌ها با وزن ماشین بالا و پایین می‌روند و فنر و کمک آن، این حرکت را تعدیل می‌کند. خرابی طبق معمولا در اثر فرسودگی یا برخورد چرخ ماشین با جدول اتفاق می‌افتد. خرابی بوش‌های طبق باعث تاثیر در زاویه چرخ‌ها می‌شود و از طرف دیگر سر و صدای ماشین به هنگام گرفتن و رها کردن کلاچ را زیاد می‌کند.

  • علت اینکه فرمان به یک سمت کشیده می‌شود خرابی سگ دست ماشین است و در هنگام ترمز هر چرخ به یک اندازه تحت فشار قرار نمی‌گیرد و چرخ‌ها همزمان متوقف نمی‌شوند پس ماشین دور می‌گیرد و فرمان به یک سمت کشیده می‌شود. اگر میل تعادل شل باشد یا ضعیف باشد نمی‌تواند نیرو را به خوبی جذب نماید و اصطلاحا ماشین گیج می‌زند.

  • یکی از مهمترین عوامل نوع رانندگی ماست. اگر در هنگام رانندگی با سرعت از روی سرعت گیر رد شویم فشار زیادی به سیستم تعلیق می‌آید یا هنگامی که نزدیک سرعتگیر می‌شوید به شدت ترمز می‌کنید به سیبک‌های ماشین فشار می‌آید. پس سعی کنید در هنگام رانندگی آرامش خود را حفظ کنید و حواس خود را جمع نمایید تا هم از خطرات رانندگی در امان باشید و هم از خرابی‌های ماشین.

سخن پایانی

در صورت مشاهده مشکلات مختلف در سیستم جلوبندی ماشین، باید فوراً وضعیت خودرو را بررسی کرده تا بتوانید مستقیماً با آن برخورد کنید. همچنین باید از لوازم یدکی اصلی خودرو استفاده کنید و به هیچ عنوان محصولات بدلی و تقلبی به کار نبرید. وضعیت جلوبندی در یک خودرو به طور قابل توجهی بر راحتی وسیله نقلیه تأثیر می‌گذارد. شما می‌توانید با انجام معاینات فنی به موقع و منظم در مراکز معتبر، جدی گرفتن علائم و رسیدگی زودهنگام به آن‌ها از بروز تمامی خرابی‌های جلوبندی جلوگیری کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ناگفته‌هایی از زندگی شخصی داماد پزشکیان و اعضای خانواده رئیس جمهور منتخب + فیلم
ترجمه تخصصی متن
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
(ویدئو) بازی صبحگاهی گربه زیبای محمدرضا گلزار / وقتی گلزار سر به سر گربه اش میذاره
(فیلم) دعای خاص مداح و شاعر معروف زنجانی برای دکتر پزشکیان در بزرگترین تجمع حسینیان ایران / این مرد در کنار رهبر می‌ایستد و سینه می‌زند
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
ویدیو/ شعر حماسی استاد شهریار، در وصف اسطورهٔ دینی تاریخ اسلام، امام حسین (ع) و روز عاشورا از زبان رئیس جمهور ایران دکتر پزشکیان
نگاهی به چیدمان هنرمندانه اتاق خواب رامین رضاییان+عکس/ از لوسترهای ژاپنی بالای تخت‌خواب تا گلهای استوایی و سرسبز کنار تخت/ اینجا خود بهشته😍
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی