راهکارهای فوق العاده برای بهبود گردش خون

  چهارشنبه، 05 مرداد 1401   زمان مطالعه 18 دقیقه
راهکارهای فوق العاده برای بهبود گردش خون
خون مایعی است که اکسیژن و مواد مغذی را به قلب، ریه‌ها، اندام‌ها، ماهیچه‌ها و دیگر دستگاه‌های بدن می‌رساند؛ بنابراین، برای اینکه بدنی سالم و قوی داشته باشید، باید گردش خون را در بدنتان تقویت کنید. در این مطلب، به راهکارهای مؤثر در افزایش گردش خون اشاره شده است.

بدن انسان حدود ۶۰هزار مایل (۹۶هزار و ۵۶۰ کیلومتر) رگ های خونی دارد! این رگ ها، در کنار قلب و ماهیچه های بدن، دستگاه گردش خون بدن را تشکیل می دهند. این شبکه از مسیرهای رگی خون را به هر گوشه از بدن انسان می رساند. منتها وقتی گردش خون در بدن ضعیف می شود، جریان خون را کند یا مسدود می کند. این بدین معناست که سلول های بدنتان قادر به دریافت تمام اکسیژن و مواد مغذی موجود در آنها نیستند که این وضعیت عوارضی به دنبال دارد.

علائم گردش خون ضعیف

وقتی خون کافی به اندام هایتان نمی رسد، دست ها یا پاهایتان ممکن است احساس سرما یا کرختی کنند. اگر پوست روشنی داشته باشید، ممکن است رنگ پاهایتان کمی آبی شود. همچنین، گردش خون ضعیف موجب درد، گرفتگی عضلانی، بی حسی،گزگز کردن،تپش قلب، ورم، مسائل مربوط به گوارش، خشکی پوست، شکنندگی ناخن ها و ریزش مو به ویژه در قسمت پاها می شود. گردش خون ضعیف به نعوظ یا حفظ آن در مردان هم صدمه می زند. اگر هم به دیابت مبتلا هستید، خراش ها، زخم ها یا جراحت ها دیرتر درمان می شوند. با این حساب، بهتر است با روش ها و مصرف مواد خوراکی اشاره شده در این مطلب، گردش خون بدنتان را تقویت کنید.

علت اختلال در گردش خون

  • فشار خون: فشار خون در واقع فشاری است که خون بر روی دیواره رگ های خونی هنگام گردش وارد می کند. فشار خون با فشار “سیستولیک” بر فشار “دیاستولیک” اندازه گیری می شود. افرادی که فشار خون بسیار پایینی دارند ممکن است گردش خون ضعیف و سایر علائم مرتبط به آن را تجربه کنند. با این حال، اندازه گیری فشار خون پایین معمولاً دلیلی برای نگرانی در افرادی که دارای سیستم قلبی عروقی سالم نیست.
  • سلامت خون: خون حامل اکسیژن و مواد مغذی است و مواد زائد را از بین می برد و در صورت سالم بودن این کارها را به بهترین نحو انجام می دهد. خون سالم حاوی گلبول های قرمز خون طبیعی است که اکسیژن، گلبول های سفید و پلاکت ها را حمل می کند. این اجزاء در مغز استخوان ساخته می شوند.
  • سلامت قلب: قلب عضله ای است که وظیفه پمپاژ خون را در بدن به عهده دارد. هرچه قلب فرد قوی تر و سالم تر باشد، گردش خون آن ها بهتر می شود.
  • سلامت رگ های خونی: داشتن رگ ها و شریان های سالم عبور خون را از آن راحت تر می کند. اگر چربی یک فرد یا سطح کلسترول او خیلی بالا یا پایین باشد، رگ های خونی ممکن است آسیب دیده و مسدود شوند.

گردش خون ضعیف ممکن است نشانه ای از بیماری ها و مشکلات اساسی باشد که شامل موارد زیر است:

  • چاقی
  • دیابت
  • بیماری های قلبی
  • بیماری های موثر بر شریان ها یا رگ ها

نحوه بهبود گردش خون

سبک زندگی افراد یک عامل مهم و تعیین کننده در میزان سلامتی آن ها است. رعایت یک سری موارد و توجه به بایدها و نبایدها می تواند می تواند باعث ارتقا سطح سلامت شود. در ادامه به مواردی در سبک زندگی اشاره شده است که رعایت آن ها به بهبود گردش خون کمک شایانی می کند.

ترک سیگار

ماده فعال سیگارهای معمولی، الکترونیکی و تنباکوی بدون دود نیکوتین است. نیکوتین به دیواره رگ های خونی صدمه می زند و خونتان را چنان غلیظ می کند که نمی تواند به خوبی در رگ ها در جریان باشد. اگر سیگار می کشید، آن را ترک کنید. مسلما ترک سیگار بسیار سخت است؛ اما می توانید با کمک پزشک یا دارو این کار را انجام دهید.

له کردن سیگار در دست

تاثیر کنترل فشار خون بر بهبود گردش خون

اگر فشار خونتان بسیار بالاست، به تصلب شرایین مبتلا می شوید. در این وضعیت، رگ هایتان سفت و جلوی جریان خون در بدنتان گرفته می شود. فشار خون نباید از ۱۲۰ بیشتر یا کمتر از ۸۰ باشد. با این حال، از پزشکتان بپرسید فشار خونتان با توجه به سن و وضعیت جسمانی تان باید روی چند باشد.

با خرید دستگاه کنترل فشار خون، می توانید در خانه فشار خونتان را اندازه بگیرید. همچنین، می توانید برای این کار از مراکز درمانی کمک بگیرید. ورزش، مصرف کم سدیم (نمک) و کاهش اضطراب روش هایی هستند که در کاهش فشار خون مؤثرند و در عین حال، گردش خون در بدنتان را نیز تقویت می کنند.

کنترل قند خون

افزایش گلوکز در بدن به رگ های خونی صدمه می زند و در نتیجه، گردش خون بدنتان ضعیف می شود. در ضمن، دیابت موجب تشکیل پلاک در خون می شود و احتمال ابتلا به بیماری سرخرگ محیطی را افزایش می دهد. در این بیماری، عروق محیطی مانند سرخرگ های دست و پا تنگ می شوند.

حرکت و پیچ و خم دادن به بدن و اثر آن بر بهبود گردش خون

یوگا ورزش کم برخوردی است که گردش خون در بدن را افزایش می دهد. وقتی حرکت می کنید، اکسیژن به سلول های بدنتان می رسد. همچنین، وقتی به بدنتان پیچ وتاب می دهید، گردش خون در اندام هایتان افزایش می یابد. در ضمن، اگر هنگام ورزش سروته شوید، خون از نیمه پایینی بدنتان به قسمت بالایی یعنی قلب و مغزتان می آید.

تکیه به دیوار

وقتی دچار ورم پا و مچ پا می شوید، مقابل دیوار دراز بکشید و پاهایتان را بلند کنید و به دیوار تکیه دهید. این حرکت، که ویپاریتا کارانی (Viparita Karani) نام دارد، آسان ترین روش برای فرستادن خون به جهت دیگر بدنتان است. می توانید روی کف اتاق یا روی تشک یوگا دراز بکشید، سپس پاهایتان را بلند کنید و به سمت بالا ببرید. در ضمن، کف دست هایتان را روی زمین بگذارید و بدین ترتیب تعادلتان را حفظ کنید.

انجام ورزش های هوازی یا ایروبیک

واژه «ایروبیک» به معنای «با اکسیژن» است. وقتی می دوید، دوچرخه سواری می کنید، راه می روید، شنا می کنید یا ورزش های مشابه این حرکات انجام می دهید، اکسیژن بیشتری به بدنتان و سپس به ماهیچه هایتان می رسانید. این حرکات خون را درون بدنتان پمپاژ و قلبتان را قوی تر می کند و از فشار خونتان می کاهد.

بهتر است ۵ تا ۷ روز در هفته روزانه نیم ساعت ورزش کنید. اگر لازم است، این زمان را به زمان های کوتاه تر تقسیم کنید و در روز انجام دهید. اگر پیاده روی می کنید، آن را با سرعت متوسط تا تند حداقل حدود ۵ کیلومتر در ساعت انجام دهید و از فواید آن بسیار بهره مند شوید.

خانم و آقا در حال دویدن

نقش اسکوات در بهبود گردش خون

این تمرینِ قدرتی نه تنها خون را در بدنتان پمپاژ می کند، قند خون و درد کمر را نیز کاهش می دهد. پاهایتان را به عرض شانه باز کنید و دست هایتان را در دو طرف بدنتان قرار دهید یا مقابل صورتتان بگیرید. اکنون زانوهایتان را خم کنید و باسنتان را به عقب ببرید و کمرتان را کاملا صاف نگهدارید، درست مانند اینکه می خواهید روی صندلی بنشینید. وقتی به نقطه شروع برمی گردید، دست هایتان را خم کنید تا تعادلتان حفظ شود.

ایستادن پشت میز کار

ساعت ها پشت میز نشستن برای بدن خوب نیست؛ ازجمله برای جریان خون یا کمرتان. این کار باعث ضعف ماهیچه های پا می شود و از جریان خون درون پاها می کاهد و در نتیجه به ایجاد لخته خون در پا منجر می شود. اگر مدام پشت میز کارتان می نشینید، بهتر است میز کاری ایستاده تهیه کنید و به جای نشستن پشت میزتان، ایستاده کارهایتان را انجام دهید.

ممکن است این روش کارکردن کمی برایتان سخت باشد و طول بکشد تا به آن عادت کنید. منتها ایستادن باعث بهبود گردش خون در رگ های پاهایتان می شود و خون را به سمت بالای بدن و قلبتان هدایت می کند. البته اگر امکان تهیه میز کار ایستاده ندارید، هرازگاهی به خودتان استراحت دهید؛ مثلا اگر مدت زمان طولانی نشسته بودید، برخیزید و بایستید یا کمی پیاده روی کنید. با این کار گردش خون در بدنتان بهبود می یابد.

ماساژ

ماساژ نه تنها می تواند باعث آرامش و تسکین فشارهای وارد شده بر شما در طول روز شود، بلکه می تواند گردش خون بدن را نیز تحریک کند. ماساژ می تواند گردش خون شما را سرعت ببخشد. فشاری که ماساژ به بدن شما وارد می کند توانایی انتقال خون را به مناطقی که دچار احتقان شده است، بیشتر می کند. علاوه بر این، هنگامی که فشار اعمال شده بر ناحیه ای از بدن شما در طول ماساژ آزاد شود، خون جدید می تواند در آن جا جریان یابد. ماساژ به شستشوی اسید لاکتیک از عضلات و همچنین گردش بهتر مایعات لنفاوی در بدن کمک می کند.

مایعات لنفاوی چه می کنند؟ این مایعات “مواد زائد حاصل از سوخت و ساز بدن را از عضلات و اندام های داخلی دور می کنند و باعث کاهش فشار خون و عملکرد بدن می شوند.”

تاثیر نوشیدن آب زیاد بر بهبود گردش خون

آیا می دانید که پزشکان توصیه می کنند هرروز به اندازه نیمی از وزن بدنتان (به واحد اونس) آب بنوشید؟ اکثر مردم در طول روز حتی نزدیک به این میزان نیز آب نمی نوشند. به نظر می رسد که برای رسیدن به این هدف، شما باید هرجا که در دسترستان بود، آب بنوشید و بدنتان را هیدراته کنید.

با این حال، نوشیدن آب کافی یک راه عالی برای مقابله با مشکلات گردش خون است. آب به شما کمک می کند تا همه چیز در بدن شما جریان یابد، از جمله دفع سموم.

استفاده از برس بدن

یکی از روش های خوب تقویت گردش خون ضعیف بدن برس بدن است. نوعی برس با موهای سفت و محکم که نوک آنها کمی مسطح باشد تهیه کنید و روی پوست بدنتان بکشید. ابتدا برس بدنتان را با حرکات دورانیِ بلند از پاها شروع کنید و آهسته آهسته به بالای بدن و دست ها بیاورید.

سپس روی شکمتان و کمرتان نیز به شکل دایره های کوچک برس بکشید. استفاده از برس، علاوه بر اینکه موجب تقویت گردش خون و هدایت آن در جهت مناسب می شود، شما را از پوست خشک هم رها می کند. این کار را هر روز و درست قبل از حمام انجام دهید.

برس بدن

خلاص شدن از شر استرس

استرس داشتن یکی از مضرترین کارهایی است که می توانید برای بدن خود انجام دهید. بدن شما هنگام داشتن استرس کاملاً به حالت جنگ یا گریز وارد می شود. استرس همچنین می تواند مشکلاتی را برای گردش خون شما ایجاد کند. با این وجود، با پیدا کردن راه هایی برای کاهش استرس می توانید بدن خود را از تعدادی از خطرها از جمله گردش خون ضعیف نجات دهید.در اینجا چند راه عالی برای مقابله با استرس وجود دارد:

  • یوگا
  • مدیتیشن
  • محدود کردن مصرف کافئین
  • آدامس جویدن
  • خواندن مجله
  • گوش دادن به موسیقی آرامش بخش
  • وقت گذراندن با دوستان و خانواده

تاثیر کشش بر بهبود گردش خون

فقط با چند دقیقه کشش اساسی در روز می توانید گردش خون خود را به شدت بهبود ببخشید. کشش برای افزایش جریان خون به بافت ها و اندام های بدن شما بسیار مناسب است. اکثر مردم بیشتر ساعات روز را پشت یک میز در یک وضعیت می نشینند که همانطور که می دانید می تواند باعث ایجاد مشکلات زیادی شود.

سعی کنید به طور منظم بلند شوید، پیاده روی کنید و حرکات کششی انجام دهید. این کارها می توانند به مبارزه با مشکلات گردش خون و همچنین بسیاری از مشکلات دیگر که ناشی از نشستن زیاد است، کمک کند.

پوشیدن جوراب های واریس

محققان با بررسی فیزیولوژی قلب به این نتیجه رسیدند که برای بهبود عملکرد و کارایی قلب باید گردش خون بدن در بهترین حالت قرار داشته باشد. با استفاده از جوراب واریس، می توانید گردش خون در قلب را بهبود بخشید. در واقع، وقتی این نوع جوراب را می پوشید، به ساق پاهایتان فشار می آید و دیگر بیش ازحد در اطراف پاهایتان خون باقی نمی ماند و به سمت قلب بازمی گردد. برای اینکه بدانید چه نوع جوراب واریس (از نظر قد و مقدار فشار) مناسبتان است با پزشک مشورت کنید.

خانمی در حال پوشیدن جوراب

گرفتن دوش آب گرم و بهبود گردش خون

گرفتن دوش آب گرم باعث می شود رگ های خونی بازتر شوند و خون به راحتی به همه اندام های بدن برسد. نوشیدن آب یا چای داغ نیز همین کار را انجام می دهد. به خاطر داشته باشید که دوش آب گرم باعث افزایش فشار خون می شود. بنابراین اگر مشکل فشار خون یا بیماری های قلبی عروقی دارید، دوش آب داغ باعث تشدید بیماری شما می شود.

توجه به رژیم غذایی

رژیم غذایی متعادل فواید بسیاری دارد. مقدار زیادی میوه و سبزیجات مصرف کنید. از چربی های اشباع شده در گوشت های قرمز، مرغ، پنیر و دیگر منابع حیوانی وجود دارند بپرهیزید. زیاد نمک نخورید. وزنتان را در محدوده سالم نگه دارید و کلسترول بد و فشار خونتان را مدام کنترل کنید. بدین ترتیب رگ های خونی تان تمیز باقی می ماند و کارایی شان را از دست نمی دهند.

مواد غذایی مفید در بهبود گردش خون

علاوه بر مواردی که در بخش سبک زندگی عنوان شد، رژیم غذایی نیز به عنوان یک عامل مهم و تاثیر گذار در سلامت افراد شناخته می شود. در ادامه به معرفی مواد غذایی پرداخته ایم که در عملکرد گردش خون نقش موثری داشته و می توانند باعث بهبود گردش خون در افراد شوند.

مرکبات

مردم از پرتقال و مرکبات دیگر به دلیل ویتامین سی موجود در آن استفاده می کنند؛ اما این میوه ها فواید دیگری هم دارند. آنتی اکسیدان های موجود در این میوه ها از التهاب بدن می کاهد، گردش خون را بهبود می بخشد و از لخته های خون پیشگیری می کنند. نتایج بررسی ها نشان داد افرادی که به طور مرتب آب پرتقال مصرف می کنند، فشار خون پایین تری خواهند داشت.

تاثیر شکلات تیره بر بهبود گردش خون

کاکائو حاوی فلاونوئیدهاست که به طور طبیعی در گیاهان و میوه ها وجود دارد و به خوبی با بهبود گردش خون در ارتباط است. یک مطالعه منتشر شده در ژورنال Circulation نشان داد که شکلات تیره غنی از فلاونوئیدهای طبیعی در مقایسه با شکلات سفید که فاقد فلاونوئید است، تاثیر بیشتری بر بهبود گردش خون دارد.

شکلات تیره

فلفل کاین

فلفل کاین، عطر و طعم تند را از عاملی فیتوشیمیایی به نام کپسایسین می گیرد. کپسایسین با کاهش فشار خون و تحریک انتشار اکسید نیتریک و سایر وازودیلاتورها – یا ترکیباتی که به گسترش رگ های خونی خود کمک می کند، جریان خون را به بافت ها افزایش می دهد. Vasodilators اجازه می دهد خون به راحتی از طریق رگ ها و شریان های شما به عضلات کوچک موجود در دیوارهای رگ های خونی جریان پیدا کند. تحقیقات نشان می دهد که مصرف فلفل Cayenne باعث افزایش گردش خون می شود، قدرت رگ های خونی را بهبود می بخشد و باعث کاهش پلاک در شریان های شما می گردد.

تخمه آفتابگردان

دانه های آفتابگردان سرشار از ویتامین E هستند که به جلوگیری از تشکیل لخته های خون کمک می کنند. این دانه ها در کمک به بهبود گردش خون بسیار عالی هستند. به همین ترتیب غذاهایی مانند زیتون، آجیل و تخمه کدو نیز همین تاثیر را دارند.

نقش هندوانه در بهبود گردش خون

هندوانه سرشار از لیکوپن است که یک آنتی اکسیدان طبیعی است و با بهبود گردش خون مرتبط است. لیکوپن یک رنگدانه طبیعی است که رنگ قرمز آن ها رنگ خاصی به غذاها می بخشد. گوجه فرنگی، گریپ فروت صورتی و زردآلو نیز حاوی لیکوپن هستند.

چای سبز

چای سبز علاوه بر اینکه سرشار از آنتی اکسیدان است، می تواند به بهبود گردش خون شما نیز کمک کند. اما دقیقاً چطور این کار را می کند؟ چای سبز عروق خونی بدن را باز می کند باعث می شود خون شما راحت تر جریان یابد. برای اینکه فواید چای سبز را در گردش خون خود مشاهده کنید، سعی کنید روزانه 2-3 فنجان از آن بنوشید.

چای سبز

چغندر

چغندر از سبزیجات ریشه ای و سرشار از نیترات است. بدن نیترات را به اکسید نیترات تبدیل می کند. این ماده رگ های خونی را باز می کند و جریان خون را افزایش می دهد. محققان در پژوهشی دریافتند آب چغندر از فشار خون سیستولیک که اولین عدد در اندازه گیری فشار خون است می کاهد.

زغال اخته و اثر آن بر بهبود گردش خون

زغال اخته سرشار از آنتی اکسیدانی به نام آنتوسیانین است. وجود این ترکیب موجب رنگ قرمز و ارغوانی زغال اخته است. آنتوسیانین از دیواره رگ های خونی محافظت می کند و موجب انعطاف پذیری رگ ها می شود. همچنین، این میوه موجب ترشح اکسیدنیتریک و کاهش فشار خون می شود.

ماهی چرب

ماهی های چرب از جمله سالمون، شاه ماهی، خال مخالی، قزل آلا و لوزی ماهی حاوی امگا۳ هستند. این چربی های سالم گردش خون را تقویت می کنند و از فشار خون در حالت استراحت می کاهند. ماهی های چرب از آن دسته مواد غذایی هستند که جریان خون را افزایش می دهند و جلوی انسداد رگ ها را می گیرند.

انار

دانه های انار ترش سرشار از نیترات و آنتی اکسیدان تقویت کننده گردش خون هستند. این ترکیبات رگ های خونی را کاملا باز یا خون را رقیق می کنند و به همین دلیل، جریان خون بهبود می یابد و در عین حال از فشار آن کاسته می شود. این امر به جریان خون بهتر در مغز، قلب، عضلات، اندام ها و بافت های بدن منجر می شود. ورزشکارانی که دانه های انار می خورند بعد از مدتی شاهد بهبود گردش خون و در نتیجه عملکرد بهتر ورزشی می شوند.

انار

سیر

سیر مملو از ترکیبی به نام آلیسین است که رگ های خونی را شل می کند. گردش خون در قلب افرادی که مقدار زیادی سیر می خورند بهبود می یابد و از بار اضافی روی قلب کاسته می شود. هر زمان قلب مجبور به تحمل کار زیاد برای پمپاژ خون نباشد، از فشار خون کاسته می شود.

تاثیر گردو بر بهبود گردش خون

خوردن آجیل به ویژه گردو برای قلب و رگ های خونی مفید است. اسیدهای چرب امگا۳ موجود در گردو که آلفا-لینولنیک اسید نامیده می شوند به جریان خون کمک می کنند. در تحقیقی معلوم شده سلامت رگ های خونی افرادی که به طور مرتب ۸ هفته گردو خوردند افزایش یافته و در نتیجه شاهد کاهش فشار خون بودند. انعطاف پذیری رگ های خونی این افراد بیشتر هم شده بود.

انگور

انگور سیاه سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که با شل کردن دیواره های رگ های خونی جریان خون را تقویت می کنند و در عملکرد بهتر رگ های خونی مؤثرند. ترکیبات موجود در انگور از التهاب و همچنین چسبناکی خون می کاهد و در نتیجه، جلوی لخته شدن خون گرفته می شود. انگور نوعی ماده خوراکی شیرینی است که داروی بسیار خوبی برای حل مشکلات گردش خون به حساب می آید.

زردچوبه

زردچوبه ادویۀ زردرنگی است که رنگ خود را از ترکیبی به نام کورکومین به دست می آورد. این ترکیب مقدار اکسید نیتریک بدن را افزایش می دهد و همان طور که پیش از این اشاره شد، اکسید نیتریک هم رگ های خونی را باز می کند و در نتیجه، گردش خون تقویت می شود و خون به راحتی به قلب، مغز، اندام ها، ماهیچه ها و بافت های بدن می رسد.

اسفناج

اگر به فشار خون بالا مبتلا هستید، اسفناج مصرف کنید. این سبزی برگی سرشار از نیترات است و با تولید اکسید نیتریک موجب بازشدن رگ های خونی و افزایش گردش خون می شود. نتایج پژوهشی نشان داد خوردن اسفناج انعطاف پذیری رگ ها را افزایش می دهد و از فشار خون می کاهد.

اسفناج

زنجبیل و اثر آن بر بهبود گردش خون

زنجبیل به هضم غذا کمک می کند و جلوی تهوع را می گیرد. منتها این ادویه موجب افزایش گردش خون در بدن نیز می شود. زنجبیل بازکننده رگ های خونی است و می تواند از فشار خون بکاهد. می توانید هنگام طبخ غذا به آن زنجبیل اضافه کنید یا دمنوش زنجبیل بنوشید.

پیاز

پیاز منبع عالی از آنتی اکسیدان های فلاونوئیدی و مفید برای سلامت قلب است. پیاز گردش خون را با کمک به گشاد شدن شریان ها و رگ ها در هنگام افزایش جریان خون بهبود می بخشد. پیاز همچنین دارای خواص ضد التهابی است که می تواند جریان خون و سلامت قلب را با کاهش التهاب در رگ ها و شریان ها افزایش دهد.

تاثیر دارچین بر بهبود گردش خون

دارچین یک ادویه گرم است که فواید زیادی برای سلامتی دارد، از جمله افزایش جریان خون. دارچین میزان گشاد شدن رگ های خونی و جریان خون را در شریان کرونر، که عمل خونرسانی به قلب را بر عهده دارد، بهبود می بخشد. به علاوه، تحقیقات نشان می دهد که دارچین می تواند به طور موثری فشار خون را در انسان با آرام کردن رگ های خونی کاهش دهد.

توت ها

توت ها دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند که ممکن است تأثیر مثبتی بر جریان خون داشته باشد.التهاب مزمن می تواند به رگ های خونی آسیب برساند و فشار خون شما را افزایش دهد، این امر می تواند باعث مشکلات گردش خون شود. تحقیقات نشان می دهد که خوردن توت ها می تواند فشار خون، ضربان قلب، تجمع پلاکت ها و سطوح خونی نشانگرهای التهابی مانند IL-6 را کاهش دهد و در عین حال اتساع شریان ها را نیز بهبود بخشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (669 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (204 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (151 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (61 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (34 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان