دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / بارداری و زایمان / زمان بارداری /

راهکارهایی برای درمان درد مفاصل در دوران بارداری و بعد از زایمان 

دوشنبه، 16 آبان 1401
یکی از شناخته شده ترین مشکلاتی که ممکن است برای بانوان در طول دوران بارداری به وجود آید، درد مفاصل است . ما در این مطلب راهکارهایی برای کاهش درد مفاصل بیان می کنیم.

همه افراد گاه به گاه دچار درد یا درد می شوند، مانند درد خفیف در شانه، تورم در زانو ، درد مچ دست اما زنان بیشتر و اغلب شدید تر از مردان به علت درد مفاصل و استخوانها به ما مراجعه می کنند و گاها این سوال را میپرسند که برای درد مفاصل چه بخوریم. CDC تخمین می زند که آرتریت یا علائم مزمن مفصلی بیش از 70 میلیون آمریکایی را تحت تاثیر قرار می دهد که 41 میلیون نفر از آنها زن هستند. تعدادی از عوامل در ایجاد این نابرابری نقش دارند: زنان بیشتر از مردان در معرض شرایطی قرار می گیرند که باعث درد مفاصل می شود، تغییرات هورمونی را تجربه می کنند که بر آسیب پذیری آنها تأثیر می گذارد و می توانند از نظر فیزیولوژیکی با درد مقابله کنند.

بهترین راه های درمان درد مفاصل در دوران بارداری

  • انجام ورزش به طور منظم: زمانی که باردار هستید باید یک زندگی فعال داشته باشید زیرا این یک راه خوب برای انعطاف پذیر نگه داشتن مفاصل است. برخی از گزینه های خوب برای این منظور که می توانند ناراحتی را کاهش دهند عبارتند از:پیاده روی.شنا کردن.انجام یوگا و پیلاتس
  • ماساژ درمانی: ماساژ درمانی می تواند به کاهش درد مفاصل و همچنین جلوگیری از احتباس مایعات کمک کند. از پزشک خود بپرسید که چه نوع ماساژ هایی در دوران بارداری برای شما در دسترس است.
  • سرما و گرما درمانی: برای تسکین درد مفاصل در دوران بارداری دوش آب گرم بگیرید. گزینه دیگر استفاده از تشک های برقی است زیرا می توانند مفاصل را آزاد کنند. همچنین ممکن است استفاده از کیسه یخ گزینه خوبی باشد.
  • بالا بردن پا ها: بالا بردن پا ها می تواند به شما کمک کند آن ها را آرام کرده و احتباس مایعات را کاهش دهید. یک راه خوب برای انجام این کار این است که روی تخت دراز بکشید و پا های خود را به دیوار تکیه دهید و ۱۰ دقیقه صبر کنید.
  • استراحت کافی: اگر به طور منظم استراحت نکنید درد مفاصل در دوران بارداری تشدید می شود. سعی کنید لحظاتی آرام را برای کاهش بار روی مفاصل و ماهیچه ها در نظر بگیرید.
  • بلند نکردن وسایل سنگین: بلند کردن بار های سنگین می تواند بر بدن شما تأثیر بگذارد و درد مفاصل را تشدید کند. به خاطر داشته باشید که استخوان ها، ماهیچه ها و مفاصل شما در دوران بارداری به اندازه کافی سنگین هستند در نتیجه فشار اضافی به آن ها وارد نکنید.
  • مصرف امگا ۳: برخی از مطالعات نشان می دهد که مصرف منظم غذا های غنی از امگا ۳ یا مکمل ها می تواند به کاهش درد مفاصل کمک کند.
  • پوشیدن کفش مناسب: کفش های راحت بهترین راه برای جلوگیری از ایجاد کشش بیشتر به پا های شما هستند بنابراین از کفش های پاشنه بلند خودداری کنید. کفش های کتانی یا سایر کفش های راحت را انتخاب کنید.

چه درمان های دارویی برای درد مفاصل وجود دارد؟

اگر با پیروی از توصیه های ذکر شده بهبود نیافتید با پزشک خود مشورت کنید. آن ها می توانند دارو هایی را تجویز کنند که در دوران بارداری بی خطر هستند مانند استأمینوفن یا پاراستامول. همچنین از هیچ نوع دارویی بدون نسخه استفاده نکنید.باید در مورد دارو ها و کرم های موضعی که در دوران بارداری استفاده می کنید دقت بیشتری داشته باشید. درد مفاصل در دوران بارداری می تواند بسیار آزاردهنده باشد بنابراین با پزشک خود مشورت کنید تا برای درمان درد خود نسخه ای تجویز کند.

درد مفاصل بعد از زایمان در چه نواحی از بدن محسوس تر است؟

دردهایی که در مفاصل مادران بروز می کنند معمولا از اوایل دوران بارداری آغاز می شوند و عمدتا تا چند هفته یا چند ماه پس از زایمان ادامه می یابند. علت عمده بروز درد در مفاصل ممکن است به تغییرات هورمونی ایجاد شده مربوط باشد. همچنین، ضعف جسمانی و نیازهایی که بدن در دوران بارداری دارد، می تواند عامل ایجاد درد مفاصل بعد از زایمان یا در زمان بارداری باشد.برخی از بانوان در دوران بارداری با درد در ناحیه لگن مواجه می شوند که بسیار آزار دهنده خواهد بود. البته این درد نیز ممکن است تا ماه ها بعد از دوران بارداری ادامه پیدا کند و یا حتی به یک درد همیشگی تبدیل گردد. درد مفصل زانو در دوران بارداری و بعد از زایمان نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که ممکن است برای مادر به وجود آید. مفاصل انگشتان دست ها و پاها نیز از جمله مفاصلی هستند که معمولا در زمان بارداری و بعد از آن ناراحتی هایی را به همراه دارند.

چگونه می توان از درد مفاصل بعد از زایمان جلوگیری کرد؟

دوران بارداری دوران سختی برای یک مادر به حساب می آید. ایجاد تغییرات جسمانی زیاد گاه باعث آسیب هایی می شود که تا مدت ها اثر آن ها در بدن باقی می ماند. به همین دلیل، نمی توان از درد مفاصل بعد از زایمان جلوگیری کرد. اما راه هایی وجود دارد که از تشدید آثار بارداری و زایمان پیشگیری نماید که برخی از آن ها عبارت اند از:

  • کاهش وزن به شیوه ای استاندارد
  • انجام فعالیت های ورزشی روزانه
  • انجام تمریناتی که به تقویت عضلات کمک می کند
  • مصرف میوه ها و سبزی ها به اندازه کافی
  • کاهش مصرف نوشیدنی های کافئین دار
  • افزایش مصرف مواد غذایی حاوی کلسیم و ویتامین D
  • پوشیدن کفش های استاندارد
  • انجام تمرینات کششی و یوگا


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 08 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
مراحل سابمیت مقاله
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
گام به گام مراحل چاپ کتاب