ساعدنیوز
ساعدنیوز

راهکارهایی برای جلوگیری از هک شدن تراست والت

  سه شنبه، 23 فروردین 1401   زمان مطالعه 11 دقیقه
راهکارهایی برای جلوگیری از هک شدن تراست والت
در این مطلب ، ما چند نکته مهم در رابطه با امنیت کیف پول کریپتو شما و ایمن نگه داشتن آن، به علاوه برخی نکات اضافی که می‌توانید برای بالا بردن سطح ایمنی کیف پول کریپتو خود پیاده‌سازی کنید را آموزش می‌دهیم تا خیالتان به طور کامل از امنیت کیف پول کریپتو خود راحت باشد.

کیف پول های ارزهای دیجیتال از ایمنی ۱۰۰ درصد برخوردار نیستند. به همین دلیل است که هک این نوع کیف پول ها، برای هکرها انگیزه زیادی ایجاد می کند؛ چراکه می توانند بیشترین میزان سرمایه را با هک کیف پول صرافی ها به سرقت ببرند. متاسفانه در برخی موارد زمانی که چنین هک هایی اتفاق می افتد، کاربران نمی توانند دارایی های دیجیتال خود را از پلتفرم صرافی ارزهای دیجیتال بازیابی کنند و حتی ممکن است قیمت برخی از توکن ها تحت تاثیر قرار گیرد و شرکت های مالک این پلتفرم های ارزهای دیجیتال نیز تعطیل شوند. تراست والت (Trust Wallet) به عنوان یکی از محبوب ترین و ایمن ترین بسترهای معاملات و ذخیره رمزارز، ممکن است هک شود و به مجرمان اجازه سرقت دارایی را بدهد. آشنایی با راهکارهای جلوگیری از هک شدن تراست والت می تواند به ما در مقابله با مجرمان سایبری کمک کند.

دلایل اصلی هک کیف پول رمزارزها

دلیل اصلی هک کیف پول کریپتو، برخورداری از سیستم امنیتی ضعیف است. به ویژه صرافی های متمرکز در برابر این هک ها آسیب پذیرترند. یکی دیگر از دلایلی که هکرها به سرقت دارایی های این نوع کیف پول ها علاقه دارند، این است که این ارزها ناشناس هستند، انتقالشان از یک کیف به کیف دیگر آسان تر است و بدون احراز هویت در پردخت ها قابل استفاده اند.نوع دیگر هک ها، به قصد آشکار کردن شکاف های امنیتی موجود در کد پلتفرم صرافی ها است که توسط هکرها انجام می شود. این نوع هک برای اطلاع مالک پلفترم در مورد نقص های امنیتی و ارائه راه حل متناسب است، که عموما در انتها به هکر پاداش داده می شود. به این نوع از هکرها، هکر قانونمند می گویند.

هکرها چگونه از کیف پول دیجیتال دزدی می کنند؟

اگر فردی به کلید خصوصی (Private Key) شما دسترسی داشته باشد، می تواند در هر کجای دنیا که باشد، کیف پول شما را هک کرده و دارایی ها را به کیف پول دیگری انتقال دهد. به هیچ عنوان اطلاعات محرمانه مانند رمز عبور کیف پول و اطلاعات کاربری خودتان در صرافی ها را در اختیار دیگران قرار ندهید. اولین گام در جلوگیری از سرقت، شناخت راه هایی است که سارقین برای دزدی استفاده می کنند؛ بنابراین ابتدا چگونگی هک شدن رمز ارزها را شرح خواهیم داد. 10 روش از مهم ترین روش های هک ارزهای دیجیتال عبارتند از:

1- دزدی از صرافی های متمرکز

صرافی های متمرکز می توانند در دزدی ارزهای دیجیتال نقش داشته باشند. صرافی متمرکز نوعی پلتفرم معاملاتی آنلاین است که به منظور تبادل کریپتوها استفاده می شود. در اینجا منظور از متمرکز بودن وجود شخص سوم در معاملات است. این شخص سوم بر معاملات نظارت کرده و عملکردی مشابه بانک ها دارد. حسن این نوع صرافی در این است که با فراموش کردن کلید خصوصی، دارایی دیجیتال شما از بین نخواهد رفت.پس از رشد بازار کریپتو کارنسی ها هکرها صرافی های متمرکز را مورد حمله قرار دادند. در نتیجه نوع جدیدی از صرافی ها که با عنوان صرافی های غیرمتمرکز شناخته می شوند، روی کار آمدند. صرافی های غیرمتمرکز در مقابل هک و حملات سایبری امن و حفاظت شده هستند.

2- در دسترس قرار دادن کلیدهای خصوصی و اطلاعات محرمانه

هر فردی به کلید خصوصی یا عبارت بازیابی شما دسترسی داشته باشد، می تواند در هرجای دنیا کیف پولتان را هک کند. باید مراقب باشید پسوردها و کلمات بازیابی شما گم یا فراموش نشود. از دست دادن کلیدهای خصوصی به معنای از بین رفتن کل رمز ارزهای شما می باشد.

کیف پول دیجیتال

3- حمله فیشینگ یا تله گذاری برای هک کیف پول دیجیتال

فیشینگ چیست؟ وقتی هکرها سعی می کنند با جعل یک سایت، آدرس ایمیل و روش های مانند آن ، به اطلاعات محرمانه افراد دست پیدا کنند اصطلاحاً حمله فیشینگ رخ داده است. این اطلاعات شامل: نام کاربری، پسورد، اطلاعات حساب بانکی و... می باشند.به بیان دیگر، هکرها یک صفحه مشابه با سایت اصلی می سازند. افراد نیز شروع به وارد کردن اطلاعات خود در آن صفحه می کنند. سپس یک ایمیل حاوی اطلاعات شما برای فرد هکر ارسال می شود. این گونه به اطلاعات شما دست پیدا خواهند کرد. بنابراین شما باید دقت کافی داشته باشید، که روی لینک های نامعتبر تله گذاری شده که در صفحات مجازی مثل تلگرام یا اینستاگرام ارسال می شوند، کلیک نکنید.

سال گذشته هکرها یک صفحه مشابه با سایت اصلی بایننس برای هک کردن رمز ارزها، ایجاد کرده بودند. کلمه بایننس در سایت اصلی به این صورت "Binance" نوشته شده است؛ اما در صفحه ای که توسط هکرها ساخته شده بود، این کلمه به این صورت "Binancẹ" نوشته شده بود. یک اختلاف خیلی کوچک که کمتر کسی متوجه آن می شود.

4- کپی پیست کردن اطلاعات

هکرها یک برنامه را بدون آگاهی شما و توسط یک نرم افزار دیگر، روی دستگاه شما (یعنی موبایل یا کامپیوتر) نصب می کنند. کارکرد این برنامه به این شکل است که، هنگامی که شما برای تبادل ارز دیجیتال در حال جای گذاری(پیست) آدرس کیف پول خود هستید، به جای آدرس کیف پول شما، آدرس کیف پول فرد هکر پیست می شود. از این طریق ارز دیجیتال شما هک شده و به کیف پول هکر ارسال می گردد.

5- ربات های هک Slack کیف پول دیجیتال

برخی از ربات های هک هستند که بر روی Slack مستقر می شوند. از این طریق خطرهای امنیتی روی کیف پول را به شما اخطار می دهند. در صورتی که ممکن است خطری وجود نداشته باشد. سپس شما را به URL متصل کرده و از شما کلید خصوصیتان را می خواهند.

6- افزونه های مرورگرها

برخی افزونه های مرورگرها مدعی هستند، تجربه کاربری شما را در وب سایت های خرید و فروش ارزهای دیجیتال افزایش می دهند. این احتمال وجود دارد که افزونه ها هرگونه اطلاعاتی که شما در آن سایت ها وارد می کنید بخوانند و کیف پول شما را هک کنند. بنابراین همواره در استفاده از افزونه های مرورگرها، احتیاط کنید. ممکن است شما در مرورگر به دنبال سایت های ارز دیجیتال باشید. هکرها با تصرف کردن اولین نتایج جستجو، با URL های مشابه سایت اصلی، شما را به سمت سایت خود هدایت می کنند.

8- فیشینگ ایمیل

یک ایمیل از سرویسی که می شناسید برای شما ارسال می شود، در حالی که این ایمیل از جانب آن ها نیست! هکرها از قالب و فرمت مشابه سرویس اصلی استفاده کرده اند. ممکن است شما حتی به آن سرویس ایمیل خود را نداده باشید اما حواستان نباشد و کلیک کنید.

9- هک وای فای

به تازگی محققان امنیتی از حمله KRACK به شبکه های WiFi خبر دادند. آسیب پذیری krack attack باعث شده هر کسی بتواند تمام داده هایی که از وای فای عبور می کند مشاهده کند. در وای فای های عمومی مثل وای فای فرودگاه نیز مشکلاتی نظیر این اتفاق افتاده است.

10- نصب کی لاگرها

کی لاگرها (keylogger) بدافزارهایی هستند که اگر به شبکه ی شما راه پیدا کنند، هرگونه عبارت بازیابی، پسورد و... وارد شده در دستگاه شما (موبایل یا کامپیوتر) را ذخیره کرده و به هکرها ارسال می کند. کی لاگرها از 3 طریق به دستگاه شما راه می یابند:

  1. ایمیل
  2. اتصال USB آلوده
  3. باز کردن یک نرم افزار آلوده از یک وب سایت

5 نکته برای جلوگیری از هک شدن تراست والت

چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao)، مدیرعامل بایننس، چندی پیش اظهار کرد علی رغم تمام اقدامات امنیتی که توسط تیم های توسعه کیف پول ها و صرافی ها انجام شده است، باز هم هیچ پلتفرمی در کریپتو ۱۰۰ درصد ایمن نیست. این فرد یکی از تأثیرگذارترین افراد در کریپتوکارنسی است. پس باید این اظهار نظر را بسیار جدی گرفت.برای جلوگیری از هک تراست والت اقدامات مختلفی پیشنهاد شده است که در ادامه به ۵ نکته اصلی اشاره خواهیم کرد.

۱. بکاپ گیری از کیف پول

تهیه نسخه پشتیبان (BackUp) از یک کیف پول رمزارزی، شامل نوشتن یک عبارت بازیابی 12 تا 24 کلمه ای است. این عبارت به Seed Phrase معروف است. تراست والت نیز چنین قابلیتی دارد.روش های بازیابی در والت های ارزهای دیجیتال مختلف است. برخی از کیف پول ها به کمک نام کاربری و رمز عبور عملیات بازیابی را انجام می دهند و برخی دیگر فایلی را برای ذخیره در اختیار شما می گذراند. در هر صورت باید مطمئن شوید که از کیف پول خود نسخه پشتیبان تهیه کرده اید.

2. ذخیره عبارت بازیابی به روشی مطمئن

تهیه نسخه پشتیبان از کیف پول، اقدامی کلیدی و مهم است اما باید مطمئن شوید که عبارت بازیابی خود را به روشی ایمن ذخیره کرده اید. هرگز نباید عبارت بازیابی خود را به صورت آنلاین (اسکرین شات، کپی در فضای ابری، فضای ایمیل یا حساب های شبکه های اجتماعی) ذخیره کنید. بسترهای آنلاین به راحتی قابل هک هستند و مجرمان به آسانی می توانند عبارت بازیابی را پیدا کنند. دسترسی به عبارت بازیابی یعنی دسترسی به تمام دارایی های موجود در کیف پول!عبارت Seed را به صورت کتبی بنویسید اما آن را در یک کشوی عمومی یا محلی ناایمن قرار ندهید. افراد بسیاری عبارت بازیابی را در گاوصندوق و در کنار سایر دارایی های باارزش قرار می دهند. برخی دیگر این عبارت را روی یک صفحه فلزی حک می کنند تا از آسیب های فیزیکی به دور باشد و برای مدت بیشتری حفظ شود.

3. هرگز عبارت بازیابی خود را به اشتراک نگذارید

پس از تهیه نسخه پشتیبان از والت و ذخیره آن به صورت کتبی، باید دقت داشته باشید که به هیچ وجه این عبارت را با سایرین به اشتراک نگذارید. حتی تیم پشتیبانی کیف پول Trust Wallet نیز حق مطالبه Seed Phrase را از شما ندارد. بنابراین در صورتی که شخصی با چنین ادعایی به شما مراجعه کرد، سریعاً موضوع را به تیم پشتیبانی تراست والت انتقال دهید و از ارائه هر گونه اطلاعاتی بپرهیزید.در بسیاری از موارد کلاهبرداران از طریق ایمیل خود را به عنوان کارشناسان و پشتیبان های Trust Wallet معرفی و درخواست ارائه عبارت بازیابی را برای کاربران ارسال کرده اند. کاربرانی که به اشتباه اطلاعات خود را از طریق ایمیل برای کلاهبرداران ارسال کردند، پس از چند دقیقه تمام دارایی خود را از دست داده اند.

4. مطمئن شوید که فقط با Trust Wallet واقعی تعامل دارید

مجرمان سایبری اپلیکیشن ها، وب سایت ها، حساب های شبکه اجتماعی و آدرس ایمیل هایی مشابه Trust Wallet ایجاد کرده اند. قبل از هر گونه برقراری ارتباط یا حتی نصب برنامه مطمئن شوید با مجموعه اصلی در ارتباط هستید. بدین منظور می توانید به سایت تراست والت مراجعه و نرم افزار یا سایر اطلاعات را از این مرجع دریافت کنید.

5. از دانلود فایل های مخرب یا کلیک روی لینک های ناشناس خودداری کنید

برای جلوگیری از هک شدن تراست والت باید مراقب بدافزارها و لینک های مخرب باشید. دانلود یک نرم افزار نامعتبر یا کلیک روی لینکی ناشناس ممکن است به قیمت از دست دادن تمام دارایی ها تمام شود. کلاهبرداران از موضوعات جذاب و فریبنده برای قانع کردن مخاطب برای دانلود یا کلیک استفاده می کنند.بهتر است دیوایس (Device) یا موبایلی جداگانه برای نصب Trust Wallet و مدیریت دارایی داشته باشید. در صورتی که مجبور هستید از یک وسیله الکترونیکی برای نصب تراست والت و سایر کاربری ها استفاده کنید، دقت زیادی در نصب نرم افزارها و کلیک روی لینک ها داشته باشید.

نکاتی دیگر برای جلوگیری از هک تراست والت

علاوه بر نکات ذکرشده، برای جلوگیری از هک شدن تراست والت بهتر است از شبکه ها و سرویس های اینترنت ناایمن و نامعتبر استفاده نکنید. متصل شدن به Wi-Fi عمومی نیز می تواند خطرناک باشد. امروزه بسیاری از مراکز تجاری و تفریحی مجهز به Wi-Fi هستند. هکرها با نفوذ به این شبکه ها می توانند تمام ترافیک ورودی و خروجی را مشاهده کنند. حال اگر نام کاربری و رمز عبور یا عبارت بازیابی بخشی از این ترافیک باشد، امکان سرقت دارایی ها بسیار زیاد خواهد بود. در صورتی که مجبور به استفاده از اینترنت های عمومی هستید، حتماً از سرویس های مخفی کردن ترافیک مثل VPNها بهره بگیرید.

حتماً از نسخه های به روز شده و جدید تراست والت و سایر نرم افزارها استفاده کنید. نسخه های قدیمی ممکن است باگ های امنیتی داشته باشند. همچنین سایر نرم افزارهای نصب شده روی موبایل را نیز دائماً به روز کنید تا حفره های امنیتی از بین برود.برای استفاده از Trust Wallet یا سایر پلتفرم های معاملات رمزارزی از احراز هویت دو مرحله ای (2FA) استفاده کنید. به راحتی با نصب برنامه Google Authentication می توانید امنیت ورود به تراست والت یا سایر اپلیکیشن ها را ارتقا دهید.در نهایت سطح امنیت فیزیکی موبایل خود را تا حد امکان افزایش دهید. استفاده از اثر انگشت برای ورود به برنامه ها، تعیین رمزارزهای ایمن، عدم استفاده از تراست والت در مقابل دید سایرین و … از جمله این اقدامات است.

خلاصه مطلب

پشتیبان گیری، ذخیره کتبی و مطمئن عبارت بازیابی، عدم افشای اطلاعات شخصی، نصب برنامه های معتبر و به روزرسانی اپلیکیشن ها از جمله اقداماتی است که می تواند باعث کاهش خطر هک شدن تراست والت شود. با این حال هیچ بستری در دنیای کریپتو ۱۰۰ درصد ایمن نیست و برای افزایش سطح ایمنی باید دائماً راهکارهای جدیدی را به کار بست. گرچه جلوگیری از هک تراست والت به طور قطعی ممکن نیست اما هر چه راه ورود مجرمان به کیف پول را سخت تر کنیم، احتمال وقوع جرایم سایبری و از دست دادن دارایی ها کاهش خواهد یافت.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (457 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (281 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (273 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (196 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (192 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (92 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (54 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (51 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (43 نظر) خونه زندگی رحمان رحیم سریال پایتخت (مصطفی و مجتبی بلال حبشی) در واقعیت به سبک سلیقه 90 درصد ایرانی ها/ خونه نگو سمساری بگو😅 (43 نظر) شعرخوانی زیبا و دلنشین رهبر معظم انقلاب/ سرشارم از جوانی، هرچند پیر دهرم...+ویدیو (40 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (34 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (33 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (32 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب اصفهانی در کشاندن مشتری به مغازه با تزئین فوق خلاقانه کله پاچه‌ها+عکس/ خوش ذوقی از در و دیوار میریزه😂 (28 نظر)
دیگران می‌خوانند   
سیلی محکم عسل بدیعی به صورت رامتین پناهی، صفی‌الدوله سریال گیلدخت/ خیلی حرص من را درآوردی+عکس تصویری از 2 قلوهای بامزه و کیوت مجید صالحی بازیگر خوش اخلاق سینما و تلویزیون/خدا حفظشون کنه نگاهی به طراحی خلاقانه ماکت فیگور علی دایی /چه بامزه ساخته شده +عکس سورپرایز علی دایی توسط مردم عادی در روز تولدش/ چه خوشحال شد اسطوره +فیلم رونمایی رضا گلزار از برادرزاده ناز و بانمکش/ ماشاءالله خانوم کوچولو چقدر خوشگل و ماهه+عکس نگاهی به حیاط باصفا و سرسبز خانه مجتبی میرزاجانپور والیبالیست نامی کشورمان/ حیاط نگو باگو بهشت بگو +عکس فال شمع روزانه امروز شنبه 8 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر روز شنبه 8 اردیبهشت 1403 + فیلم تغییر چهره هوش پران هیوبوی سریال افسانه جومونگ بعد از 18 سال+عکس نگاهی به ماشین آنتیک و هوش پران شهاب حسینی/ سوپراستار ایران عاشق این کادیلاک خفن است+ویدیو خلاقیت یک ساله چند زندانی به ظاهر باهوش برای فرار از زندان حماسه ساز شد/ خسته نباشین واقعا+ویدیو رونمایی از شوهر باکلاس و خوشتیپ فرناز رهنما، نازنین سریال ساختمان پزشکان/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس رونمایی از تیپ و استایل شیک و امروزی مجید یاسر؛ بهنام سریال نون خ/ تو خیابون اصلا قابل شناسایی نیست+عکس جشن تولد ساده و خلوت ماشاالله وروایی، عمو کاووس 74 ساله سریال نون خ در گوشه شیک خونه‌اش+عکس رونمایی از عجیب الخلقه‌ترین سگ های دنیا/ از موهای کراتینه شده تا پوست ماکارونی شکل+عکس رونمایی از شغل دوم و باکلاس ابوالفضل پورعرب، حشمت سریال شهرزاد+عکس تصاویری از چیدمان دکورهای خاص خانه بهرام رادان و مینا مختاری و آینه چشم نواز روی دیوار/ چای در کنار این دسته گل زیبا قطعا لذت بخشه! ایده تاثیرگذار یک راننده تاکسی برای بهتر کردن حال مسافرها/ چقدر خوش بحال مسافرهاشه! ماجرا عاشق شدن سوسن پرور روی پشت بام خانه/ رفته تیرچراغ برق رو بترکونه عاشق شده🤣 4 عارضه مخرب مصرف خودسرانه ویتامین دی / اگر تو هم خودسر ویتامین D مصرف میکنی این مطلب برای توست! این قلعه ایرانی در قزوین زمانی تحت نظر میمون اداره می‌شد+عکس ویدئو وحشتناکی از غارت گنجینه ارزشمند جیرفت در جنوب کرمان/ گنجینه ای که بدست قاچاقچیان از وطن ما خارج شد برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (ویدئو) روش‌های نوین محسن تنابنده، نقی سریال "پایتخت" برای انتخاب بازیگر / تو دستشویی رحمان و رحیم رو انتخاب کرد 😂 (عکس) صندلی خاص بهاره افشاری، بیتای سریال "فاصله ها"، که برادرش واسش طراحی کرده/ بیشتر تخت پادشاهی مدرنه عکس خانواده 3 نفره حدیث میرامینی در کنار همسر و پسر بانمکش/ چه ژستی هم گرفتن😎 (عکس) خواهر ناز رحمان و رحیم سریال پایتخت / موهاش مثل داداشاش فرفریه! عکس تازه منتشر شده از نعیمه نظام دوست در کنار سه خواهر و مادرش/ هرسه خواهر کپی همند، فقط نعیمه شبیه هیچکدوم نیستا 7 عکس مشهور از لحظه دلخراش اعدام در طول تاریخ با شیوه های متفاوت/ میدانید علت اعدام این افراد چه بود؟ (ویدئو) لحظه اشکبار خداحافظی شهاب حسینی و هانده ارچل در سینمایی "مست عشق"/ سکانس فیلم (ویدئو) ایده غافلگیرکننده عروس و داماد جوان، جشن عروسی را به عزا تبدیل کرد😔/ اگه دلشو نداری، نبین! (عکس قدیمی) تغییر جنسیت اولین پسر ایرانی رسانه ای شد آخرین وضعیت 6 مرزبان ایرانی که توسط طالبان بازداشت شدند خلاقیت تحسین برانگیز یک خانم معلم دلسوز برای دانش آموز بیمارش/ دست مریزاد واقعا+عکس تست هوش / این خانواده چند فرزند دارد؟ تصاویر جالب و شکارشده از کنکور سال 1403/ از نوشته خلاقانه روی تخته تا مدل موی متفاوت شرکت کننده پسر به سبک پایتخت
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز شنبه 8 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر روز شنبه 8 اردیبهشت 1403 + فیلم این قلعه ایرانی در قزوین زمانی تحت نظر میمون اداره می‌شد+عکس 4 عارضه مخرب مصرف خودسرانه ویتامین دی / اگر تو هم خودسر ویتامین D مصرف میکنی این مطلب برای توست! برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس آخرین وضعیت 6 مرزبان ایرانی که توسط طالبان بازداشت شدند یک خبر خوش برای کنکوری هایی که در سیل گیر کردند اولین تصاویر از دانشجویان پزشکی دارالفنون در دوران قاجار/ تدریس عملی در خانه بیماران انجام می‌شد! آوازخوانی زیبا و دلنشین منوچهر هادی برای دخترش/ حواشی داغ امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403
منتخب روز   
عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده رودررویی با یک تمساح آن‌ هم فقط با یک ماهیتابه +فیلم