راهنمای جستجوی مقالات فارسی

  شنبه، 27 دی 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
راهنمای جستجوی مقالات فارسی
مقالات منبع علمی معتبری می‌باشند که هر نویسنده ای می‌تواند برای تکمیل تحقیقات علمی خود به مقالات فارسی و انگلیسی معتبر مراجعه کند به همین جهت در این بخش تصمیم داریم نحوه جستجوی مقالات فارسی و انگلیسی را برای شما عزیزان آموزش دهیم.

شما از راههای مختلفی میتوانید مقاله مد نظرتان را جستجو کنید اما اخیرا با توجه به افزایش منابع جعلی و نامعتبر اعتماد به برخی از پایگاههای علمی دشوار شده است از همین رو شما به عنوان یک محقق بهتر است منابع علمی متعددی در اختیار داشته باشید که در این بخش تمامی پایگاه های علمی معتبر را برای شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

چگونه به مقالات فارسی دسترسی داشته باشیم:

  1. تمام پژوهش ها در مقاله ها خلاصه نشده اند، شاید بهتر باشد به دنبال گزارش ها، اخبار و مصاحبه ها نیز باشید.
  2. تمامی امقالات در اینترنت معتبر نیستند. بلکه مقالاتی برای ارجاع دادن معتبر هستند که توسط وزارت علوم و وزارت بهداشت در قالب نشریات تخصصی تأیید شده اند.
  3. مقالات تأیید شده در انواع برتر علمی پژوهشی، ترویجی، تخصصی و … می آیند که بهترین آنها همان مقالات علمی پژوهشی است.
  4. همه مقالات چاپ شده در اینترنت نمایه نمی شوند. و ین کار جستجوگر را سخت می کند.
  5. همه مقالات بلا فاصله نمایه نمی شوند.

برای دسترسی به مقالات نمایه شده به سایت های زیر بروید:

  • مگیران: http://www.magiran.com/
  • جهاد دانشگاهی: http://sid.ir/
  • مجلات تخصصی نور: http://www.noormags.ir/
  • پایگاه ISC: http://ecc.isc.gov.ir/searchEjournals/0
  • مقالات فارسی همایشی: در SID بگردید و یا اینکه به سیویلیکا بروید: http://www.civilica.com/
  • سایت های دانشگاهی همچون پاد: http://pad.um.ac.ir/

۷- اگر مقاله ای را در مگیران و هر سایت دیگری یافتید و نتوانستید دانلود کنید عنوان مقاله را در گوگل سرچ کنید تا به سایت اصلی مقاله دسترسی آزاد داشته باشید.
۸- یافتن از منبع اصلی بانک مقالات و پیدا کردن عمومی را هدف خود در یافتن مقالات فارسی قرار دهید.
۹- هرچه موضوع شما جدید باشد منابع فارسی کمتری پیدا خواهید کرد.
۱۰- اگر مقاله ای نیافتید، به جدید بودن موضوع خود ایمان نیاورید، به دنبال کلیدواژه های دیگر باشید: توریسم، گردشگری، سیاحت هرسه به یک معنی هستند.
۱۱- از کلیدواژه ها و منابع، مقالات یافته شده برای جستجوهای دیگر خود استفاده کنید.
۱۲- به مشکلات موتورهای جستجوی سایت های نمایه کننده پی ببرید و شاید بهتر باشد از جستجوی گوگل با محدود کردن سایت نمایه کننده استفاده کنید. مثلاً: “گردشگری site:sid.ir”

پایگاه مگ ایران

«پایگاه اطلاعات نشریات علمی کشورmagiran»، بزرگ ترین و کامل ترین پایگاه و موتور جستجو برای جستجوی مقالات علمی فارسی است. این پایگاه اطلاعاتی در سال ۱۳۸۰ با هدف جمع آوری مجلات ایران و تهیه یک مرجع کامل از نشریات ایرانی مشغول به فعالیت شد. در ایران نشریات علمی و تخصصی گوناگونی به چاپ می رسند که شاید در سطح عموم شناخته شده نباشند و گاهی حتی متخصصین هم از وجود این نشریات بی اطلاع هستند به همین دلیل مخاطبین اندکی دارند. «بانک اطلاعات علمی مگ ایران»، به وسیله ی مکاتباتی که با مدیران نشریات کشور انجام داده است تاکنون توانسته با بیش از ۱۵۰۰ نشریه همکاری نزدیکی داشته باشد و به منظور استفاده ی علاقه مندان، محققین و پژوهشگران، این نشریات را درپایگاه اطلاعاتی خود قرار دهد.

نحوه استفاده از پایگاه اطلاعاتی Magiran

بخاطر محدودیت امکانات، ارائه خدمات و دسترسی به اطلاعات و متن نشریات کاربران تنها از طریق اشتراک کاربر میسر است. تنها دسترسی به متن روزنامه های کثیرالانتشار برای سایرین نیز میسر است. پس می توان گفت که در این پایگاه اطلاعاتی دو نوع اشتراک وجود دارد:

  1. عضویت و اشتراک رایگان: خدمات رایگان شامل موراد زیر می شود :
  • دیدن مشخصات مجلات و چکیده مقالات
  • دسترسی محدود به متن مقالات موجود نشریات عضو
  • ایجاد فهرستی از نشریات مورد علاقه جهت اطلاع از انتشار آنها بوسیله ایمیل و دسترسی آسان و سریع به آنها
  1. عضویت و خرید اشتراک: در این صورت نام کاربری و کلمه عبور به کاربر تعلق می گیرد و کاربر می تواند به میزان اعتبار خود از آن استفاده کند که شامل موارد زیر می باشد:
  • دسترسی داشتن به متن کامل مقالات
  • دریافت هفتگی فهرست نشریات تازه منتشر شده از طریق ایمیل
  • مطالعه نشریات و مقالاتی که بصورت رایگان در پایگاه اطلاعاتی قرار داده شده است
  • استفاده از سیستم اعتباری پایگاه جهت خرید مقالات ، نسخه الکترونیکی نشریات و اشتراک نسخه چاپی
  • و…

معرفی پایگاه جهاد دانشگاهی

پایگاه مرکز اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی با هدف ترویج و اشاعه اطلاعات علمی، گسترش و ارتقای خدمات اطلاع رسانی به محققان، سرعت بخشیدن به کاوش های علمی و دستیابی آسان محققان به آخرین منابع اطلاعاتی منتشر شده در نشریات و دستآوردهای پژوهشی و نهایتاً افزایش اثربخشی تحقیقات در کشور، در 16 مرداد سال 1383 راه اندازی گردید.
همواره این پایگاه سعی نموده است که منابع علمی را با دو ویژگی "جامعیت و روزآمدی" به همراه سرویس ها و خدمات ویژه و کارآمد در جهت اشاعه فرهنگ تحقیق و پژوهش به صورت دسترسی آزاد (Open Access) در اختیار محققان و دانش پژوهان قرار دهد.
خدمات عمده پایگاه SID عبارتند از:
  • جستجو و ارائه چکیده مقالات نشریات علمی - پژوهشی کشور
  • دسترسی به متن کامل (Full Text) مقالات
  • معرفی و ارائه مقالات نشریات ایرانی نمایه شده در ISI
  • دسترسی به مجموعه مقالات محققان ایرانی چاپ شده در نشریات بین‏المللی
  • سرویس گزارش­های استنادی نشریات علمی – پژوهشی کشور (JCR) از طریق شاخص تأثیر (Impact Factor) و شاخص آنی (Immediacy Index)
  • معرفی نشریات و نویسندگان مقالات پر استناد
  • سرویس ارسال الکترونیکی مقالات (Online Submission) و رهگیری پیشرفت کار توسط نویسندگان
  • خدمات دیگر

تصویر

پایگاه مجلات تخصصی نور

معرفی پایگاه مجلات تخصصی نور (noormags)

پايگاه مجلات تخصصي نور از مجموعه پایگاه های مركز تحقيقات كامپيوتري علوم اسلامي است که وظيفه شناسايي و عرضه مجلات تخصصي علوم انساني و اسلامي را بر عهده دارد .

بر كسي پوشيده نيست كه امروزه مجلات - به ويژه در حوزه موضوعات تخصصي - به یکی از مهمترین ابزارهای تولید، عرضه، نقد و استفاده از علوم تبدیل شد­ه­اند.

با ورود اینترنت به عرصه اطلاع رسانی علمی، اين كاركرد ابعاد گسترده­تري يافته و اين امكان فراهم شده است تا بسیاری از مجلات نیز با به کار گیری ابزار جدید به شکلی نو و کارآمدتر در اختیار محققان قرار گیرند.

در همین راستا شبکه جهانی نور وابسته به مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی از سال 1377 اقدام به عرضه مجلات مربوط به علوم اسلامی و علوم انسانی بر روی پایگاه حوزه نمود. استقبال کاربران از يك سو و قابلیتهای روز افزون مورد نیاز متخصصان مراجعه کننده از سوي ديگر، اين شبكه را بر آن داشت تا با راه اندازی «پایگاه مجلات تخصصی نور» پاسخگوی این نیاز باشد.

آنچه در اين پايگاه عرضه شده است حاصل تلاش بی وقفه همکاران ما در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور از مهرماه سال 1384 تا کنون مي­باشد.

برخی از قابلیت های فراهم آمده در پایگاه مجلات:

  • ارائه مجلات به صورت تمام تصویر
  • download مقالات دلخواه با فرمت pdf
  • جستجوی ساده و پیشرفته با دامنه های مختلف
  • بانک اطلاعات صاحبان آثار
  • نقد مقاله­ هاي مجلات و مشاهده نقدهای دیگران

همانطور که مطالعه فرمودید پایگاههای علمی بسیاری برای جستجوی مقالات فارسی وجود دارد که شما میتوانید به هر یک از پایگاهها مراجعه فرمایید توصیه میکنیم برای جستجوی منابع علمی شتابزده عمل نکنید و از پایگاههای علمی معتبر جستجو را آغاز کنید. شما همچنین میتوانید برای سابمیت و چاپ مقاله خود از باسابقه ترین کارشناسان ایران مشاوره بگیرید که این مجموعه از زمان سابمیت تا چاپ نهایی مقاله شما همراه شما خواهند بود. برای استفاده از خدمات کاملا فوری و تضمینی سابمیت و چاپ مقاله کلیک کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان