دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

روش های جلوگیری از ایجاد جوش بینی و درمان آن 

سه شنبه، 15 تیر 1400
اگر تمام راه ها را رفته اید، اگر هر توصیه ی دوست و آشنا را عملی کرده اید و نتیجه ای نگرفته اید و تصور می کنید این جوش ها برای (دور از جان) دق مرگ کردن تان ظاهر شده اند، به نقطه ای که ظاهر می شوند دقت کنید.

اگر تمام راه ها را رفته اید، اگر هر توصیه ی دوست و آشنا را عملی کرده اید و نتیجه ای نگرفته اید و تصور می کنید این جوش ها برای (دور از جان) دق مرگ کردن تان ظاهر شده اند، به نقطه ای که ظاهر می شوند دقت کنید.حتما شنیده اید که می گویند چشم ها آینه ی قلب هستند.بهتر است بدانید که صورت شما نیز وضعیت سلامت درونی تان را بازگو می کند. این جوش ها برای متلاشی کردن اعصاب شما نیستند بلکه با آن قد و قواره ی کوچکشان به شما می گویند یک جای کار لنگ است و در حال زیاده روی هستید.پس بهتر است حرص نخورید و با این جوش ها مهربان باشید تا بگوییم هر نقطه ای از صورت که جوش می زند نشانه ی چیست.
احتمالا جوش های شما هم همیشه در یک نقطه از صورتتان خودنمایی می کنند. برای برخی روی پیشانی، برای برخی دیگر روی چانه، گونه و برای برخی روی بینی ظاهر می شوند.به عقیده ی متخصصان هر نقطه ای از صورت، نماینده ی عضوی از اعضای درونی بدن است و هر جوشی در این نقاط، زنگ خطری در خصوص وضعیت آن عضو می باشد.

علت بروز آکنه ولگاریس

علت بروز جوش روی بینی یا همان آکنه ولگاریس در اثر بسته شدن روزنه های پوستی ایجاد می شود. این روزنه ها در حالت عادی به غدد سباسه متصل هستند که با ترشح سبوم باعث حفظ سلامت و رطوبت پوست می شوند. ولی در بعضی مواقع این غدد سبوم زیادی تولید می کنند.

توجه :محل بروز آکنه بر روی بینی نشان دهنده عارضه های سلامتی می باشد. مثلا آکنه بر روی نوک بینی می تواند نشان دهنده مشکلات گوارشی باشد. و یا در کنار بینی نشان دهنده نوسانات هورمونی است. البته آکنه در داخل بینی که به ندرت ایجاد می شود به دلیل چیدن موهای داخل بینی و یا دمیدن شدید هوا به درون آن ایجاد می شود.

*این آکنه روزاسه نوعی از روزاسه است.بیماری روزاسه در اثر بزرگ شدن عروق خونی که می توانند از روی پوست دیده شوند ایجاد می شود. در واقع این التهاب باعث قرمز شدن پوست خواهد شد که بدون درمان از بین نخواهد رفت.این عارضه باعث ایجاد جوش روی بینی می شود ولی با آکنه های عادی متفاوت است. در واقع آکنه روزاسه برای نوعی روزاسه به نام روزاسه نوع 2 یا روزاسه پاپولوپاسچولار است.

روش های جلوگیری از ایجاد جوش بینی و درمان آن

1- شستشوی صورت :

باید روزانه صورت خود را دوبار بشوئید. ترجیحا از محصولاتی که کف ایجاد نمی کنند مانند میسلار واتر مناسب پوست خود استفاده کنید.زیرا کف باعث می شود پوست ترشح چربی کند .

2- تونر :

برای از بین بردن کثیفی و روغن اضافی از یک تونر استفاده کنید.تونرز تضمینی برای آبرسانی صحیح پوست و تنظیم ترشح چربی پوست شماست.

3- ماسک صورت :

هفته ای ی1 یا 2 بار از ماسک صورت با خاصیت پاک کنندگی و تنظیم کننده ترشح چربی استفاده کنید. استفاده از ماسک باعث خلاص شدن از منافذ مسدود و بسته پوستی شده و در نهایت این منافذ با پاکسازی صورت گرفته،کوچک و کوچکتر می شوند.همچنین اجام این کار سلولهای مرده و باکتری ها از منافذ شما جدا شده و منافذ را از شر این عوامل ایجاد جوش راحت می کند.

4- ضد آفتاب :

هر روز ضد آفتاب بزنید.قرار گرفتن در معرض خورشید نه تنها باعث سرطان پوست می گردد بلکه چین و چروک های پوستی را افزایش و پوست را خشک می کند و این خشکی پوست منجر به ترشح چربی برای نجات آن از خشکی می گردد و این خشک شدن پوست منجر به تولید سبوم زیاد می گردد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی