روش های مختلف استفاده از روغن نارگیل برای مو

  شنبه، 15 آذر 1399   زمان مطالعه 9 دقیقه
روش های مختلف استفاده از روغن نارگیل برای مو
روغن نارگیل عاری از هرگونه مواد شیمیایی مضر است که در محصولات تجاری مو یافت می شود و یک نرم کننده عالی برای انواع موها به شمار می رود. زمانی که محققان تاثیر روغن نارگیل، روغن آفتابگردان و روغن معدنی را مورد بررسی قرار دادند، دریافتند که فقط روغن نارگیل می تواند فرآیند کمبود پروتئین ناشی از مراقبت های زیبایی را کاهش دهد.

مطابق بر نظریه آیورودا (طب سنتی هندی بر اساس استفاده از روغن های گیاهی) چگونه و چه زمانی باید از روغن، برای مو استفاده کنیم. "بدن شخصی که به طور مرتب با روغن ماساژ داده می شود، زیاد تحت تاثیر قرار گرفته نمی شود و آسیب نخواهد دید، حتی اگر در معرض جراحت های تصادفی یا کار شدید و طاقت فرسا قرار گیرد.

تقویت مو با روغنبا استفاده از ماساژ روغن به صورت روزانه، شخص از پوستی لطیف و اعضای بدن خوش ترکیب برخوردار است، قوی و زیبا می شود و کمتر دچار اثرات پیری و سالخوردگی قرار خواهد گرفت. استفاده از روغن برای مو و پوست سر، روشی باستانی و سنتی برای بهبود کیفیت و قدرت و ضخامت مو است.

روش استفاده از روغن نارگیل برای مو

نرم کننده

روغن نارگیل عاری از هرگونه مواد شیمیایی مضر است که در محصولات تجاری مو یافت می شود و یک نرم کننده عالی برای انواع موها به شمار می رود. زمانی که محققان تاثیر روغن نارگیل، روغن آفتابگردان و روغن معدنی را مورد بررسی قرار دادند، دریافتند که فقط روغن نارگیل می تواند فرآیند کمبود پروتئین ناشی از مراقبت های زیبایی را کاهش دهد.

شما باید از تمام محصولات زیبایی که حاوی روغن معدنی هستند، به ویژه برای کودکان اجتناب کنید و به جای آن از روغن نارگیل برای مو های خود استفاده کنید. از دست رفتن پروتئین مو، باعث خشکی و شکنندگی مو می شود. اسید لوریک موجود در روغن نارگیل، وزن مولکولی پائینی دارد و می تواند به شفت مو نفوذ کرده و موها را با ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب متوسط تغذیه کند.روغن نارگیل از آسیب های ناشی از شانه کشیدن و برس زدن موها جلوگیری می کند و استفاده از آن برای کودکان خطری ندارد. روغن نارگیل را می توان به عنوان یک نرم کننده، به مدت چند ساعت و یا حتی یک شب بر روی موها استفاده کرد.برای اینکه بتوانید از تمام مواد طبیعی روغن نارگیل به عنوان یک نرم کننده مو استفاده کنید این است که بدانید چه مقدار از آن برای موهای شما مناسب است و این را به خاطر داشته باشید که ممکن است کمی طول بکشد تا اثر آن را ببینید.

نرم کننده دست ساز حاوی روغن نارگیل

برای موهای کوتاه، فقط 1/4 قاشق چایخوری روغن نارگیل را در کف دست خود بریزید و آن را گرم کنید. برای موهای بلندتر و ضخیم تر، به 1/2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل ممکن است نیاز داشته باشید. برای موهای کم پشت و نازک باید به مقدار کمتری استفاده کنید زیرا اگر بیش از حد استفاده شود باعث سنگین شدن تارهای مو می شود. توجه خاصی به انتها و شفت مو داشته باشید و مثل همیشه موهای خود را صاف کنید.به عنوان یک نرم کننده برای ترمیم مو، پس از شستن موها با یک شامپوی طبیعی ملایم، یک قاشق چایخوری (برای موهای کوتاه)، دو قاشق چایخوری (برای موی روی شانه) و یک قاشق سوپخوری (برای موهای بلند) روغن نارگیل را در کف دست بریزید و بعد از گرم کردن روی موهای خود بمالید. روغن را بر روی شفت و انتهای مو و سپس بر روی پوست سر بزنید. سر خود را به مدت 1 تا 2 ساعت و حتی یک شب، با یک کلاه مخصوص حمام بپوشانید و سپس با یک شامپوی ملایم بشوئید.برای موهای خشک و آسیب دیده، دو قطره اسانس چوب صندل یا اسانس شمعدانی معطر را به روغن نارگیل اضافه کنید. این روغن های ضروری باعث حفظ رطوبت مو می شوند و خاصیت مرطوب کنندگی و نرم کنندگی روغن نارگیل را افزایش می دهند.چه مدت زمان لازم است تا روغن نارگیل بر روی موها بماند؟ در حدود یک ساعت اما اگر بیشتر از یک ساعت هم بر روی موها بماند، هیچ آسیبی را به موها نمیرساند. شما حتی می توانید یک شب نیز آن را بر روی سر خود بگذارید.

رشد مو

استفاده از روغن نارگیل یک روش بدون خطر، موثر و با قیمت مناسب است که برای تقویت مو های کم پشت خود می توانید از آن استفاده کنید زیرا به بلندتر و ضخیم تر شدن موها کمک می کند. مواد مغذی ضروری از جمله اسید لوریک، به شفت مو نفوذ می کند و سلامت کلی مو را بهبود می بخشد.

سلامتی مو اغلب به مسائل و مشکلات داخلی بدن مربوط است و استفاده از درمان های طبیعی، بدون اینکه آسیب بیشتری را به موها برساند، از ریزش موها جلوگیری می کند. غذاهای حاوی چربی های امگا 3، کدو تنبل، دانه های چیا، دانه های کتان و چای سبز، به رشد موهای سالم کمک می کنند.

قبل از اینکه داروهای رشد مو که تنها برای ۵۰ درصد افراد موثر است را امتحان کنید، رژیم غذایی خود را تغییر دهید و از روغن نارگیل به عنوان نرم کننده و حالت دهنده مو استفاده کنید. مواد شیمیایی مضر می توانند باعث تحریک پوست سر شوند و حتی ممکن است باعث رویش موهای زائد شوند.

ماساژ دادن پوست سر با روغن نارگیل، به بهبود گردش خون و در نتیجه رشد مو کمک می کند. پوست سر را با روغن نارگیل، به آرامی و ملایمت، به مدت ۱۰ دقیقه و ۳ یا ۴ بار در هفته ماساژ دهید. اگر می خواهید فقط بر روی نرم شدن پوست سر و رشد مو تمرکز کنید، فقط به یک قاشق چایخوری روغن نارگیل نیاز خواهید داشت.

با این حال، اگر می خواهید از فواید یک نرم کننده قوی استفاده کنید، مراحل بالا را دنبال کنید. به جای استفاده از روغن اسانس چوب صندل، ۴ قطره روغن اسانس رزماری را اضافه کنید که بیش از 20% به افزایش رشد مو کمک می کند. روغن رز ماری همچنین باعث افزایش گردش خون در پوست سر می شود و استفاده از آن به همراه روغن نارگیل، نتایج فوق العاده ای را به دنبال دارد.

پس از اینکه پوست سر را به مدت 10 دقیقه با روغن ماساژ دادید، یک کلاه مخصوص حمام را روی سر بگذارید و اجازه دهید که گرمای بدن، باعث گرم شدن روغن شده و باعث بهبود سلامتی پوست سر شود. سپس با یک شامپوی ملایم مانند شامپو نعناع- رزماری سر خود را بشوئید. این شامپو، بوی خوبی دارد و برای تمام موها مناسب است.روغن نارگیل حاوی ویتامین K و ویتامین E است و به کاهش شوره سر کمک می کند و باعث می شود که فولیکول های مو سالم بمانند. این درمان ها فقط برای مو های نازک و کم پشت نیست. اگر در هنگام شستن، شانه زدن و یا حالت دادن موها، دچار ریزش مو می شوید، این گونه درمان ها با روغن های ضروری، می تواند به درمان ریزش موها کمک کند.

شوره سر

مردم صدها سال است که برای مقابله با شوره سر، از روغن نارگیل استفاده می کنند. شوره سر یک وضعیت ناخوشایند است که با خارش همراه می باشد و به علت خشکی پوست سر، حساسیت به مواد شیمیایی که در محصولات مراقبت از مو یافت می شوند و همچنین عفونت های قارچی مانند مالاسزیا، به وجود می آید.

اسیدهای چرب متوسط در روغن نارگیل، از جمله اسید لوریک و اسید کاپریک، خواص قوی ضد ویروسی، ضد میکروبی و ضد قارچی دارند که قارچ ها و همچنین ویروس ها و باکتری هایی که ممکن است روی پوست سر شما باشند را هدف قرار می دهند و از بین می برند.

بسیاری از شامپو های تجویزی و غیر تجویزی برای شوره سر، عملا باعث افزایش شوره سر می شوند و دلیل اصلی بروز آن را مشخص نمی کنند. اگر مشکل بروز شوره سر، قارچ باشد و یا اگر با خشکی پوست مقابله می کنید، کاربرد موضعی روغن نارگیل، می تواند برای این دو مورد با یکدیگر فرق داشته باشند.

بسیاری از شامپوهای تجاری حاوی مواد شیمیایی هستند که مضر هستند. این مواد شامل پارابنها، پروپیلن گلیکول، پلی اتیلن گلیکول، سدیم لوریل سولفات و غیره هستند. شامپو های شوره سر حتی ممکن است باعث بدتر شدن این وضعیت شوند زیرا حاوی آمونیوم لورث سولفات، سیلیکات آلومینیوم منیزیم و سولفید سلنیوم هستند.

چگونه با خیال راحت از روغن نارگیل برای مو استفاده کنیم

کسانی که فکر می کنند روغن نارگیل ممکن است برای انواع موها مفید باشد ، می توانند از استفاده از آن سود ببرند ، اما هنگام استفاده از روغن نارگیل برای مو بهترین کارهایی که میتوان انجام داد به شرح زیر است:

  • از پوست سر خودداری کنید: اگرچه به نظر می رسد روغن نارگیل برای کسانی که با شوره سر مبارزه می کنند و دارای یک مؤلفه قارچی هستند، مفید است ، اما دیگران ممکن است اثرات منفی ناشی از استفاده از روغن نارگیل را به طور مستقیم روی پوست سر مشاهده کنند. روغن نارگیل ممکن است منافذ پوست را مسدود کرده و باعث تحریک برخی از انواع پوست سر شود (دقیقاً مانند انواع خاصی از پوست) ، و بهتر است مستقیماً روی موها استفاده شود و نه پوست سر
  • با مقادیر اندک شروع کنید: باز هم ، بیشتر بهتر نیست. به خصوص تا بدانید که موهای شما چگونه روغن نارگیل را کنترل می کند ، از مقدار کمی استفاده کنید و ببینید که چگونه موها پاسخ می دهند.
  • مواد دیگر را اضافه کنید: اضافه کردن روغنهای دیگر می تواند تاثیر روغن نارگیل را روی موها تغییر دهد. به عنوان یک درمان عمیق ، ترکیب روغن نارگیل با عسل و ماست ممکن است فواید بیشتری نسبت به روغن نارگیل به تنهایی داشته باشد.

زیبایی موهای سر

یکی از فواید روغن نارگیل برای مو افزایش رشد موهاست. در بسیاری از افراد موها در ماه کمتر از چند میلیمتر رشد می کنند. رشد سریع موها برای بانوان بیشتر اهمیت دارد. بیشتر خانم ها به موهای بلند، نرم و پرپشت علاقه زیادی دارند. حال آنکه با کمک روغن نارگیل می توانید موهای پرپشت، بلند و نرمی داشته باشید.

اگر رشد موهایتان کند است، احتمالاً به دلیل زبر بودن و نداشتن ویتامین کافیست. حالا باید هر روز و یا هر شب قبل از خواب به اندازه یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با مقدار کمی روغن کرچک و روغن بادام تلخ ترکیب کنید. سپس این روغن های گیاهی را روی موها بمالید. مقداری از این روغن را به کف سر بزنید. سپس آن را به مدت ۲-۳ دقیقه ماساژ دهید. به طوری که روغن به کف سر نفوذ کند.

یکی دیگر از فواید روغن نارگیل برای مو زیبایی و لطافت موهاست. نور مستقیم خورشید با ایجاد کوتیکول موها می شود. بنابراین هر روز موهایتان خشن تر و خشک تر می شود. برای رفع این مشکل، می توانید بعد از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، ابتدا موها را بشویید. سپس روی آن روغن نارگیل بزنید. اگر قبل از زدن این روغن، یک قاشق نمک در شامپو بریزید، تاثیر بیشتری در بهبود کیفیت موها دارد.

جالب است بدانید روغن نارگیل اگر برای یک دوره سه ماهه استفاده شود، می تواند شوره سر را هم درمان کند.

یک نکته مهم برای روغن نارگیل برای رشد سریع مو استفاده از روغن اصل است. زمان تهیه باید به رنگ و بوی روغن نارگیل توجه کنید. روغن اصل و طبیعی به رنگ سفید است. همچنین بوی نارگیل را می توانید از آن استشمام کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (114 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (71 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (21 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (21 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (16 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (14 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (13 نظر) رونمایی از خواهر باکلاس فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش/ مگه داریم انقد شباهت+عکس (9 نظر) نگاهی به سلیقه خاص و متفاوت علی انصاریان در چیدمان میز تنقلات و میز شام در میزبانی از بازیگران+عکس/ باقالی پلو و سالادالویه و... (9 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی برای ترک سیگار فرزندش حماسه آفرید/ دست همه سازمان های ترک اعتیاد رو از پشت بست😂 (8 نظر) ثبت عکس عاشقانه آیسان آقاخانی از رضا گلزار در طبیعت گردی آخر هفته شان (8 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (8 نظر) نگاهی به کیک تولد شیک و 3 طبقه نعیمه نظام دوست با طرح بال فرشته/ جذاب و لاکچری+عکس (7 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر)
تیتر امروز   
برای جلوگیری از نیش «پشه» چه چیزی روی پوستمان بمالیم؟
پسران و دختران رهبر معظم انقلاب داماد و عروس چه کسانی هستند؟+عکس
خاطره رهبر انقلاب از روزی که پدرشان فوت کرد
دانلود آهنگ جدید "آخر بهار" آرش و مسیح+فیلم/ دیدی آخر بهاره هنوز نیومدی تو سر قرارت ...
حادثه هولناک برای دختر 13 ساله در بند فریمان
لب مرز پاکستان خبری است؟ / پشت پرده فراوانی انبه در وانت‌های میوه فروشان خیابانی
زنان در کجای برنامه‌های انتخاباتی ایستاده‌اند؟
پسر کنکوری که عاشق دختر بی بند و بار شد و به کشیدن گل روی آورد!
حلوای نذری بهانه ورود به خانه ی مرد ثروتمند/جنایت 24 میلیارد تومانی...
مریم رجوی دچار حمله شد | سرکرده منافقین را با دز بالای دارو زنده نگه داشته اند
رهبر انقلاب: مشارکت مردم در ذات جمهوری اسلامی است
ملاک های دختر سردار سلیمانی برای انتخاب رئیس جمهور+عکس
اعلام نتایج مرحلۀ اول فراخوان «دکتر‌معلمی» دانشگاه فرهنگیان‌
از تکاپوی نامزدهای انتخاباتی تا جشن ده کیلومتری عید غدیر در حواشی داغ امروز چهارشنبه 6 تیر 1403
خداداد افشاریان همه را لو داد/ دستگیری شهاب زندی مدیر عامل باشگاه شمس آذر قزوین!