روش های ساده درمان ترک های پوستی

  چهارشنبه، 22 بهمن 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
روش های ساده درمان ترک های پوستی
ترک های پوستی بر اثر چاقی و لاغری زیبایی پوست را در هنگام پوشیدن لباس های مجلسی و کوتاه از بین می برند.هرگز از ایجاد  ترک های پوستی ناراحت نباشید زیرا روش های مختلفی برایاز بین بردن ترک های پوستی برا اثر چاقی و لاغری وجود دارد.

ترک های پوستی بر اثر چاقی و لاغری زیبایی پوست را در هنگام پوشیدن لباس های مجلسی و کوتاه از بین می برند.هرگز از ایجاد ترک های پوستی ناراحت نباشید زیرا روش های مختلفی برایاز بین بردن ترک های پوستی برا اثر چاقی و لاغری وجود دارد. استفاده از مواد گیاهی و خانگی این ترک ها را از بین می برند. یک پیشنهاد عالی برای از بین بردن ترک های پوستی بر اثر چاقی و لاغری وجود دارد...استریا، خطوط تقریباً فرو رفـته پوستی است که بیشـتر در نواحی تحـت کشــش به وجود می آیـد. این عـارضه بسیار شـایع است و در بسیاری از زنان در سنین جـوانـی و در دوران بارداری دیده می شود. با شـروع بلوغ جنسـی در بدن تحت تأثیر افزایش هورمون های جنسی تغـییراتی به وجود می آید. عـلاوه بر این تغــییرات، تغــییرات دیگـری نیـز بـه وقـوع مـی پیـوندد کـه از این گـروه می توان به ایجـاد خطـوط پوستی اشاره کرد. با شروع بلــوغ، جــثه افراد به طور سریع رشد می کند و این رشد در دخترها بارزتر است. چـون رشــد، سـریـع است پوسـت توانایـی وفـق دادن خـود با این تغییر جــثـه را ندارد و در نتـیجه، به علت شکسـتگی در فیبرهای الاسـتین که مسـئول کشـش پوسـت هستند، پوست در نواحـی تحت کشش دچار خطوطی می شود و معمولاً به رنگ سفید براق در می آید. این نشانه ها در ۳ نفر از هر ۵ خانم حامله ایجاد گشته و در بین دختران نوجوان که دچار جهش رشدی می شوند، شایع است.

علت ترک پوست چیست؟

ترک بدن وقتی رخ می دهد که لایه میانی یا درمیس (Dermis) پوست، بیش از حد کشیده می شود و آسیب می بیند. این آسیب در اثر کشیدگی باعث زخم هایی می شود که با شکل ترک پوست دیده می شوند. ترک پوست در این زمان ها رخ می دهد:

  • ترک های پوستی دوران بارداری (تا ۹۰ درصد خانم ها)
  • ترک های پوست به علت رشد در دوران بلوغ
  • ترک های پوستی ناشی از چاقی

بالا بودن میزان هورمون استروئید بر اثر دارو یا بیماری هم با ترک پوست مرتبط است. ترک های پوست بدن ابتدا رنگ قرمز و بنفش دارند و بعد به مرور زمان به رنگ سفید و براق تبدیل می شوند. متاسفانه خانم ها بیشتر از آقایان دچار ترک پوست می شوند. این ترک های پوستی معمولا در این نواحی بدن ایجاد می شوند:

روش های ساده درمان ترک های پوستی

روغن زیتون و ژل آلوئه ورا:

  • نصف فنجان روغن زیتون و یک چهارم فنجان ژل تازه آلوئه ورا را در یک کاسه با هم مخلوط کنید.
  • این مخلوط را هر شب قبل از خواب روی ترک های پوستی بمالید.
  • صبح روز بعد باقی مانده این مخلوط را با یک حوله مرطوب از روی پوستتان پاک کنید.
  • می توانید مابقی این ماسک را در یک ظرف دربسته در یخچال نگهداری کنید.
  • در هنگام استفاده از این ماسک روی رختخواب یا تخت خود یک حوله قدیمی یا یک ملحفه کهنه اما تمیز بیاندازید.
  • در طول این مدت بدون لباس بخوابید!
  • چون روغن زیتون و ژل آلوئه ورا ممکن است لکه هایی را بر روی رختخواب و لباس های شما برجا بگذارند.

موم زنبور و روغن های پرخاصیت:

  • ۲ قاشق چایخوری موم زنبورعسل رنده شده را داخل یک ظرف مناسب ماکروفر یا ماکروویو بریزید.
  • ظرف را داخل ماکروویو به مدت ۱۵ تا ۲۰ ثانیه قرار دهید تا گرم شود و سپس بیرون آورده و هم بزنید.
  • این گرم کردن را در فاصل زمانی ۱۰ ثانیه ادامه دهید،
  • بعد از هر ۱۰ ثانیه موم را هم بزنید تا وقتی که موم آب شود.
  • به موم ذوب شده نصف فنجان کره کاکائو، یک قاشق غذاخوری روغن جوانه گندم و روغن هسته زردآلو اضافه کنید،
  • سپس ۵ قطره روغن رزماری و ۵ قطره روغن سدر بیافزایید.
  • این مواد را به خوبی با یک قاشق با هم مخلوط کنید.
  • سپس این ماسک روغنی را ۲ بار در روز روی ترک های پوستی به آرامی ماساژ دهید.
  • توجه داشته باشید که آن را از روی پوست نشویید.

روغن بادام و اسطوخودوس:

  • مقدار کمی روغن بادام، روغن اسطوخودوس، کره شی یا روغن گلرنگ را بعد از استحمام روی ترک های پوستی بمالید،
  • این مخلوط روغنی را از روی پوستتان پاک نکنید و اجازه دهید این روغنها به خوبی جذب پوست شوند.
  • این روغن به کمرنگ شدن ترک های پوستی کمک کنند.

روغن کرچک:

  • روغن کرچک برای درمان بیماری های پوستی و ریزش مو استفاده می شود.
  • این روغن نتایج بسیار خوبی برای درمان ترک های پوستی دارد.
  • این روغن حاوی اسید ریسینلیدیک است که به عنوان عامل نرم کننده ی پوست شناخته می شود.
  • روغن کرچک به روند التیام ترک های پوستی سرعت می بخشد و آن ها بسیار کم رنگ می کند.
  • هر شب قبل از خواب اندکی روغن کرچک را گرم کنید و ترک های پوستی تان را با استفاده از آن به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ماساژ دهید.

روغن کندر، روغن کنجد، روغن زیتون و روغن کاکائو

  • این روغنها به علت داشتن خاصیت آبرسانی و ویتامین آ و ای پوست را کلاژن سازی و ترمیم می کنند.
  • این چهار روغن را داخل یک ظرف ترکیب می کنیم.
  • روغن ها را هر روز روزی دو بار بر روی ترکها ماساژ می دهیم تا کاملا جذب شود.
  • برای نتیجه گیری بر روی ترک های پوستی حداقل باید هفته ای سه بار پوست اسکراب شود تا سلول های مرده از روی پوست خارج شوند و روغنها بتوانند اثربخش باشند.

طرز تهیه اسکراب برای درمان ترک های پوستی

  • شکر قهوه ای، روغن جوجوبا و روغن بادام شیرین را با هم ترکیب می کنیم.
  • قبل از هر حمام یک اسکراب غلیظ درست می کنیم و آن را روی ترکها ماساژ می دهیم،
  • بعد از حمام نیز از ترکیب چهار روغن فوق را استفاده می کنیم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم (1 نظر) فراجا: مأمور خاطی پلیس بازداشت و معلق از خدمت شد (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) استایل جذاب و جوان‌پسند داریوش فرضیایی، عموپورنگ خوش انرژی در 50 سالگی/ ماشاءالله پوستش چقدر صافه+عکس (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂
دیگران می‌خوانند   
(ویدئو) نحوه درست کردن یک دسر خوشمزه آلمانی با توت فرنگی و شیر (عکس) تیپ و چهره جدید «بابا پنجعلی» سریال پایتخت در مراسم تولد ایرج طهماسب تمسخر و خنده های ارژنگ امیرفضلی از نحوه پر کردن چاله های خیابان در کانادا+ویدیو فال انبیاء روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد التماس سگ به پاکبان برای نجات توله های گرفتارش در آب بی جواب نماند+ویدئو/ مهربانی مهم ترین اصل انسانیت است... شباهت بی حد و اندازه پسر خوشتیپ و جذاب دانیال حکیمی به آقای بازیگر/ خندیدنشون هم کپی همدیگه هست+عکس تصویری از پسر قدبلند، مو فرفری و ریش دار کمند امیر سلیمانی در کنار دایی جان/ ماشالله چه بزرگ شده پشت صحنه جالب و دیدنی نماز خواندن شاهرخ استخری در سریال فاصله ها+ویدیو جواب قابل تامل آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره مسئله ترسیدنشان از مرگ+ویدیو نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس سی امین سالگرد ازدواج مرجان صفابخش و همسرش مرحوم آرش میراحمدی بر مزارش +ویدئو غوغای اجرا و گیتارنوازی بی‌نظیر عرفان طهماسبی با آهنگ شدم سرگشته حیرانت ای دوست/ از شنیدنش محاله سیر بشید+ویدیو تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو حال خوب زهره حمیدی بعد گذراندن دوران شیمی درمانی در کنسرت جدید محسن ابراهیم زاده +ویدئو وقتی میخوای فیلم آموزش خانه داری ضبط کنی اما همه جا رو به گند میکشی+ویدیو/ اینجا باید گفت تا آموزشهای بعدی خدا نگهدار😂 نوشته تحسین برانگیز روی شیشه مغازه یک شاطر تهرانی که نان رایگان میدهد/ دست مریزاد+عکس فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد تقویت میل و عملکرد جنسی با این 10 ماده غذایی شگفت انگیز! فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم کبد چرب را با این میوه های شگفت انگیز درمان کنید! چگونه از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کنیم؟ نگاهی به تیپ جوان پسند و امروزی احمدرضا عابدزاده در مراسم عروسی دخترش نگار+عکس/ بهش میخوره داماد باشه تا پدر عروس هم اکنون بارش شدید تگرگ در حرم رضوی/ مردم در منازل خود بمانند حیرت کاربران از صدای بهشتی و دلنشین فرشید نوابی مهران در سریال جدال با سرنوشت / شاهکار دیدنی آقای بازیگر سلفی عابدزاده با ستاره دربی 6 تایی رونمایی از خانواده جدید ستاره سادات قطبی و بچه های قد و نیم قد! چه خانواده پرجمعیتی+عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 راه اندازی خط تولید آب معدنی {0 تا 100 هر آنچه باید بدانید!} جدیدترین ویدئو از وضعیت خیابان های مشهد بعد از بارش سیل آسا ویدیوی عجیب که در یک روز 12 میلیون لایک گرفت؛ خوردن یک ظرف 100 لیتری پُر از توت‌فرنگی در 12 ساعت+ویدیو سفر به ترکیه با بودجه محدود روش آسان طرز تهیه ترشی گوجه سبز با رب انار 6 روش فوق العاده برای پرپشت شدن گل حسن یوسف موخوره را با این 6 روغن از بین ببرید! | سلامت و زیبایی مو؛ با این روغن های طبیعی 10 خواص معجزه آسای زردچوبه برای سلامت و شادابی پوست
منتخب روز