روش‌های تشخیص تناژ پوست

  یکشنبه، 13 تیر 1400   زمان مطالعه 7 دقیقه
روش‌های تشخیص تناژ پوست
زمینه رنگ پوست شما، که همچنین ته رنگ نامیده می شود، با رنگ چهره شما متفاوت است که سایه پوست شما است (روشن، متوسط، تیره). زمینه پوست بدون توجه به اینکه چقدر در مجاورت خورشید قرار می گیرید، یکسان خواهد ماند، حتی اگر در فصل زمستان پوست شما کم رنگ و در فصل تابستان برنزه باشید.

انواع رنگ پوست

پوست سفید: پوست سفید یکی از انواع رنگ پوست و پوستی است بدون ماده رنگی. این نوع پوست بسیار سفید و شیری رنگ است و رگهای زیر آن قابل رویت هستند. موها سفید و بیرنگ هستند و عنبیه چشم معمولا صورتی یا آبی و حدقه چشم قرمز پررنگ است که البته این نوع پوست بسیار نادر است.

پوست روشن: پوستی است که کمی صورتی به نظر میرسد. اشخاص صاحب این رنگ پوست معمولا بلند قد با موهای بلند هستند و بیشتر در کشورهای شمال غربی اروپا زندگی میکنند.

پوست طلایی: این رنگ پوست ها اگر روشن باشند زرد و اگر کمی تیره باشند، ته رنگ طلایی دارند. دارنده این رنگ پوست ها را معمولا زردپوست میخوانیم که این امر همیشه درست نیست. بیشتر مردم پوست زرد با ته رنگ طلایی دارند.

پوست خرمایی (گندمی): پوست گندمی یکی دیگر از انواع رنگ پوست است. گاهی افرادی را میبینیم که میتوانیم بگوییم رنگ پوست شان خرمایی است. این پوست میتواند قهوه ای روشن یا تیره باشد با ته رنگ زرد یا قرمز.

پوست آبنوسی: آبنوس نام چوبی است که تقریبا سیاه استولی نه خیلی سیاه. انواع پوستهای بسیار تیره مثلا زیتونی تیره، زرد و قهوه ای را در این رده قرار میدهیم.

پوست زیتونی: این رنگ پوست را بیشتر شبیه رنگ زیتون میدانند و معمولا رنگی است زرد مایل به سبز با ترکیبی از قهوه ای و افرادی با رنگ پوست معمولا موهای تیره دارند. با توجه به رنگ پوستهای مختلف باید کمی هم ترکیب رنگ را بدانیم تا انتخاب رنگ مواد آرایش برایمان ساده تر باشد.

خیلی ها به اشتباه تصور می کنند تناژ، همان رنگ سطح پوست است، اما قضیه چیز دیگری است. تناژ در واقع رنگ زمینه ی پوست شما است. ممکن است در ظاهر رنگ پوست شما با رنگ دیگری یکسان به نظر برسد اما تناژ یا زمینه های متفاوتی داشته باشد. تناژ پوست شما در واقع مستقل از تیرگی و روشنی پوست است و فرقی نمی کند پوست شما روشن، متوسط یا تیره باشد، تناژ به رنگ پایه پوست مربوط می شود. این که چه نوع جواهراتی استفاده کنید، موهایتان را چه رنگی رنگ کنید، لباس عروس سفید یا شیری رنگ انتخاب کنید، چه رنگی را برای آرایش صورت به کار ببرید و یا با چه رژ لبی لب های خود را آرایش کنید، همه و همه با تناژ پوست شما ارتباط دارند.در حالت کلی تناژ پوست به سه گروه گرم، سرد و خنثی تقسیم می شود.در اولین قدم باید بتوانید تناژ پوست خود را تشخیص دهید. چندین راه مختلف برای این کار وجود دارد که آنها را توضیح می دهیم.

روش های تشخیص تناژ پوست

اگر شما بتوانید تناژ و رنگ زمینه پوست خود را بشناسید خیلی راحت می توانید لباس، آرایش و اکسسوری متناسب با پوستتان را انتخاب کرده و در مراسمات و مهمانی ها بدرخشید. روش های مختلفی برای تشخیص تناژ پوست وجود دارد که ما در ادامه به چهار روش اشاره می کنیم:

البته به خاطر داشته باشید قبل از انجام این روش ها، صورت خود را به خوبی بشویید تا رنگ پوست خودتان کامل مشخص باشد.

۱- رنگ رگ داخل مچ دست

آسان ترین راه برای تشخیص تناژ پوست این است که مچ دستتان را جلوی نور آفتاب بگیرید و به رگ های قسمت داخلی مچ نگاه کنید:

  1. اگر رگ های روی مچ دستتان آبی و بنفش بودند، تناژ پوست شما سرد است.
  2. اگر رگ های روی مچ دستتان سبز بودند، تناژ رنگ پوست شما گرم می باشد.
  3. اگر رگ های مچ دستتان رنگی بین آبی، سبز و بنفش بود، تناژ پوست شما طبیعی یا خنثی است.

۲- واکنش پوست شما به برنزه شدن

یکی دیگر از روش های تشخیص تناژ پوست توجه به نحوه برنزه شدن با نور خورشید است.

  • افرادی که سریع و راحت برنزه می شوند و پوستشان به ندرت دچار سوختگی می شود، پوستشان تناژ گرم دارد.
  • افرادی که با قرار گرفتن در برابر آفتاب به جای اینکه برنزه شوند، می سوزند، دارای تناژ پوست سرد هستند.

اماا !!

بعضی افراد هستند که با قرار گرفتن در برابر آفتاب نمی سوزند و رنگشان هم تیره ا ست ولی تناژ پوست آن ها گرم نیست و دقیقا بر عکس، تناژ پوستشان سرد است. پس این روش جواب قطعی نمی دهد و باید در کنار آن از روش های دیگر هم استفاده کرد.

۳- استفاده از یک کاغذ سفید

برای استفاده از این روش برای تشخیص رنگ پوست کافیست جلوی آینه بایستید و یک کاغذ سفید را کنار پوست صورتتان نگه دارید:

  • در صورتی که رنگ پوستتان کنار کاغذ، تقریبا زرد شد، پوستتان تناژ گرم دارد.
  • در صورتی که رنگ پوستتان کنار کاغذ، تقریبا سرخ و صورتی شد، تناژ پوستتان سرد است.
  • اگر رنگ پوستتان کنار کاغذ سفید به خاکستری و طوسی نزدیک شد، احتمالا تناژ پوست شما بین خنثی و گرم قرار دارد.

۴- استفاده از فویل طلایی و نقره ای

برای تشخیص رنگ پوست در این روش به یک فویل طلایی و یک فویل نقره ای احتیاج دارید. فویل ها را یکی یکی کنار صورتتان بگیرید:

  • اگر پوستتان کنار فویل طلایی بهتر به نظر آمد تناژ گرم دارید.
  • اگر پوستتان کنار فویل نقره ای بهتر بود، تناژ پوست شما سرد است.
  • در صورتی که پوست شما کنار هر دو فویل تغییر خاصی نداشت، تناژ پوست شما خنثی خواهد بود.

در صورتی که فویل نداشتید می توانید از جواهرات هم استفاده کنید. به این شکل که جواهرات نقره ای رنگ و طلایی را کنار قسمت داخلی مچ دستتان بگیرید، خودتان متوجه خواهید شد کدام بیشتر به پوستتان می آید.

جواهرات مناسب با تناژ پوست

بعد از آن که تشخیص تناژ پوست انجام شد، حالا به سراغ این موضوع می رویم که چه جواهراتی برای هر تناژی مناسب است:

  1. اگر تناژ پوستتان سرد است، جواهرات و اکسسوری هایی استفاده کنید که نقره ای رنگ باشند.
  2. اگر تناژ پوستتان گرم است، جواهرات و اکسسوری هایی که رنگ زرد و طلایی دارند برای شما مناسب تر هستند.
  3. اگر تناژ پوستتان خنثی یا طبیعی است، هر مدل جواهراتی هم طلا و هم نقره برایتان مناسب است و به پوستتان می آید.

انتخاب رژ لب

1. اگر زمینه پوست خنک دارید، رنگ های رژ آبی یا بنفش را امتحان کنید

به عنوان مثال، رنگ های قرمز مایل به آبی، صورتی ارغوانی، یا قهوه ای مایل به بنفش را انتخاب کنید. از رنگ های نارنجی و رنگ هایی که بیش از حد کم رنگ هستند، پرهیز نمایید؛ زیرا آنها می توانند چهره شما را بی روح نشان دهند.

  • اگر شما پوست لطیف و روشنی دارید، به طور خاص به دنبال رنگ های تمشکی، موکا، یا رنگ پوست باشید.
  • اگر شما رنگ پوست زیتونی یا برنزه دارید، به دنبال سایه های با رنگ شرابی یا زغال اخته ای باشید.
  • اگر رنگ صورت تیره ای دارید، به دنبال سایه های رنگ فلزی با رنگ های قرمز یاقوتی یا شرابی تیره باشید.

2. اگر زمینه پوست گرمی دارید، رنگ های قرمز و نارنجی را انتخاب کنید

گزینه های عالی شامل رنگ های مرجانی، هلویی، و قرمز روشن است.

  • اگر پوست لطیف یا روشنی دارید، زمینه های رنگی قرمز با آبی (این کار باعث می شود دندان های شما هم بسیار سفید به نظر برسند)، مرجانی، صورتی هلویی و هلویی مایل به رنگ پوست را امتحان کنید.
  • اگر رنگ پوست برنزه یا متوسط دارید، رنگ قرمز گیلاسی، رنگ گل رز، بنفش، مرجانی یا رنگ توت را امتحان کنید. رنگ نارنگی، قرمز-نارنجی، مسی یا برنزی را امتحان کنید.
  • اگر رنگ چهره تیره ای دارید، به دنبال رژهایی به رنگ قهوه ای، مسی، برنزی، بنفش، کاراملی، بنفش چرک بوده یا رژ هایی با رنگ شراب را امتحان کنید.

3. اگر زمینه پوست طبیعی دارید، با رنگ ها بازی کنید

اگر زمینه پوست شما طبیعی است، اکثر رنگ ها به شما می آیند.

  • با استفاده از آرایش تیره تر، رنگ پوست خود را برجسته تر کنید. اگر پوست بی رنگی دارید، از تضاد رنگ ها استفاده کنید، اگر رنگ پوست زیتونی یا برنزه دارید، از رنگ مرجانی استفاده کرده و اگر پوست تیره دارید از رنگ توت ها استفاده کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (668 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (120 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (96 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (81 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (70 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (53 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (41 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (40 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (17 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (16 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (16 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان