دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / نان و شیرینی / انواع کیک /

روش تهیه کیک قیسی خوشمزه 

چهارشنبه، 04 خرداد 1401
کیک قیسی یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه بین المللی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک قیسی در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

کیک قیسی (زردآلوی خشک) از جمله کیک های خوشمزه برای عصرانه است که برای میان وعده و پذیرایی از مهمان ها هم بسیار مناسب است. وجود قیسی طعمی بسیار خوشایند و جالبی در کیک ایجاد می کند و برای کسانی که دنبال امتحان کردن طعم های جدید هستن گزینه مناسب و خوبی محسوب می شود. دستورهای متنوعی برای این کیک وجود دارد در این آموزش طرز تهیه کیک قیسی به همراه سس وانیلی را به شما می دهیم. در قسمت آشپزی از ساعد نیوز همراه ما باشید.

سس وانیلی طعم بسیار خوبی دارد و می توانید از آن روی بسیاری از کیک ها استفاده کنید و باعث ایجاد حالت تر و شیرینی بیشتر در کیک می شود و به خصوص در کیک هایی که حالت خشک و کم شیرین دارند برای استفاده مناسب است.

مواد لازم برای تهیه کیک قیسی

  • تخم مرغ ۴ عدد
  • قیسی ۱۰۰ گرم
  • کشمش ۱۰۰ گرم
  • آرد ۲۱۰ گرم
  • شکر ۱۶۰ گرم
  • ماست ۱۰۰ گرم
  • کره یا روغن مایع ۸۰ میلی لیتر
  • بیکینگ پودر ۷ گرم
  • وانیل ۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه کیک قیسی

ابتدا تمام مواد کیک را از قبل داخل دمای محیط قرار دهید، فر را با ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود سپس آرد و بیکینگ پودر را اندازه کنید و با هم الک کنید بهتر است مواد را اندازه کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

در ادامه تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر داخل کاسه ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه بزنید تا کرمی رنگ و حجیم شوند سپس در ادامه ماست و روغن را به ترتیب اضافه کنید و با همزن برقی هم بزنید تا مواد مخلوط و یکدست شوند.

در ادامه مخلوط آرد الک شده را به تدریج طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و با لیسک مواد را فولد کنید تا آرد داخل مواد باز شود سپس یک قالب میانی تهیه یا قالب مدنظر را چرب کنید و آماده کنید.

حالا نیمی از مواد کیک را داخل قالب ریخته و به سطح بکوبید تا صاف و هوای اضافی آن خارج شود سپس کشمش و قیسی را روی مواد کیک ریخته و مابقی مایه کیک را بریزید و در فر از قبل گرم شده در پنجره وسط فر به مدت ۳۵ الی ۴۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پخته شود اگر فر شما کانوشکن ندارد می توانید در انتها گریل را روشن کنید تا سطح کیک طلایی شود سپس به همراه کرم و میوه دلخواه تزئین کنید نوش جان.

نکات کلیدی در تهیه کیک قیسی

  1. کره مزه خوبی به کیک می دهد در صورت نداشتن از روغن مایع استفاده کنید.
  2. با توجه به دماهای مختلف فر ممکن است زمان کمتر یا بیشتری بخواهد حتما بعد از ۳۵ دقیقه کیک را با خلال دندان از مرکز کیک تست کنید.
  3. برای فرهای برقی و توستر دما را کمتر تنظیم کنید.
  4. افزودن کشمش دلخواه است و می توانید بجای آن فقط از قیسی استفاده کنید.

مواد لازم برا ی تهیه کیک قیسی روش دوم

  • آرد سفید ۳ لیوان
  • قیسی ۳۰۰ گرم
  • تخم مرغ ۴ عدد
  • وانیل نوک قاشق چای خوری
  • مارگارین ۱۲۵ گرم
  • شکر ۱ لیوان
  • خامه صبحانه پاکت ۲۰۰ گرم
  • بکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک قیسی روش دوم

برای تهیه همه کیک ها این نکات را رعایت کنید تا کیکی باکیفیت داشته باشید .

مواد کیک را ۱ ساعت قبل از شروع پخت کیک بیرون از یخچال قرار دهید تا به دمای محیط برسند .فر را ۱۵ دقیقه قبل روشن کنید برای کیک قیسی فر را روی حرارت ۱۵۰ درجه قرار می دهیمآرد و بیکینگ پود را با هم ۲ تا ۳ بار الک کنید تا آرد سبک شود.فالب مورد نظر را چرب کرده و یا کاغذ روغنی کف آن انداخته و کنار بگذارید .

برای تهیه کیک قیسی مارگارین را داخل کاسه مناسب می ریزیم، سپس وانیل و شکر را به آن اضافه می کنیم و با همزن برقی آن ها را هم می زنیم به مدت ۴ تا ۵ دقیقه و در حین همزدن تخم مرغ ها را یکی یکی اضافه می کنیم و بعد از اضافه کردن هر تخم مرغ ۱ دقیقه هم می زنیم و سپس تخم مرغ بعدی را اضافه می کنیم سپس خامه و آرد را اضافه می کنیم و با همزن کاملا مخلوط می کنیم و هم زن را خاموش می کنیم

قیسی ها را مکعبی خرد می کنیم.سپس با کمی آرد آن ها را آغشته می کنیم تا قیسی در کیک ته نشین نشود و سپس به مایه کیک اضافه می کنیم و با لیسک به طور دورانی در یک جهت هم می زنیم تا تکه های قیسی با مایه کیک مخلوط شود. قالب لوف ۳۴ سانتی متر یا هر قالبی را انتخاب می کنیم و کاملا چرب می کنیم.

سپس مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و روی آن صاف می کنیم و چند مرتبه قالب را روی میز می کوبیم تا هوای داخل مایه کیک خارج شود. قالب را داخل فر قرار می دهیم تابا دمای ۱۵۰ درخه سانتی گراد به مدت ۴۰ الی ۴۵ دقیقه کیک بپزد .بعد از ۴۰ دقیقه پخت کیک را با فرو بردن خلال دندان چک کنید .پس از پخت کیک قالب آن را از داخل فر بیرون می آوریم و روی کیک را با پارچه ای نمدار می پوشانیم تا بافت کیک نرم شود. اجازه می دهیم تا کیک خنک شود سپس به آرامی از داخل قالب بیرون می آوریم و برش می زنیم و در ظرف مورد نظر قرار می دهیم.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله !
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه