دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / نان و شیرینی / شیرینی خشک /

روش تهیه خاگینه پاپیونی خیلی خوشمزه 

دوشنبه، 11 مهر 1401
خاگینه یکی از روش های تهیه خاگینه در منزل می باشد. خاگینه دسر سنتی ایرانی می باشد که بسیار پر طرفدار است که بیشتر در آذربایجان و تبریز تهیه می شود. این دسر خوشمزه بسیار مقوی می باشد و احساس سیری طولانی مدتی به آدم دست می دهد. خاگینه ها خیلی سریع آماده می شوند و می تواند گزینه مناسبی برای عصرانه یا صبحانه باشد.

خاگینه یا خایگینه در زبان فارسی به معنی خوراکی است که از هم زدن زرده و سفیده تخم مرغ و سرخ کردن آن در روغن یا کره درست می شود. آرد و تخم مرغ از مواد اصلی تشکیل دهنده خاگینه هستند. قیقاناخ یا قیقاناق نوعی خاگینه نازک است که در زنجان و تبریز طبخ شده و هنگام صبحانه در کنار چای سرو می شود. تفاوت خاگینه زنجانی با دیگر خاگینه ها در عدم استفاده از شربت است. در واقع، در خاگینه زنجانی شکر از ابتدا به مایه خاگینه اضافه می شود تا آن را شیرینی کند.

نسخه شیرین خاگینه، شباهت بسیاری به پنکیک انگلیسی دارد و می توان آن را به عنوان صبحانه، عصرانه یا دسر به همراه چای، قهوه یا بستنی سرو کرد. نسخه شیرین خاگینه معمولا با آرد، تخم مرغ و شیر یا ماست درست می شود و آن را با شیره انگور، شربت زعفرانی یا شهد ساده سرو می کنند. نسخه شیرین خاگینه دارای انواع بسیاری از جمله خاگینه مغزدار، خاگینه قالبی، خاگینه رولی و غیره است که معمولا با استفاده از آجیل ها و مغزهای مختلف از جمله مغز گردو، پسته، بادام و پودر دارچین، پودر هل، پودر گل محمدی و زعفران درست می شوند.

مواد لازم برای تهیه خاگینه پاپیونی

  • آرد ۳ پیمانه
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • شیر یا ماست ۱/۲ پیمانه
  • روغن مایع ۳ ق غذا خوری
  • بیکینگ پودر ۱ ق سوپ خوری
  • وانیل ۱/۸ ق چای خوری
  • روغن برای سرخ کردن

مواد لازم برای تهیه شربت بار خاگینه پاپیونی

  • آب ۱ پیمانه
  • شکر ۲ پیمانه
  • هل ۱ عدد
  • زعفران به مقدار لازم
  • آبلیمو ۱ ق چای خوری
  • گلاب ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه خاگینه پاپیونی خیلی خوشمزه

ابتدا شربت بار یا همان شربت را تهیه کنید. برای این کار آب و شکر داخل یک قابلمه بریزید و روی شعله ملایم م بزنید تا شکر ذوب شود و بعد گلاب و زعفران و آبلیموترش و هل را اضافه کنید و زمانی که به جوش آمد از روی شعله بردارید و کنار قرار دهید تا خنک شود.

تخم مرغ ها را شکسته و به همراه وانیل اضافه کنید و با همزن دستی یا برقی بزنید تا تخم مرغ ها از لختگی خارج شود و بعد ماست و روغن مایع را اضافه کنید و ۱ دقیقه در حد مخلوط شدن هم بزنید. سپس در ظرفی دیگر آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و الک کتار قرار هید و بعد کم کم به مواد تخم مرغی اضافه کنید.

آرد را باید کم کم اضافه کنید تا خمیری بدست بیاید که به دست نچسبد میزان آرد ممکن است متفاوت باشد و بهتر است کم کم اضافه کنید. خمیر را داخل نایلون قرار دهید و برای ۱۰ دقیقه در دمای محیط یا یخچال استراحت دهید و بعد خمیر را روی میز یا سطح آردپاشی شده باز کنید.

قطر خمیر باید نیم سانت باشد و به شکل مستطیل های کوچک برش بزنید و از وسط مستطیل ها خمیر را با دو انگشت جمع کنید و دور آن را بنوار خمیر میگیرید و شبیه به پاییون کنید و داخل روغن داغ سرخ کنید تا طلایی شد. سپس از داخل قابلمه بردارید و روی یک صافی قرار دهید تا روغن اضافی آن خارج شود و برای ۱ دقیقه داخل شربت قرار دهید و بعد خارج کنید و با پودر پسته یا نارگیل تزیین و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه خاگینه پاپیونی

  1. می توانید بجای شربت بار از شیره انگور استفاده کنید.
  2. قطر خمیر را زیاد نگیرید وگرنه باعث می شود خمیر خوب سرخ نشود و مغز آن خام بماند.
  3. می توانید بجای ماست از شیر استفاده کنید.

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 08 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
سابمیت مقاله چیست؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تبدیل پایان نامه به مقاله !
مراحل سابمیت مقاله