دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / اصول آشپزی /

روش تهیه پنیر خانگی (شیر گوسفندی) 

دوشنبه، 11 مهر 1401
پنیر خانگی(شیر گوسفندی) یکی از انواع فراورده های لبنی بین المللی است که به طور معمول از شیر گاو یا گوسفند درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پنیر خانگی در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

پنیر خانگی شاید در نگاه اول کمی سخت به نظر بیاد ولی این کار نه به ابزار خاصی نیاز دارد نه خیلی سخت است فقط کافی است شما چند نکته را رعایت کنید تا پنیر بسیار خوشمزه در خانه تهیه کنید. پنیر از بریده شدن شیر حاصل می شود. شما می توانید برای اینک شیر ببرد از سرکه سفید یا ماست ترش استفاده کنید که ما به شما پیشنهاد می دهیم از ترکیب هر دو استفاده کنید بدین صورت که به هر ۱ کیلو شیر باید ۱ ق غذا خوری سرکه و ۳ ق غذا خوری ماست ترش اضافه کنید. برای کیفیت بالای پنیر حتما از شیر محلی استفاده کنید تا پر چرب باشد، شیرهای پاستوریزه پنیر خوبی به شما نمی دهد. پنیر خانگی یکی از انواع فراورده های لبنی است که با مواد و رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پنیر خانگی در ادامه با ساعد نیوز همراه باشید.

مواد لازم برای پنیر خانگی(شیر گوسفندی)

  • شیر پرچرب گوسفندی ۴ کیلوگرم
  • مایه پنیر نوک قاشق چای خوری
  • نمک به مقدار لازم
  • آب ولرم نیم استکان

طرز تهیه پنیر خانگی (شیر گوسفندی)

شیر را ولرم کرده (شیر نباید زیاد داغ باشد و نه زیاد سرد باشد)مایه پنیر را تو آب ولرم حل کنید وبه شیر اضافه کنید یه دوربا قاشق هم بزنید درب قابلمه را ببندید و یه پتو بندازید رویش تا پنیر خودش را بگیرد.

بعد نیم ساعت یا چهل و پنج دقیقه نگاه کنید اگر پنیر گرفته بود هم بزنید و یک پارچه نازک بگذارید رو صافی پنیر را در ان بریزید و پارچه را جمع کنید و دستتان را بگذارید رویش تا آب آن گرفته بشود.

یک سینی بگذارید روی پنیر و شی سنگینی بگذارید رویش تا کاملا آبش برود و کاملاً سفت بشود کامل که سفت شد و آبش رفت خرد کنید به اندازه که دوست دارید ولی زیاد کوچک خوردن نکنید در نمک بغلتانید البته نمک پنیر مخصوص در بازار هست و درشت اگر نداشتید از همین نمک خوراکی استفاده کنید ولی بعد از آن کمی تمیز کنید که زیاد شور نشود، بگذارید در یک دبه تا آب بیاندازد فقط اجازه دهید یک ماه یا دو ماه بگذرد بعد بخورید این پنیر هر چقدر زیاد در آب خودش بماند خوشمزه تر میشود من تا ۳ ماه بعد گرفتن پنیر استفاده میکنم چون رسیده تر میشود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
ویراستاری تخصصی مقاله
خلاقیت جالب دانشجویان آمریکایی برای اعلام انزجار از اسرائیل و رژیم صهیونیستی با الهام از ایرانی‌ها! + فیلم
رونمایی از جیمی جامپ پرورترین ورزشگاه لیگ برتری ایران/ یک بادیگارد در حد یاسین چوکو محافظ لیونل مسی برای اینجا لازمه +فیلم
عشق و حال شبانه با خودروی پلاک دولتی کار دست آقای راننده داد! / راننده از صحنه تصادف گریخت + فیلم
ترجمه تخصصی متن
رپر سرشناس در تهران بستری شد + جزئیات
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید