دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / اصول آشپزی /

روش تهیه پنیر سفید خانگی 

دوشنبه، 11 مهر 1401
پنیر جزو پرکاربردترین و محبوب‌ترین لبنیات در همه جای دنیاست که از آن در وعده صبحانه و داخل بسیاری از غذاها و سالادها استفاده می‌شود. این خوراکی لبنی خوشمزه انواع مختلفی دارد که با مواد اولیه مختلف و به روش‌های متنوع تهیه می‌شوند. البته به صورت کلی برای درست کردن پنیر، شیر به کمک یک ماده اسیدی مانند سرکه دَلَمه می‌شود.

شاید یکی از مهمترین خوردنی های ما ایرانی ها و حتی در کل دنیا همراه با نان و در هنگام صبحانه علاوه بر کره و مربا و خامه، پنیر سفید صبحانه باشد که به صورت آماده و در مدلهای مختلف پنیر ساده و پنیر خامه ای و پنیر لیقوان و پنیر لاکتیکی و ... در بازار موجود است و به راحتی با مراجعه به هایپر مارکتها و یا سوپرها قابل تهیه است ولی شاید برخی زمانها امکان خروج از منزل برای خرید مایحتاج های ضروری مثل پنیر برای ما ممکن نباشد و یا به نظر برسد تهیه برخی از خوراکی های روزمره به صورت خانگی و دست ساز از نظر اقتصادی بسیار به صرفه تر و اقتصادی تر از خرید آن از بازار و به صورت آماده است و بنابراین یادگیری طریقه درست کردن این خوردنی ها به صورت خانگی کمک زیادی به اقتصاد خانواده می تواند بکند و نیز باعث شود احتیاج ما برای خروج از منزل به منظور تهیه این گونه پنیر ها کاهش می یابد و در ایامی مانند قرنطینه این کار کمک شایانی به رعایت مساله قرنطینه خانگی می کند.

مواد لازم برای پنیر سفید خانگی

  • آبلیمو ۲ قاشق غذا خوری
  • ماست‏ ۱/۴ لیوان
  • شیر ۸ لیوان

طرز تهیه پنیر سفید خانگی

شیر را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید پس از اینکه شیر به جوش آمد از روی حرارت بردارید و ماست و ابلیمو را اضافه کنید ، هم بزنید تا شیر تکه تکه شود. پس از اینکه قسمت های جامد و مایع از هم جدا شدند توری را داخل ظرف بزرگی بگذاریدو شیر دلمه شده را داخل آن خالی کنید ( پارچه باید نازک باشد تا مایع از آن خارج شود اما دقت کنید که سوراخ های پارچه بیش از حد بزرگ نباشند ). پارچه را از اطراف با دست بگیرید و همانند شکل جمع کنید و ۵ ثانیه زیر شیر آب بگیرید تا طعم آبلیمو از پنیر خارج شود سپس پارچه را از جایی آویزان کنید تا اب اضافی خارج شود ( کمی با دست پارچه را فشار دهید تا مایعات خارج شود ). پس از ۳۰ دقیقه پارچه را روی سطح صافی قرار دهید و روی آن جسمی سنگین بگذارید ( میتوانید ۲ – ۳ قابلمه را روی هم قرار دهید ) پس از ۳۰ دقیقه پنیر را از پارچه خارج کنید و به اندازه دلخواه برش بزنید ، داخل ظرف مقداری اب پنیر بریزید و پنیرها را داخل ان بگذارید و در یخچال قرار دهید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تبدیل پایان نامه به مقاله !