روش تهیه پیده پیتزایی ترکیه ای 

  چهارشنبه، 29 اردیبهشت 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه پیده پیتزایی ترکیه ای 
«پیده گوشت ترکی» یا همان پیتزای ترکی یک وعده غذایی خوشمزه و لذیذ و در عین حال آسان‌پز است. تهیه پیده گوشت ترکی (اگر خمیر آماده داشته باشید) در نهایت ۳۰ دقیقه زمان می‌برد و بزرگ‌ترین مزیتش این است که تمام افراد از کوچک و بزرگ طعم آن را می‌پسندند.

پیده غذای ترکی خوشمزه ای است که گاهی با نام “پیتزا ترکی” هم شناخته میشود. پیده خمیری ترد و نازک دارد که معمولا آن را به صورت قایق شکل می دهند و با مخلفات متنوع در تنورهای ذغالی طبخ می کنند. از جمله ترکیب های پرطرفدار که داخل پیده استفاده میشود، میتوان به گوشت ادویه زده و دودی، گوشت خرد شده بره، گوشت مرغ، یا سوسیس اشاره کرد.

مواد لازم برای تهیه پیده پیتزایی ترکیه ای

  • مخمر فوری : یک ق غ
  • آرد سفید :3 پیمانه
  • شکر :یک ق چ
  • نمک : 2 ق چ
  • آب : یک پیمانه
  • روغن زیتون : 1/2 فنجان

پیده پیتزایی

مواد میانی پیده پیتزایی

  • گوشت چرخ کرده :250 گرم
  • پیاز:1 عدد
  • فلفل دلمه ای قرمز :1 عدد
  • فلفل سبز :2 عدد
  • روفن زیتون : 3 ق غ
  • نمک، فلفل سیاه، دانه فلفل قرمز، زیره : به مقدار لازم
  • جعفری تازه : مقدار کمی

طرز تهیه پیده پیتزایی

برای تهیه این غذا ابتدا باید خمیر پیده را آماده کنید. بدین منظور در ظرف بزرگی آرد را الک کنید، و سپس مخمر فوری را به آن اضافه کنید، شکر و نمک را نیز بیفزایید و مخلوط کنید.در ادامه آب ولرم را به همراه روغن زیتون ترکیب کنید و آرام آرام به مواد آردتان اضافه کنید.حال دست هایتان را شسته و با کمک آن ها مواد را به خوبی با هم دیگر ترکیب کنید و ورز دهید. تا در نهایت خمیر نرمی به وجود آید که بدستتان نچسبد.

با کمک یک دستمال بزرگ روی خمیر را بپوشانید، و اجازه دهید تا حدود 1 ساعت در جای گرمی استراحت کند تا به عمل آید و به خوبی پف کند.یک تابه متوسط بردارید و درون آن روغن زیتون بریزید و روی حرارت متوسط قرار بدهید. بعد از داغ شدن روغن پیاز هایی را که شسته پوست کنده و به صورت نگینی خرد کرده اید را درون تابه بریزید و تفت دهید بعد از چند دقیقه گوشت چرخ کرده تان را نیز به درون تابه اضافه کنید کمی تفت دهید تا گوشت و پیاز آب بیاندازد.بعد از اینکه آب گوشت و پیاز ازبین رفت فلفل دلمه های را که خرد کرده اید را به همراه، نمک، فلفل، و زیره به مواد گوشتتان اضافع کنید.می توانید برای جذابیت بیشتر رنگ مواد میانیتان از فلفل دلمه ای چند رنگ استفاده کنید.

اجازه دهید تا حدود 10 دقیقه مواد بایکدیگر پخته شوند. در این میان چندین بار مواد را هم بزنید تا خوب با یکدیگر مخلوط شوند. بعد از اینکه پخت زیر تابه تان را خاموش کنید، و اجازه دهید تا مواد کمی سرد شود.بعد از اینکه مواد سرد شد، جعفری های تازه تان را خرد کنید و به مواد اضافه کنید. مواد داخل پیده آماده است.

فر را روی دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید.روی سطح کارتان کمی آرد بپاشید و خمیرای که آماده کرده اید را روی سطح کار قرار بدهید و با دست کمی خمیر را ورز دهید. سپس از خمیر گلوله هایی اندازه نارنگی جدا کنید . حدود 18 عدد گلوله خمیری خواهید داشت. گلوله های خمیر را روی سطح آردی بگذارید و با کمک یک وردنه خمیر ها را صاف کنید سعی کنید به خمیر ها حالت بیضی بدهید.سینی فر را خارج کنید ته آن را کاغذ روغنی بی اندازید و خمیر ها را روی آن قرار بدهید. الان نوبت مواد گوشتی تان می باشد آن ها را به آرامی وسط خمیر ها پخش کنید و در ادامه گوشه های خمیر را به تو بچسبانید به صورتی که خمیر ها حالت قایق به خود بگیرند.این کار را برای همه خمیر ها انجام دهید. حال با کمک یک قلمو روی خمیر ها را به روغن زیتون آغشته کنید. حال سینی گرم شده در فر را درون فر بگذارید تا خمیر ها بپزند.دقایق پایانی فر را به حالت گریل در بیاوید تا روی خمیر ها برشته شوند.مواد میانی این پیده کاملا دلخواهی می باشد شما می توانید آن را با نوع سلیقه غذایی خود تهیه کنید.

پیده پیتزا

فوت و فن های طرز تهیه پیده ترکی

  • پیده گوشت ترکی را با گوشت مرغ یا بوقلمون چرخ کرده یا در صورت تمایل سوسیس و کالباس مورد علاقه تان یا اگر گیاهخوارید با مواد مجاز مصرفی در رژیم گیاهخواری مثل سویا و قارچ هم می توانید درست کنید. طرز تهیه پیده ترکی با سیب زمینی و سبزیجات مثل اسفناج بسیار مرسوم است.
  • می توانید برای مواد پیده گوشت ترکی از یک عدد تخم مرغ هم استفاده کنید. باید زرده و سفیده را به دقت از هم جدا کنید. سفیده را به مواد خمیر پیده اضافه کنید و همراه با سایر مواد ورز دهید. از زرده تخم مرغ هم برای مالیدن با برس روی کناره های خمیر پیده استفاده کنید.
  • اهالی ترکیه معمولا برای هر عدد پیده گوشت ترکی یک عدد تخم مرغ هم نیمرو می کنند و روی پیده می گذارند و با آن میل می کنند.
  • پیده گوشت یونانی به خاطر اشتراکات دو کشور ترکیه و یونان و همجواری آن ها در کنار دریای مدیترانه به همین سبک درست می شود.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (191 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان