روش تهیه سبزی پلو با تن ماهی لذیذ

  سه شنبه، 30 آذر 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
روش تهیه سبزی پلو با تن ماهی لذیذ
سبزی پلو با تن ماهی از غذاهای خوشمزه ایرانی است که می توانید آنرا در مدت زمان خیلی کمی تهیه نمایید. این غذای خوشمزه را می توانید در زمان هایی که وقت زیادی برای آشپزی کردن ندارید تهیه و سرو نمایید. با ما همراه شوید.

سبزی پلو با ماهی یکی از غذاهای بسیار پر طرفدار و مهم برای ایرانیان است. این غذای خوشمزه علاوه بر این که در طول سال طرفداران خاص خودش را دارد به عنوان یک غذای مناسبتی هم شناخته می شود که در شب تحویل سال ( عید نوروز ) طبخ می شود. پخت ماهی روش های خاصی دارد و بعصی ماهی ها سیخ دارند که دردسر زیادی دارد. در این دستور از تن ماهی استفاده شده است که نیاز به پخت و صرف وقت زیادی ندارد و به راحتی تهیه می شود و طعم بسیار خوبی دارد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سبزی پلو با تن ماهی در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه سبزی پلو با تن ماهی

یکی از اصول آشپزی حرفه ای آماده کردن مواد لازم پیش از شروع به کار است. اگر قبل از پخت غذا تمامی مواد را آماده کنید مدیریت بهتری در آشپزی خواهید داشت. در این صورت چنان چه کم و کسری داشته باشید زودتر متوجه شده و می توانید آن را تهیه کنید. در ادامه مواد لازم برای تهیه سبزی پلو با تن ماهی را به صورت کامل بیان می کنیم. در نظر داشته باشید که این میزان مواد بسته به اشتهای افراد برای دو یا سه نفر مکفی می باشد.

  • برای پخت این غذا شما به دو پیمانه برنج نیاز دارید. در اینجا پیمانه پلوپز منظور است
  • یکی دیگر از مواد مورد نیاز برای سبزی پلو با تن ماهی یک قوطی تن ماهی است. اگر مایلید تن ماهی بیشتری در غذا داشته باشید یک قوطی بزرگ را انتخاب کنید
  • سبزی یکی دیگر از مواد مورد نیاز شما می باشد. برای این میزان مواد شما به ۲۵۰ گرم سبزی پلویی نیاز دارید. سبزی پلو شامل گشنیز، جعفری، پیازچه و مقدار کمی شنبلیله می باشد. توجه داشته باشید که اگر مقدار شنبلیله زیاد باشد سبزی به تلخی می زند
  • برای خوش طعم تر شدن سبزی پلو با تن ماهی نیازمند دو یا سه حبه سیر له شده نیز هستید. تعداد آن بستگی به ذائقه شما دارد
  • یک قاشق رب گوجه و دو عدد گوجه کوچک نیز جز مواد مورد نیاز برای تهیه سبزی پلو با تن ماهی است. البته چنان چه دوست ندارید رنگ برنج قرمز باشد می توانید این مواد را حذف کنید
  • کره یا روغن حیوانی را نیز برای مراحل آخر پخت غذا آماده کنید
  • دو قاشق زعفران دم کرده را نیز فراموش نکنید. زیرا غذاهای ایرانی بدون زعفران معنایی ندارند
  • نمک و فلفل و ادویه کاری نیز جز لاینفک هر غذایی است، بنابراین در این غذا نیز نباید فراموش شوند
  • مقدار کمی روغن هم برای تفت دادن مواد کنار بگذارید

طرز تهیه سبزی پلو با تن ماهی

پیش از هر کاری و حدود دو سه ساعت قبل از شروع آشپزی برنج را خوب شسته و با آب ولرم خیس کنید. برنج هر چه بیشتر خیس بخورد کیفیت غذای شما بالاتر می رود. برای پخت سبزی پلو با تن ماهی باید حدود یک ساعت زمان در نظر بگیرید. نیم ساعت برای آماده سازی و نیم ساعت نیز برای دم کشیدن پلو لحاظ می شود. بنابراین زمان مناسب را برای شروع به کار انتخاب کنید تا به عجله و کمبود وقت دچار نشوید.

تن ماهی را با قوطی داخل یک قابلمه پر از آب بگذارید و اجازه بدهید تا بیست دقیقه بجوشد. حتما و اکیدا این موضوع را فراموش نکنید. عدم جوشاندن تن ماهی می تواند عوارض خطرناکی برای شما داشته باشد. در حین آنکه تن ماهی مشغول جوشیدن است شما بیکار نمانده و دیگر مواد را برای پخت سبزی پلو با تن ماهی آماده کنید. زیرا استفاده از زمان و سرعت عمل شما را به یک آشپز حرفه ای تبدیل می کند.

همانطور که گفته شد تا تن ماهی مشغول جوشیدن است بهتر است سیرهای له شده را در مقدار کمی روغن تفت دهید. بعد از آنکه کمی رنگ سیر تغییر کرد گوجه فرنگی های پوست کنده و خرد شده را به سیرها اضافه کرده و اجازه بدهید آب گوجه ها کامل کشیده شود. در این مرحله بهتر است از شعله ملایم استفاده کنید تا گوجه ها کاملا با آب خودشان پخته شوند.

بعد از تمام شدن آب گوجه ها یک قاشق رب نیز به آن افزوده و سپس تن ماهی را نیز به مواد اضافه کنید. باز هم تاکید می شود که حتما تن ماهی را بیست دقیقه بجوشانید و سپس مورد استفاده قرار دهید. در نهایت با افزودن فلفل سیاه، ادویه و نمک مواد لاپلو را خوشمزه تر کنید.

می رسیم به مرحله بعدی طبخ سبزی پلو با تن ماهی، یعنی آماده سازی برنج. در زمانی که مشغول تهیه لاپلوی برنج هستید آب برنج را بار بگذارید تا جوش بیاید. آب برنج خیس خورده را کامل خالی کرده و برنج ها را به آب در حال جوش بیفزایید. بعد از آنکه برنج ها چند جوش زده و کمی نرم شدند سبزی های پلو را داخل قابلمه بریزید. در صورت تمایل می توانید کمی زردچوبه نیز اضافه کنید.

در زمان مناسب برنج را آبکش کنید. یک قابلمه با سایز مناسب انتخاب کرده و کف آن کمی روغن بریزید. سپس برنج و مواد آماده شده را به صورت لایه لایه داخل به قابلمه اضافه کنید. بهتر است لایه آخر برنج باشد. در نهایت دو قاشق زعفران را روی برنج ریخته و دمکنی بگذارید تا برنج دم بکشد. بعد از گذشت نیم ساعت یا کمتر سبزی پلو با تن ماهی شما آماده است. روی آن کمی کره یا روغن حیوانی آب کرده ریخته و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (662 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (114 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (77 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (66 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (46 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (33 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (30 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (17 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر)
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان