دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / آشپزی / انواع پیش غذا /

روش تهیه سیب زمینی سرخ کرده پفکی 

یکشنبه، 31 مرداد 1400
طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده به سبک فست فود ها و رستوران ها در این مطلب اموزش داده شده است. تا بحال شده شما بخواهید سیب زمینی سرخ کرده ای که در منزل تهیه می کنید شبیه رستورانها شود؟ این مطلب را از دست ندهید.

سیب زمینی سرخ کرده یکی از پیش غذاهای خوشمزه و امروزی است که بیشتر در کنار غذاهای فست فودی سرو می شود. البته شما می توانید در کنار غذاهای سنتی مانند شامی کباب ، کباب تابه ای و … هم از این پیش غذای خوشمزه استفاده کنید.

مواد لازم برای سیب زمینی سرخ کرده ترد

  • سیب زمینی:3 عدد
  • بکینگ پودر:1/4 قاشق چایخوری
  • روغن سرخ کردنی:به اندازه لازم
  • نمک دریا:به اندازه لازم
  • آب یخ:به اندازه لازم
  • آب جوش:به اندازه لازم

دستور تهیه سیب زمینی سرخ کرده رستورانی

ابتدا سیب زمینی ها را پوست گرفته و به شکل ورقه ای برش بزنید. سپس برش های سیب زمینی را به شکل نوارهای طولی با عرض نیم سانت خرد کنید .

سیب زمینی های خرد شده را برای نیم ساعت در آب یخ قرار دهید تا نشاسته آن گرفته شود. سپس سیب زمینی ها را آبکش کرده و بگذارید تا خشک شوند.

در این میان یک چهارم قاشق چایخوری بکینگ پودر را با آب جوش مخلوط کرده و سیب زمینی ها را بلافاصله داخل آب جوش بریزید تا برای 10 دقیقه به همان حالت بماند.

بعد از 10 دقیقه سیب زمینی ها را از آب جوش خارج کرده و روی یک حوله آشپزخانه قرار دهید تا بخوبی خشک شوند. یک قابلمه گود را روی حرارت قرار داده و روغن بریزید. وقتی روغن داغ شد به اندازه کافی سیب زمینی داخل روغن بریزید و سرخ کنید.

دقت داشته باشید حجم زیادی از سیب زمینی را یکباره داخل روغن نریزید و اجازه دهید تا سیب زمینی ها فضای کافی برای کرانچی شدن داشته باشند. بعد از اینکه سیب زمینی ها سرخ شدند روی آنها کمی نمک دریا بپاشید و به همراه سس کچاپ سرو نمایید.

مواد لازم برای سیب زمینی سرخ کرده به سبک مک دونالد

  • سیب زمینی: ۴ عدد بزرگ
  • نمک و فلفل: به مقدار دلخواه
  • آب: به مقدار لازم
  • روغن مایع: به مقدار لازم

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده به سبک مک دونالد

برای این که سیب زمینی ترد و پفکی و خوشمزه رستورانی درست کنید باید ابتدا سیب زمینی ها «بلانچ» کنید. برای بلانچ کردن ابتدا سیب زمینی ها را به اندازه بزرگ و به قول عامه مردم «دراز» خلال کنید و سپس بلانچ کنید. بهتر است قطر سیب زمینی ها کم نباشد و کمی ضخیم باشند(قطرشان کمتر از یک سانتی متر قطر نباشد). روش بلانچ کردن به این ترتیب است که در یک قابلمه مناسب آب را جوش بیاورید و سپس به مدت یک دقیقه سیب زمینی ها را در آب جوش بیندازید. بعد از یک دقیقه بلافاصله سیب زمینی ها را در آب سرد بریزید و آبکش کنید.

بعد از آبکش کردن سیب زمینی ها را با نمک و فلفل های مورد علاقه تان مزه دار کنید. در واقع ادویه سیب زمینی سرخ کرده رستورانی همان نمک و کمی هم فلفل قرمز یا سیاه است که می توانید فلفل را هم حذف کنید. حالا در دستگاه سرخ کن یا در یک ماهیتابه گود یا قابلمه با روغن داغ فراوان سیب زمینی ها را سرخ کنید. سیب زمینی به این سبک بسیار ترد و خوشمره و طلایی و البته مغز پخت می شود. سیب زمینی های سرخ شده را روی یک حوله تمیز یا کاغذ روغنی بگذارید تا روغن اضافی شان گرفته شود. این پیش غذای لذیذ را با سس محبوب تان نوش جان کنید. این مدل سیب زمینی سرخ کرده رستورانی با سس قارچ و پنیر و نیز سس کچاب بسیار دلچسب و لذیذ می شود. سیب زمینی سرخ کرده رستورانی پفکی به سبک مک دونالد به همین ترتیب درست می شود و نیاز به پودر سوخاری و هیچ چیز دیگری ندارد.

مواد لازم برای سیب زمینی سرخ کرده رژیمی در فر

  • سیب زمینی بزرگ: ۴ عدد
  • نمک، فلفل چیلی، فلفل سیاه و آویشن: به مقدار لازم
  • روغن زیتون: به میزان دلخواه در صورت تمایل
  • پنیر پارمزان: در صورت دلخواه

طرز تهیه سیب زمینی سرخ کرده رژیمی در فر

طرز تهیه این سیب زمینی رژیمی که اتفاقا بسیار لذیذ و مقوی خیلی ساده است. برای تهیه سیب زمینی تنوری ابتدا سیب زمینی ها را در اندازه های بزرگ و شکل دلخواه قاچ کنید، سیب زمینی ها نباید نازک و با قطر کم باشند، بهتر است آن ها را ضخیم تر از حد معمول برش بزنید. در صورت تمایل می توانید پوست سیب زمینی ها را نگیرید. حالا سیب زمینی ها را «بلانچ» کنید. در یک قابلمه آب را جوش بیاورید و به مدت یک دقیقه سیب زمینی ها را در آن بریزید. سپس سیب زمینی ها را در آب سرد بریزید و آبکش کنید. در یک طرف مناسب سیب زمینی ها را بریزید و با مقداری روغن زیتون، فلفل و نمک و در صورت تمایل کمی پودر آویشن مزه دار کنید.

فر را روی ۲۰۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید و وقتی که گرم شد، سینی سیب زمینی ها را در قسمت وسط فر بگذارید. ۴۰ تا ۴۵ دقیقه برای پختن و گریل شدن سیب زمینی ها کافی است. در ده دقیقه پایانی پخت، گریل فر را روشن کنید تا روی سیب زمینی ها حسابی طلایی شود. در اواسط پخت با چنگال میزان پخت سیب زمینی را امتحان کنید و اگر باب میل تان بود آن ها را از فر خارج کنید. بعد از پایان پخت روی سیب زمینی ها پودر پنیر پارمزان بپاشید و با سس دلخواه تان نوش جان کنید. اگر هم رژیم نیستید و طعم سیب زمینی در فر را بیشتر می پسندید می توانید این سیب زمینی را با بیکن یا گوشت مرغ، ماهی و استیک نوش جان کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
گام به گام مراحل چاپ کتاب