روش شستشوی موها با سرکه سیب و مزایای آن

  دوشنبه، 16 فروردین 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
روش شستشوی موها با سرکه سیب و مزایای آن
سرکه سیب خواص بسیار زیادی دارد به همین دلیل از سرکه سیب برای تقویت مو ها استفاده می شود. در این مطلب به چند مزیت استفاده از این مایع ارزان اشاره می‌کنیم که می‌تواند به درخشش و شادابی موها و ظاهر شما بیفزاید. سرکه سیب همچنین خواص بسیار زیادی برای سلامت انسان دارد و استفاده از آن برای مو و پوست هم عالی است.

سرکه سیب برای مو جزو بخشی از خواص سرکه سیب است اما در حقیقت جزو پرمصرف ترین بخش درمانی آن محسوب می شود. سرکه سیب به عنوان یکی از داروهای طبیعی معجزه آسا در از کمک به برداشتن زگیل گرفته تا راهی طبیعی برای درمان سوختگی و یک پاک کننده طبیعی عالی.

اما آیا می دانستید سرکه سیب می تواند محصولی عالی برای مراقبت از موهایتان هم باشد ؟سرکه سیب یک پاک کننده طبیعی و عالی برای موهاست، موهایتان را سالم نگه داشته، به آن درخششی سالم بخشیده، از ریزش مو جلوگیری کرده و حجم موهایتان را هم بیشتر می کند.

علاوه بر این، اگر شما یا کسی از خانواده تان از شوره مو رنج می برد، سرکه سیب می تواند جایگزینی عالی برای محصولات درمانی شیمیایی باشد که هم برای محیط زیست مضر است و هم می تواند عوارض جانبی در بر داشته باشد.اما چطور؟ سرکه سیب با از بین بردن باکتری ها و قارچ ها که سلامت پوست سرتان را به خطر می اندازد، به کنترل شوره سر کمک می کند.

سرکه سیب با نرم کردن مو ها از موخورده و شکنندگی پایین مو ها جلوگیری می کند.هر میزانی که موهایتان نیاز دارد در هفته می توانید از سرکه سیب بعد از شامپو کردن موهایتان استفاده کنید.بعد از شامپو زدن موهایتان سرتان را با سرکه سیب بشویید و یک الی دو دقیقه بگذارید روی موهایتان بماند و سپس موهایتان را خوب آبکشی کنید.

فواید استفاده از سرکه سیب

1. متعادل کردن چربی و پ هاش مو با سرکه سیب

موها و روغن طبیعی پوست سر، دارای پ هاش بین 4.5 و 5.5. هستند وقتی در این سطح اسیدیته نگهداری می شوند، پوست سر در برابر رشد قارچی و باکتریایی محافظت می شود .سرکه سیب استیک اسید بالایی دارد و پ هاش آن به موی انسان نزدیک است. شستن منظم با این سرکه می تواند پوست سر و مو را به اسیدیته ایده آل نزدیک کند، به خصوص اگر موهای چرب دارید.

2. ویژگی ضد باکتریایی و ضد قارچی سرکه سیب برای مو

اسید استیک در سرکه سیب ، یک ضدمیکروبی قوی است که می تواند باکتری ها و قارچ ها را از بین ببرد ، که منجر به درمان طبیعی فوق العاده می شود.شست و شو هفته ای یک باربا سرکه سیب، باعث تسکین ، درمان شوره سر شده و از پوسته پوسته شدن بیشتر جلوگیری می کند.

3. تمیز کردن مو با سرکه سیب

استفاده از چندین محصول بر روی موها ما مانند سرم، ژل، اسپری ها و ماسک ها - منجر ریزش مو شود.حداقل سه دقیقه سرکه را روی موبگذارید.

4. خاصیت نرم کنندگی سرکه سیب برای مو

نرم کننده طبیعی فوق العاده،است سرکه سیب ، معمولا به عنوان جایگزین برای نرم کننده استفاده می شود.

5. کاهش فر خوردگی و رفع وزی مو با سرکه سیب

موهای فرخورده به دلیل پوست های از دست رفته مو ایجاد می شود. پوست را با سرکه سیب نرم کنید.

6. سرکه سیب برای درخشندگی مو

موقعیت پوست نیز بر بازتاب نور تارهای مو تاثیر می گذارد.

7.کاهش خشکی و وزی مو با سرکه سیب

موی عادی رطوبت لازم برای نفوذ در پوشش خارجی را فراهم می کند، در حالی که موهای متخلخل به سرعت مایع را جذب می کنند … اما سریع آن را از دست می دهند.تخلخل بالا ناشی از آسیب مو از درمان های شیمیایی و قرار گرفتن در معرض محیط است.

این تخریب برگشت ناپذیر، شکاف و سوراخ هایی در سطح شفت مو ایجاد می کند و مو را بیشتر در معرض آسیب بیشتر قرار می دهد.در حالی که نمی توانید تخلخل مو را تغییر دهید، می توانید با استفاده از سرکه سیب، آن را مدیریت کنید و خلل و فرج را به حداقل برسانید.

شستشوی موها با سرکه سیب

1- ترکیب سرکه سیب و گیاهان مختلف برای شستشوی مو

شما می توانید گیاهان تازه یا خشک شده را به سرکه سیب خود اضافه کنید. انواع مختلف گیاهان مزایای مختلفی دارند. به عنوان مثال جعفری و رزماری از سفید شدن موها جلوگیری می کنند. از مریم گلی می توان برای پوشاندن موهای خاکستری استفاده کرد. اسطوخودوس عطر بی نظیری به موهای شما می بخشد. گزنه به خوبی با شوره سر مبارزه می کند. گل همیشه بهار موهای شما را نرم می کند. ترکیب بابونه و گل همیشه بهار به برجسته سازی موهای قهوه ای روشن یا بور کمک می کند.

مواد مورد نیاز (برای یکبار استفاده):

  • 2 تا 4 قاشق غذاخوری سرکه سیب
  • 2 فنجان آب جوش همراه با گیاهان مورد نظر خود

برای یک مخلوط غلیظ:

  • 2 فنجان سرکه سیب
  • 1 فنجان گیاه خرد شده به انتخاب خودتان

روش ساخت:

  1. آب را در قابلمه بجوشانید و گیاهان مورد نظر خود را اضافه کنید.
  2. اجازه دهید گیاهان به مدت 15 دقیقه بجوشند (بسته به غلظت مورد نظر).
  3. پس از خنک شدن محلول، سرکه سیب را اضافه کرده و موهای خود را با آن بشویید. می توانید همان روز از این ترکیب استفاده کنید یا برای استفاده بعدی در یخچال قرار دهید.
  4. برای مخلوط غلیظ، ترکیب را در یک ظرف شیشه ای کاملاً دربسته قرار دهید و آن را به مدت دو هفته در یک مکان تاریک و خنک نگهداری کنید.
  5. بعد از دو هفته مخلوط را از طریق یک فیلتر قهوه یا چای صاف کنید و آن را در یک بطری دیگر ذخیره کنید.
  6. وقتی برای شستشو آماده شدید، یک تا دو قاشق غذاخوری از مخلوط را با یک فنجان آب رقیق کنید.
  7. اگر میخواهید موها نرم تر شوند، آنها را با سشوار خشک نکنید و بجای آن از حوله استفاده کنید.

2- ترکیب روغنهای ضروری و سرکه سیب برای شستشوی مو

روغنهای ضروری همان مزایای گیاهان را دارند اما نیازی به نگهداری آنها به مدت دو هفته نیست. هنگام نگهداری محلول سرکه سیب و روغنهای اساسی در یک شیشه، باید احتیاط کنید. همچنین به یاد داشته باشید که همه روغنهای اساسی برای استفاده مستقیم روی موها مناسب نیستند. روغنهای اساسی مختلف درست مثل گیاهان، دارای خواص مختلفی هستند که برای موهای شما مفید هستند. روغن درخت چای برای موهای چرب مفید است. روغن سدر باعث رشد مو می شود. روغن شمعدانی موها را تقویت می کند و روغن بابونه پوست سر را تسکین می بخشد و موهای شما را ابریشمی می کند.

مواد مورد نیاز:

  • 2 فنجان سرکه سیب
  • 5 تا 10 قطره روغن اساسی مورد نظر خود

روش ساخت:

  • سرکه سیب و روغن ضروری را با هم مخلوط کنید.
  • این مخلوط را در یک ظرف شیشه ای یا بطری ذخیره کنید. آن را در ظرف پلاستیکی نگهداری نکنید زیرا روغنهای اساسی ممکن است با پلاستیک واکنش نشان دهند.
  • این مخلوط را می توان فورا استفاده کرد. اما اگر می خواهید نتیجه بهتری بگیرید، بگذارید چند روز بماند.
  • وقتی برای شستشو آماده شدید، یک تا دو قاشق غذاخوری از مخلوط را با یک فنجان آب رقیق کنید.
  • برای گرفتن بهترین نتیجه، موهای خود را با حوله خشک کنید.

سرکه سیب برای تغذیه، تهویه و تقویت موهای شما مانند جادو عمل می کند. پس منتظر چه هستید؟ موهای خود را با با سرکه سیب آبکشی کنید و از فواید آن لذت ببرید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (191 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (153 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان