راز شفاف شدن پوست در روز های داغ تابستان

  سه شنبه، 07 مرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
راز شفاف شدن پوست در روز های داغ تابستان
آفتاب داغ تابستانی باعث می شود استفاده از این عضو مهم و حیاتی را هیچوقت فراموش نکنیم. ضد آفتاب یکی از محصولاتی است که بی توجهی به استفاده از آن میتواند پشیمانی های طولانی مدت به جا بگذارد. برای داشتن پوست شفاف بدون لک، خال، یا منفذه های درشت، کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.

شفاف شدن و زیباسازی پوست

ضد آفتاب

آفتاب داغ تابستانی باعث می شود استفاده از این عضو مهم و حیاتی را هیچوقت فراموش نکنیم. ضد آفتاب یکی از محصولاتی است که بی توجهی به استفاده از آن میتواند پشیمانی های طولانی مدت به جا بگذارد. برای داشتن پوست شفاف بدون لک، خال، یا منفذه های درشت، کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید.

مرطوب کننده مخصوص پوست

آیا بعد از اینکه از حمام برمیگردید، صورتتان را مرطوب می کنید؟ هر کسی باید برای مراقبت از زیبایی خود، یک کرم مرطوب کننده متناسب با جنس پوست خود داشته باشد. ازمرطوب کننده بعد از حمام و یا هر گاه پوستتان با آب تماس پیدا کرد استفاده کنید.

عطر

این اولین داروی خانگی برای داشتن پوست درخشان در تابستان است که ما در این بخش کامل رازهای زیبایی پوست چرب در نمناک در حال افشا کردن هستیم و امیدواریم افراد یاد بگیرند و به یاد داشته باشند که از آن استفاده کنند.

همین ابتدا بگوییم که اگر در اثر مشکل یا عوارضی دچار پوسته پوسته شدن پوست صورت شده اید، شما نباید عطر (گلاب )را استفاده کنید. در عوض، باید به پوست خود اجازه دهید که به طور طبیعی تعادل خود را به دست آورد سپس می توانید گلاب را روی صورت ماساژ دهید تا اینکه کاملا خشک شود.

بعد از آن، از پنبه پاک کننده آرایشی استفاده کنید تا به آرامی پوست را پاک کنید تا کثیفی را از سطح پوست ببرید و از عمق منافذ پوست بیرون آورید تا تاثیر تعادل بهینه را به دست آورید. پوست تازه، تمیز و متعادل یک شرط مهم برای احیای سلول های پوست و التیام جراحت است و به پوست کمک می کند مواد مغذی را جذب کند که به راحتی به آن نیاز دارد و در نتیجه پوست تیره را به طور موثر اصلاح می کند.

2. سفید و پاک کننده پوست صورت :

این بار، تمیز کردن صورت تنها با استفاده از کرم تمیز کننده کافی نیست. باید کمی از تمیز کننده های ملایم ناشی از مواد طبیعی را برای تمیز کردن صورت خود استفاده کنید، و سپس یک محلول تمیز کننده صورت خود را با تاثیر سفید کننده ای که برای شستن پوست خود دارید، ایجاد کنید.

این می تواند برای تمیز کردن صورت همراه با ماساژ صورت به منظور جذب مواد مغذی و کاهش پوست برنزه استفاده شود. برخی از انواع ساده سفید کنندهایی که می توانید از آن ها استفاده کنید عبارتند از چای سبز، شیر، آب برنج، عصاره هندوانه، عصاره خیار، آب گوجه … برای سفید شدن پوست، می توانید کمی آب لیمو به آن اضافه کنید.

تعادل رژیم غذایی روزانه

رژیم غذایی روزانه شامل میوه ها و سبزیجات، کلید رژیم غذایی سالم و متعادل برای پوست روشن تر است. سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج بسیار غنی از آنتی اکسیدان - لئوتین- آهن، حامل اکسیژن به پوست و ویتامین آ هستند که به جلوگیری از پیری زودرس کمک می کند.

ماهی قزل آلا و دیگر ماهی های بزرگ دریایی شامل اسیدهای چرب امگا 3 هستند که می توانند به تغذیه پوست کمک کنند و سپس چین و چروک را کاهش دهد. این در حقیقت یکی از بهترین درمان های خانگی برای پوست درخشان در تابستان است که مردم نباید آن را نادیده بگیرند.

پرهیز از تابش نور خورشید

بهترین راه برای جلوگیری از چروک این است که از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید جلوگیری کنید. قرار گرفتن در معرض تششعات ماورا بنفش ب و یو وی سبب افزایش 90 % علائم پیری زودرس پوست از جمله چین و چروک می گردد.

کرم ضد آفتاب، عینک آفتابی می تواند به جلوگیری از چروک و اثرات مضر خورشید کمک کند. بنابراین، این در واقع یکی از بهترین درمان های خانگی برای پوست درخشان پوست روغنی در تابستان است که مردم باید آن را یاد بگیرند و از آن استفاده کنند.

شوینده صورت غیر صایونی مخصوص پوست

شستن مرتب صورت با شوینده های غیر صابونی به تمیزی و سلامت پوستتان کمک می کند و آن را پاکیزه نگه میدارد. خیلی از جوش هایی که روی صورتمان میبینیم، نتیجه ی استفاده نکردن از شوینده به طور مرتب است. از شوینده های غیر صابونی صبح و شب و هر بار که آرایش خود را پاک می کنید استفاده کنید.

ماسک اسکراب

استفاده از ماسک های اسکراب، علاوه بر لذت پنهانی ای که دارد، از پیدا شدن دانه های سر سیاه روی پوست جلوگیری میکند و پوستتان را شاداب و تمیز نگه میدارد. هفته ای 1-2 بار از ماسک های اسکراب استفاده کنید.

لایه برداری کنید
وقتی پوست خود را لایه برداری کنید، سلول های مرده پوست تان از بین می رود. این روش می تواند به راحتی پوست برنزه شما را از بین ببرد. وقتی صورت خود را لایه برداری می کنید از اسکرابی استفاده کنید که دانه های ریز نرم داشته باشد تا صورت شما را دچار التهاب یا خراشیدگی نکند. همچنین مراقب باشید اسکراب را با ملایمت استفاده کنید و بیش از حد آن را روی پوست خود نمالید.زمان لایه برداری بدن، می توانید از اسکراب های معمولی بدن استفاده کنید که حاوی نمک طبیعی هستند. اما اگر پوست شما سخت برنزه و سوخته شده است، سعی کنید تمامی آن را در یک مرحله برندارید، چون ممکن است به پوست شما آسیب برسد.

کمپرس آب سرد

یکی از روش های ساده و ارزان درمان آفتاب سوختگی در فصل تابستان است که برای آسیب های ورزشی به خصوص در فصل تابستان، راهکار مطلوبی است. کافی است، کمی یخ را داخل کیسه پلاستیکی بریزید و سپس آن را با پارچه ای پوشانده و روی پوست خود قرار دهید، تا زمانی که درد تسکین نیافته می توانید این کار را ادامه بدهید. حتی اگر بیرون از خانه هستید، میتوانید از آب سرد یا مغازه هایی که یخ های بسته ای می فروشند استفاده کرده و این کمپرس را در اختیار داشته باشید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (280 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (161 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (33 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (29 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (6 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (5 نظر) تغییر استایل پاشا رستمی، حامد سریال لحظه گرگ و میش در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس (5 نظر) مینی کیک ساده و خوشمزه نفس بازغی برای تولد 16 سالگی اش /تزئین زیبا با شمع و توت فرنگی و بلوبری+ویدئو (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس