رقبای اصلی اتریوم در بازار ارزهای دیجیتال در سال 2023

  سه شنبه، 24 مرداد 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
رقبای اصلی اتریوم در بازار ارزهای دیجیتال در سال 2023
اگر شما نیز به دنبال آشنایی با رقبای اصلی اتریوم در سال 2023 هستید و قصد خرید ارز دیجیتال جایگزین اتریوم را دارید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

یکی از رمز ارز‌های محبوب در بازار ارزهای دیجیتال اتریوم است. این رمز‌‌ارز از زمان شروع کار خود توانسته محبوبیت بسیار زیادی را کسب کرده و به پلتفرم برتر تبدیل شود. با وجود استقبال زیاد و خرید ارز دیجیتال اتریوم، رقبای بسیاری برای این رمز ارز به وجود آمدند. بنابراین افراد زیادی به دنبال آشنایی با این رمز ارزها هستند. اگر شما نیز به دنبال آشنایی با رقبای اصلی اتریوم در سال 2023 هستید و قصد خرید ارز دیجیتال جایگزین اتریوم را دارید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مزایای خرید اتریوم برای سرمایه گذاری

اتریوم به عنوان رقیب بیت کوین در رتبه دوم بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری قرار دارد. بنابراین می توان خرید اتریوم را گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری در بازار رمزارزها دانست. نمودار رشد قیمت اتریوم نشان می‌دهد که این رمز ارز پیشرفت چشمگیری داشته که باعث افزایش محبوبیت آن شده است. اتریوم شبکه بلاکچین کم‌ هزینه‌تر و مقیاس ‌پذیرتری نسبت به بیت کوین را ارائه می‌دهد.

همچنین قراردادهای هوشمند ارائه شده توسط اتریوم از دیگر مزایای این ارز دیجیتال است. بنابراین، پیش از آن‌که سراغ رقبای اتریوم بروید، بهتر است درباره خود اتریوم نیز تحقیقات لازم را انجام دهید. دلیل این امر این است که این رمز ارز می‌تواند انتخاب مناسبی باشد و منجر به کسب سود در بازار ارزهای دیجیتال شود.

پلتفرم اتریوم بهترین شبکه برای اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز است. برنامه ‌نویسان با استفاده از شبکه اتریوم می‌توانند به سادگی برنامه غیرمتمرکز خود را اجرا کنند. در خرید اتریوم بررسی قیمت آن اهمیت زیادی دارد. این رمز ارز در سال 2016 تنها با قیمت معادل 11 دلار آمریکا خرید و فروش می‌شد.

اما نمودارها نشان می‌دهد که قیمت اتریوم رشد شگفت انگیزی را در طی سال‌های گذشته طی کرده است. بنابراین اتریوم تبدیل به یکی از انتخاب‌های متداول بسیاری از سرمایه گذاران شده است. با این حال برخی از افراد به دنبال رمز ارزهای جایگزین اتریوم هستند. اگر شما نیز به فکر خرید ارزهای دیجیتال آینده دار و جایگزین‌های اتریوم هستید، در بخش بعدی نیز ما را دنبال کنید.

معرفی بهترین جایگزین‌ها برای اتریوم

اگر قصد خرید ارز دیجیتال جایگزین اتریوم را دارید. حتما این بخش را با دقت مطالعه کنید؛ چراکه در ادامه لیستی از شبکه‌های رقیب اتریوم را معرفی می‌کنیم.

معرفی رقبای ارز دیجیتال اتریوم

شبکه پالیگان

پالیگان، از جمله رقبای اصلی اتریوم محسوب می‌شود و به عنوان یک زنجیره‌ مستقل در کنار بلاکچین ارز اتریوم می‌تواند عمل کند. توسعه‌دهندگان این شبکه، افزایش مقیاس پذیری اتریوم را دنبال می‌کنند.

پالیگان در مقایسه با اتریوم انعطاف پذیری بیشتری دارد. همچنین کارمزد کمتر، تراکنش سریع‌تر و توان عملیاتی بهتر از دیگر مزایای شبکه پالیگان محسوب می‌شود. شبکه پالیگان به توسعه‌دهندگان امکان ایجاد، راه‌اندازی و مقیاس پذیری را ارائه می‌دهد.

ارز دیجیتال آوالانچ

آوالانچ نیز یک شبکه بلاکچین عمومی است که برای حل مشکل سه‌گانه مقیاس پذیری ارائه شده است. آوالانچ یک پلتفرم مناسب برای توسعه‌دهندگان اتریوم را ارائه می‌دهد. توان عملیاتی این پلتفرم 4500 تراکنش در ثانیه است.

ارز دیجیتال فانتوم

از دیگر پلتفرم‌های قرارداد هوشمند و از رقبای اتریوم می‌توان به فانتوم اشاره کرد. خرید ارز دیجیتال فانتوم نیز به دنبال حل مشکل سه‌گانه بلاکچین در مقیاس پذیری می‌تواند گزینه مناسبی به عنوان جایگزین اتریوم باشد. فانتوم یکی از سریع‌ترین بلاکچین‌ها در لیست پلتفرم‌های قرارداد هوشمند است.

ارز دیجیتال آربیتروم

از دیگر پلتفرم‌های مناسب می‌توان به آربیتروم اشاره کرد. آربیتروم نیز همانند آوالانچ توانایی انجام 4500 تراکنش بر ثانیه را دارد. هزینه تراکنش‌های آربیتروم بسیار کمتر از اتریوم است. این موضوع باعث می‌شود تا بسیاری از افراد، خرید ارز دیجیتال آربیتروم را به خرید اتریوم ترجیح دهند.

از دیگر ویژگی‌ها و مزایای آربیتروم می‌توان به حفظ حریم خصوصی اشاره کرد. حریم خصوصی در آربیتروم تا حدی اهمیت دارد که میزان توجه به آن نسبت به تراکنش‌های بومی اتریوم بسیار بیشتر است. شبکه آربیتروم، از سیستمی موثرتر و ارزان تر را به صورت دسته‌ای برای زنجیره جانبی لایه 2 استفاده می‌کند.

ارز دیجیتال کاردانو

کاردانو نیز از دیگر ارزهای دیجیتال است که می‌تواند جایگزین اتریوم شود. کاربران می‌توانند بر روی بلاکچین کاردانو مانند اتریوم قراردادهای هوشمند را اجرا کنند. البته قراردادهای هوشمند در بلاکچین اتریوم و بلاکچین کاردانو تا حدودی تفاوت دارند.

خرید اتریوم برای سرمایه گذاری

کاردانو نیز به دنبال رفع مشکل مقیاس پذیری می‌باشد و به این منظور با طراحی بلاکچین 2 لایه‌ای اقدام به حل این مشکل کرده است. این بلاکچین دارای 1 لایه محاسبات است که با هدف کمک به کاربران برای اجرای قراردادهای هوشمند در حال توسعه می‌باشد. لایه دیگر لایه تسویه حساب است که به کاربران کمک می‌کند تا ارز دیجیتال خود را به کیف پول مدنظر انتقال دهند.

استفاده از بلاکچین 2 لایه‌ای باعث شده تا کاردانو به رمز ارزی بسیار انعطاف پذیر و کارآمد تبدیل شود. در مقایسه میزان مقیاس پذیری کاردانو و اتریوم، می‌توان به این موضوع اشاره کرد که توسعه‌دهندگان کاردانو با طراحی زنجیره بلاکچین که در آن اعتبار سنجی‌ها به حفظ اطلاعات مربوط به تراکنش می‌توانند بپردازند.

ارز دیجیتال کاردانو جزو 10 رمز ارز برتر محسوب می‌شود. این موضوع باعث شده تا خرید ارز دیجیتال کاردانو نیز به یکی از گزینه‌های مناسب جایگزین اتریوم است.

ارز دیجیتال تزوس

یکی دیگر از ارزهای دیجیتال و از رقبای اتریوم تزوس است. تزوس یک پلتفرم غیرانحصاری است که از قراردادهای هوشمند برای فراهم نمودن ساز و کار حاکمیت درون زنجیره‌ای استفاده می‌کند. تمرکز اصلی تزوس بر روی طراحی چند ساختاری درون زنجیره‌ای در پروتکل است و از اثبات سهام استفاده می‌کند.

این رمز ارز دارای ویژگی‌های به‌خصوصی است که از جمله آن‌ها می‌توان به خود اصلاح گری، اجرای قراردادهای هوشمند غیرمتمرکز، مدیریت درون زنجیره‌ای و نوآوری غیر تمرکز در جهت اصلاح و بهبود پروتکل‌ها اشاره کرد. رمز ارز تزوس در نیمه دوم 2017 در برخی از صرافی‌ها اضافه شد. قیمت تزوس در همان سال همزمان با بیت کوین رشد زیادی را تجربه کرد.

در سال 2019 قیمت این رمز ارز 3 برابر شد اما به دلیل تضعیف تیم تزوس، افت شدیدی را به همراه داشت و پس از آن با سرعتی کم با افزایش قیمت همراه شد. خرید ارز دیجیتال تزوس که دارای بلاکچین موازی است می‌تواند جایگزینی برای اتریوم باشد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (125 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (85 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (81 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (67 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (64 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (51 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (46 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (40 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (38 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (37 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (37 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (35 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (34 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (32 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: یکی میگفت من دعاهام 50 درصد مستجاب میشه گفتم چطور گفت دخترم بزرگ شد دعا کردم یه دوماد خرپول نصیبم بشه میگه داماد قسمتم کرده خر هست ولی پول نداره... +ویدئو😂👌 (26 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد 1403
7 خواسته ای که مردان از همسرشان دارند!
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 28 مرداد 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه یکشنبه 28 مرداد 1403
روستای تاریخی حیرت انگیز در مازندران؛ جایی که ابر‌ها زیر پای‌تان شناورند، پیشنهادی رویایی برای سفر یک روزه در اطراف تهران
رونمایی از 7 انسان عجیب الخلقه ای که منقلبتان می کند/ از دیو و دلبر واقعی تا دختری که شتر شد!+عکس
کلاه 490،000 تومانی دزد معروف خیابان استاد معین تهران + فیلم / درآمد ماهانه یک میلیارد تومانی !
فوت و فن خانه‌داری؛ 5 راه حل ساده و تضمینی برای از بین بردن سوسک در آشپزخانه و منزل
کشف قدیمی‌ترین تقویم جهان در معبدی 13 هزار ساله در ترکیه
فال انبیاء روزانه یکشنبه 28 مرداد 1403
فوت و فن خانه‌داری؛ 11 ترفند تمیز کردن ماشین لباسشویی و ضدعفونی کردن آن در خانه+راهکاری موثر برای از بین بردن بوی بد لباسشویی
قاتل آی نور 3 ساله بلاخره اعتراف کرد/ من بچه را داخل چاه فاضلاب انداختم!
آغاز عملیات ساماندهی آسفالت بلوار پیامبر اعظم (ص) شوشتر
منتخب روز   
در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه